PRO
Sve koncepcije olakšavaju vožnju, čine je ugodnijom, a i sigurnijom, jer se vozač može usredotočiti na vožnju. Najvažnija je prednost što smanjuje dinamičko opterećenje motora, posebice u klasičnoj verziji s hidrodinamičkim pretvaračem momenta ili CVT. Može i udvostručiti vijek. Stoga je posebno pogodan za vozila koje vozi ‘sto ruku’, ili su često u ritmu ‘stani-kreni’. Olakšava ugradnju učinkovite mehaničke blokade protiv krađe, piše autoportal.
CONTRA
Povećava cijenu automobila za 1500 do 2500 eura. Svaki automatski mjenjač povećava i potrošnju goriva, najmanje DSG (5 posto), a najviše CVT i klasičan (10 do 15 posto). Ako se pokvari, troškovi popravka papreno su veliki, pa se često više isplati kupiti reparirani ili novi. Zbog toga se rabljeni auto s automatskim mjenjačem teže prodaje nego s klasičnim. Usto, klasični automatski mjenjači i CVT pogoršavaju performanse.