JUDITA/MARULIĆ 500!

Glazbeni projekt Ansambla Dialogos & Katarine Livljanić oživjet će mistični i arhaični glazbeno-jezični kod u Marulićevu čast

Hrvatski dom Split na jedinstven će način obilježiti 500. godišnjicu smrti Marka Marulića, autora prvog hrvatskog nacionalnog epa. Ansambl Dialogos & Katarina Livljanić (glas) oživjet će njegov biblijsko-vergilijanski ep kroz mistični i arhaični drevni glazbeno-jezični kod, očuvan kroz stoljeća u dalmatinskom pučkom pjevu – radi se o uglazbljenju teksta koji je označio početak hrvatske pisane riječi. „Judita“, svojevrsni suvremeni crkveni misterij, temelji se na rekonstrukcijama različitih gregorijanskih, beneventanskih i glagoljaških izvora srednjevjekovne Dalmacije i glazbi skladanoj po uzoru na očuvanu usmenu tradiciju glagoljaškog pjevanja. Nastala je 2006. godine i otada s velikim uspjehom izvođena na brojnim svjetskim i domaćim pozornicama, a splitska će publika u ovoj jedinstvenoj izvedbi moću uživati 22. 11. u 20 sati u okviru ciklusa Klasika op. 24/25 br. 12.

Katarina Livljanić, pjevačica i muzikologinja, međunarodna je stručnjakinja za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe srednjovjekovlja. Nakon magisterija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe u južnotalijanskim prostorima. Nakon dvadeset godina rada na pariškome sveučilištu Sorbonne, od 2019. preuzima klasu profesora pjevanja srednjovjekovne i renesansne glazbe na čuvenoj Scholi Cantorum Basiliensis, uglednoj međunarodnoj instituciji specijaliziranoj za izvedbu rane glazbe. Tijekom školske godine 1997/1998., 2002/2003. i u 2011. bila je gostujuća predavačica ili rezidentna umjetnica na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama, gdje je i vodila vokalni ansambl. Gostuje na sveučilištima u Sjedinjenim Državama (Yale, Notre Dame, Wellesley) i Kanadi (Vancouver) kao predavačica interpretacije srednjovjekovne glazbe. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu. Od 2021. umjetnička je voditeljica ciklusa rane glazbe na Glazbenim večerima u sv. Donatu u Zadru. Na najvećem međunarodnom festivalu rane glazbe u Utrechtu bila je gost-umjetnički voditelj 2023. godine. Za dostignuća i rad na hrvatskoj glazbenoj baštini dobila je 2002. odličje Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Francusko ministarstvo kulture dodijelilo je Katarini Livljanić titulu Chevalier des arts et des lettres 2016. godine.

S Ansamblom Dialogos, koji je osnovala 1997. (www.ensemble-dialogos.org), radi na projektima srednjovjekovnoga repertoara i glazbenoga kazališta. Projekti Dialogosa hvaljeni su u novinama poput „Le Monde“, „Le Figaro“, „Diapason“, „New York Times“. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja (među ostalima u Cité de la musique u Parizu, BOZAR u Bruxellesu, Edinburgh International Festival, WDR sezoni u Kölnu, Festivalima u Utrechtu i Antwerpenu, gdje je Katarina Livljanić bila i gostujuća umjetnička savjetnica 2012.), u SAD-u (Boston Early Music Festival, Lincoln Center te Metropolitan Museum u New Yorku), Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije. CD snimke te DVD „Judita“ francuska i međunarodna kritika nagradile su priznanjima poput Diapason d’or, Choc du monde de la musique, a program iz hrvatske glazbene baštine „Tondalova vizija” proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbe godine 2004. prema glazbenome časopisu „Diapason”. Za monodramu „Judita“, čija je glazbena autorica, Katarina Livljanić dobila je nagradu „Judita“ Splitskoga ljeta 2007. te nagradu „Ivo Tijardović“ Hrvatskog doma u Splitu 2021, gdje je s ansamblom Dialogos u sezoni 2023. bila rezidentna umjetnica.

Ulaznice za izvedbu Judita/Marulić 500! mogu se kupiti na ovdje.

POSLJEDNJE DODANO: