Article

//www.dalmacijanews.hr/files/60e855eb6f52dfb3d38b4583/80

Od babinog stana do osvajanja hrvatskog tržišta: Kako je ekipa DotYourSpot domaće ugostiteljstvo dovela na višu razinu?

Ovi su perspektivni mladići prepoznali tržišni potencijal i osmislili tri glavna proizvoda od kojih i gosti i ugostitelji imaju velike koristi...

Je li vam se u posljednje vrijeme dogodilo da dođete u kafić, klub ili restoran i čudite se jer na stolu nema cjenika? Od kad su epidemiološke mjere postale nužan dio svakodnevnice, tradicionalni papirnati cjenici zamijenili su se onim novijim, modernijim i jednostavnijima. Uzmete mobitel u ruke, skenirate QR kod na stolu i s lakoćom pretražujete hranu i piće koje nudi lokal u kojem se nalazite.

A znate li da su tvorci ovog projekta mladi ljudi iz Splitsko-dalmatinske županije koji su plan za realizaciju svojih ideja kovali ni manje ni više nego u „babinom stanu?“ Zlatko Kovačić, Karlo Đuderija i Mario Azinović izašli su iz svoje zone komfora, pokrenuli firmu DotYourSpot i pomoću svojih proizvoda doveli ugostiteljstvo u Hrvatskoj na sasvim novu razinu. Cijela njihova priča ipak nije počela s QR kodovima već problemom koji muči veliki broj gostiju – kako unaprijed znati ima li mjesta u željenom lokalu? Nakon osam godina navigavanja, Zlatko je odlučio pronaći novi smisao u svom životu, a ideja mu je sinula upravo po dolasku u kafić.

- Nakon godina provedenih na brodu shvatio sam da me to ne ispunjava pa sam se odlučio vratiti. Fokusirao sam se na čitanje knjiga i dobivanje novog znanja, a ideju za ovaj projekt dobio sam kada sam s curom išao u kafić na piće. Uvijek idemo u taj kafić, ali rijetko kad nađemo mjesto. Onda sam se zapitao: Zašto ovdje često ne možemo sjesti? Da bar unaprijed možemo znati ima li mjesta? I tada mi je palo napamet da napravimo nešto što bi nam pomoglo da se unaprijed predbilježimo za stol – objašnjava Zlatko kojemu je za realizaciju ove ideje trebala pomoć programera. I našao ju je u Karlu, susjedu iz djetinjstva.

- Nismo se vidjeli preko deset godina i onda sam ga sreo prije dvije. On mi je odmah pao na pamet i nazvao sam ga da mu predstavim svoju ideju. Složio se i zajedničkim smo snagama krenuli od papira, potom Painta, a na koncu i ozbiljnijih programa za realizaciju projekta. Formirali smo i tim zajedno s Mariom Azinovićem, Šimom Jozipovićem i ostalim programerima i dizajnerima. Tu su nam puno pomogli moji baba i dida koji su nam dali stan da radimo za vrijeme korone. Oni nisu razumjeli što mi to radimo, ali su bili tu za nas – ističe Kovačić.

Ovi su perspektivni mladići prepoznali tržišni potencijal i osmislili tri glavna proizvoda od kojih i gosti i ugostitelji imaju velike koristi.

- Kada je krenula korona mi smo pretpostavljali da će ugostitelji krenuti s QR kodovima, ali s obzirom da nisu, mi smo im ponudili prototip proizvoda i oni su s oduševljenjem reagirali. Napravili smo potom pravu stvar pomoću koje oni mogu stalno upravljati svojim cjenikom, primjerice, alergenima, nutritivnim vrijednostima, mogu stavljati slike, pratiti analitiku i koliko je puta skeniran cjenik u danu, mjesecu, godini. Mogu vidjeti koliko su puta kliknute kategorije, stavljati pop up reklame ukoliko neki proizvod žele prodati ili imaju neke akcije i slično – objašnjava DotYourSpot ekipa koja je s QR cjenicima krenula iz Splita, a danas njihovu uslugu koriste brojni lokali u čak 23 grada u Hrvatskoj.

Ugostitelj korištenjem ovakvog cjenika dobiva puno bolje rješenje od uobičajenog printa. Naime, on može pratiti kako korisnik koristi taj cjenik, lakše može mijenjati cijene i nudi mu se mogućnost zakazivanja sezonskih cjenika te dnevnih i noćnih cjenika. Također, nudi i opcije višejezičnosti i promjene valuta.

Drugi proizvod kojeg nude nije namijenjen gostima već vlasnicima, voditeljima i menadžerima lokala. Riječ je o reservation management sustavu za ugostitelje koji je zadužen za vođenje rezervacija i dodjeljivanja stolova.

- Algoritam optimalno raspoređuje sve. On zna u koliko sati imate najveće opterećenje, javi kada treba povećati smjene konobara. Taj se sustav ne može umoriti, nema šuma u komunikaciji i ne može se dogoditi greška. S velikim brojem rezervacija on će napredovati do točke u kojoj ćete znati točno koliko će vremenski četiri osobe sjediti u objektu – ističe programer Karlo.

Planiraju lansirati i treći proizvod

Do kraja ove godine planiraju lansirati treći proizvod. Riječ je, naime, o mobilnoj aplikaciji koja će gostima omogućiti pregled lokala i događanja u gradu u kojem se nalaze, biranje i rezervaciju stolova.

- Grad je važno gledati kao osobu, znati kako diše. Pomoću naše aplikacije korisnici će dobiti uvid u ponudu ugostiteljskih objekata u gradu, njihove cjenike, moći će birati i rezervirati mjesta i kupovati karte za evente. U klubovima će VIP stolovi imati posebnu mogućnost, a to je da odmah i odaberete piće za tu večer koje će vas dočekati po dolasku. Svakom rezervacijom korisnik će skupljati bodove, a potom će ih moći iskoristiti u obliku popusta ili drugih nagrada – objašnjava DotYourSpot tim koji trenutno radi i na usavršavanju proizvoda.

- Sada radimo na tome da jedna osoba, ukoliko je vlasnik više lokala, može kontrolirati cjenike u jednom administrativnom sučelju. Doći će i nadogradnja za gluhonijeme osobe pomoću koje će oni pripremiti svoju narudžbu i pokazati je konobaru – kazuju vrijedni momci.

Za približavanje svojih proizvoda korisnicima koriste se ponajviše digitalnim marketingom.

- Mi smo izgradili nove proizvode da bismo bili prepoznatljivi. Radimo najviše Facebook i Instagram marketing koji nam omogućava jako dobru kontrolu troškova jer se rezultati vide u stvarnom vremenu – objašnjava Mario, stručnjak za digitalni marketing i dodaje:

- Osim toga, veliku ulogu u našoj promociji imala je startup zajednica Digitalna Dalmacija odnosno ICT Županija sa organizacijom startup akademije StartIT i natječaja GrowIT.  Za natječaj GrowIT saznali smo preko Facebooka i prijavili se u zadnjih sat vremena. Osvojili smo drugo mjesto na natječaju i time postali prepoznatljivi medijima i javnosti. Mentori StartIT akademije kroz 8 tjedana pomogli su nam da steknemo odlična iskustva i nova znanja i vještine. Od njih smo naučili puno toga, radili smo točna testiranja kakva prije nismo ni znali da treba napraviti. Pomogli su nam da znamo koja točno pitanja trebamo pitati, da znamo koja je točno problematika. Uz njihovu pomoć proizvod i firmu usmjerili smo u pravom smjeru – zaključuje Azinović.


hr Fri Jul 09 2021 15:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60f071e46f52df6ada8b46ba/80
Foto: Split Tech City

Vodeća svjetska digitalna agencija Dept preuzela splitsku IT tvrtku

Preuzimanjem tvrtke Blazing Edge, Dept je započeo proces uspostavljanja lokalnih i regionalnih poslovnih odnosa te je uz splitski, nedavno otvoren i zagrebački ured
Dept, jedna od vodećih svjetskih digitalnih agencija, sa sjedištem u Amsterdamu, ovih je dana najavila ulazak na hrvatsko tržište. Dept digitalna agencija poznata je po svojem poslovnom modelu ekspanzije putem preuzimanja lokalnih perspektivnih IT i tech tvrtki, te je na domaće tržište ušla preuzimanjem splitske IT tvrtke Blazing Edge, koja tako postaje dio Depta, ali ujedno i sjedište za regionalno poslovanje. 

Dept u svojem portfelju ima klijente poput Microsofta, Unilevera, Panasonica, Samsunga, Allianza, Philipsa i mnogih drugih, te su također zaslužni za podizanje interesa za ovogodišnju Euroviziju, izradom jedinstvenog 3D virtualnog pregleda natjecanja, kojeg je prošle godine pratilo više od 180 milijuna ljudi širom svijeta. Osim impresivnog klijentskog portfelja, Dept je na svjetskom tržištu prepoznat po iznimno kvalitetnom radu, te su ove godine osvojili ukupno 11 prestižnih Webby nagrada (2021 Webby Awards) za svoje klijente, među kojima su Google, Patagonia, Honig i drugi.

Preuzimanjem tvrtke Blazing Edge, Dept je započeo proces uspostavljanja lokalnih i regionalnih poslovnih odnosa te je uz splitski, nedavno otvoren i zagrebački ured. Dept je trenutno na hrvatskom tržištu prisutan s nešto više od 30 iskusnih developera iz područja web developmenta, osiguranja kvalitete i mobilea, dok je plan do kraja sljedeće godine udvostručiti broj digitalnih profesionalaca te nastaviti s rastom i tijekom nadolazećih godina.  

- Posljednje dvije godine su za nas bile pune velikih promjena i novih izazova. S jedne strane, gradili smo vrlo kvalitetan tim IT stručnjaka kako bismo pružili što bolju uslugu svojim klijentima, dok smo se s druge strane istovremeno morali prilagođavati novom postavu i ubrzanom širenju poslovanja i kadra radi akvizicije.

Biti dijelom Depta te biti prepoznat kao potencijal za regionalnu prisutnost uistinu je velika čast i potvrda kvalitete našeg rada te smo daleki put prevalili od naših početaka u malom podrumu. Veliko je zadovoljstvo kod akvizicije pronaći nekoga s kim dijelite iste ciljeve i vrijednosti te za koga odmah osjetite da vam se kulture i odnosi poklapaju. Zajedno nam se otvaraju puno veće mogućnosti i siguran sam da, biti dijelom ovakve kompanije, donosi sa sobom i dodatnu vrijednost koja će svakako imati i veliki utjecaj na širu zajednicu unutar koje poslujemo. Naime, Dept je poznat po svom modelu društveno odgovornog poslovanja i ponašanja, te sam iznimno ponosan što ćemo i mi u Hrvatskoj provoditi projekte koji će pozitivno utjecati na društvo u cjelini. - zaključuje Ivan Blažević, osnivač splitskog Blazing Edge-a i regionalni direktor Dept agencije.

- Hrvatsku doživljavamo kao izvrsno uporište za naše poslovanje i širenje na ostatak regije. Imate zdravu poslovnu i poduzetničku scenu i atmosferu, dok ste istodobno idealno središte za stručnjake u kreativnosti, tehnologiji i bazama podataka. Već duže vrijeme pratimo razvoj industrije u Hrvatskoj i vrlo smo zadovoljni činjenicom da smo sada prisutni s uredima u Zagrebu i Splitu i da postajemo dijelom hrvatskog tržišta. Dodao bih i da je porijeklo moje supruge hrvatsko te volimo posjećivati ​​hrvatsku obalu i prekrasno Jadransko more tijekom ljetnih praznika, tako da sada mogu kombinirati posao sa zadovoljstvom dok sam u Hrvatskoj. - naglašava Dimi Albers, CEO Depta. 
hr Thu Jul 15 2021 19:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5ff2d64b6f52dfdc918b4580/80
Foto: Pixabay

HUP: Nepošteno i nekorektno obvezu cijepljenja stavljati na teret poduzetnika

Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) u četvrtak je ocijenila kako je nepošteno i nekorektno obvezu cijepljenja stavljati na teret poduzetnika i dovoditi to u korelaciju s potporama za očuvanje radnih mjesta te apelirali da država smisli model kojim će građane potaknuti na cijepljenje, bez da se poduzetnicima stvara novi administrativni namet.

- Nepošteno je i nekorektno prema svim poduzetnicima, koji se uslijed koronakrize snažno trude održati svoje poslovanje i zaštititi radna mjesta, obvezu cijepljenja stavljati na teret njih i njihovih radnika te ju dovoditi u korelaciju s potporama za očuvanje radnih mjesta, posebno uzmemo li u obzir da poslodavci nemaju zakonske niti bilo koje druge osnove prisiliti vlastite radnike na cijepljenje pa čak niti provjeriti jesu li radnici cijepljeni ili ne”, ističe se u komentaru HUP-a na najave o uvjetovanju isplate potpora cijepljenjem.

Iz udruge poslodavaca i u današnjem komentaru ponavljaju “da su potpore za očuvanje radnih mjesta prije svega potpore za radnike, a ne poduzetnike”. Stoga se, dodaju, “postavlja pitanje zašto bismo ugrožavali sva ta radna mjesta na ovaj način kada se nalazimo nadomak kraja koronakrize”.

- Svjesni smo važnosti procijepljenosti nacije radi ostvarenja što je veće moguće zaštite građana i završetka pandemije, no apeliramo na državu da smisli model kojim će građane individualno potaknuti na cijepljenje bez da se poduzetnicima stvara novi administrativni namet koji će stvoriti val nezadovoljstva, dodatne podjele i nemire u našem društvu, a neće polučiti ostvarenje željenog cilja tj. veće ukupne procijepljenosti”, poručuju iz HUP-a.

Inače, ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović jučer je sindikatima i poslodavcima predstavio prvi nacrt modela prema kojem bi zaposlenici za koje poslodavac očekuje financijske potpore države trebali imati covid potvrde.

Prema prvom prijedlogu, uvodi se dodatni kriterij covid potvrda koje bi trebali imati zaposlenici za koje poslodavac očekuje potpore u financijskom smislu. Dosada su kriterij za potpore bili izloženost sektora i pad prihoda, a dodatnim kriterijem broja potvrda želi se osnažiti odgovornost, rekao je Aladrović, uz podatak da se više od milijun i pol građana cijepilo i preuzelo odgovornost za svoje i zdravlje okoline.

Aladrović je poručio da nema potrebe za strahovanjem od otkaza jer će imati očuvana radna mjesta i poslodavce čija će likvidnost biti snažnija, a na tehničkoj razini vezano za obradu podataka sve će biti odrađeno po zakonu.

Najavio je i da će se početkom sljedećeg tjedna održati novi sastanak, a nakon što HUP i sindikalne središnjice rasprave elemente među članstvom.

hr Thu Jul 08 2021 10:18:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60e333236f52df56cc8b45f4/80
Foto: Instagram

Mate Rimac preuzima Bugatti, sjedište nove firme bit će u Hrvatskoj

Više informacija o ovom velikom događaju bit će objavljeno večeras u Dubrovniku
Kompanija Mate Rimca postaje većinski vlasnik Bugattija, a kompanija Rimac Automobili postaje Rimac Grupa podijeljena na dvije kompanije - Bugatti Rimac i Rimac Technology, piše Index.

Priopćili su to danas poslijepodne iz kompanije Rimac Automobili. Time su potvrđena nagađanja da će Rimac preuzeti Bugatti, čuvenu kompaniju poznatu po superluksuznim jurilicama. 

Više informacija o ovom velikom događaju bit će objavljeno večeras u Dubrovniku. Najavljeni su govori Mate Rimca, osnivača i izvršnog direktora Rimac Automobila, Olivera Blumea, izvršnog direktora Porschea, te Lutza Meschkea, zamjenika predsjednika i financijskog direktora Porschea.

Iz Rimac Automobila poručuju da se radi o "prijelomnom događaju u povijesti kompanije", a potez koji je danas postao javan opisuju kao "udruživanje s ikonom automobilskih brendova, Bugatti Automobiles, u novu automobilsku i tehnološku kompaniju".  

U samo 10 godina Rimac Automobili napredovali su od startupa i jednog čovjeka u garaži do stvaranja nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., u suradnji s dvama od najpoznatijih i najsnažnijih automobilskih brendova na svijetu - Porscheom i Volkswagen Grupom, navodi se u priopćenju.

Rimac Grupa imat će većinski udio u Bugatti Rimcu

Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., s udjelom od 55%. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37%, Porsche ostaje na 24%, Hyundai Motor Group na 12%, a ostali investitori na 27%. Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti, po kojima je Rimac poznat i kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila, bit će odvojeni u novi poslovni subjekt - Rimac Technology - koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila, navode iz Rimac Automobila, iz koje su poslali i infografiku nove vlasničke strukture.


Mate Rimac vodit će Bugatti Rimac

Mate Rimac će biti na čelu nove kompanije. Kao glavni izvršni direktor Rimac Grupe, vodit će Bugatti Rimac i novu tvrtku Rimac Technology. S time, Mate Rimac i dalje upravlja svim segmentima poslovanja Rimac Grupe, koja sada uključuje i Bugatti. Bugatti i Rimac nastavljaju kao zasebni brendovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će sjedište i sav razvoj za oba brenda biti u Hrvatskoj. 

Rimac Grupa nastavit će s inovacijama, stvaranjem vlastitih hiperautomobila i razvojem sustava i tehnologija za brojne svjetske proizvođače automobila. Takva inovativna tehnologija moći će se primijeniti i u budućim Bugatti modelima, stoji u priopćenju Rimac Automobila.

Globalno sjedište Bugatti Rimca bit će u novom Rimac kampusu

Oba brenda, Rimac Automobili i Bugatti, unutar nove kompanije nastavit će razvijati modele automobila. U budućnosti će se globalno sjedište Bugatti Rimac kompanije nalaziti u novom Rimac kampusu, koji će biti i sjedište Rimac Technology tvrtke, kao i proizvodnja tehnologije i komponenti za automobile oba brenda, dok će se sklapanje Bugatti modela nastaviti u Molsheimu u Francuskoj, time nastavljajući korištenje povijesne lokacije, koja je neodvojiva od Bugatti brenda. Kampus vrijedan 200 milijuna eura, izgradive površine 100.000 m2, koji bi trebao biti otvoren 2023. godine, bit će baza svih istraživanja i razvoja budućih hiperautomobila Rimca i Bugattija. Zamišljen kao jezgra visokotehnoloških inovacija, Rimac kampus okupit će 2500 ljudi vođenih zajedničkom znatiželjom i težnjom da dostignu krajnje granice, stoji u priopćenju.

Rimac: Ovo je uzbudljiv trenutak u našoj kratkoj, ali burnoj povijesti

Komentirajući današnju objavu, Mate Rimac, osnivač i glavni izvršni direktor Rimac Automobila, rekao je: "Ovo je uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj povijesti Rimac Automobila. Toliko smo toga prošli u tako malo vremena, ali ovaj novi projekt podiže stvari na potpuno novu razinu. Rimac i Bugatti savršeno se nadopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka tvrtka osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi. S Neverom smo također dokazali da možemo razvijati i proizvoditi izvanredne hiperautomobile, koji nisu samo brzi već i uzbudljivi i visoko kvalitetni. Bugatti ima više od jednog stoljeća iskustva u inženjerskoj izvrsnosti, ali i jednu od najimpresivnijih linija automobila."

"Nedavno smo predstavili svoj najnoviji hiperautomobil, Neveru, što je naišlo na pozitivne reakcije stručnih medija i automobilskih entuzijasta u cijelom svijetu. Stoga sam iznimno uzbuđen zbog potencijala koje donosi kombiniranje znanja, tehnologije i vrijednosti ova dva nevjerojatna brenda u stvaranju nekih uistinu posebnih projekata u budućnosti. Osim stvaranja novih i uzbudljivih automobila, želimo stvoriti i iznimno uspješnu i profitabilnu tvrtku, koja će biti uspješna i idućih 100 godina", rekao je Rimac, piše Index.hr

hr Mon Jul 05 2021 18:22:14 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5efc9656daf72d011d8b459a/80
Foto: Hrvatska pošta

Od danas bez olakšica: Na male pakete plaćat će se PDV državi, ali i još jedna naknada

Hrvatska pošta tvrdi da je proteklih dana ubrzano dostavljala pakete naručene ranije
Paket male vrijednosti od 160 kuna od danas će poskupjeti na 218,5 kuna! Razlika je 40 kuna PDV-a i 18,5 kuna naknade pošti za naplatu poreza i dostavu paketa. Od 1. srpnja sve države članice Europske unije počinju zaračunavati PDV na pakete male vrijednosti naručene putem interneta od prodavatelja iz Kine, drugih azijskih zemalja, Amerike ili Velike Britanije koja više nije članica Europske unije.

Dnevno u Hrvatsku pristiže od 7500 do 10 tisuća takvih paketića, uglavnom iz Kine, negdje oko tri milijuna godišnje. S paketima veće vrijednosti taj se broj penje na desetak milijuna kuna. Roba kupljena putem interneta do 22 eura vrijednosti, odnosno 160 kuna, dosad je bila oslobođena plaćanja PDV-a, no Europska je komisija prekinula s takvom praksom jer su se domaći trgovci žalili da im jeftina uvozna roba stvara nelojalnu konkurenciju. Drugi je problem bio lažno deklariranje robe. Procjenjivalo se da Europska unija godišnje gubi najmanje pet milijardi eura poreznih prihoda, koje će, ako ljudi nastave kupovati dotadašnjim tempom, završiti u blagajnama država u kojima žive kupci, piše Vecernji.

Hrvatska pošta objavila je jučer da je sve spremno za primjenu novog sustava carinjenja pošiljaka. PDV će se naplaćivati na sve pošiljke s robom koje od 1. srpnja pristignu u Hrvatsku, bez obzira na datum kupnje. Hrvatska pošta ističe da će kontrolni pregled pošiljaka iz trećih zemalja koje sadrže robu vrijednosti do 150 eura biti 18,5 kuna, a za robu vrijednosti od 150 do 1000 eura – 37 kuna. Iznosi naknada, pojašnjavaju, formirani su na temelju dodatnih troškova koje će imati u procesu obrade, naplate i isporuke pošiljaka.

– Kontrolni pregled pošiljaka iz trećih zemalja je proces koji sadrži više podataka, zahtijeva implementaciju i održavanje novog informatičkog sustava te podrazumijeva složeniju operativnu kontrolu koju obavljaju radnici Hrvatske pošte – pravdaju se iz HP i ističu da su pošiljke koje su ovih dana stizale u prostorije Novog sortirnog centra ubrzano pripremali za dostavu i otpremali bez zastoja.

– Naši radnici ulažu dodatne napore da se sve pošiljke male vrijednosti obrade prije stupanja na snagu novih pravila, odnosno bez naplate PDV-a i kontrolnog pregleda – ističu iz Pošte.
hr Thu Jul 01 2021 20:02:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .