Brodotrogir potpisao ugovore za gradnju dviju luksuznih jahti jedrilica

Nova nada za Brodotrogir – potpisani su ugovori za gradnju dviju jahti jedrilica. Veća megajahta duga 120 metara brod je kakav se nikad nije gradio u hrvatskim brodogradilištima. Trogirski je škver provedenim predstečajnim postupkom i prodajom marine sanirao dugovanja i sada, sa smanjenim brojem radnika traži novi početak u niši velikih superluksuznih brodova. – piše HRT.

Zagrljaji i zdravice nakon potpisivanja ugovora u trogirskoj Gradskoj vijećnici. Danko Končar, vlasnik Brodotrogira već deset godina, smatra da je ovo novi početak nakon što se godinama nisu gradili veliki brodovi.
Specijalizirane jahte, to je stvarni put gdje škver može naći sebe i ja sam duboko uvjeren da smo sposobni, rekao je Končar.
Oba projekta su predivna, uzbudljiva. Unikatni projekti stižu u Hrvatsku i mislim da je važno razumjeti da oni mogu hrvatskoj brodogradnji otključati mnoga vrata u budućnosti, ističe Craig Murray, predstavnik investitora.
Vrijednost projekata penje se iznad 100 milijuna eura. Divovska jahta jedrilica imat će dva jarbola visoka čak 80 metara.
Ovako složen projekt, kvalitetan projekt mi sami ne možemo napraviti, u projekt su uključeni projektanti iz Southamptona, dizajneri iz Italije, projektanti iz Splita, Rijeke i Trogira, objašnjava Mateo Tramontana, član Uprave Brodotrogira.
Stručna javnost je oduševljena – ovo je kao da smo ušli u finale nogometne Lige prvaka, takvi projekti do sada su bili rezervirani za brodogradilišta u Njemačkoj i Nizozemskoj.
Baš je prije par mjeseci zaplovila jedrilica Jeffa Bezosa, vlasnika Amazona i jednog od najbogatijih ljudi na svijetu. Trend je danas u svijetu da najbogatiji ljudi grade sebi jedrilice, više je to trend da se brinu o okolišu, ali su to superluksuzni ploveći hoteli samo malo drukčijeg oblika od klasičnih jahti, kaže Darko Šupuk, urednik časopisa Yachts.
Brodotrogir je već dugo vodeće remontno brodogradilište, 40-ak brodova, od velikih jahti do trajekata i vojnih plovila čeka svoj red. A u sustavu je ostalo manje od 300 radnika.
Njih 140 u brodogradnji, 70-80 u remontu i 60-70 u marini. Svi oni imaju perspektivu, ističe vlasnik Brodotrogira.
Gradnja megajahte počinje u lipnju, Brodotrogir će trebati još 50-ak radnika u brodograđevnom sektoru.

POSLJEDNJE DODANO: