- Jedan od ciljeva nam je bio i da u ovom razdoblju zadržimo pozitivno poslovanje jer je Čistoća poznata kao tvrtka koja dugi niz godina posluje pozitivno za razliku od nekih drugih gradskih, županijskih, pa i državnih komunalnih poduzeća. Usto, važno nam je zadržati sva prava radnika koja su do sada dostignuta, a da se i zadrže cijene na razini na kojoj su sada. Ta je cijena jedna od najnižih, ako ne i najniža u Hrvatskoj - kaže Delić.
Sanacija Karepovca počela je nakon što je Gradsko vijeće usvojilo projekt sanacije, a Čistoća je krenula s prvim korakom, odnosno s postavljanjem 2,5 kilometra duge ograde oko odlagališta.
- Sada nas čeka završetak rješavanja imovinsko-pravnih odnosa kako bi druge faze mogle krenuti. Tu prvenstveno mislim na otplinjavanje i rješavanje procjednih voda, a na kraju ide završetak sanacije nakon čega bi to trebala biti velika zelena površina. U godinu dana smo odradili prvi korak iako su postojale nekakve projekcije da će trebati i više godina za taj dio jer se proteklih 50 godina ništa nije napravilo iako se namjeravalo. Puno je zapreka na tim putevima. Ponosni smo što smo uspjeli odraditi projekt ograđivanja, a ovih smo dana u postupku određivanja lokacije za postavljanje mjerne postaje. U povijesti Karepovca nikada nije postojala mjerna postaja koja bi egzaktno odredila što se uopće događa u okolišu - ističe Delić.
Početkom veljače je potpisan ugovor s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo, trenutno se sa stanovnicima oko Karepovca nastoji odrediti lokacija među kućama gdje bi se mjerna stanica postavila, a Delić vjeruje da bi ona kroz desetak dana mogla biti i postavljena. S odvojenim prikupljanjem otpada se, napominje, odmaklo dosta daleko, ali ih u ovom trenutku koči to što Grad još nije pripremio preostalih šest lokacija za reciklažna dvorišta.
- Prema informacijama iz Grada, to je sada u fazi pripreme jer su načelno određene lokacije, ali su u pitanju neriješeni imovinsko-pravni odnosi. Mi smo krenuli s onim što možemo. U suradnji s kotarevima formiramo zelene otoke. Tijekom prošle godine uputili smo dopis svim gradskim kotarevima da odrede lokacije za najmanje jedan, a po mogućnosti i više zelenih otoka, gdje bi Čistoća mogla postaviti komplet od četiri kontejnera. Od Grada smo dobili popis lokacija i ovih dana naši ljudi obilaze te lokacije da bi vidjeli jesu li dobre, budući da za zelene otoke mora biti osiguran pristup i mogućnost pražnjenja mora biti nesmetana. Vjerujem da ćemo tijekom ove godine postaviti 50 do 70 kompleta zelenih otoka, a ovih dana smo u tijeku nabavke kontejnera. Naručujemo oko sto kompleta i oni bi u roku od mjesec ili mjesec i pol dana trebali stići - priča prvi čovjek Čistoće.
Napominje i kako veliki dio ljudi polako podiže svijest za odvojeno prikupljanje otpada, a sustav se iz godine u godinu širi. Napominje, međutim, kako ipak ima dio onih koji teško prihvaćaju činjenicu o odvojenom prikupljanju otpada.
- Kada je u pitanju prikupljanje plastične mase u žutim kontejnerima koji su dostupni na 700 lokacija u Splitu imamo 30 do 40 posto plastike, a ostalo je sve drugo. To je veliki problem jer sve kontejnere odvozimo na Karepovac u reciklažno dvorište i tada naši ljudi moraju ručno razdvajati otpad kako bi plastične stvari mogli staviti na pokretnu traku i balirati. To je veliki trošak za nas kao firmu, ali pokazuje kako veliki dio građana nema svijest za odvajanje otpada. Papir je jako dobro profunkcionirao, tako da to odmah nakon prikupljanja distribuiramo oporabitelju. Količine tetrapaka i stakla su dosta manje, ali smo ove godine imali porast u odnosu na protekle godine i nadamo se da će ovo još doći do izražaja kada postavimo zelene otoke - rekao je Delić.
Iako je u početku bilo problema, sve je bolja situacija u Varošu gdje je Čistoća stanovnicima podijelila vrećice za odvojeno prikupljanje otpada, a njihovi djelatnici ih skupljaju svakog 1. i 15. u mjesecu. Od 1. travnja će taj projekt pokrenuti i u kotaru Grad, a zatim ga planiraju proširiti i na druge kotareve gdje zbog prostora ne postoji mogućnost postavljanja klasičnih zelenih otoka ili pojedinačnih kontejnera.
Pohvalio se i kako su u prošloj godini počeli s korištenjem sredstava iz fondova, pa su zahvaljujući tome nabavili dva velika kamiona smećara, auto čistilicu i malo komunalno vozilo. Uložili su dva i pol milijuna kuna svojih sredstava, a Fond im je subvencionirao milijun i pol. U ovoj godini planiraju veću nabavku komunalne opreme i kamiona smećara, grajfera za glomazni otpad, malih komunalnih vozila, novog buldožera koji bi radio na odlagališta, a nabavit će i sjeckalicu za zeleni otpad koja u Splitu nedostaje.
Jedna od stvari koju je najavljivao kada je dolazio na čelo Čistoće je i preseljenje kompletne tvrtke na Karepovac. Projekt za to je izrađen i sada je faza prikupljanja dozvola.
- Sada je tvrtka locirana na nekoliko lokacija u gradu, ali gro firme je smješten na dvije lokacije, na Putu Plokita gdje se nalazi upravna zgrada, i u blizini Karepovca gdje je smještena tehnička služba i vozni park. Naše projekcije su pokazale da ćemo imati manje troškove kada budemo na jednom mjestu i da ćemo u organizacijskom smislu bolje funkcionirati. Na prostoru gdje je tehnička radionica imamo jedan dio prostora koji je neiskorišten i na kojem ćemo napraviti novu upravnu zgradu. Ako ništa drugo, veliki dio troškova ćemo smanjiti na gorivu i amortizaciji - tvrdi Delić.
Na temelju iskustava iz prošlih godina za ovu turističku sezonu planiraju pojačati dnevne i noćne smjene u samom centru grada.
- Pripremamo ljude koji će raditi na tim poslovima, ali mi smo spremni na bilo koju aktivnost. Dobar primjer je Ultra festival gdje su ljudi koji rade u organizaciji festivala proputovali cijeli svijet i svake godine dobijemo pohvale za naš dio posla. Vjerojatno ni oni nisu očekivali da će se prostor iz dana u dan čistiti u ubrzanim tempom. Sve su to stvari koji nama pokazuju da se možemo uhvatiti u koštac s nekim stvarima, ali puno toga ovisi i o građanima. Ipak, kada je Split u pitanju mislim da je vidljiv veliki pomak u čistoći grada - zaključuje Delić.