Article

//www.dalmacijanews.hr/files/61bca6246f52df99b18b4572/80
Foto: Grad Split

Razvoj zone Dračevac – Tehnološki park Split – Dračevac: Održan sastanak projektnog tima Grada Splita i predstavnika Izvođača radova

Na sastanku je predstavljen postignuti napredak u fazi projektiranja centralne zgrade prve faze Tehnološkog parka Split - Dračevac
U sklopu projekta „Razvoj zone Dračevac – Tehnološki park Split – Dračevac“ i projekta „Izgradnja i opremanje centralnog objekta Tehnološkog parka Split – Dračevac“ održan je sastanak projektnog tima Grada Splita na kojem je sudjelovao i gradonačelnik  Ivica Puljak te predstavnici Izvođača radova – Strabag d.o.o. te FIDIC Inženjer.

Na sastanku je predstavljen postignuti napredak u fazi projektiranja centralne zgrade prve faze Tehnološkog parka Split - Dračevac te se očekuje da će Glavni projekt biti izrađen u drugoj polovici siječnja 2022. godine. Nakon odobrenja Glavnog projekta, pristupit će se fazi rušenja dijela postojećeg objekta te izgradnji novog objekta. Vrijednost projekta izgradnje centralne zgrade Tehnološkog parka Split – Dračevac iznosi 124.498.144,27 kn, a predviđeni rok završetka je do kraja svibnja 2023. godine.

Projekt „Razvoj zone Dračevac - Tehnološki park Split - Dračevac“ podrazumijeva provedbu aktivnosti vezanih uz rekonstrukciju, dogradnju i nadogradnju objekta bivše vojarne Sv. Križ u svrhu uspostave Tehnološkog parka Split – Dračevac (TPS).

Ovaj projekt obuhvaća prvu fazu uspostave TPS-a, a koji je financiran kroz specifični cilj 6e2 „Obnova brownfield lokacija (bivša vojna i/ili industrijska područja) unutar ITU“, dok je druga faza projekta, odnosno projektna prijava „Izgradnja i opremanje centralnog objekta Tehnološkog parka Split – Dračevac“ financirana kroz specifični cilj 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva“ te obuhvaća daljnje aktivnosti u svrhu finalizacije izgradnje i opremanja centralnog objekta TPS-a.

• Projekti Izgradnja i opremanje centralnog objekta Tehnološkog parka Split – Dračevac i Razvoj zone Dračevac - Tehnološki park Split – Dračevac se financiraju sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj.
• Nositelj projekta: Grad Split
• Trajanje projekata: 36/37 mjeseci (prosinac 2020/siječanj 2021 – prosinac 2023)
• Ukupni budžet projekta: 164.754.315,70 kuna
• EU sufinanciranje: 105.074.234,69 kuna
hr Fri Dec 17 2021 16:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/61729b3a6f52df405d8b4581/80
Foto: DalmacijaNews

SDP-ovac Matijević: "Treba spojiti tvrtke Žnjan, Splitsku obalu te ustanove Hrvatski dom i GKM"

"Trebamo se konačno naučiti da se uz racionalizaciju poslovanja postižu bolji rezultati nego stihijskim gomilanjem gradskih tvrtki i ustanova", poručio je

Gradski vijećnik Grada Splita, SDP-ovac Davor Matijević se oglasio po pitanju kako bi trebalo upravljati Žnjanom i drugim gradskim ustanovama i tvrtkama

"U kampanji smo svi zagovarali racionalizaciju poslovanja u gradskim tvrtkama i javnim ustanovama i vrijeme je da to počnemo provoditi.

Gradska tvrtka Žnjan s tri djelatnika bi trebala voditi izgradnju sadržaja na području Žnjana gdje je na pomorskom dobru dobila koncesiju, dok istovremeno gradska tvrtka Splitska obala bez dosadašnje glavne djelatnosti na Zapadnoj obali ne zna gdje će sa zaposlenicima. Situacija na Zapadnoj obali nije optimistična i izgledno je da ćemo sljedeću sezonu dočekati bez mogućnosti naplate veza čime ova tvrtka ostaje bez velikih financijskih prihoda. To ujedno znači i da sadašnji zaposlenici neće iduću sezonu imati što raditi.

Neminovno je da će Žnjan morati ići u nova zapošljavanja stoga sam uputio u proceduru na Gradsko vijeće prijedlog za spajanjem tvrtki Žnjan i Splitska obala kako bismo racionalizirali njihovo poslovanje.


Tako se može izbjeći nepotrebno novo zapošljavanje i racionalizirati poslovanje, pogotovo administracije. Za gotovo istu djelatnost nisu nam potrebne dvije gradske firme.

To vrijedi i za ustanove, točnije za javnu ustanovu u kulturi Hrvatski dom Split, koju nije ni trebalo osnivati, već je sve predviđene poslove moglo obavljati Gradsko kazalište mladih. Ne treba nakon otvaranja svakog javnog prostora, pa i na području kulture, osnivati novu javnu ustanovu. Bitan je kvalitetan program i doprinos kulturnom uzdizanju naših građana, a ne gomilanje novih ustanova. Trebamo se konačno naučiti da se uz racionalizaciju poslovanja postižu bolji rezultati nego stihijskim gomilanjem gradskih tvrtki i ustanova koje su same sebi svrha, te da se javni novac treba trošiti na dobrobit građana kao krajnjih korisnika.", navodi u svom priopćenju socijaldemokrat Matijević.


hr Thu Jan 20 2022 12:40:32 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/61e9366f6f52df33e08b4681/80

Vijećnici Centra poručuju: "Koncesionar nastavlja s uništavanjem Bena, a Županija ništa ne poduzima“

Vijećnici smatraju kako Ugovor koji regulira korištenje pomorskog dobra ne može biti tajan
Koncesionar, tvrtka National d.o.o., ne provodi propisane uvjete zaštite prirode Javne ustanove za upravljanje Park šumom Marjan i Ministarstva zaštite okoliša i energetike koji su sastavni dio Odluke o davanju koncesije na Benama, poručuju iz stranke Centar.

- Koncesionar nije ispunio osnovne uvjete zaštite prirode u pogledu održavanja hortikulture i urbane opreme, nije ispunio ni uvjet ishođenja sigurnosnog
certifikata za sigurno korištenja sprava za dječju igru. Osim toga, nakon što je Građevinska inspekcija 2019. donijela pravomoćno rješenje za uklanjanje čak 17 bespravno izgrađenih građevina na koncesioniranom području, koncesionar većinu od tih bespravnih građevina i dalje nesmetano gospodarski koristi. Postavljam pitanje odgovornim osobama Splitsko-dalmatinske županije: što još koncesionar treba prekršiti da bi se raskinuo ugovor o koncesiji? – pita se gradski vijećnik Srđan Marinić.

Splitsko-dalmatinska županija je na upit gradskih vijećnika Igora Skoke i Srđana Marinića odbila dostaviti Ugovor kojim se regulira koncesija na Benama između Županije i koncesionara, tvrtke National d.o.o. Vijećnici kažu kako je to po Zakonu o pravu na pristup informacijama javni dokument i najavljuju prijavu Povjereniku za informiranje RH.

Vijećnici smatraju kako Ugovor koji regulira korištenje pomorskog dobra ne može biti tajan, tim više što smo se proteklih godina na području koncesije susreli s nelegalnom gradnjom, neredovitim plaćanjem koncesije te raznim drugim problemima kojima se dovodi u pitanje očuvanje ovog područja Marjana,
legalnost svih radnji. S pravom se otvara sumnja u transparentnost dodjele koncesija, upozoravaju iz Centra.

Vijećnik Igor Skoko kaže kako je ovaj slučaj još jedan od primjera apsurdnosti teritorijalnog uređenja Hrvatske i tvrdi da je suludo da Grad Split ne može uvesti red na svom teritoriju jer Županija upravlja pomorskim dobrom.

- Na primjeru Pazara i Istočne obale pokazali smo da znamo kako uvesti red tamo gdje je desetljećima vladao nered. Trenutna situacija odgovara jedino HDZ-u koji opstruira ikakvo uvođenje reda na području Bena i koji je ovaj vrijedni dio Marjana svojim sumnjivim postupanjima uz nepoštivanje pravnih odluka, doveo do ekološke i hortikulturne katastrofe. Na sljedećoj Skupštini Splitsko-dalmatinske županije naši će vijećnici tražiti raskidanje ovog Ugovora, a nakon toga očekujemo od Županije da prepusti ovaj vrijedni resurs na upravljanje Gradu Splitu - rekao je Skoko.
hr Thu Jan 20 2022 11:09:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/61e92a966f52df59e18b45fe/80
Foto: Centar za vozila Hrvatske

Prosječna starost vozila u Hrvatskoj iznosi 14,34 godine

Tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu od 2.271.201 pregledanih vozila, neispravno ih je bilo 448.386

Protekle godine 19,74 posto vozila nije prošlo tehnički pregled vozila prilikom prvoga pregleda, gdje je u prosjeku, po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14
nedostataka, pokazuju podatci Centra za vozila Hrvatske.

Tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu od 2.271.201 pregledanih vozila, neispravno ih je bilo 448.386 što predstavlja udio od 19,74% ukupnog broja pregledanih vozila.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, za 2021. godinu najveći broj nedostataka pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, točnije njih 560.099. I prošle godine među vodećim su bili oni na uređajima za kočenje, na kojima je uočeno 537.262 nedostataka, što čini 23,30 posto u ukupno utvrđenom broju nedostataka. Neki od najčešćih nedostataka na svim vrstama vozila u RH protekle godine bili su i nedostatci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (302.812), zatim slijede nepravilnosti s motorom vozila (247.127) te nedostatci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa, gdje je uočeno 245.996 nedostataka.

Tijekom 2021. godine utvrđeno je 84.068 nepravilnosti na opremi vozila, 67.503 nedostatka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te 64.798 na uređajima za upravljanje. Kao i prethodnih godina, mnoga vozila nisu prošla eko test pa je tako prošle godine pronađeno 65.119 nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, a 45.883 nedostatka utvrđeno je na kontrolnim i signalnim uređajima na vozilima. Na prijenosnim mehanizmima vozila uočeno je 20.820 neispravnosti.

U odnosu na 2020. godinu, tijekom 2021. uočen je porast broja vozila na električni i hibridni pogon kod vozila kategorije M1, odnosno kod osobnih automobila. Hibridni pogon 2020. godine ukupno je koristilo 8.080, a 2021. 15.918 vozila. Na električni pogon 2020. godine vozilo je 1.343 vozila, a protekle godine u RH je evidentirano 3.054 osobnih automobila na električni pogon.

"Gledajući statistike za 2021. godinu, ponovno uočavamo kako je u Republici Hrvatskoj i dalje oko 70% voznog parka starije od 10 godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka ponovno povećala i to na 14,34 godine. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila. S druge pak strane, pojavilo se smanjenje prosječno prijeđenog puta što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u RH. Tako je prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio 12.542,48 km, a u 2021. iznosio je 11.016,81 km. Dakle, evidentan je utjecaj COVID-19 pandemije na mobilnost u RH.“ – izjavio je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Raznovrsnije i detaljnije statistike za 2021. godinu objavljene su na internetskim stranicama
Centra za vozila Hrvatske na poveznici:

hr Thu Jan 20 2022 10:26:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5f6ae31ddaf72d90a48b4568/80
Foto: Unsplash

Neslužbeno novi crni rekord: Imamo 11.343 pozitivna

Radi se samo o PCR testovima
Neslužbeno se doznaje da u posljednja 24 sata imamo 11.343 pozitivnih na PCR testiranju, javlja Index.

Jučer smo imali rekordnih 10.427 pozitivnih PCR testova i 5590 pozitivnih nalaza antigenskih testova što je dalo rekordnu brojku od 16.017 novozaraženih. Umrlo je 45 osoba, na respiratoru su bila 204 pacijenta, a njih 1769 na bolničkom liječenju. 
hr Thu Jan 20 2022 10:13:32 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .