Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5fbfafb06f52df27528b45eb/80
Foto: HGK

Održana HACCP radionica: Svi oni koji su u poslovanju s hranom moraju znati svoje odgovornosti

HGK organizirala besplatnu HACCP radionicu kao dio Programa pomoći subjektima u poslovanju s hranom
U proizvodnji i distribuciji hrane jedan od najznačajnijih aspekata je njena kvaliteta i sigurnost, a obveza je poslovnih subjekata da tržištu pruži kvalitetnu hranu s određenim nutritivnim svojstvima i organoleptičkim osobinama, ali istovremeno i higijenski ispravnu, sigurnu za zdravlje potrošača.

Integrirani sustav kontrole sigurnosti hrane predstavlja HACCP sustav koji se zasniva se na preventivnom pristupu, što doprinosi smanjenju rizika po zdravlje stanovništva.

Hrvatska gospodarska komora organizirala je besplatnu HACCP radionicu, kao dio Programa pomoći subjektima u poslovanju s hranom, te voditeljima i članovima HACCP tima koji u praksi uspostavljaju, provode i održavaju sustav sigurnosti hrane kao zakonodavnu obvezu povezanu s odredbama Zakona o hrani te svima zainteresiranima u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Šibensko-kninskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, koji na bilo koji način sudjeluju u provedbi toga zakonodavnog okvira u proizvodnji, preradi ili distribuciji hrane u prehrambenom lancu.

- Izuzetno je važno za sve gospodarske subjekte da se prate aktualne informacije u području HACCP-a koje se dobivaju i kroz tematske edukacije kao što je i ova radionica u organizaciji HGK, što doprinosi jačanju konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva primjenjujući ISO standarde, poručio je uvodno savjetnik predsjednika HGK i voditelj Službe za obrazovanje i informacijsku sigurnost doc.dr.sc. Petar Mišević, navodeći kako je kroz edukacije koje je organizirala HGK prošlo više od 20.000 osoba te da su sve te edukacije bile u funkciji podizanja kapaciteta njihova stručnog znanja.

Stručnjakinja za HACCP edukacije mr. sc. Nevenka Gašparac, dr. vet. me, predstavila je propise u području sigurnosti hrane te pojasnila obveze subjekata u poslovanju s hranom. Na radionici je istaknuto kako je primjena HACCP-a od izuzetnog značaja za proizvođače hrane s pozicije zaštite potrošača te je široko rasprostranjena njegova primjena u razvijenom svijetu dok je u EU i zakonski obvezujuća.

Naime, svaki pojedinac koji posjeduje, upravlja ili radi u proizvodnji hrane u EU prema odredbama direktive mora uvesti sustav sigurnosti HACCP. Inače, sustav je prilagođen svim vrstama prehrambenih proizvoda i svim fazama proizvodnje i rukovanja – “od farme do stola“.

- Sigurnost hrane je i veliko gospodarsko pitanje jer smo imali prilike vidjeti kako su mnoge tvrtke u svijetu upravo zbog toga morale staviti ključ u bravu i prestati s radom. Hrvatski proizvođači i distributeri te ugostiteljski objekti su se dokazali kad je riječ o sigurnosti hrane u svim situacijama u kojima su bili. Posebno se to vidi za vrijeme ljeta kada je veliki broj turista i kada su više temperature prilikom posluživanja hrane“, istaknula je Gašparac navodeći kako svi oni koji su u poslovanju s hranom moraju znati svoje odgovornosti.

HACCP sustav se sastoji od dvije osnovne komponente, prva predstavlja analizu rizika, odnosno identifikaciju opasnosti u svakoj fazi proizvodnje hrane i procjenu značaja tih opasnosti po ljudsko zdravlje, dok dio koji se tiče kritične kontrolne točke predstavljaju faze u proizvodnji u kojima se može spriječiti ili eliminirati rizik po sigurnost hrane ili njegov utjecaj svesti na prihvatljiv nivo, kao i vršiti njihova kontrola.

Grane prehrambene industrije koje zahtijevaju ovaj sustav su proizvodnja, prerada i pakiranje, zatim organska prehrambena industrija, zatim skladištenje, transport i distribucija, te priprema i distribucija hrane – za potrebe bolnica, dječjih ustanova, hotela, restorana, avionskih i drugih kompanija i na kraju trgovina i ugostiteljstvo.
hr Thu Nov 26 2020 14:38:48 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fd07ab06f52dfb6658b4594/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Provjerili smo radno vrijeme trgovina za blagdane, evo kako rade...

Ako vam nešto nedostaje, kupnju stignete obaviti danas, a evo kako sutra rade trgovine i shopping centri...
Brojne trgovine na Badnjak rade skraćeno, dok na Božić nitko neće raditi. Provjerili smo radno vrijeme trgovina za blagdane, evo kako rade...

Konzum - Na Badnjak gotovo sve poslovnie rade do 17:00 h, a neke kraće. Popis po prodavaonicama pogledajte ovdje.  Također, na Božić 25.12. i na dan Svetog Stjepana (Štefanje), 26.12. prodavaonice neće raditi.

Lidl - Sve trgovine na Badnjak rade do 14:00 h, dok će na Božić i za sv. Stjepana biti zatvorene.

Kaufland će na Badnjak raditi od 7 do 16 sati, dok na Božić, Štefanje i Novu godinu neće raditi. Radno vrijeme na Staru godinu je od 7 do 18 sati.

Interspar trgovine radit će skraćeno na Badnjak i bit će zatvoreni na Božić. Nešto drugačije radno vrijeme bit će i 26.12. Točno radno vrijeme pogledajte ovdje.

Za vrijeme božićnih blagdana Studenac prodavaonice će raditi prema prilagođenom radnom vremenu. Na dan Božića i Nove godine sve su prodavaonice zatvorene, dok na Badnjak, blagdan svetog Stjepana i Silvestrovo rade skraćeno. (Badnjak do 18:00 h, na sv. Stjepana do 14:00 h, Silvestrovo do 20:00 h)

Tommy na Badnjak radi do 17 sati, na Božić ne radi, a 26. prosinca dućani će raditi drugačije. Točno vrijeme možete pogledati na ovoj poveznici.

Plodine će na Badnjak raditi do 18 sati, na Božić ne rade, dok će na sv. Stjepana trgovine raditi po nedjeljnom radnom vremenu. Za više detalja pogledajte ovdje

Supernova Zadar i Šibenik- Centar je na Badnjak otvoren do 15 h, a na Silvestrovo do 17:00 h. Na Božić i sv. Stjepana je zatvoreno.

City Center one Split - Sve je zatvreno na Božić, sv. Stjepana i na Novu godinu, a točno radno vrijeme provjerite ovdje.

Mall of Split - Blagdansko radno vrijeme možete provjeriti ovdje. Centar je zatvoren na Božić, sv. Stjepana i na Novu godinu.

Joker Mall na Badnjak i na Staru godinu radi do 16:00 h, a zatvoren je na Božić, sv. Stjepana i na Novu godinu.


hr Wed Dec 23 2020 09:04:40 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fd76ff16f52dfa26c8b459d/80

Plemenitoj periski u Jadranskom moru prijeti izumiranje!

Pomor plemenite periske katastrofalnih je razmjera na razini cijelog Sredozemnog mora, danas se u Jadranu traže pojedine preostale žive jedinke
Krajem studenog ove godine završio je veliki četverogodišnji europski kolaborativni projekt MERCES (Marine Ecosystem Restoration in Changing European Seas) u kojem je Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, na čelu s voditeljicom projekta izv. prof. dr. sc. Tatjana Bakran-Petricioli, bio jedan od 28 partnera iz 16 država Europe.

Projekt MERCES prvi je europski projekt fokusiran na razvoj alata i rješenja za obnavljanje degradiranih morskih staništa te oporavak njihove biološke raznolikosti i funkcije, a rezultati projekta između ostalog pokazuju alarmantno stanje plemenite periske u Jadranskom moru kojoj prijeti izumiranje.

Jedan dio istraživanja na projektu MERCES profesorica Bakran-Petricioli i suradnica dr. sc. Silvija Kipson, posvetile su istraživanju naselja zaštićenih vrsta posidonije i plemenite periske u infralitoralu na sedimentnom dnu te njihove interakcije kroz dva pilot projekta transplantacije na sjevernom i srednjem Jadranu (u Nacionalnom parku Brijuni i s pučinske strane Dugog otoka).

Masovni pomor plemenite periske, koji se u svega četiri godine proširio od istočnih obala Španjolske po cijelom Sredozemnom moru, ovu je emblematičnu endemsku mediteransku vrstu školjkaša doveo na rub izumiranja. Nekoliko patogena u kombinaciji s povećanjem temperature mora povezuje se s pomorom. On je u proljeće 2019. „ušao“ u Jadran te se duž njega proširio. Kako navodi profesorica Bakran-Petricioli sve plemenite periske, one autohtone na Brijunima i one presađene u sklopu Projekta, su uginule:

- Praćenje stanja dvjestotinjak jedinki plemenite periske, koje smo u sklopu projekta MERCES vrlo uspješno presadili iz Pulske luke u Nacionalni park Brijuni 2017. godine prekinuo je masovni pomor koji se na Brijunima dogodio u lipnju ove godine. Pomor plemenite periske katastrofalnih je razmjera na razini cijelog Sredozemnog mora, danas se u Jadranu traže pojedine preostale žive jedinke.“

Istraživanja u okviru projekta MERCES u kojima su sudjelovale dr. sc. Bakran-Petricioli i dr. sc. Kipson, pokazala su da je pod određenim uvjetima i na područjima koja su zahvaćena masovnim pomorima još neko vrijeme moguće prikupiti mlađ plemenite periske. Rad o tome, na kojem su one koautorice, izašao je prije kratkog vremena u prestižnom časopisu Frontiers in Marine Science. Potaknuta time, dr. sc. Silvija Kipson pokrenula je inicijativu postavljanja kolektora za mlađ, PinnAdriaNet.

U Inicijativi sudjeluju kolege iz više akademskih institucija, istraživačkih instituta, javnih ustanova i nevladinih udruga iz Hrvatske te su, uz sva potrebna dopuštenja nadležnog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH, već postavljeni kolektori za mlađ plemenite periske na više mjesta u Jadranu. To daje nadu da će biti moguće spasiti ovu vrstu od izumiranja:

- Mi smo postavile kolektore za mlađ plemenite periske u Nacionalnom parku Brijuni i na Dugom otoku te se spremamo podići ih čim nam to vremenske prilike i epidemiološka situacija dopusti. U tome će nam puno pomoći donacija od 10.000 kuna koju je PMF također prije kratkog vremena dobio od Grada Crikvenice za akciju „Spasimo plemenitu perisku od izumiranja“, kazala je profesorica Bakran-Petricioli te nastavila:

- U okviru akcije podignut ćemo kolektore u kojima postoji mogućnost da će biti juvenilnih školjkaša te će oni biti
transportirani u Akvarij Pula koji se u zadnjih par godina posebno posvetio uzgoju plemenite periske u zatvorenim sustavima.“
hr Mon Dec 14 2020 15:02:40 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5eaa7aa06f2ab866048b46c0/80

Novost iz Pošte: Uskoro ćete pakete preuzimati 24 sata dnevno, evo o čemu je riječ

Prvi su paketomati planirani korisnicima u velikim gradovima, na pristupačnim lokacijama

U sklopu najava noviteta u poslovanju Hrvatske pošte u 2021., svojim značajem i dinamikom realizacije ističu se dva projekta – postavljenje paketomata s ciljem lakšeg slanja i zaprimanja pošiljki, te korisničko sučelje posta.hr koje je u pripremi.

I dok će korisničko sučelje, navode, biti prava prekretnica u iskustvu korisnika Hrvatske pošte, jer će moći sami upravljati dostavom pošiljaka sukladno vlastitim potrebama, nova paketna infrastruktura korisnicima će omogućiti jednostavno preuzimanje paketa, 24 sata dnevno, svih sedam dana u tjednu.

Prvi su paketomati planirani korisnicima u velikim gradovima, na pristupačnim lokacijama u narednim mjesecima bit će ih postavljeno 150. Korisnici koji će odabrati primati paket tim kanalom moći će pošiljku preuzeti onda kad im to odgovara.

Za unaprijeđene korisničke usluge u ovom segmentu karakteristična je mogućnost upravljanja pošiljkom putem jedinstvenog portala od korisnika, koji će putem šifre moći otvoriti i preuzeti svoju pošiljku na najpogodnijoj lokaciji gdje provodi najviše vremena, piše Poslovni.hr.

hr Mon Dec 14 2020 14:48:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fbe4b636f52df8d508b45de/80
Foto: Pexels

Vlada predložila nove tri mjere za poduzetnike: Pomoć mogu dobiti oni s padom prometa od najmanje 60 posto

Predložene su mjere za očuvanje radnih mjesta, "covid krediti" i podmirenje fiksnih troškova
Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić izvijestio je u ponedjeljak nakon sastanka s poslodavačkim i poduzetničkim udrugama o tri mjere pomoći "zatvorenim" poduzetnicima, a to su mjere za očuvanje radnih mjesta, "covid krediti" i podmirenje fiksnih troškova.

Vlada će, kako je rekao, nastaviti s isplatom pomoći od 4.000 kuna po radniku radi očuvanja radnih mjesta, za što je do kraja godine osigurano 470 milijuna kuna.

Nastavlja se i izdavanje "covid kredita" za likvidnost u ukupnoj svoti od 1,3 milijarde kuna i to ne samo za "zatvorene" djelatnosti, ali one su prioritet.

Treća mjera koju je najavio je pokrivanje dijela ili u potpunosti, fiksnih troškova poduzetnika, kao što su zakup, najam, komunalije, RTV pretplata, spomenička renta, ZAMP i sl.

Pritom će se, kako je rekao, gledati pad prometa u prosincu u odnosu na prošlu godinu: za mjeru će se "kvalificirati" oni s padom prometa od najmanje 60 posto, a administraciju će voditi Porezna uprava, na temelju faktura za fiksne troškove.

hr Mon Nov 30 2020 14:15:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .