Article

//www.dalmacijanews.hr/files/6080628f6f52dffe3d8b4582/80
Foto: CBS

ODLUKA STOŽERA 22. Croatia Boat Show neće se održati!

Događaj se trebao održati od 18. do 22. svibnja na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu

 Zbog epidemiološke situacije, 22. Croatia Boat Show je otkazan!

Naime, događaj se trebao održati od 18. do 22. svibnja na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu.

Priopćenje organizatora donosimo u nastavku:

Po primitku službenog odgovora od strane Nacionalnog stožera bili primorani otkazati 22. Croatia Boat Show, koji se trebao održati od 18. do 22. svibnja 2021.g. na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu.

Iako smo svjesni činjenice da je pandemija koronavirusa u potpunosti izmijenila “normalan život” prvobitna informacija koju smo dobili od strane nadležnih bila je ta da ćemo biti u mogućnosti organizirati 22. Croatia Boat Show u navedenom terminu uz poštivanje epidemioloških mjera koje tada budu na snazi. Svi zajedno svjedočimo značajnom padu broja zaraženih i povoljnoj epidemiološkoj situaciji. Sajam se trebao održati na otvorenom i u dijelu grada koji je već neko vrijeme mjesto velikih okupljanja bez ikakvih ograničenja i kontrole. 

Želimo istaknuti kako smo dobili veliku podršku gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije te pismeno pozitivno mišljenje i suglasnost o održavanju 22. Croatia Boat Show-a u terminu od 18. do 22. svibnja 2021.g. od strane Stožera civilne zaštite Splitsko-Dalmatinske županije i Epidemiološke službe Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. 

Tek jučer smo dobili pismeni odgovor Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske kako će ''prilikom analize i procjene daljnjih ublažavanja mjera, ako epidemiološka situacija to dopusti, biti razmotreno i predmetno područje'', a iz neslužbenih razgovora saznali kako mjere za organizaciju sajmova na otvorenom ipak neće biti ublažene do 01.06.2021. g. 

S obzirom na sve navedeno nismo smjeli ni bili u mogućnosti preuzeti rizik i nastaviti sa organizacijom i pripremnim radovima u već poodmakloj fazi jer organizacija sajma iziskuje određeno vrijeme (minimalno 8-10 dana). Sajamska oprema već je bila u transportnoj fazi, dio pontona dopremljen na Rivu, a marketinška kampanja na vrhuncu. Slijedom navedenog otkazivanjem sajma bilježimo značajan financijski gubitak ali smo primorani na vrijeme donijeti odluku i zbog izlagača koji, također, trebaju zaustaviti pripreme i dolazak u Split. 

Ovim putem još jednom želimo zahvaliti svima na interesu i podršci, posebno izlagačima, partnerima, posjetiteljima, Gradu Splitu, županiji Splitsko-dalmatinskoj te svim zaljubljenicima u more i nautiku.

S obzirom na početak nautičke sezone, nažalost, nemamo alternativu što se tiče održavanja sajma u drugom terminu ove godine. Nadamo se da će država, grad, turistička zajednica i svi uključeni imati razumijevanja za nas i da ćemo dobiti financijsku potporu (nadoknadu štete zbog otkazivanja) jer, iako ovogodišnji sajam neće biti održan, odradili smo veliku reklamnu kampanju i za grad Split i za Republiku Hrvatsku. 


hr Wed May 12 2021 16:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60ca090d6f52df04af8b458d/80
Foto: Igor Jakšić

Održana sjednica Udruženja luka: "Svjetlarina je jedan od najvećih ograničavajućih faktora za rast prometa"

Na sjednici je raspravljano o mjerama za konkurentnost prometnog pravca, gdje je posebno istaknuta problematika tzv. svjetlarine

Dana 16.06. održana je 2. sjednica Udruženja luka HGK, u Luci d.d. Split. Na sjednici su uz članove Udruženja bili prisutni i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe, potom predstavnici Plovputa d.o.o. te predstavnici brodara i pomorskih agenata.

Sjednicu je otvorio Dario Soldo, direktor Sektora za graditeljstvo i promet HGK, te je istaknuo iznimno zadovoljstvo odazivom i sastavom uzvanika sjednice.

Na sjednici je raspravljano o mjerama za konkurentnost prometnog pravca, gdje je posebno istaknuta problematika tzv. svjetlarine.

- Ista je jedan od najvećih ograničavajućih faktora za rast prometa preko hrvatskih luka. Uspoređujući 12 luka na cijelom Mediteranu naknada za svjetlarinu koju brodari plaćaju prilikom uplovljavanja u hrvatske luke višestruko je veća. Time su potencijali novoizgrađene infrastrukture u Hrvatskoj znatno ograničeni. - istaknuo je Frane Dugandžić, ATT. d.o.o.

Nakon diskusije, zaključeno je da je svjetlarina izuzetno bitna u sveukupnom trošku pravca, te se iste moraju optimizirati kako bi se dovele na razinu direktnih konkurenata. 

Navedeni argumenti i prijedlozi rješenja naišli su na razumijevanje svih dionika sastanka te će se u najskorije vrijeme poduzeti daljnji koraci kako bi se ovakvo neodrživo stanje čim prije promijenilo, odnosno kako bi  se riješila navedena problematika u korist svih dionika te poboljšala konkurentnost hrvatskog prometnog pravca u cjelini.


hr Wed Jun 16 2021 16:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f327a5adaf72d4a658b45b3/80
Foto: Dalmacija News

Odlične vijesti iz Njemačke: Hrvatska prvi turistički izbor

Potvrđeno je da u Njemačkoj najbrže raste potražnja za odmorom u našoj zemlji, posebice u kampovima
Kod nas se trenutačno odmara oko 45.000 Nijemaca, a njihov se broj od početka godine povećao za 150% u odnosu na lani. Čak polovina dolazi iz Bavarske, gdje ministrica turizma promovira Hrvatsku kao sigurno odredište. Potvrđeno je da u Njemačkoj najbrže raste potražnja za odmorom u našoj zemlji, posebice u kampovima. - prenosi HRT.

Popuštanjem mjera živnulo je i u srcu Bavarske. Nijemci željno iščekuju planirana putovanja.

- Obožavam hrvatsku , idem s obitelji na Pag i dalje prema jugu. Jedrimo 2 tjedna od Splita do Dubrovnika , imate čarobne otoke i ukusnu hranu, neki su od dojmova njemačkih turista.

Hrvatska je uz Italiju najtraženija auto destinacija, a kampistima smo prvi odabir. Vodeći njemački auto klub uvrstio je 134 naša kampa na popis najboljih u Europi, a 13 označio vrhunskom oznakom "Super Platz".

- Hrvatska je veoma privlačna kampistima, ove ste godine skočili na prvo mjesto. Podignuli ste kvalitetu i imate znatno više luksuznih kampova, smatra Karlheinz Jungbeck, zamjenik predsjednika ADAC-a.

Održiv turizam i dugogodišnje partnerstvo povezuje Hrvatsku i Bavarsku, potvrđeno je u razgovoru naše ministrice turizma sa čelnicima bavarske Vlade.

- Podupiremo ulazak Hrvatske u Schengen 2022., što je važan preduvjet za lakše kretanje turista, izjavio je Hubert Aiwanger, zamjenik predsjednika Vlade Bavarske i ministar gospodarstva, regionalnog razvoja i energetike.

Sigurnost je svih najbitnija, a to jamći dobra epidemiološka slika Hrvatske i 70%-tna procijepljenost naših turističkih djelatnika. - poručila je ministrica.

Lani smo ugostili više od milijun i pol njemačkih gostiju. Uz rastući buking i što dulju turističku sezonu mogli bi i znatno premašiti prošlogodišnje brojke. Raste optimizam i naših hotelijera.

I oko tisuću njemačkih autobusera intenziviralo je u lipnju promet prema hrvatskim ljetovalištima u Istri i Srednjoj dalmaciji.
hr Tue Jun 15 2021 20:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60c8b7236f52df73ac8b45b6/80

Kreativnošću do suradnje: Lijep primjer iz lokalne startup zajednice

I Slaven je iskustvo suradnje s Nikolinom naveo kao jedan od svijetlih primjera nastalih pod okriljem ICT županije... ..

Lijepu poslovnu i privatnu priču između dvoje mladih, nadarenih, ambicioznih ljudi i njihovih projekata, iznjedrio je [email protected] predinkubator i coworking prostor pokrenut u sklopu projekta ICT županija u Splitu ispunivši time jedan od svojih najvažnijih ciljeva - povezivanje, umrežavanje  i suradnju mladih IT startupova koji traže svoje mjesto pod tržišnim suncem.

Priča o poslovnoj suradnji i prijateljstvu Nikoline Jerković, osnivačice i vlasnice LLano Agency za vizualne komunikacije i Slavena Damjanovića, osnivača i vlasnika Field Data te inovativne aplikacije eAgrar za poljoprivredne proizvođače, započela je upravo u [email protected] predinkubatoru. Ubrzo nakon što su se upoznali, dogovorili su poslovnu suradnju na obostrano zadovoljstvo. Kako je sve počelo, priča nam Nikolina koja je svoju agenciju specijalizirala za izradu grafičkog dizajna uključujući strategiju brenda, vizualni identitet i izradu web dizajna.

- Prije nego smo se upoznali i dogovorili suradnju u [email protected] predinkubatoru, pratila sam razvoj lokalne startup scene kroz aktivnosti koje organizira ICT Županija i tu sam uočila Slavenovu aplikaciju. Procijenila sam da se radi o vrlo kvalitetnom i ozbiljnom proizvodu u smislu daljnjeg razvoja i tržišnog potencijala, ali da mu u sklapanju cjelokupnog poslovnog mozaika nedostaje brendiranje i vizualni identitet. Tada sam došla na ideju da mu besplatno napravim brending i vizualni dizajn, a kako smo oboje početnici, smatrala sam da na neki način trebamo jedan drugome pomoći. Nekako se tada dogodio i lockdown, sve je postalo relativno, i željela sam to slobodno vrijeme koje se odjednom stvorilo jer mi je dosta klijenata otkazalo, uložiti u nešto pozitivno. Već tada sam znala da Slaven ima i viziju, a njegov proizvod potencijal i shvatila sam kako bismo oboje u simbiozi uspjeli. Jako je važno da moj klijent točno zna što želi u budućnosti.

Naš prvi sastanak trajao je tri sata tijekom kojih sam ga dobro izrešetala pitanjima o ključnim vrijednostima, tržištu kojem teži, idealnom klijentu i sl. Gledala sam sve, od toga kako govori,  kako se oblači, jer je i to važno za vizualni identitet kao način na koji predstavljaš sebe i svoj brend. Za početak, najvažnije je odrediti tipografiju, odnosno što jednostavniji logo. Također, u slučaju budućih izmjena, važno je da se osoba ne veže previše za taj prvi, početni vizual, jer će mu kasnije biti teško prelaziti na nešto drugo.  Nakon toga smo uređivali društvene mreže i neke elemente web stranice koju je on sam ranije napravio. Slaven je bio oduševljen rješenjima - kazala je Nikolina.

I Slaven je iskustvo suradnje s Nikolinom naveo kao jedan od svijetlih primjera nastalih pod okriljem ICT županije.

- To je bilo odlično iskustvo jer Nikolina brendiranju i vizualnom dizajnu pristupa jako temeljito i profesionalno te u svakom koraku procesa donosi nove i zanimljive stvari i pitanja. Suradnja je rezultirala novim vizualnim ruhom kojim se predstavljamo korisnicima, zadovoljno je kazao Slaven.

Prvi susret s ICT županijom

A svemu prethodno napisanom prethodio je slučajan, kasnije će se pokazati i plodonosan, susret s Damirom Brčićem, voditeljem projekta ICT županija koji se dogodio 2018. godine na međunarodnoj konferenciji Shift u splitskom HNK. Taj događaj, kojeg je podržala i Splitsko-dalmatinska županija, okupio je pojedince i tvrtke iz samog vrha svjetskog IT sektora.

- Bila sam na Shiftu i primijetila gužvu oko štanda ICT županija. Damir i ja smo tu započeli neformalni razgovor uz vrlo predobre muffine. Rekla sam mu da sam već držala radionice iz grafičkog dizajna u Domu mladih. Nakon tih muffina i razgovora, prvu suradnju ostvarili smo preko EDIT Graphic Design START-a na kojem sam držala, također besplatne, radionice grafičkog dizajna za početnike. Eto, u našem slučaju uspješna poslovna priča i suradnja započela je uz fine muffine - kroz smijeh priča Nikolina.

Od dječje ljubavi ka crtanju, do dizajna i poduzetništva

Njeni prvi interesi za dizajn krenuli su još od osnovne škole.

- Od djetinjstva sam vizualni tip i voljela sam crtati. Završila sam informacijske tehnologije. Dizajnom sam se počela baviti u srednjoj školi. Upisala sam i FESB, ali nisam imala interesa i vratila sam se u dizajn. Roditelji su imali skroz drugu viziju čime bi bilo dobro da se bavim. Srećom nisam ih poslušala, već sam slušala sebe - dodaje Nikolina kroz smijeh.

- Živimo u društvu u kojem još nije osviješten značaj i potencijal IT tehnologija, nego se i dalje govori "sagradi ti nešto, daj ljudima nešto opipljivo", a ne pričaj o nevidljivim stvarima - prisjetila se svojih početaka Nikolina.

Okidač za kretanje u poduzetničke vode, kako je kazala, bila je dosada na tadašnjem radnom mjestu gdje je u razdoblju između 8 i 16 sati svakog radnog dana morala biti kreativna.

- Kad bih išla na posao, koračala bih dva koraka naprijed, jedan nazad jer znam da ću tamo sjediti osam sati u nekom kutu i nešto raditi. Ali, ljudi rastu iz frustracija, trebaju izaći iz svoje komfor zone i zato stalno treba preispitivati stvari koje radiš i gdje se nalaziš.U privatnom poslu sam od listopada 2018. godine. Bilo je neizvjesno, ali svakako puno bolje od sjedenja u tvrtki osam sati tijekom kojih sam nužno morala biti kreativna, a s kreativnošću to ne funkcionira tako. Ja sam više noćni tip i puno mojih ideja dođe upravo u tom razdoblju, pojasnila je Nikolina.

Iako zaposlena, i ubuduće će dio svog vremena odvojiti za aktivnosti u okviru projekta ICT županija.

- Svakako bih željela da i u budućnosti nastavimo s radionicama i okupljanjima. Imam još neke ideje poput ljetnih škola kojima bismo mogli izaći iz lokalnih okvira i iskoristili ovaj prostor [email protected] predinkubatora za tjedne radionice, zaključila je Nikolina.


hr Tue Jun 15 2021 16:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60b48f736f52dfda928b456f/80
Foto: Google Maps

Dinamičan lipanj u Zračnoj luci Split: Očekuje se 80 tisuća putnika

Zračna luka Split u lipnju ima potvrđene linije 30 avioprijevoznika uz očekivanih 80.000 putnika.
Najavljeno je osam redovnih linija prema Njemačkoj, sedam prema Francuskoj, pet prema Poljskoj, četiri prema Velikoj Britaniji, tri prema Švicarskoj, po dvije prema Španjolskoj, Švedskoj i Nizozemskoj te jedna prema Srbiji, Luksemburgu, Belgiji, Rusiji, Austriji, Italiji, Češkoj, Irskoj, Ukrajini, Latviji i Danskoj.

Uz brojne avioprijevoznike koji već prometuju prema Splitu, s početkom lipnja u ovu su se zračnu luku vratili brojni prijevoznici: Aeroflot iz Moskve, Air France iz Pariza, Iberia iz Madrida, British Airways iz Londona, Luxair iz Luxembourga, Ryanair iz Dublina, Edelweiss iz Zuricha, Ukraine International i Windrose iz Kijeva.

Francuska Volotea povezuje Nantes, Marseille, Bordeaux, Lyon i Toulouse sa Splitom, dok SAS i Norwegian uvode linije iz Stockholma i Kopenhagena. Air Serbia ponovno će povezivati Split i Beograd, Edelweiss i Croatia Airlines će prometovati prema Zurichu, a britanski TUI uvodi linije iz Londona (Gatwick) i Manchestera.

Brojni avioprijevoznici povećali su broj tjednih operacija prema Splitu, tako će KLM prometovati svakodnevno na liniji iz Amsterdama, a u srcu sezone i tri puta dnevno. Wizz Air značajno povećava ove godine broj letova prema Splitu i prometuje na šest linija: iz Poznana, Gdanska, Lublina, Dortmunda i Londona, a Austrian Airlines povećava broj letova iz Beča. Croatia Airlines će svakodnevno prometovati prema Munchenu i Frankfurtu.

Već u prvoj polovici lipnja Split je odlično povezan s odredištima u Njemačkoj, Francuskoj, Poljskoj, Nizozemskoj i Švicarskoj. Samo proteklog vikenda ostvareno je 70 slijetanja na redovnim linijama te je kroz zračnu luku Split prošlo 8.000 putnika. Nastavi li se ovaj trend, pred splitskom je zračnom lukom je vrlo dinamična ljetna sezona.
hr Thu Jun 10 2021 11:41:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .