Article

//www.dalmacijanews.hr/files/6082c19f6f52df01418b4568/80

Split postaje prvi grad u široj regiji s najnaprednijim sustavom upravljanja cijelim prometom u gradu i semaforima pete generacije

Prijavljen EU projekt „Uvođenje inteligentnih transportnih sustava na funkcionalnom prometnom području Grada Splita“ vrijedan 96 milijna kuna!

Strateški projekt Grada Splita, "Uvođenje inteligentnih transportnih sustava na funkcionalnom prometnom području grada Splita", prijavljen je na Poziv za sufinanciranje uvođenja inteligentnih transportnih sustava na funkcionalnom prometnom području Grada Splita po principu izravne dodjele, a pripremljen je u koordinaciji Grada Splita, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Ukupna vrijednost projektne prijave iznosi 96.119.432,40 kuna, stopa sufinanciranosti je 85%, pa ukupan iznos planiranih bespovratnih sredstava iznosi 81.701.517,54 kuna. Nositelju projekta Gradu Splitu partneri su Grad Solin, Hrvatske ceste, Lučka uprava Split i Županijska uprava za ceste – Split.

Inteligentni transportni sustav (ITS) predstavlja upravljačku i informacijsko-komunikacijsku nadgradnju klasičnog sustava prometa koji će na funkcionalnom prometnom području grada Splita doprinijeti stvaranju učinkovitijeg prometnog sustava u vidu povećanja sigurnosti, produktivnosti, prometne efikasnosti i održivosti te smanjenju prometnih zagušenja. ITS obuhvaća različite oblike prometa – cestovni, biciklistički, željeznički, pomorski, a njegova  implementacija imat će pozitivne efekte na svaki od ovih oblika prometa – od povećanja broja putnika u javnom gradskom prijevozu, uključujući i biciklistički javni prijevoz, pa do smanjenja štetnih emisija u okoliš kao posljedica prethodnog.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara kaže kako ovaj sustav stavlja Split na mapu najnaprednijih gradova u upravljanju prometom u Europi: Na to sam zaista ponosan. Grad Split ima brojna uska grla koja smo se potrudili rješavati proteklih godina upravo s partnerima s kojima radimo i na ovom projektu, primarno Hrvatskim cestama i Lučkom upravom Split, međutim sva navedena rješenja su neodgovarajuća i neće polučiti pravim efektom kada bi sustav upravljanja prometom ostao na razini trenutnog fiksnog sustava kakav se koristio u osamdesetima i devedesetima u zapadnoj Europi. Ovaj sustav olakšat će nam svima život, podići sigurnost u svim vrstama prometa koje koriste naši građani i posjetitelji. To će na koncu donijeti uštede i u vremenu i u gorivu te unaprijediti kvalitetu života i kvalitetu posjete gradu Splitu – kaže gradonačelnik te dodaje kako je činjenica da zbog neprihvaćanja ključnih izmjena u prostorno-planskoj dokumentaciji Grada Splita, ni Hrvatske ceste ne mogu napraviti nikakve veće poboljšice, niti stvoriti novi ulaz u grad, pa čak ni napraviti pristojan izlaz iz gradske luke, stoga je ovaj projekt jedina šansa za olakšavanje situacije u prometu prije nego se provedu veliki infrastrukturni zahvati koji čekaju više desetljeća.

- Ponosan sam na sve koji su strpljivo i marljivo pripremali ovaj projekt godinama, zahvaljujem Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koji su nas pratili od početka, kao i svim partnerima na implementaciji koji će s nama raditi dalje – zaključuje gradonačelnik.

- Ovaj projekt, nastavno na druge već započete, kruna je četverogodišnjeg rada na uspostavi „Split smart city“ – Splita kao grada budućnosti, grada u kojem se mogu raditi kompleksni projekti europske razine, a koji će unaprijediti živote njegovih građana – smatra Krešimir Budiša,savjetnik gradonačelnika za razvoj grada i EU fondove.

 -  Od uvođenja suvremenog ticketing sustava u gradskom prijevozu, zatim uvođenja naprednog GIS sustava, pa uvođenja jedinstvenog sustava plaćanja svih gradskih usluga i centralne gradske aplikacije, uvođenja naprednog sustava upravljanja parkingom i sustava javnih gradskih bicikli, pa i uvođenja naprednog videonadzora centra grada, besplatnog WiFija u sve gradske autobuse i centar grada i brojnih drugih projekata, može se reći da smo uspjeli napraviti nemoguće, a to je razviti od nule u kratkom roku gotovo sve projekte koji gradovi razvijaju po 20 godina. Ništa doduše od ovoga nije palo s neba, niti smo mi izmislili toplu vodu, konkretno projekt ITS-a vidjeli smo kako izvrsno funkcionira u gradu Rzeszowu, našem gradu prijatelju u Poljskoj, u kojem smo vidjeli i način rada suvremenog ticketing sustava i to u sklopu studijskog putovanja u kolovozu 2017., odmah po početku mandata. Nastavili smo razmatrati rješenja koja su dostupna u svijetu na svjetskim sajmovima u Barceloni i Amsterdamu te u sklopu posjeta Hangzhou u Kini, potom smo zajedno sa stručnjacima s Prometnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu razvili predmetni projekt optimiziran za grad Split. Sve ovo smo komunicirali svim dionicima i partnerima te zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture osigurali direktnu dodjelu ogromnih sredstava od preko 80 milijuna kuna Gradu Splitu za ovaj napredni projekt – dodaje Budiša i zaključuje: 

- Posao iza nas bio je zaista izazovan, ali uspjeli smo u tome da Split stavimo na mjesto prvog grada u široj regiji koji će uvesti ovakav napredni sustav. Siguran sam kako će građani nakon dovršetka svih predmetnih projekata i sustava moći evaluirati posao koji je do sada napravljen, jer jasno, dok okom ne vidimo, teško je evaluirati značenje ovakvih sustava za kvalitetu života u gradu. Implementacija ovog sustava će se protegnuti kroz gotovo cijeli sljedeći mandat, jer se ovakvi sustavi ne mogu implementirati preko noći.

 

Inteligentni transportni sustav u gradu Splitu sastoji se od sljedećih dijelova:

• implementacija podsustava "Upravljanje prometom – semaforski sustav i adaptivno upravljanje prometom"

• implementacija podsustava „Video nadzor prometnog sustava“

• razvoj i implementacija mobilne aplikacije za informiranje putnika

• implementacija sustava za informiranje vozača putem izmjenjivih prometnih znakova na 2 ključne lokacije

• implementacija podsustava „Prioritizacija vozila javnog gradskog prijevoza i žurnih službi"

• implementacija podsustava "Sustav za praćenje vremenskih uvjeta i stanja okoliša“

• uspostava i opremanje Centra za kontrolu i nadzor prometa

 

Ovaj sustav u potpunosti će riješiti brojne probleme na sljedeći način:

Na svim semaforiziranim križanjima u gradu Splitu te ključnim križanjima u gradu Solinu kao dijelu funkcionalnog prometnog područja grada Splita sustav će implementacijom suvremenog adaptivnog upravljanja prometom djelovati tako da će optimizirati duljinu i trajanje prometnog toka (crvenih i zelenih svjetala) prema stvarnom opterećenju, a ne u fiksno programiranom modu, a na svim ključnim križanjima bit će implementirana i napredna videoanalitika križanja i nadzor.

Predmetnim tokovima upravljat će centralni upravljački sustav i napredni pametni softver koji će u stvarnom vremenu optimizirati prometne tokove, učiti iz dana u dan o ponašanju prometa u gradu Splitu te u slučaju bilo kakve potrebe (prometna nesreća ili bilo koji razlog zatvaranja određenog dijela prometnice) optimizirati tokove, trajanja semafora i različitih smjerova.

Povezivanjem predmetne analitike i sustava s ostalim dionicima (Lučkom upravom Split, Zračnom lukom Split, Hrvatskim cestama, Hrvatskim željeznicama, Autobusnim kolodvorom, HAK-om, DHMZ-om, Prometom, Split parkingom i svim ostalima) omogućit će se dijeljenje informacija i mogućnosti stvaranja naprednih aplikativnih rješenja kao u najnaprednijim gradovima zapadne Europe korištenjem Google i drugih servisa koji će vam pokazati najbrže načine dolaska od točke A do točke B, korištenjem svih vidova prometa (automobil, javni prijevoz, javne bicikle, taxi, pješačenje itd)

Sustav će povezujući se sa sasvim ostalim dionicima znati kada je sletjelo koliko aviona s koliko putnika, ili kada je u trajektnoj luci krenuo iskrcaj s koliko vozila te prema takvim velikim utjecajima optimizirati tokove prometa

Sustav će imati videonadzor svih glavnih križanja zbog penalizacije, ali i sigurnosti pravovremene reakcije koju će dežurni dispečer istog trenutka vidjeti i kontaktirati nadležnu hitnu pomoć ili policiju – te joj dodatno osigurati direktan slobodan „zeleni prolaz“ do lokacije i od lokacije prema bolnici primjerice – omogućujući veću šansu preživljavanja svim sudionicima nesreća, ali i drugih hitnih slučajeva

Sustav će naprednom analitikom davati i prednost svim javnim službama i javnog gradskom prijevozu, stvarajući pozitivnu diskriminaciju osiguravajući vozni red gradskog javnog prijevoza

Svi vozači će moći korištenjem aplikativnih rješenja razvijenih projektom moći dobiti „push notifikacije“ tako da znaju uživo ako su se dogodile nesreće, zastoji, gužve ili neki drugi događaji koji uzrokuju zastoj te kamo ih se usmjerava da krenu

Centralni upravljački sustav s dispečerskim 0-24 sustavom s kompletnom opremom i informacijskom podrškom bit će smješten u zgradu Postaje prometne policije u bivšoj zgradi „Čistoće“ u Dubrovačkoj ulici te će se u Gradu Splitu oformiti Odsjek za promet i inteligentne transportne sustave

 

Projektu prijavu je pripremila i podnijela Razvojna agencija Split – RaST d.o.o. u suradnji sa Službom za međunarodne i EU projekte Grada Splita.

hr Fri Apr 23 2021 14:46:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/58c0fc94b473988eac8b45a2/80
Foto: Pixabay

Splićanku pozvali da primi drugu dozu cjepiva, nije dobila ni prvu

O problemima s platformom "Cijepise" pisalo se i ranije.

Platforma "Cijepise" pozvala je na drugu dozu Splićanku Ivanu Kovačević, iako ona nije dobila niti prvu. Ispričala je detalje za Index.

- Za prvu dozu me nikad nisu zvali, ali na drugu, eto, jesu. Prijavila sam se još u ožujku, a u međuvremenu sam preboljela koronu, tako da sam se zamislila kad mi je stigao poziv na cijepljenje. Isprva sam mislila da me zovu na prvu dozu.

Razmišljala sam što bih trebala napraviti, a kad sam vidjela da je u pitanju druga doza, stvarno sam se začudila. Možda sam propustila cijepljenje, možda je bila neka invazija vanzemaljaca pa sam se ja cijepila i da ne znam... - teoretizira Ivana.

Kako uopće javiti ministarstvu ili platformi da su pogriješili?

Pravi odgovor Index je pokušao dobiti od Ministarstva zdravstva. Rekli su da će provjeriti zbog čega je došlo do ove situacije.

Ivana ih nije mogla niti kontaktirati da im kaže da joj ne treba druga doza i da su pogriješili. 

- Preko e-maila je ostavljena samo mogućnost potvrđivanja termina koji vam je dodijeljen, nemate opciju ni njegove promjene ni nekog dodatnog komentara ili upozoravanja na pogrešku. - poručuje Splićanka. 

O problemima s platformom pisalo se i ranije. 

Propusta ima na pretek, ali Beroš kaže da ih ne vidi

Na cijepljenje su pozivani mladi, dok se još nisu procijepili ni umirovljenici. I prije je bilo slučajeva da su ljudi dobivali poziv na drugu dozu iako još nisu dobili ni prvu.

Neko vrijeme je Ministarstvo reklamiralo pozivni centar za iskazivanje interesa za cijepljenje, ali i za promjene termina, s brojem 0800 0011. Izvijestili smo kako ta centrala nije mogla podnijeti više od pet- šest poziva istovremeno. 

A ministar zdravstva Vili Beroš krajem travnja je, nakon natpisa o spornoj nabavi same te platforme, istu srčano branio govoreći kako ne vidi propuste. 

- Ja ne vidim posebne poteškoće. Greškica je bilo, recimo brojevi telefona, liječnici bi upisali broj manje pa ti ljudi nisu mogli biti kontaktirani. Pričekajmo iduće dane da vidimo kako će platforma funkcionirati. - poručio je tada.

hr Wed May 12 2021 20:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/609c12176f52df9c6b8b457e/80
Foto: HRT

HRejting: Mihanović vodi u utrci za Split, Puljak i Kerum u borbi za ulazak u 2. krug

Četvorica kandidata imaju najviše izgleda ući u drugi krug...
Kako stvari stoje, politička bitka za Split je uz onu zagrebačku, najzanimljivija na ovim lokalnim izborima. 

Bitka u gradu koji dosad na izborima nikad nikomu nije dao drugu šansu, odnosno dva mandata zaredom, mnogo je neizvjesnija od bitke za Zagreb. Pogotovo u 2. krugu.

No da bi se došlo do tog drugog, logično, treba proći prvi u kojem trenutačno najbolje stoji HDZ-ov Vice Mihanović s 23,2% potpore. Uzme li se u obzir statistička pogreška HRejtinga, mogućnost prelaska u sljedeći ujedno i završni krug natjecanja imaju dvojica kandidata. 

Najizgledniji je Ivica Puljak koji je na 16,1%. Dva posto za njim zaostaje Željko Kerum (14,1%). Kad bi u ova posljednja dva dana kampanje nekim čudom uspjeli pridobiti neodlučne Splićane kojih je trenutačno 9,3%, isključiti iz nastavka natjecanja, ne bi se moglo ni SDP-ova Antu Franića (11,5%), ni kandidata zeleno-lijevog bloka Jakova Prkića (7,9%).

Nestranačku Branku Ramljak (6,0%) ni neodlučni, prema anketi, ne mogu progurati u drugi krug. 

Iz kojega su Splićani već u startu izbacili kandidate Mosta i Domovinskog pokreta. To su Ivica Grković (3,6%) odnosno Nansi Ivanišević (3,5%) koji osvajaju oko 3,5%.

Još manje od toga dobivaju HSLS-ov Zdeslav Benzon (2,4%) te kandidat desnice Mario Popović (1,6%). Siniša Vuco (0,8%) Splićanima je najmanje poželjan gradonačelnik, što ujedno znači i velik HSS-ov promašaj.

Četvorica kandidata imaju najviše izgleda ući u drugi krug. Tko među njima ima najviše šanse biti novi gradonačelnik Splita?

Činjenica jest da je anketa prikaz raspoloženja birača, a ne rezultat izbora. Glasački listići sigurno bi se morali više puta prebrojavati kad bi u završnicu borbe za Split ušli HDZ-ovac Vice Mihanović (42,3%) i kandidat Centra Ivica Puljak (41,1%). Razlika među njima je unutar statističke pogreške i iznosi samo 1,2%.

Što znači da bi gotovo 6,9% neodlučnih i te kako moglo odrediti pobjednika. Među ovih 9,7% koji neće glasati, većinom su birači desnice.

Mnogo je jasniji ishod 2. kruga kad bi se u njemu nadmetali dosadašnji koalicijski partneri HDZ i HGS. HDZ-ov Mihanović (48,6%) u tom slučaju osvaja dvostruko više od Željka Keruma (24,2%). Kojemu pritom nikako ne mogu pomoći ni neodlučni (7,7%). Na rezultat bi eventualno moglo utjecati predomišljanje onih koje sraz Mihanović - Kerum sad ne motivira na odlazak na birališta. A njih je gotovo 20% (19,5%).

No teško da bi se to moglo dogoditi jer drugi krug većinom propuštaju lijevo-liberalni birači. Posljednji prema anketi mogući dvoboj je onaj HDZ-a i SDP-a. Mihanović osvaja 42,6% i pobjeđuje Franića s 9,3% razlike. No neodlučnih je ovdje zasad najviše - 12%, iz čega proizlazi da bi mogli utjecati na konačni rezultat. Gotovo isto toliko (12,1%) reklo je da će drugi krug ostati kod kuće.

Ma tko zaposjeo Banovinu, zgradu splitske gradske uprave, sljedeće četiri godine neće moći ništa bez potpore Gradskog vijeća. Tko bi ondje, prema HRejtingu, mogao voditi glavnu riječ?

Hoće li se Split sljedeće četiri godine zadržati na centru desno, otići još desnije ili, pak, prijeći na potpuno suprotnu - lijevu stranu, ovisit će o umijeću postizborne trgovine. Barem tako pokazuje HRejting prema kojemu sve strane političkog spektra uživaju podjednaku potporu birača.

Prvi izbor Splićana je HDZ - 27,3%. Drugi SDP u savezu s HSU-om - 16,2%. Treća politička snaga je platforma Možemo s 10,5%. Dva posto manje ima Kerumov HGS (8,5%) koji je gotovo izjednačen s Puljkovim Centrom (8,3%). Iznad izbornog praga još je samo Most (5,7%).

Blizu petpostotnog praga je Lista grupe birača Tomislav Mamić (4,4%), kao i Domovinski pokret (4,1%).

Koalicija predvođena HSP-om (1,2%), HSLS (1,1%) i HSS (0,8%) koji se kreću oko 1%, mandat u Gradskom vijeću mogu imati samo fiktivno.

No gotovo 11% (10,7%) još neodlučnih splitskih birača, ovaj bi redoslijed svakako mogli promijeniti ili, pak, nekoga "zacementirati" na trenutačnoj poziciji. - prenosi HRT.

Večeras u 22 sata ne propustite jednosatno sučeljavanje kandidata za gradonačelnika Splita. U studiju "Otvorenog" sjedit će njih šestero koji, prema HRejtingu, osvajaju više od 5% glasova. To su, abecednim redom: Ante Franić, Željko Kerum, Vice Mihanović, Jakov Prkić, Ivica Puljak i Branka Ramljak.
hr Wed May 12 2021 19:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/6099bc346f52df2d628b46fd/80

MOST-ov Nikša Tranfić za Kaštela: "Moj glavni cilj bit će transparentno upravljanje gradom uz otvorenu politiku"

Tranfić je istaknuo kako od Kaštela želi stvoriti brend
MOST-ov kandidat za Kaštela, Nikša Tranfić, snimio je video u kojem se obratio mještanima te zašto trebaju glasovati za njega.

- Cijeli svoj život proveo sam u Kaštelima, a u politiku sam se uključio kako bi doprinio boljitku moga grada i sredine u kojoj živim. Imam veliko životno i poslovno iskustvo, potrebnu volju i energiju da zajedno sa svojim timom stručnjaka ponudim da Kaštela postanu grad visokok standarda i kvalitete života.

Naglasio je kako će se boriti protiv korupcije i klijentelizma, ali i svih društvenih bolesti koje razaraju hrvatsko društvo i ekonomiju. Zato će mu glavni cilj biti transparentno upravljanje gradom i povećanje efikasnosti gradske uprave uz otvorenu i pravednu politiku koja je na usluzi svim mještanima.


hr Wed May 12 2021 18:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/609c02146f52df9c6b8b4575/80

Boban: "Luka u Bolu prozor je u svijet za tu općinu"

Boban je posjetio i Sumartin, Selca i Supetar
Gotova je projektna dokumentacija za izgradnju luke u Bolu te će uskoro krenuti i radovi na ovom infrastrukturnom projektu koji je ovom mjestu itekako potreban. - kazao je Boban. 

- Nadam se da ćemo imati uspješnu turističku sezonu ovdje u Bolu i nakon nje ćemo krenuti s izgradnjom luke u ovom mjestu. Bolu je ta luka prozor u svijet. - istaknuo je Blaženko Boban prilikom današnjeg posjeta toj općini. Tamo se sastao i s HDZ-ovim kandidatom za načelnika Antom Selakom.

- U suradnji sa Županijom želimo uložiti u znanje te nastaviti ulaganje u osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Svo znanje koje Županija ima na svojoj razini želimo prenijeti i ovdje kod nas kako bismo uspješno realizirali zacrtane projekte. - rekao je Selak.

Boban je s kandidatom za zamjenika župana Antom Šošićem posjetio i Sumartin, gdje se sastao s HDZ-ovim kandidatom za načelnika općine Selca Petrom Bezmalinovićem, Milnu, gdje se sastao s HDZ-ovim kandidatom za načelnika te općine Tomislavom Mijićem i Supetar, gdje se sastao s kandidatom za gradonačelnika Petrom Maričićem.

S njima je razgovarao o potrebama u tim lokalnim sredinama te o tome kako Županija u budućnosti može pomoći njihovu razvoju.

hr Wed May 12 2021 18:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .