Davor Matijević, predsjednik splitskog SDP-a održao je danas pressicu na kojoj je glavna tema bila budućnost izgradnje Small Malla.
Podsjetimo, Gradsko vijeće Splita odbilo je zahtjev da se za gradnju Small Malla koriste ljetnji mjeseci mimo odredbe kako radova i buke ljeti u Splitu neće biti.
-Danas ću uputiti zahtjev banovini da mi dostave svu dokumentaciju od 1996. pa do danas zato što je ovo projekat o kojem svi vrlo malo ili gotovo ništa ne znaju. Uključujući struku koju sam tražio i pitao za savjet. Svu tu dokumentaciju ću poslati svim gradskim vijećnicima i na idućoj sjednici gradskog vijeća ću predložiti posebnu točku upravo da raspravljamo o Small mallu i ovoj situaciji u kojoj smo se našli. Što je tu sporno? Grad je prodao pravo građenja, međutim Grad je i dalje vlasnik tog zemljišta. I nakon 20 godina ukoliko se ne dođe do gradnje ili nije nešto drukčije definirano, može se to pravo građenja i ukinuti. Ja ne inzistiram u ovoj fazi da treba ukinuti to pravo građenja zato što stvarno imamo premalo podataka, ali to je također jedna od opcija na stolu upravo zato što ovaj projekat ne rješava apsolutno ništa. Nije točno ono što se kroz medije pokušava implicirati da je to projekt koji rješava problem nedostatka parkinga i da je to od javnog interesa.
Znači tu vam se gradi hotel od 5 zvjezdica sa 70 soba, poslovni prostori i garažna mjesta će bit samo za servis tog poslovnog objekta koji će tu biti. To vam je nelogično kao da kažemo da je Joker riješio nedostatak parkinga na Brodarici s tim što su sagradili garažu ispod svog shopping centra. Apsolutno ista paralela. Sam Lučac – Manuš ima stvarno ogroman problem i bez ovog novog poslovnog sadržaja koji će tu doći. Ako gledamo samo onaj parking koji se sad tu nalazi u Vukovarskoj, ima 101 parkirno mjesto a 177 pretplatnika. To jasno pokazuje koliki je nedostatak i kolika je potreba za parkirnim mjestom, ali ono zašto inzistiram da o ovome sad razmatramo je upravo zato što imamo tu mogućnost ukidanja prava građenja. Kad se počne graditi i kad se izgradi ta priča je gotova. Sad u ovoj fazi mi smo ti koji možemo diktirati, koji možemo tražiti da se nešto promjeni.
Ono što je trebalo sukladno početnom ugovoru biti remizirano da zapravo i Grad dobije nekakva garažna mjesta za javnu namjenu. Međutim, meni je neprihvatljivo da nitko nije mogao odgovoriti na pitanje koliko će koštati, koja će biti cijena. Imamo primjer isto u gradu koji možemo uzeti kao pozitivan, Orine garaže nasuprot Parka mladeži gdje su stavili jedan dio garažnih mjesta, ali po cijenama Split parkinga. Ovdje o tome apsolutno nitko ne govori. S druge strane imamo investitora u ovom trenutku to je hotel Marjan koji se sanira i ponovno radi, gdje je investitor prvo došao i prezentirao projekt, dao sve informacije, gdje nas nije žicao iako je već davano započeo s radovima da mu dopustimo iznimku da može graditi i tokom ljeta. Ovdje imamo odjednom, nakon 27 godina stagnacije, niti znamo kako izgleda projekt, nit se investitor obratio u iti jednom trenutku medijima, nit nam je rekao koliko će koštati cijena garaže. Jedino što znamo je da oni žele biti iznimka i da žele odjednom žurno početi graditi i to tokom turističke sezone.
Tako da ovo je točka koju ću stvarno na idućoj sjednici predložiti, kad dobijem svu dokumentaciju. Ako bude trebalo ići u ukidanje prava građenja, ako procijenimo da je to najbolje u ovom trenutku, ići ću s tim prijedlogom, ali ću svakako tražiti puno više transparentnosti. Inzistirat ću da se i gradonačelnik skupa s investitorima obrati javnosti do te iduće sjednice. Da nam daju sve podatke koje imaju jer mi je apsolutno neprihvatljivo da mi do sada stvarno apsolutno ništa ne znamo. Ako gledamo Best in parking i kako posluju u Rijeci, povećali su cijene garaža za 80 posto, u Zagrebu za 100 posto, a ako to čeka i Split onda to nije nikakvo rješavanje niti je to javni interes. To je interes isključivo investitora i onih koji će si moći priuštiti takvu cijenu. Ponavljam, da mi pričamo samo o garaži bez ikakvog poslovnog sadržaja, ali mi imamo hotel od 5 zvjezdica od 70 soba koji se tu gradi, imamo poslovne prostore. Znači oni grade garažna mjesta za sebe, a od nas očekuju da mi to tretiramo kao strateški interes Grada Splita i da im povlađujemo gdje god je to potrebno.