Do srpnja će gradovi Split, Solin, Trogir, Kaštela i općine Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo biti povezane – biciklima. Ubrzo će i prve bicikle stići na prostor Urbane aglomeracije Split, a prva će Podstrana krenuti s implementacijom biciklističkih postaja i elektroenergetskih priključaka. U Splitu će se već postojeća infrastruktura i vozni park, kojim odlično upravlja gradska tvrtka Split Parking, nadopuniti električnim i klasičnim biciklama na prostoru Park-šume Marjan i na rubnim dijelovima grada.
Ukupno će biti postavljena 41 nova postaja s 242 bicikla – što električna, što klasična.
– Ovo je jedan od ljepših projekata koji se događa kod nas. Mi smo ponosni na činjenicu da je Split i okolica područje s najvećim korištenjem bicikala u Hrvatskoj. Da nam je to netko govorio prije nekoliko godina, rekli bismo da je to nemoguće. Velika je stvar što projekt promovira zelene ekološke politike, ali i, što mi je posebno drago, zajedničke projekte u Urbanoj aglomeraciji Split – kazao je Ivica Puljak, gradonačelnik domaćin otkrivajući da će se u Splitu postaviti novih 16 terminala s 50 električnih i 20 klasičnih bicikala.
Na dva mjesta će bicikli stići u Podstrani, vjeruje se, do kraja veljače.
– Podstrana je spremna ušla u realizaciju na način da smo među prvima osigurali lokacije za terminale – jedan će biti u sklopu parkirališta na Šetalištu Vladimira Vukovića u Strožancu, kao i u Petrićevo, uz rub ulice Mile Gojsalić. Očekujemo pozitivne reakcije mještana, turista i svih sugrađana, a samo mogu kazati da i u budućnosti planiramo izgraditi biciklističe staze za spajanje više naselja unutar općine – istaknula je Andrijana Dedić, koordinatorica projekta za bicikle ispred općine Podstrana.
Iako su bicikle dobra stvar, još jedan detalj kojim bi Hrvatska krenula mijenjati trendove, “loptu na balun” stavio je Jakov Vetma, prvi čovjek općine Klis.
– Bicikle su odlična stvar za sve nas, ali zamislite čovjeka u Dalmatinskoj zagori koja nema osnovnu komunalnu infrastrukturu. Moja je želja da nova Strategija razvoja Urbane aglomeracije Split, koja je u izradi, bude više u smjeru komunalne infrastrukture – rekao je.
Bicikle će biti i na atraktivnim lokacijama od Kaštel Sućurca do Kaštel Novog, obogatit će turističku ponudu grada i standard građana, istaknula je Marija Vučica, v.d. pročelnice Upravnog odjela za gospodarski razvoj i fondove Europske unije Kaštela.
U Dicmu će se uložiti i oko 300 tisuća kuna za bicikle koji će povezati lokacije u cijeloj općini, mimo ovog hvalevrijednog projekta.
– Biciklističke staze izgradit ćemo i postaviti terminale na području cijele općine Dicmo i smatram da bi sve općine i gradovi trebali ići ovim primjerom jer smo svjesni porasta cijena nafte i sjedilačkog načina života. Moramo se svi skupa okrenuti u novom smjeru, održivom smjeru. Naša intencija je i da mladi Dicmanjani što više bicikliraju – jasan je bio Petar Maretić, načelnik općine Dicmo.
U Dugopolju je sustav bicikala implementiran još 2019. godine, a ovo je nastavak pozitivnog trenda. Novih šest terminala stiže i u Solin.
– Terminali će biti raspoređeni na više lokacija, gotovo u svim mjesnim odborima kako bismo dali mogućnost našim sugrađanima u rubnim dijelovima grada jednu drugačiju komunikaciju. Novi, zdraviji ekološki prihvatljiv način javnog prijevoza i izgradnju biciklističkih staza. Znamo svi skupa kako su postojeće prometnice uvjetovane, često puta nemaju kolnika za pješake, kamoli biciklističke staze. To je zadatak za sve nas, da kad razmišljamo o novim prometnicama, mislimo i na naše bicikliste – veli gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević.
Cilj da u centar Trogira ne dolaze automobili jedan je od glavnih poruka ovog projekta, kazao je Ante Bilić, čelnik tog grada uz najavu kako će ubrzo krenuti i uređenje obale u čije će se planove uključiti i bicikle.