Osnovna škola Vrgorac provodi projekt „STEM u Osnovnoj školi Vrgorac“ koji je financiran od strane Islanda, Lihtenštajna i Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora (EGP) 2014. – 2021. uz nacionalno sufinanciranje Republike Hrvatske u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 531.454,27 €, od čega su bespovratna donatorska sredstva u iznosu od 451.736,13 €, a bespovratna nacionalna sredstva 79.718,14 €. Na početnoj konferenciji održanoj danas, 20. prosinca 2022. godine, ravnatelj Krešimir Kuran izrazio je zadovoljstvo još jednim projektom koji će provoditi u školi:
– Na periferiji smo županije i naši učenici znaju biti zakinuti za neke stvari. Ovim i budućim projektima nastojat ćemo im anulirati ograničenja koja imaju zbog male sredine. Cilj mi je stvoriti što bolje uvjete za njihov razvoj, što bliže uvjetima u većim centrima, ako ne čak i bolje.
Naglasio je kako STEM nije samo robotika i informatika, već integracija različitih područja u jednu cjelinu.
– STEM je budućnost. Nastava danas ne može biti bazirana samo na činjenicama. Integrirati, kritički razmišljati, komunicirati, surađivati, razvijati kreativnost i razvijati dizajnersko i matematičko razmišljanje – sve je to STEM.
– Ulagati u obrazovanje novih generacija kroz projekt STEM, kroz aktivno građanstvo, razvoj poduzetništva i modernizaciju i opremanje škola od velike je važnosti za život. Intenzivirali smo zajedničku suradnju i povećali smo ulaganja u obrazovanje, pa smo tako u proračunu za iduću godinu skoro udvostručili sredstva za razvoj škole i za stipendije te smo otvorili vrata novim projektima za bolje sutra – istaknuo je gradonačelnik Grada Vrgorca Mile Herceg.
Aktivnosti projekta će uključivati:
– razvoj sposobnosti učitelja i drugih odgojno‐obrazovnih radnika u STEM podučavanju,
– aktivnost razvoja/jačanja STEM vještina učenika osnovnih škola (STEM 1 za učenike od 1. do 4. razreda i STEM 2 za učenike od 5. do 8. razreda.),
– modernizacija prostora i nabavka STEM opreme,
– aktivnost stručnog usavršavanja namijenjena učiteljima i drugim odgojno‐obrazovnim radnicima u aktivnom građanstvu i poduzetništvu,
– razvoj modela učenja, praktičnog rada u nastavi i drugih odgojno‐obrazovnih aktivnosti u STEM‐u, aktivnom građanstvu i poduzetništvu i
– razvoj i provedba obrazovnih programa i izvannastavnih aktivnosti za učenike osnovnih škola u aktivnom građanstvu i poduzetništvu.
U sklopu projekta će se nabaviti:
– 3 kompleta STEM opreme za STEM edukacije
– 20 interaktivnih ploča, 23 računala te 49 materijala i nastavnih sredstava
– 4 kompleta opreme za astronomiju
– 256 ormarića za učenike
– NAO robot
STEM pristup obrazovanju obuhvaća četiri područja: prirodne znanosti, informatiku, inženjerstvo i matematiku i označava poticanje na interdisciplinarno učenje – kombinaciju svih područja u rješavanju nekog zadatka.
Financijski mehanizam EGP-a i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju socijalnih i ekonomskih razlika unutar Europe te jačaju bilateralnu suradnju između država donatora (Island, Lihtenštajn i Norveška) i Republike Hrvatske.