Mani Gotovac: Moje kritike prema Splitu su izraz ljubavi!

Život i teatar su prašina koja bukne i nestane. Odmah je “u glavu” krenula Mani Gotovac na predavanju publici u foyeru HNK Split povodom premijere predstave  “Učene žene” Moliera.

Nastavila je citatom kako čovjek nije svjestan toga koliko mu je život kratak, te u samom početku “hipnotizirala”, doduše malobrojne, slušatelje.

Govoreći o predstavi, redatelju Jagošu Markoviću, učenim ženama i brojnim intelektualcima iza čijih se namjera krije samo način kako doći do kapitala, ustvrdila je da je licemjerstvo unosan posao.

– I ja priznajem da je licemjerstvo unosno – kazala je Mani koja je koketirala s provokativnošću u dinamičnom jednosatnom predavanju.
Poručila je da je laskanje dodvoravajuće licemjerstvo i da vjeruje u kritičnost onoga koga voli.

– Split je pun uspona i padova, ali problem je što taj uspon nema kontinuitet. Moje kritike spram Splita su izraz moje ljubavi i onaj tko to ne razumije, ne razumije ništa o ljubavi – poručila je Gotovac pojašnjavajući i zašto je u novoj knjizi kritički osvrt na Split.

Govoreći o djelu kojega Marković  postavlja u splitsko kazalište, kazala je i da se kazalište ne bi smjelo baviti proizvodom kao tvornica brokava, nego je iznad svega umjetnički zahvat.

Navela je i da se predstava bavi iskrivljenim feminizmom, onim koji isključuje materinstvo, feminizmom kojemu je ljubav tabu tema i oponaša ideologiju koja već postoji.

– Pseudoučenim ženama redatelj otvara pitanje takvog feminizma boreći se za ljubav i materinstvo kao naslijeđa i osnovne funkcije žene od od početka svijeta – pojasnila je Mani.

Ali i za pseudoučene žene, kazala je, Marković pronalazi opravdanje.

Predstava iz više razloga ima mjesta u Splitu, a jedan od njih je, podvukla je paralelu s Jagoševim viđenjem predstave, što postoje osobe koje slijepo vjeruju u neku ideju i za nju žrtvuju sve.

– Ne čuju nikoga van te ideje, uništavaju sebe i djecu, ali od nje ne odustaje – ustvrdila je.

Predstava Markovića je himna ljubavi, mladosti i životu.

U njegovoj predstavi, navela je, iznenadit će publiku oksimoron. Naime, objedinjuje dvije vrste teatra, klasicizam i jednu novu slutnju neoromantizma.

Odgovarajući na upite iz publike, kazala je da je odlučila Rijeci pružiti ruku u kandidaturi za Europsku prijestolnicu kulture. Ivan Bajamonti Tadinac ju je pozvao da pomogne Splitu.

Bili su uporni da bude u kandidacijskom odboru, a iz Splita je nitko nije zvao.

– To me i ne čudi. Moje srce je jedno, ali moje poštenje je iznad svega i bilo bi nepošteno da izađem iz riječke priče i pomažem Splitu – kazala je.

Nacionalna dramska prvakinja Zoja Odak istaknula je da Mani smatra kazališnom senzacijom i da je dragocjen razgovor kojeg je održala u Splitu.

– Važan je za predstavu, kazališnu kuću, ali i grad. Nadam se da nećeš umrijeti na pozornici kao Moliere – zaključila je Zoja Odak.

Moliereova komedija “Učene žene” , podsjetimo, bit će premijerno izvedena u petak, 4. travnja na velikoj sceni HNK Split. Redatelj predstave je Jagoš Marković, a uloge tumače Otokar Levaj, Doris Šarić Kukuljica, Ksenija Prohaska, Lara Živolić, Nenad Srdelić, Goran Marković, Mijo Jurišić, Dara Vukić, Josip Zovko i Roko Glavina.

POSLJEDNJE DODANO: