Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5ec239b56f2ab8362f8b45b4/80
Foto: Pixabay

Ryanair za 2021. obustavio prodaju na čak 15 linija prema Hrvatskoj

Ryanair je revidirao svoj red letenja za ljetnu sezonu 2021. godine te je obustavio prodaju na brojnim međunarodnim linijama, uključujući njih čak 15 prema i iz hrvatskih zračnih luka - Pule, Rijeke, Zadra i Splita!

Ryanair je do početka studenog u prodaji imao linije Berlin - Pula te Beč - Split, no iste su povučene iz prodaje i trenutno nije moguće kupiti karte na navedenim linijama ove poznate irske aviokompanije za ljetni red letenja sljedeće godine. Ryanair će idućeg ljeta prometovati na nekoliko linija prema Puli te jednoj prema Splitu (iz Dublina), javlja N1.

Dvije dugogodišnje linije prema Rijeci više nisu u prodaji

Kompanija trenutno nudi tek jednu liniju prema Zračnoj luci Rijeka za ljeto 2021. godine. Radi se o liniji Frankfurt Hahn - Rijeka koja je prometovala i ove ljetne sezone. Ovaj je poznati avioprijevoznik 2019. godine prometovao iz glavne frankfurtske zračne luke prema Rijeci što je za putnike bila daleko bolja opcija od 115 kilometara udaljenog Hahna.

U prodaji za sljedeću ljetnu sezonu trenutno nema linija iz Londona i Brusselsa za Rijeku, dok je ranije ukinuta dugogodišnja linija Stockholm - Rijeka. Prema trenutno dostupnom redu letenja, u prometu će biti tek spomenuta linija iz Frankfurt Hahna prema Rijeci.

Iz prodaje povučeno čak 11 linija prema Zadru

Zadarska zračna luka imala je, kao što smo već nekoliko puta pisali, velike najave Ryanaira i partnerske kompanije Laudamotiona za ljetnu sezonu 2020. godine. Zbog izbijanja pandemije većina ranije najavljenih linija ipak nije pokrenuta, a kompanija je u prodaji nudila sve linije za sljedeću ljetnu sezonu, ostavljajući time prostor za baziranje zrakoplova u Zadru i veliku ekspanziju na hrvatskom tržištu.

Početkom studenog Ryanair je iz prodaje za iduću godinu povukao 11 linija prema Zadru, u prodaji više nema sljedećih linija:

Aarhus - Zadar
Hamburg - Zadar
Maastricht - Zadar
Bremen - Zadar
Toulouse - Zadar
Riga - Zadar
Kaunas - Zadar
Liverpool - Zadar
Cork - Zadar
Dublin - Zadar
London - Zadar

Većina ovih linija trebala je krenuti s prometovanjem u ljetnom redu letenja ove godine no to se iz očitih razloga nije dogodilo. Ryanair sljedeće godine očito ne planira bazirati zrakoplove u Zadar. Još više iznenađuje što u najavi nema letova iz Dublina i Londona za Zadar, navedene dvije linije nisu prometovale ni ovog ljeta, a prethodnih je godina ova kompanija imala odličnu popunjenost na tim linijama i cijene karata su nemalo puta bile visoke, osobito u samoj špici sezone.

Red letenja dostupan je na web stranici Ryanaira i još je, naravno, podložan promjenama. To je za portal Croatian Aviation i potvrđeno iz središnjice ove aviokompanije pa ćemo do finalnog reda letenja za Hrvatsku za ljeto 2021. godine morati pričekati do siječnja. Do tada se još možemo nadati pozitivnim promjenama, no to će svakako ovisiti o toliko puta spomenutoj epidemiološkoj situaciji i samoj potražnji.


hr Tue Nov 17 2020 14:22:52 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fbe4b636f52df8d508b45de/80
Foto: Pexels

Vlada predložila nove tri mjere za poduzetnike: Pomoć mogu dobiti oni s padom prometa od najmanje 60 posto

Predložene su mjere za očuvanje radnih mjesta, "covid krediti" i podmirenje fiksnih troškova
Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić izvijestio je u ponedjeljak nakon sastanka s poslodavačkim i poduzetničkim udrugama o tri mjere pomoći "zatvorenim" poduzetnicima, a to su mjere za očuvanje radnih mjesta, "covid krediti" i podmirenje fiksnih troškova.

Vlada će, kako je rekao, nastaviti s isplatom pomoći od 4.000 kuna po radniku radi očuvanja radnih mjesta, za što je do kraja godine osigurano 470 milijuna kuna.

Nastavlja se i izdavanje "covid kredita" za likvidnost u ukupnoj svoti od 1,3 milijarde kuna i to ne samo za "zatvorene" djelatnosti, ali one su prioritet.

Treća mjera koju je najavio je pokrivanje dijela ili u potpunosti, fiksnih troškova poduzetnika, kao što su zakup, najam, komunalije, RTV pretplata, spomenička renta, ZAMP i sl.

Pritom će se, kako je rekao, gledati pad prometa u prosincu u odnosu na prošlu godinu: za mjeru će se "kvalificirati" oni s padom prometa od najmanje 60 posto, a administraciju će voditi Porezna uprava, na temelju faktura za fiksne troškove.

hr Mon Nov 30 2020 14:15:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fc4b7d66f52dfb2588b45fe/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Počinje besplatno savjetovanje potrošača na području Splita

Projekt besplatnog savjetovanja traje do kraja mjeseca
Udruga za zaštitu prava potrošača „Splitski potrošač – Split“ od 01. prosinca 2020. godine počinje ponovno provoditi besplatno savjetovanje potrošača na području Splita, u okviru jednomjesečnog projekta kojeg financira Grad Split.

Savjetovanje potrošača podrazumijeva pojašnjavanje propisa i postupaka za ostvarivanje prava i ekonomskih interesa potrošača – fizičkih osoba koje sklapaju pravni posao ili djeluju na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.

Savjetovanje će se provoditi svakim radnim danom putem telefona 095/700-1969, u periodu od 17:00 do 19:00 sati, kao i putem adrese elektronske pošte Udruge: [email protected]

Potrošačke savjete svi građani će moći dobiti i osobnim dolaskom u savjetovalište, utorkom i četvrtkom od 17:00 do 19:00 sati na adresi Ljudevita Posavskog 14 u Splitu (prostorije Udruge Bijeli krug Hrvatske). Zbog trenutne epidemiološke situacije građane ovim putem molimo da se prethodno najave i dogovore termin putem navedenog telefona (radnim danom od 17-19 sati) da bi se izbjegle nepotrebne gužve i čekanja.

Raspored savjetovanja prema potrošačkim područjima:
  • Opća prava potrošača: PON – PET od 17 do 19 sati putem telefona 095/700-1969
  • Financijske usluge i pravna pitanja: utorkom 17 - 19 sati na adresi Ljudevita Posavskog 14
  • Usluge elektroničkih komunikacija: četvrtkom 17 - 19 sati na adresi Ljudevita Posavskog 14
  • Energija, komunalne usluge i pričuva: svakim radnim danom, isključivo putem pošte ili e-pošte.
hr Mon Nov 30 2020 10:15:57 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5fbfafb06f52df27528b45eb/80
Foto: HGK

Održana HACCP radionica: Svi oni koji su u poslovanju s hranom moraju znati svoje odgovornosti

HGK organizirala besplatnu HACCP radionicu kao dio Programa pomoći subjektima u poslovanju s hranom
U proizvodnji i distribuciji hrane jedan od najznačajnijih aspekata je njena kvaliteta i sigurnost, a obveza je poslovnih subjekata da tržištu pruži kvalitetnu hranu s određenim nutritivnim svojstvima i organoleptičkim osobinama, ali istovremeno i higijenski ispravnu, sigurnu za zdravlje potrošača.

Integrirani sustav kontrole sigurnosti hrane predstavlja HACCP sustav koji se zasniva se na preventivnom pristupu, što doprinosi smanjenju rizika po zdravlje stanovništva.

Hrvatska gospodarska komora organizirala je besplatnu HACCP radionicu, kao dio Programa pomoći subjektima u poslovanju s hranom, te voditeljima i članovima HACCP tima koji u praksi uspostavljaju, provode i održavaju sustav sigurnosti hrane kao zakonodavnu obvezu povezanu s odredbama Zakona o hrani te svima zainteresiranima u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Šibensko-kninskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, koji na bilo koji način sudjeluju u provedbi toga zakonodavnog okvira u proizvodnji, preradi ili distribuciji hrane u prehrambenom lancu.

- Izuzetno je važno za sve gospodarske subjekte da se prate aktualne informacije u području HACCP-a koje se dobivaju i kroz tematske edukacije kao što je i ova radionica u organizaciji HGK, što doprinosi jačanju konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva primjenjujući ISO standarde, poručio je uvodno savjetnik predsjednika HGK i voditelj Službe za obrazovanje i informacijsku sigurnost doc.dr.sc. Petar Mišević, navodeći kako je kroz edukacije koje je organizirala HGK prošlo više od 20.000 osoba te da su sve te edukacije bile u funkciji podizanja kapaciteta njihova stručnog znanja.

Stručnjakinja za HACCP edukacije mr. sc. Nevenka Gašparac, dr. vet. me, predstavila je propise u području sigurnosti hrane te pojasnila obveze subjekata u poslovanju s hranom. Na radionici je istaknuto kako je primjena HACCP-a od izuzetnog značaja za proizvođače hrane s pozicije zaštite potrošača te je široko rasprostranjena njegova primjena u razvijenom svijetu dok je u EU i zakonski obvezujuća.

Naime, svaki pojedinac koji posjeduje, upravlja ili radi u proizvodnji hrane u EU prema odredbama direktive mora uvesti sustav sigurnosti HACCP. Inače, sustav je prilagođen svim vrstama prehrambenih proizvoda i svim fazama proizvodnje i rukovanja – “od farme do stola“.

- Sigurnost hrane je i veliko gospodarsko pitanje jer smo imali prilike vidjeti kako su mnoge tvrtke u svijetu upravo zbog toga morale staviti ključ u bravu i prestati s radom. Hrvatski proizvođači i distributeri te ugostiteljski objekti su se dokazali kad je riječ o sigurnosti hrane u svim situacijama u kojima su bili. Posebno se to vidi za vrijeme ljeta kada je veliki broj turista i kada su više temperature prilikom posluživanja hrane“, istaknula je Gašparac navodeći kako svi oni koji su u poslovanju s hranom moraju znati svoje odgovornosti.

HACCP sustav se sastoji od dvije osnovne komponente, prva predstavlja analizu rizika, odnosno identifikaciju opasnosti u svakoj fazi proizvodnje hrane i procjenu značaja tih opasnosti po ljudsko zdravlje, dok dio koji se tiče kritične kontrolne točke predstavljaju faze u proizvodnji u kojima se može spriječiti ili eliminirati rizik po sigurnost hrane ili njegov utjecaj svesti na prihvatljiv nivo, kao i vršiti njihova kontrola.

Grane prehrambene industrije koje zahtijevaju ovaj sustav su proizvodnja, prerada i pakiranje, zatim organska prehrambena industrija, zatim skladištenje, transport i distribucija, te priprema i distribucija hrane – za potrebe bolnica, dječjih ustanova, hotela, restorana, avionskih i drugih kompanija i na kraju trgovina i ugostiteljstvo.
hr Thu Nov 26 2020 14:38:48 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

Obrtnička komora SDŽ traži hitnu reakciju Vlade u donošenju novih mjera pomoći za ugostitelje

Priopćenje komore prenosimo u cijelosti.
Nastavno na medijske napise o potencijalnom zatvaranju ugostiteljskih objekata, kafića i restorana, dužni smo reagirati u ime obrtnika i svih ostalih gospodarstvenika koji su izravno pogođeni ovom odlukom. Potpuno zatvaranje već krhkih poslovanja zahtijeva hitnu reakciju Vlade u vidu financijskog obeštećenja putem dodatnih mjera pomoći.

Pozdravljamo trenutne ekonomske mjere za očuvanje radnih mjesta, ali ističemo da iste u novonastalim okolnostima nisu dostatne za očuvanje poslovnih subjekata. U trenutnim okolnostima ograničenog rada poslodavci trpe goleme gubitke, a potpunim zatvaranjem poslovno stanje postat će financijski neizdrživo. Gašenje obrta i poslovnih subjekata nije nikome u interesu i stoga je važno hitno reagirati jer bez poslodavaca nema ni radnika!

Zaključno želimo posebno istaknuti da Obrtnička komora SDŽ nije protiv epidemioloških mjera, te da u potpunosti razumijemo trenutnu nezavidnu situaciju u zemlji.

Također ukazujemo i na činjenicu da su upravo ugostitelji uz sve druge obrtnike i gospodarstvenike primijenili niz prilagodbi kako bi ispoštovali sve dosadašnje odluke Nacionalnog stožera.

Upozoravamo i da će neselektivno zatvaranje objekata koji su do sada igrali po pravilima struke dovesti do povećana privatnih okupljanja koja su dokazani izvor zaraze.“, stoji u priopćenju komore.
hr Thu Nov 26 2020 09:57:46 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .