O novom sustavu naplate cestarina HRT je razgovarao s Markom Ševrovićem iz Zavoda za prometno planiranje na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.
– Ovo je dosta ambiciozan projekt, radi se o jednom tehnološki dosta zahtjevnom sustavu koji bi trebao omogućiti naplatu cestarine bez zaustavljanja kroz korištenje tzv. relacijske tarife, da plaćamo točno onoliko koliko vozimo na nekoj dionici, pojašnjava.
Ističe da je tehnologija danas na takvom stupnju razvoja da se ovakve stvari iz dana u dan razvijaju.
– Mislim da je tehnološki moguće to izvesti. No, trebat će upariti sve s obzirom na velik broj stranaca koji dolaze u našu zemlju, a kako bi se izbjegle moguće određene malverzacije. Zbog toga će trebati odrediti i boju i tip vozila. Samo prepoznavanje tablica bi trebalo funkcionirati, ističe Ševrović.
Na upit je li ovaj sustav automatskog prepoznavanja bolji od sustava vinjeta, profesor Ševrović kaže da ako se gleda tehnološki, da je ovo sličan sustav onome kakav imaju Mađari i Slovenci.
– Kod nas je razlika u tarifi, mi naplaćujemo prema prijeđenim kilometrima, a oni prema vremenu.
Sustav omogućava da se koriste i različite tarife, primjerice u sezoni ili van nje ili primjerice tijekom dana ili noći.
– Cilj je da se probaju rasteretiti autoceste u “vršnim periodima” te da rasporedimo prometno opterećenje na “izvanvršne periode” i to upravo kroz ovu tarifnu politiku, ističe.