Article

//www.dalmacijanews.hr/files/603c8c9b6f52df28ed8b456c/80

Kafići otvaraju terase, dopušteni treninzi u zatvorenom

U zatvorenom prostoru ugostiteljskih objekata treba nositi maske, a unutra se ide samo na toalet.

U Hrvatskoj se danas popuštaju protuepidemijske mjere. Otvaraju se terase kafića, a sportaši se vraćaju u dvorane. No sve to kreće uz stroga ograničenja.

Od danas je omogućeno usluživanje gostiju na otvorenim terasama uz pridržavanje mjera od kojih ističem radno vrijeme od 6 do 22 sata, rad samo na otvorenim dijelovima (bez pleksiglasa i stakla), potrebno je osigurati razmak od 1,5 metar od svakog stolca i najmanje 3 metra među stolovima, najveći dopušteni broj ljudi na terasi treba istaknuti na ulazu, dezinfekcijska sredstva.

U zatvorenom treba nositi maske, a unutra se ide samo na toalet.

Omogućeno je treniranje u zatvorenim prostorima uz pridržavanje mjera. Prostori se trebaju provjetravati. Najveći dopušteni broj ne smije biti veći od jedne osobe na 20 kvadratnih metara dvorane. Dopušteni su treninzi bez kontakta sportaša, što znači da borilačke vještine i sl. se mogu održavati, ali bez kontakta. Nakon svakog treninga treba temeljito očistiti dvoranu i rekvizite. Preporuka je da se svlačionice i tuševi ne koriste, a ako je nužno, ne smije biti više od dvije osobe. Obavezne su maske osim za vrijeme vježbanja.”

Dopuštanjem rada na terasama očekuje se i povećanje prihoda.

“Vjerujem da će biti jedan plus, a koliko u postotku vidjet ćemo kada prođe prvi tjedan. Vjerujem da neće sigurno sad ni prva dva dana odmah baš svi otvoriti, da će se to sve iskristalizirati do kraja tjedna i početka idućeg. Ugrubo, možda mogu izletjeti s brojkom 20 ili 30 posto, ali vidjet ćemo”, kazala je predsjednica Nacionalne udruge ugostitelja Jelena Tabak.

Sportovi u zatvorenom

Osim ugostiteljskih objekata, popuštanje mjera obuhvaća i sportsku sekciju pa će se tako dopustiti i održavanje treninga u zatvorenim prostorima uz ograničeni broj ljudi koji se kontrolira pa tako jedna osoba mora imati 20 m2 osiguranog prostora oko sebe. Fizički kontakt između sportaša je zabranjen, odnosno trenirati se mogu samo beskontaktni sportovi.

Dvorane, kao i rekviziti u njoj će se tako morati redovito provjetravati i čistiti, a prilikom dolaska i odlaska, sportaši će morati nostiti zaštitnu masku. Isto tako, ne preporučuje se korištenje svlačionica i tuševa, piše N1.

hr Mon Mar 01 2021 07:41:42 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/607952526f52df21348b4595/80

Brigadir Jozo Ribičić kandidat za splitsko-dalmatinskog dožupana: 'Vlast mora biti servis naroda!'

Jozo Ribičić kandidat je Domovinskog pokreta za splitsko-dalmatinskog dožupana.
Ovaj umirovljeni brigadir posljednja je slagalica stranke u Splitu nakon što je ranije istaknuto kako je Mate Šimundić kandidat za župana, a Marko Žaja za dožupana.

- O brigadiru Jozi Ribičiću ne treba puno govoriti. On je devedesetih godina stao na branik domovine, a stao je i u obranu istine u Domovinskom ratu. Dok i danas ljudi iz sjene vladajućih stranaka ponavljaju da treba locirati i transferirati, Jozo je bio branik istine - rekao je uvodno Nikola Grabovac, predsjednik Domovinskog pokreta Splitsko-dalmatinske županije.

- Spreman sam staviti se na službu naroda kako bi županija krenula naprijed. Puno je posla i nadam se da ćemo u četiri godine, bez velikih obećanja, napraviti pomake. Na vlasti ne može biti vlast radi sebe, nego vlast koja je servis naroda. Ona nije naslijeđe monarhije nego ono što je narod izabrao - kratko je naglasio Ribičić za kojeg je Šimundić kazao da je osoba koja predstavlja 'mudrost, strpljenje i dobronamjernost'.

- Mi ne nudimo samo ljude nego konkretne ideje i konkretne stvari da administracija bude bolja i da razvijamo poljoprivredu, turizam i gospodarstvo. Mi ne bacamo prazne floskule, krajnje je vrijeme i treba nešto poduzeti za našu dicu - dodao je Šimundić.
hr Fri Apr 16 2021 11:01:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/607947216f52df13348b458f/80

Donesen prvi gradski Akcijski plan za smanjenje onečišćenja plastikom u Hrvatskoj

Plan koji je potpisao gradonačelnik Mato Franković razvijen je kroz suradnju Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.
Jučer, 15. travnja 2021., Plastic Smart City Dubrovnik formalno je prihvatio prvi Akcijski plan za smanjenje onečišćenja plastikom za razdoblje od 2021. do 2026. godine, koji uključuje ključne mjere za smanjenje nastanka otpada i unaprjeđenje sustava gospodarenja otpadom.

Plan koji je potpisao gradonačelnik Mato Franković razvijen je kroz suradnju Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.

Grad se obvezao poduzeti mjere i radnje kojima će smanjiti količinu odloženog plastičnog otpada za 30% na pilot području do 2022. i za 55% na gradskoj razini do 2025. godine. To će se postići primjenom sustava prikupljanja otpada od-vrata-do-vrata u gradskim naseljima Zaton Veliki, Zaton Mali, Štikovica i Bosanka. Plan uključuje i mjere za poboljšanje prikupljanja i odlaganja kompostabilnog i biorazgradivog plastičnog otpada, kao i projektiranje, financiranje i implementaciju Centra za ponovnu upotrebu u gradu Dubrovniku.

U skladu s Akcijskim planom do kraja ove godine trebala bi biti usvojena posebna odluka kojom će biti ograničena upotreba jednokratne plastike za sva javna događanja, koja (su)organizira ili (su)financira Grad Dubrovnik, kao i odluka o ograničavanju upotrebe jednokratne plastike u svim javnim poduzećima i institucijama Grada Dubrovnika, koja bi trebala biti donesena prije početka turističke sezone.

Donošenjem Akcijskog plana za smanjenje onečišćenja plastikom, Grad Dubrovnik poduzeo je bitan korak u okviru globalne inicijative WWF-a pod nazivom Plastic Smart Cities, koja ima za cilj spriječiti dotok plastike u prirodu do 2030. Drugi mediteranski i europski gradovi, poput Nice, Izmira, Tangera, Amsterdama i Venecije, također su dio ove inicijative.
hr Fri Apr 16 2021 10:14:43 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5d50549e29111cd8438b456f/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Cehovi taksi prijevoznika ne odustaju od borbe za uređeno tržište: 'Zašto ministar Butković već godinama ne rješava probleme u svom resoru?'

Zašto ih je sve ignorirao, zašto ignorira očite probleme u svom sektoru, koga štiti, pitaju se taksi prijevoznici.

Vlada RH svjesno je propustila urediti taksi tržište i kaos koji su izazvale nedovoljno promišljene izmjene zakona iz 2018. godine, poručuju Cehovi taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela osvrćući se na nedavno izglasavanje Zakona o prijevozu u cestovnom prometu bez usvajanja njihovih prijedloga koje su uputili preko Hrvatske obrtničke komore. Odbacuju optužbe da su protiv liberalizacije tržišta te naglašavaju da bi se s njihovim prijedlozima postojeće malverzacije i anomalije svele na minimum, država bi bolje mogla pratiti sva taksi vozila, a lokalna bi samouprava imala bolju kontrolu prijevoznika na svom području.

Umjesto toga, ostalo je problematično postojeće stanje prema kojem na jednoj dozvoli možete imati na stotine vozila, što rezultira poreznim malverzacijama i kaosom na tržištu.

- Imamo najneuređeniju djelatnost taksi prijevoza u cijeloj Europskoj uniji, zašto ministar prometa Oleg Butković, kad ne želi slušati naše prijedloge, jednostavno ne uzme primjere dobre prakse iz drugih zemalja i prepiše ih. Umjesto toga, on nas koji nemamo nikakve veze s politikom optužuje za  politikantstvo, tvrdi da tražimo ukidanje liberalizacije, što je potpuna neistina. Po ministru je ukidanje liberalizacije da svatko u vozilu mora imati originalnu dozvolu, da lokalna samouprava određuje cijenu iste dozvole, da vozač koji upravlja vozilom bude prijavljen na puno radno vrijeme...“, poručuju udruženi taksi prijevoznici.

Ministar Butković, nastavljaju, zaboravlja da su na e-savjetovanju svoje prijedloge za unapređenje zakona uputili i svi veći primorski gradovi i sve državne udruge koje okupljaju najveći broj prijevoznika. Zašto ih je sve ignorirao, zašto ignorira očite probleme u svom sektoru, koga štiti, pitaju se taksi prijevoznici.

- Kako kontrolira tržište ako nema pojma koliko je igrača na njemu, kako ubiru poreze i doprinose ako ne znaju tko sve vozi taksi u Hrvatskoj? I što je najvažnije, kako brinu za sigurnost naših građana? To su sve otvorena pitanja na koja i dalje ne dobivamo odgovor, ali dobivamo lažne optužbe da politiziramo. Sigurno da u ovom trenutku nećemo pokleknuti i da nećemo odustati od uređenja ove djelatnosti i općenito prijevoza, jer su vidljivi problemi i u drugim sektorima prijevoza, što je očiti dokaz da ministar Butković ne radi svoj posao, i što je najgore, uopće ga ne zanimaju problemi u njegovom sektoru“, zaključuju predstavnici Cehova taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela.

hr Fri Apr 16 2021 09:58:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/60793e4b6f52df15348b457b/80

Promet: Djelomična izmjena trase linije broj 8

Navedena izmjena se primjenjuje od ponedjeljka 19. 04. 2021.g.
Nakon višetjednih rješavanja sigurnosno-tehničkih uvjeta napokon su se stekli preduvjeti za djelomičnu izmjenu trase linije br. 8 kako bi se na taj način zadovoljile potrebe stanovnika gradskog kotara Trstenik za povezivanje s bolnicama i centrom grada.

Nakon održanih konstruktivnih razgovora i sastanaka između direktora te stručnih službi „Prometa d.o.o.“ sa predsjednikom GK Trstenik Damirom Barbirom u svezi nekoliko, od strane „Prometa d.o.o“, pripremljenih prijedloga navedenog povezivanja, predstavnici navedenog gradskog kotara su se odlučili za inačicu povezivanja na način da će linija br. 8 pri polasku sa Žnjana prometovati postojećom trasom odnosno Bračkom i Velebitskom ulicom, nakon čega bi skretala lijevo u Ulicu Moliških Hrvata te Ulicom Put Radoševca prometovala do kružnog toka i dalje nastavila Ulicom Ivana pl. Zajca do Poljičke ulice. Nakon dolaska u Poljičku ulicu linija broj 8 bi nastavljala svojom uobičajenom trasom prema Zvončacu.

U povratku sa Zvončaca linija bi prometovala istim ovim prometnicama u obrnutom smjeru.
hr Fri Apr 16 2021 09:35:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .