Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5efa134edaf72d781a8b456f/80
Foto: Pixabay

Dug bolnica za lijekove raste više od 300 milijuna kuna mjesečno

Iako je država od travnja do kraja srpnja za sanaciju bolnica, odnosno pokrivanje duga za lijekove veledrogerijama, uplatila 2,9 milijardi kuna, ukupan dug bolnica veledrogerijama smanjio se "samo" za 1,6 milijardi kuna.

Preostale 1,3 milijarde kuna “pojeli su” novi dugovi koje su bolnice stvarale u posljednja četiri mjeseca i tim tempom olakšanje koje je u poslovanje bolnica donijela sanacija nestat će do kraja godine i dugovi bi se opet mogli približiti iznosu od 4,5 milijardi kuna, koliko su bili krajem ožujka, kad se krenulo u sanaciju. Situacija je to koja se posljednjih godina ponavlja nakon svake sanacije duga za lijekove.

Prema podacima udruga veledrogerija dug bolnica za lijekove krajem ožujka bio je gotovo 4,5 milijardi kuna i rastao je oko 250 milijuna kuna mjesečno, a veledrogerije su se žalile na to da su pojedine bolnice imale rokove plaćanja od 400 dana te su upozoravale da će se prekinuti lanac isporuke lijekova jer proizvođači od njih traže da lijekove plate unaprijed, za što oni, kako su tvrdili, više novca nemaju, a nemaju ni prostora za zaduženje kod banaka i kreditiranje države, piše Novi list.

Vlada se tada odlučila na još jednu sanaciju, financijsku injekciju od 2,9 milijardi kuna, išlo se i u rebalans proračuna, ali već oko Božića ponovno bi se moglo razgovarati o istim problemima kakve je hrvatsko zdravstvo imalo u ožujku.

Dug bolnica veledrogerijama, prema podacima njihovih udruga, krajem srpnja je bio gotovo 2,88 milijardi kuna, a rokovi plaćanja, otkriva predsjednik Udruženja trgovine na veliko farmaceutskim proizvodima i ortopedskim pomagalima HGK-a Tomislav Kulić, sada su između 190 i 210 dana. On kaže da zabrinjava to što je bolnicama u periodu travanj-srpanj uplaćeno dodatnih 2,9 milijardi kuna, dok je ukupni dug prema veledrogerijama za isti period smanjen za samo 1,6 milijardi kuna.

- To jasno pokazuje da su bolnice ‘ubrzale’ stvaranje novog duga, mjesečno je to i više od 300 milijuna kuna, što je umanjilo efekte sanacije. ‘Travanjskim dogovorom’ precizirano je spuštanje rokova plaćanja bolnica na 180 dana te daljnje održavanje te razine. Uz mjesečno generiranje više od 300 milijuna kuna novog duga jasno je da se ovakva, poboljšana situacija ne može dugo održati. U istom periodu plaćanja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje ljekarnama nisu svedena u dogovorenih 120 dana. Na 31.07. HZZO je ljekarnama plaćao u roku 136 dana, a vrlo često se rokovi penju i do 150 dana”, napominje Kulić.

Ističe da je ministar financija Zdravko Marić ispoštovao svoj dio dogovora i uplatio novac za sanaciju, da je napravljen znatan pomak po pitanju rokova plaćanja, iako nije postignuto dogovoreno spuštanje rokova plaćanja bolnica na 180 dana i HZZO-a ljekarnama na 120 dana.

- Dug bolnica je znatno smanjen, no ubrzano je stvaranje novog duga. Reformske mjere i dodatna sanacijska sredstva nužna su za daljnje održavanje stabilnosti sustava. Proračun se odlično puni, svjedočimo izvrsnoj turističkoj sezoni i rekordnim stopama rasta nacionalnog BDP-a. Krajnje je vrijeme i pravi trenutak za pokretanje toliko nužnih reformskih mjera u zdravstvu. Bez toga pozitivni efekt ovogodišnje, rekordne sanacije istopit će se brzinom od 300 milijuna kuna mjesečno”, upozorio je Kulić.

Ministar Marić u petak je kazao da ministar zdravstva Vili Beroš radi na prijedlogu reformi u zdravstvu i najavio je da će cijeli paket mjera javnosti biti predstavljen do kraja godine. No spomenutim tempom rasta duga od 300 milijuna kuna mjesečno, dug bi na kraju godine mogao biti tamo gdje je bio i početkom ožujka kad je i postignut posljednji sanacijski dogovor.

hr Mon Aug 30 2021 16:31:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/6171344b6f52df405b8b45c7/80

Digitalna Dalmacija: Mladi poduzetnik Stipe Režić otkrio recept za uspješni razvoj startupa

"Važna stvar su financijski poticaji od grada, županije i Europskih fondova", moglo se čuti na predavanju
Čak tri godine bilo je potrebno mladom splitskom poduzetniku i entuzijastu Stipi Režiću, danas vlasniku međunarodne tvrtke Mushroom Cups, od same ideje i osnivanja startupa, preko rješavanja birokratskih problema i lutanja internetskim prostranstvima, do pronalaska ulagača, uspješnog plasiranja novog proizvoda i poslovanja na nuli. A ideja je bila krajnje neobična, spojiti kavu s ljekovitim gljivama i ponuditi svima onima koji žele bolje sportske rezultate, koncentraciju i imunitet. Kako je Režić spojio nespojivo i uspio prevladati zamke na svom poduzetničkom putu iz prve ruke čuli smo na prvom BizTalk meetupu s temom “Kako razvijati startup?", prvom u nizu predavanja s uspješnim poduzetnicima koja pod okriljem projekta ICT Županija, organizira startup zajednica Digitalna Dalmacija u PICS-u.

U zaista inspirativnom i životnom predavanju na BizTalk-u, Režić je mladoj dalmatinskoj startup sceni predstavio svoj startup Mushroom Cups i proizvode koje plasira na tržište SAD-a, Kanade i Europe. Iako se nije bavio hranom ni trgovinom, u suradnji s prijateljem s fakulteta, razvili su proizvod za kojeg su znali da ima tržišni potencijal, ali nisu znali kako ga prodati. Na tom putu učenja putem interneta o online prodaji, imali su sreću da ih je primio jedan inozemni akceleratorski program, investirao u njih, naučio puno toga što nisu znali i izbjegli greške koje su radili. Danas su članovi platforme Shopify za najperspektivnije startupe koji se bave online prodajom i koji ih uče kako prodavati i što je trenutno najučinkovitije na tržištu. Istodobno, imaju pametne integracije s Pixelom i Googlom.

- Od kada s njima radimo, počeli smo neke stvari brutalno dobro raditi tako da smo nakon dugo vremena na granici profitabilnosti. Budući startupi neće morati proći tako dug i težak put jer sada u Splitu postoji community Digitalna Dalmacija i nekoliko drugih događanja gdje možete upoznati ljude koji rade slične stvari i popričati s nekim, što ja nisam imao u trenutku kad sam počinjao. Zato sam više gledao put prema inozemstvu jer drugog izbora nije bilo. Međutim, i ti akceleratorski programi će te usmjeriti, ali 90% posla moraš sam odraditi. Uspjet ćeš ako te muči neki problem, razmišljaj o tome navečer kad ideš leći, jer ako ti to ne učiniš, ima netko tko hoće i vjerojatno će te prestići, poručio je Režić dodajući kako mu je na poslovnom putu pomogao i partner s iskustvom u proizvodnji i prodaji hrane.

Druga važna stvar su financijski poticaji od grada, županije i Europskih fondova koji su dobar vjetar u leđa i veliki zamašnjak u poslovanju, dok su cofounderi ulagači čije cifre nisu bile velike, ali su bile dovoljne da razviju proizvod, ali nedovoljne za marketing i prodaju. Istodobno, vanjske foundere smatra nužnim zlom jer imaju velika očekivanja, ali je kod start-upa dobro to što, kada u njih investiraju, ne očekuju puno već u samom početku računaju da od 10, njih 8 ili 9 neće opravdati investiciju. Istodobno, za crowdfunding putem platforme Kickstarter kaže kako nije opravdao uloženi trud.

Nema prodaje bez marketinga


Poseban naglasak tijekom svog predavanja, Režić je stavio na marketing.
- Prvi zaposlenik u mojoj tvrtki, godinu dana od osnutka, bila je osoba zadužena za marketing jer je to segment kojeg treba raditi paralelno s razvojem proizvoda kako bi se razvila prodaja. Danas, u tom dijelu posla nema velike filozofije. Kako se bavimo online prodajom, za marketing koristimo društvene mreže i Google, optimizaciju vlastite web stranice, sms i e-mail putem mailing lista. Već sada na taj način ostvarujemo 60% prometa, a da toga nema, ne bi bili profitabilni. Druga važna stvar je što sam uspio dobiti podršku profesionalnih sportaša poput Blanke Vlašić, Dina Rađe i Marija Ančića. S time smo išli prema medijima i domaćim portalima, to nas ništa nije koštalo, a ljudi su saznali za naše proizvode i dobili smo nove partnere, istaknuo je Režić.
Sudionike predavanja zanimala su njegova iskustva u poslovanju s inozemstvom obzirom da Hrvatska ima neka ograničenja kada je u pitanju prijem deviza. Tu je PayPal jedno od rješenja iako ne idealan jer i s njim treba imati iskustva i ne dozvoliti da oni rade konverziju deviza u kune jer se gubi veliki dio kolača. Puno bolja opcija je TransferWise. Ali, Mushroom Cups dio tog inozemnog posla odrađuje putem svoje tvrtke osnovane u SAD-u i to bez nekih većih problema jer ta zemlja na startupe nema PDV-a.

Investitori radije investiraju u posao nego u ideje


Zaključci predavanja Stipe Režića mogli bi se svesti na nekoliko glavnih poruka: posjećujte evente iz IT sektora i pričajte o svojim idejama jer komunikacija s drugima može otvoriti neka važna vrata za napraviti sljedeći veliki korak. Kada imate ideju, najbolje je okupiti tim ljudi koji imaju iskustvo i znanja koja sami nemamo, a u fazi razvija i investiranja, dobro je od samog početka uključiti marketing kako bi se pročulo o tome što radite. Iskoristite sve poticaje koji su vam na raspolaganju i za koje je sreća da ih ima jer, koliki god bili, nekad mogu značiti razliku između win-a i fail-a. Kada su u pitanju investitori, oni rijetko investiraju u ideju, nego najčešće u posao koji već ima neku zaradu i koji dodatnim ulaganjem može značajno povećati prihod, odnosno kad je input koji im fali jedino novac. Za prodaju je važna optimizacija stranice, popusti i različiti paketi ponuda te nije uvijek nužno angažirati nekoga stručnog za taj posao jer već i jeftini Wordpress template-i mogu zadovoljiti potrebe. Stvarajte vlastite mailing liste i oglašavajte se tim kanalima jer kod Internet prodaje ne smiješ biti prenametljiv. I konačno, radite jedno po jedno tržište jer je svako specifično na svoj način i na njega treba ići sa jednako tako specifičnim, prilagođenim potrebama poput lokalpatriotizma koji može biti dobitna formula za domaće tržište.


Razmjena iskustava


BizTalk meetup, prema riječima moderatora predavanja i voditelja projekta ICT Županija Damira Brčića, osmišljen je kao mjesto za razmjenu iskustva iskusnih voditelja startupa izraslih tijekom prijašnjih godina kroz programe projekta ICT Županija.
- To je i mjesto podrške lokalnim startupima okupljenima u zajednici Digitalna Dalmacija koja stvara jedinstven pregled cjelokupne županijske i splitske IT startup scene, daje edukacijsku, financijsku i savjetodavnu podršku početnicima s dobrim idejama za startupe u nastajanju koji imaju razvojni potencijal te marketinšku potporu za izlazak na tržište i stvaranje kontakta s potencijalnim investitorima, a ujedno ih potiče, usmjerava i pomaže im u pronalasku tržišnih niša u globalnom IT svijetu. Digitalna Dalmacija  istodobno radi na stvaranju IT startup mindseta, umrežavanju cjelokupnog IT startup poduzetništva i razvoju IT ekosustava na području Splita i Splitsko-dalmatinske županije, kazao je Brčić.

Na koncu, ističemo kako je jedan od ciljeva ICT županije i Digitalne Dalmacije podržati lokalne startupe od same ideje do razvoja, financiranja i skaliranja jedan je od glavnih ciljeva projekta ICT Županija

hr Thu Oct 21 2021 11:35:40 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/616efccc6f52df49598b457e/80
Foto: Frapa Business Cup

Jedna od najpoznatijih marina u Hrvatskoj organizira najveću ekskluzivnu poslovnu regatu u Hrvatskoj

Glavni cilj regate je na drugačiji i kreativan način omogućiti međusobno povezivanje i umrežavanje uspješnih tvrtki i poduzetnika iz Hrvatske i svijeta
Jedna od najpoznatijih marina u Hrvatskoj Marina Frapa Resort Rogoznica, 22. i 23.10.2021. treći put organizira najveću ekskluzivnu poslovnu regatu Frapa Business Cup 2021.

Frapa Business Cup održat će se ove godine od 21. do 24. listopada. Brojni upiti i velik interes pokazuju da je ovaj vid poslovnog povezivanja sve popularniji i sve zanimljiviji i tvrtkama i pojedincima. Na toj će se regati okupiti posade željne borbe s vjetrom i morem, ali i međusobnog druženja i upoznavanja. Glavni cilj regate je na drugačiji i kreativan način omogućiti međusobno povezivanje i umrežavanje uspješnih tvrtki i poduzetnika iz Hrvatske i svijeta, a ako se u takvim neformalnim druženjima još sklopi i kakav dobar posao, onda je regata ispunila svoj cilj.

Ovakve regate su izvrsna prilika za korporativno druženje, interni teambuilding i zabavu. Možete li zamisliti bolji način zbližavanja članova tima i izgradnju međusobnog povjerenja od provođenja vremena na brodu dok vjetar šiba u jedra, a more se razbija o provu u utrci za što bolju poziciju. U takvim situacijama, suradnja i angažman cijelog tima, neophodan je za postizanje što boljeg rezultata. Adrenalina i zabave, sigurno neće nedostajati, a dobra atmosfera, prebacit će se s mora na kopno u cjelovečernje druženja uz dobru hranu i  glazbu.
hr Tue Oct 19 2021 19:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f721797daf72d8dad8b45bd/80
Foto: Canva

Sutra novo poskupljenje goriva?

Kako neslužbeno doznaje specijalizirani portal Cijenegoriva.info, opet bi moglo doći do poskupljenja.
- Spremnik od 50 litara benzina mogao bi biti skuplji za 13 kuna, prosječni spremnik dizela mogao bi biti skuplji za 19.5 kuna, a prosječni spremnik LPG-a mogao bi biti skuplji za 15 kuna”, stoji u objavi.

To znači da će litra benzina u prosjeku poskupjeti 26 lipa, dizela 39 lipa, a autoplina 30 lipa.


hr Mon Oct 11 2021 17:51:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/613b07356f52dfe8268b45bf/80
Foto: Dalmacija News

Odličan turistički rujan: Splitsko-dalmatinska županija na 75 posto prometa iz rekordne godine, splitska zračna luka najprometnija

U mjesecu rujnu se turistički promet Splitsko-dalmatinske županije približio najboljim predpandemijskim godinama.
U usporedbi s rujnom 2019. godine, u Splitsko-dalmatinskoj županiji je u komercijalnom smještaju ovog rujna ostvareno gotovo 89 posto noćenja iz te najbolje poslovne godine.

Prema sustavu eVisitor, u komercijalnom smještaju u rujnu ove godine u Srednjoj Dalmaciji je bilo 329.689 gostiju koji su ostvarili 1.953.547 noćenja. U odnosu na lanjsku godinu to je rast od 397 posto u dolascima i 326 posto u noćenjima.

Najveći rast imao je grad Split koji je zabilježio 79.334 dolazaka i 271.684 noćenja što je rast od 480 posto u dolascima i 422 posto u noćenjima u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Makarska je sa 24.583 dolazaka i 185.649 noćenja u rujnu zabilježila rast od 327 posto u dolascima i 184 posto u noćenjima, a zatim po ostvarenim dolascima i noćenjima slijede Omiš i Baška Voda.

Najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, Poljske,Velike Britanije i  Češke.

I svih devet ovogodišnjih turističkih mjeseci u fizičkom prometu su iznad očekivanja pa je tako u komercijalnom smještaju u prvih devet mjeseci na području Srednje Dalmacije boravilo 2.186.742 turista koji su ostvarili 13.049.151 noćenja. Tako je ostvaren rast za devet mjeseci od 82 posto u dolascima i 65 posto u noćenjima u odnosu na lanjsku godinu, odnosno 75% noćenja ostvarenih u 2019. godini.

Posebno uspješan bio je rujan u nautičkom turizmu Splitsko-dalmatinske županije pa je prema podacima eCrew, ova županija imala 34.319 dolazaka nautičara (rast od 304 posto) i 252.971 noćenja nautičara( rast od 300 posto)u odnosu na kolovoz prethodne godine. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren je u Marini Seget Donji, Marini Kaštela, ACI marini Split i ACI marini Trogir. U nautičkom turizmu u mjesecu rujnu daleko najbrojniji gosti su oni iz Njemačke sa 6.773 dolazaka i 53.116 noćenja, slijede Austrijanci sa 4.187 dolazaka i 31.571 noćenja i nautičari iz SAD-a i Poljske.

U periodu od siječnja do kraja rujna 2021. godine ostvareno je na području SDŽ 154.571 dolazaka nautičara koji su ostvarili 1.065.1754 noćenja što je 200-postotni rast u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Odličan rujan u Zračnoj luci Split

Splitska zračna luka je ovog rujna prihvatila i otpremila više od 328 tisuća putnika, što je 253 tisuće putnika više u odnosu na isti mjesec prošle godine, te svega 141 tisuća putnika manje u odnosu na rekordni rujan 2019. godine.

Zbog svih rezultata u ovoj godini, Zračna luka Split će biti najprometnija hrvatska zračna luka, ostavivivši po rezultatima prometa iza sebe Zagreb i Dubrovnik.

Kroz Zračnu luku Split je u razdoblju od siječnja do kraja rujna prošlo 1.363.413 putnika, a s obzirom na broj tjednih operacija i dostupnih linija, značajan broj putnika u Splitu se očekuje i u listopadu.

Prema sadašnjim porocjenama o prometu do kraja 2021. godine u  splitskoj zračnoj luci očekuje se da će prihvatiti i otpremiti više od 1,5 milijuna putnika, što je manje u odnosu na 2019. godinu kada ih je bilo 3,3 milijuna, ali daleko najviše od svih hrvatskih zračnih luka.

hr Mon Oct 11 2021 16:42:19 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .