Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5fc200336f52dfd7548b4582/80
Foto: DalmacijaNews

Novi lockdown na snazi je od ponoći! Evo što se sve mijenja do 21. prosinca...

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke stupaju na snagu 28. studenog, a određuju se u trajanju do 21. prosinca 2020. godine.
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19, sve osobe na području Republike Hrvatske obvezne su pridržavati se stroge mjere fizičkog distanciranja, svih propisanih protuepidemijskih mjera, posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te nužnih epidemioloških mjera propisanih ovom Odlukom.

Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru.

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom Odlukom su:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 25 osoba na jednom mjestu;
  • na privatnim okupljanjima i svečanostima može biti prisutno najviše 10 osoba;
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22,00 sata;
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 25 osoba, sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
  • obveza za sve prodavaonice i trgovine da ograniče broj kupaca koji istovremeno mogu boraviti u njihovom prostoru na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 4 m2 neto površine, da na ulazu jasno istaknu obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici sukladno preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i strogo pridržavanje ograničenja dopuštenog broja kupaca;
  • obveza za sve prodavaonice, trgovine i trgovačke centre da za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) poduzmu dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera;
  • sve prodavaonice, trgovine i trgovački centri obvezni su primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore, osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za tuke i uz njih postaviti kratke obavijesti o općim mjerama smanjenja rizika od zaraznih bolesti te na vidnim mjestima istaknuti posebne mjere i preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje se odnose na djelatnost trgovine;
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 22,00 sata;
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 22,00 sata do 6,00 sati;
  • obustava rada ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskim usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupina „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studentski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja, odnosno učenike i studente;
Iznimno od ove protuepidemijske mjere, ugostiteljskim objektima iz skupine „Restorani“, skupine „Catering objekti“ i vrste kavana, pivnica, buffer, krčma, konoba i klet iz skupine „Barovi“ dozvoljena je priprema i dostava hrane i pića. Navedeni ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:

  • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti;
  • dostavom hrane iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom;
  • dostavom hrane iz ugostiteljskog objekta temejem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom;
  • takozvanim „Drive-in“ načinom. 
  • obustava održavanja svadbenih svečanosti;
  • obustava rada casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje;
  • obustava rada teretana, fitness centara te sportskih i rekreacijskih centara;
  • obustava održavanja dječjih i drugih radionica te organiziranih plesnih škola;
  • obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa, manifestacija te proba amaterskih sastava, družina i zborova, uključujući crkvene zborove;
  • zabrana konzumacije hrane i pića tijekom kino projekcija;
  • obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi;
  • zabrana svih treninga i natjecanja osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima te treninga i natjecanja vrhunskih sportaša (sportašice i sportaši I., II. i III. kategorije) u individualnim sportovima;
  • sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih treninga i natjecanja;
  • škole stranih jezika mogu svoju djelatnost obavljati samo online ili na drugi način za održavanje kontakta na daljinu;
  • auto škole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakta na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje;
  • obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1,5 metar;
  • obveza stanara, upravitelja zgrada, poslodavaca i predstavnika javnih ustanova redovito dezinficiranje svih zajedničkih površina (rukohvati, liftovi, radne površine, sanitarni čvorovi i sl.);
  • preporuka da se misna slavlja kad god je to moguće prenose putem radio ili TV programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju misnom slavlju bez dolaska u vjerske objekte.

Protuepidemijske mjere zabrane održavanja javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno najviše 25 osoba na jednom mjestu te ograničenje trajanja do 22,00 sata ne odnose se na:
  • profesionalne umjetničke izvedbe i programe koji ne uključuju zborno pjevanje
  • kino projekcije
  • izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima
  • sjednice predstavničkih tijela.
  • Za ova događanja i okupljanja broj prisutnih osoba ograničava se s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 4 m2 neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.
Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih pripisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Poslodavci su obvezni:
  • zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah;
  • smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kada god je to moguće;
  • uvesti rad od kuće, kada je to moguće s obzirom na narav posla;
  • uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
  • organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće;
  • smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
  • redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se.

Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite i inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita.

Ako je posebnom odlukom za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave određena blaža epidemiološka mjera od mjera propisanih ovom odlukom, primjenjuje se ova Odluka.

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke stupaju na snagu 28. studenog, a određuju se u trajanju do 21. prosinca 2020. godine.
hr Fri Nov 27 2020 21:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5f953a306f52df11228b457a/80
Foto: DalmacijaNews

Splitski kardiolog odgodio operaciju jer je želio više novca od pacijentove obitelji

Državno odvjetništvo u Splitu navodi da je osumnjičeni liječnik bio svjestan kako zbog odgađanja operativnog zahvata može doći do pogoršanja zdravstvenog stanja oštećenika.
Zamjenica općinske državne odvjetnice u Općinskom državnom odvjetništvu u Splitu donijela je rješenje o provođenju istrage protiv hrvatskog državljanina (1968.) zbog postojanja osnovane sumnje da bi počinio kazneno djelo nesavjesnog liječenja.

Postoji osnovana sumnja da je okrivljeni 53-godišnjak u listopadu i studenom 2018. godine kao pročelnik jednog zdravstvenog zavoda i kao kardiokirurg, dok je oštećenik bio hospitaliziran s više težih dijagnoza bolesti srca, unatoč ozbiljnom i ugrožavajućem kardiološkom stanju oštećenika zbog kojeg ga je trebao pregledati, provesti prijeoperacijsku pripremu te operirati, neopravdano odgađao njegov pregled.

Osnovano se sumnja da, nakon što je po proteku vremena pregledao oštećenika, nije sastavio pisano stručno mišljenje (konzilijarni nalaz) i nije pregledao nalaz CT-a niti naložio žurni premještaj na zavod radi operativnog zbrinjavanja, svjestan da uslijed odgađanja operativnog zahvata može doći do pogoršanja zdravstvenog stanja oštećenika i pristajući na to, a sve iz razloga jer je očekivao da će od njega ili njegove obitelji dobiti novac.

Kada je došlo do sustavnog pogoršanja zdravstvenog stanja oštećenika te pogoršanja laboratorijskih nalaza koji su upućivali na multiorgansko zatajivanje te nakon što mu je oštećenikova supruga dala iznos od 1.000,00 eura radi žurnog obavljanja pretraga i operativnog zahvata, okrivljenik je odmah sljedećeg dana naložio je da se oštećeniku obavi koronarografija, ali unatoč teškom pogoršanju stanja oštećnika, okrivljenika se tereti da nije naložio njegov hitni premještaj na zavod kako bi ga operirao, smatrajući da novčani iznos koji je dobio nije dovoljan da bi obavio i operativni zahvat, te očekujući da će ponovno dobiti novac pritom čekajući navodno planirani termin operacije za dan 16. studeni 2018.

U jutarnjim satima 15. studenog 2018. nastupilo je daljnje pogoršanje oštećenikova stanja koje je rezultiralo višeorganskim zatajenjem, zbog čega ga je okrivljenik operirao isti dan, ali je oštećenik uslijed svega prethodno navedenog, preminuo 18. studenog 2018.
hr Wed Jan 27 2021 14:11:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5f6ae31ddaf72d90a48b4568/80
Foto: Unsplash

U Zadarskoj županiji 29 novozaraženih koronavirusom

Na području Zadarske županije 29 je novozaraženih koronavirusom, a ukupno je aktivno 240 slučajeva, izvijestio je u srijedu županijski Stožer civilne zaštite.

U Općoj bolnici Zadar na svim covid odjelima hospitaliziran je 21 oboljeli, od kojih je troje na respiratoru, a u Specijalnoj bolnici za ortopediju u Biogradu na liječenju je troje pacijenata.

Tijekom jučerašnjeg dana testirano je 290 uzoraka, pod nadzorom je 1030 stanovnika, a od bolesti se oporavilo 60 osoba.

Među novooboljelima 15 ih je u Zadru, četvero u Benkovcu, dvoje u Povljani, te po jedna osoba u Biogradu, Ninu, Pagu, Pakoštanima, Pašmanu, Posedarju, Privlaci i Stankovcima.

Policija nije zabilježila kršenja samoizolacije.

hr Wed Jan 27 2021 13:23:46 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5fe8b2dc6f52df8f818b4590/80
Foto: DalmacijaNews

U Splitsko-dalmatinskoj županiji 127 novooboljelih, preminule dvije osobe

U protekla 24 sata preminule su dvije muške osobe stare 83 i 67 godina.
Prema izvješću Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, od ukupno 726 obrađenih testova danas je 127 novooboljelih osoba s područja Splitsko-dalmatinske županije pozitivno na COVID infekciju i to iz Splita 52, Hvara 2, Imotskog 1, Kaštela 17, Makarske 8, Omiša 6, Sinja 1, Solina 9, Trogira 4, Vrlike 1, Baške Vode 4, Dugog Rata 3, Klisa 6, Otoka 1, Podstrane 2, Postira 7, Segeta 2 i Selca 1 osoba. 

Od ukupnog broja novooboljelih 63 osobe su kontakti prethodno oboljelih dok se ostali epidemiološki obrađuju.

Ukupno 1618 osoba nalazi se u samoizolaciji.

Na bolničkom liječenju nalaze se 77 COVID pozitivnih osoba u KBC-u Split dok se 9 osoba nalazi na respiratoru.

Prema izvješću KBC-a Split u protekla 24 sata preminule su dvije muške osobe stare 83 i 67 godina. Osobe su uz brojne komorbiditete bile pozitivne i na covid infekciju.   
hr Wed Jan 27 2021 12:51:24 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/601150866f52dffcb18b459f/80

Završava se prva faza radova na sanaciji garaže u Šimićevoj: Gornje dvije etaže puštaju se u korištenje

Sanacija se sada nastavlja na donjim etažama, a završetak radova očekuje se do kraja veljače ove godine.
Nakon što su u drugoj polovici kolovoza prošle godine započeli radovi na sanaciji garaže Šimićeva na Blatinama, prva faza radova završava se ovog tjedna. To znači da će svi korisnici koji koriste gornja dva kata od danas moći vratiti svoja vozila u garažu koristeći pritom privremeni ulaz sa Dubrovačke ulice.

U isto vrijeme, za nastavak radova, dovršava se pražnjenje donje polovice garaže, odnosno četiri donje poluetaže, a o svemu su korisnici garaže pravovremeno obaviješteni pisanim putem. Unatoč većem broju kišnih dana, radovi idu prema predviđenom planu.

- Potpuni završetak sanacije očekuje se do kraja veljače ove godine, sve u predviđenim rokovima. Sanacija se izvodi u cilju produljenja životnog vijeka konstrukcije pa je bilo najvažnije spriječiti daljnje procurivanje oborinskih voda, koje se pokazalo kao jedno od glavnih uzroka oštećenja, a koje je u budućnosti moglo narušiti stabilnost i nosivost konstrukcije. Ovom sanacijom osigurat ćemo ispravnu funkcionalnost garaže, odnosno omogućiti korisnicima sigurno i kvalitetno korištenje. Osim sanacije iskoristili smo priliku i osvježili cijelu garažu tako da sada nakon više od 34 godine od svoje gradnje ponovno izgleda uredno, rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Na etažama koje se puštaju u korištenje podovi su obrušeni, sanirani te obojani epoksidnim premazom. Postavljena je horizontalna i vertikalna signalizacija, a novost u odnosu na prijašnji izgled su i označene pješačke komunikacije.

U prvom dijelu radova završen je veći dio radova sanacije na dva gornja kata garaže, odnosno četiri poluetaže. Na krovu je uklonjen gornji sloj nadsloja betona, sanirane su pukotine te je postavljena hidroizolacija na koju je izvedena nova armirano-betonska ploča.

Unutar garaže, nakon pranja površina vodom pod velikim pritiskom, sanirani su nosači na način da je izvođač na mjestima gdje šipke imaju smanjeni presjek, ili su uništene korozijom, dopunio novom šipkom te je armatura premazana antikorozivnom zaštitom. Izvedena je nova i gromobranska instalacija, oborinska odvodnja, cijevi hidrantskog voda su dobile novu izolaciju, ograda je obrušena, premazana protiv korozije i obojana, a u tijeku je i izrada fasade garaže.

Do završetka trajanja radova ostalo je još sanirati grede, stupove i ploče na donjoj polovici garaže te još neki manji zahvati na gornjim etažama za koje parkirana vozila ne predstavljaju smetnju.

Korisnicima je i dalje na raspolaganju privremeno parkiralište na prostoru sportskog centra, između garaže i toplane te je privremenom regulacijom kroz dio Šimićeve ulice osigurano koso parkiranje uz rub jednosmjernog dijela ulice. Ulaz na privremeno parkiralište omogućen je iz Šimićeve ul. kroz Ulicu na Križice te dalje kroz dvorište toplane.

Kako je u blizini Osnovna škola Blatine - Škrape, ovim putem iz Split parkinga još jednom mole vozače za oprez i poštivanje svih prometnih pravila i propisa, a stanovnike kotara za strpljenje i razumijevanje za vrijeme
trajanja radova.

Za sva pitanja i informacije vezano za ovu temu korisnici garaže i ostali stanovnici kotara mogu se obratiti na e-mail [email protected] ili na broj telefona 021/644 711 (radnim danom od 08:30-14:30).
hr Wed Jan 27 2021 12:40:13 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .