Učenici I. gimnazije Split i Prirodoslovne škole Split su sudjelovali u 10. simuliranoj sjednici Hrvatskog sabora koja se organizira za učenike srednjih škola.
Predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković svečano je otvorio sjednicu i zaželio učenicima uspješan rad. Na Simuliranoj sjednici sudjelovao je 151 učenik-zastupnik, 2 učenika – tajnica i zamjenica tajnice Simulirane sjednice iz 41 škole diljem Hrvatske.
Na dnevnom redu 10. simulirane sjednice je bio Prijedlog zakona o zaštiti okoliša, s Konačnim prijedlogom zakona, prvo i drugo čitanje (hitni postupak), o kojem su učenici raspravljali u objedinjenoj raspravi s Prijedlogom deklaracije o zaštiti okoliša u Republici Hrvatskoj.
Prirodoslovnu školu Split predstavljali su učenici: Jeny Hrstić, Nikola Jurić, Lovre Ivančević i Tin Matijaš. Jeny Hrstić i Lovre Ivančević su imali izlaganje u ime Klubova zastupnika Prirodoslovne škole Split, I. gimnazije Split i IV. gimnazije Marko Marulić, dok su Nikola Jurić i Tin Matijaš imali pojedinačna izlaganja i govor u obliku replika.
I. gimnaziju Split predstavljalo je sedam učenika: Kate Jurišić, Marko Kusanović, Lara Mimica, Issa Peribonio, Lucija Perišić, Maja Šćepanović i Mislav Šolić. Učenice Issa Peribonio i Lucija Perišić su imale izlaganje u ime Odbora za obitelj, mlade i sport te u ime Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu, dok su Marko Kusanović i Lara Mimica govorili pojedinačno, u obliku replike.
Po zaključenju rasprave učenici-zastupnici glasovali su 5 puta. Glasovalo se o tri amandmana Kluba zastupnika, potom o Konačnom prijedlogu zakona o zaštiti okoliša, a na kraju o Prijedlogu deklaracije o zaštiti okoliša u Republici Hrvatskoj.
Njihova mentorica, profesorica Dijana Ledić Begonja je ponosna na sav angažman i rad svojih učenika.
– U konstruktivnoj i vrlo tolerantnoj raspravi učenici su spremno zastupali svoje stavove. Važnost ovakvog projekta Hrvatskog sabora je izniman za učenike koji su se upoznali s radom Sabora i načinom donošenja zakona. Tema ove sjednice je ujedno i pretpostavka za daljnji angažman svih nas, ne samo učenika koji su svojim govorima najavili promjene koje će utjecati na život svih budućih generacija.