Baš su električni romobili, alternativa gradskom prijevozu, preplavili ulice diljem Hrvatske. Preslik takve situacije viđen je u Splitu i okolici. Pojavili su se kao ‘grom iz vedra neba’ pa iznenadili zakonodavstvo, tako se nekako može opisati situacija u kojoj su električni romobili u Hrvatskoj svrstani među pješake iako im brzina dostiže i 40 kilometara na sat.
Za vožnju takvog prometala ne treba ni vozačka dozvola, kaciga ni reflektirajući prsluk, a umjesto kolnika dužnost ih je voziti po pločniku. Mnoge pak situacije u splitskoj stvarnosti odskaču od zakonskih regulativa.
Mnogi vozači prepričavaju kako su se morali odmicati od takvih modernih prometala jer bi vozili po kolniku, mnogi su imali i neugodnih iskustava koja su samo na sreću završavala bez većih posljedica.
Ipak, kako nisu definirani, električne romobile i policija svrstava u pješake. O električnim romobilima pitali smo Antonelu Lolić, glasnogovornicu PU Splitsko-dalmatinske i voditeljicu Odjela za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću.
– Romobili uopće nisu definirani zakonom pa bi mogli jedino spadati u kategoriju pješaka. Nisu navedeni ni u kategoriji vozila zbog čega se ne bi smjeli kretati po cesti, kratko nam je kazala Lolić.
Kako se ne vode kao vozila nema ni statistike o broju nesreća s električnim romobilima, ali, ako je suditi po poznatim informacijama, slučaj od prije nekoliko dana bio je prvi takav u Splitu. Neka ih bude što manje.
Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama, doznali smo, trebao bi napokon regulirati i upravljanje električnim romobilima koji su preplavili naše ceste. Još nije poznato kako će kod nas regulirati romobile, no u nekim zemljama limitirana im je brzina na 20 km/h, ili ih smiju voziti samo stariji od 14 i ne smiju se voziti pješačkim stazama.
Sve dok Zakon i ne dođe, najveći saveznik svim vozačima i pješacima na električnim romobila bit će tek pažnja i strpljivost.