Article

//www.dalmacijanews.hr/files/613b07356f52dfe8268b45bf/80
Foto: Dalmacija News

Odličan turistički rujan: Splitsko-dalmatinska županija na 75 posto prometa iz rekordne godine, splitska zračna luka najprometnija

U mjesecu rujnu se turistički promet Splitsko-dalmatinske županije približio najboljim predpandemijskim godinama.
U usporedbi s rujnom 2019. godine, u Splitsko-dalmatinskoj županiji je u komercijalnom smještaju ovog rujna ostvareno gotovo 89 posto noćenja iz te najbolje poslovne godine.

Prema sustavu eVisitor, u komercijalnom smještaju u rujnu ove godine u Srednjoj Dalmaciji je bilo 329.689 gostiju koji su ostvarili 1.953.547 noćenja. U odnosu na lanjsku godinu to je rast od 397 posto u dolascima i 326 posto u noćenjima.

Najveći rast imao je grad Split koji je zabilježio 79.334 dolazaka i 271.684 noćenja što je rast od 480 posto u dolascima i 422 posto u noćenjima u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Makarska je sa 24.583 dolazaka i 185.649 noćenja u rujnu zabilježila rast od 327 posto u dolascima i 184 posto u noćenjima, a zatim po ostvarenim dolascima i noćenjima slijede Omiš i Baška Voda.

Najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, Poljske,Velike Britanije i  Češke.

I svih devet ovogodišnjih turističkih mjeseci u fizičkom prometu su iznad očekivanja pa je tako u komercijalnom smještaju u prvih devet mjeseci na području Srednje Dalmacije boravilo 2.186.742 turista koji su ostvarili 13.049.151 noćenja. Tako je ostvaren rast za devet mjeseci od 82 posto u dolascima i 65 posto u noćenjima u odnosu na lanjsku godinu, odnosno 75% noćenja ostvarenih u 2019. godini.

Posebno uspješan bio je rujan u nautičkom turizmu Splitsko-dalmatinske županije pa je prema podacima eCrew, ova županija imala 34.319 dolazaka nautičara (rast od 304 posto) i 252.971 noćenja nautičara( rast od 300 posto)u odnosu na kolovoz prethodne godine. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren je u Marini Seget Donji, Marini Kaštela, ACI marini Split i ACI marini Trogir. U nautičkom turizmu u mjesecu rujnu daleko najbrojniji gosti su oni iz Njemačke sa 6.773 dolazaka i 53.116 noćenja, slijede Austrijanci sa 4.187 dolazaka i 31.571 noćenja i nautičari iz SAD-a i Poljske.

U periodu od siječnja do kraja rujna 2021. godine ostvareno je na području SDŽ 154.571 dolazaka nautičara koji su ostvarili 1.065.1754 noćenja što je 200-postotni rast u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Odličan rujan u Zračnoj luci Split

Splitska zračna luka je ovog rujna prihvatila i otpremila više od 328 tisuća putnika, što je 253 tisuće putnika više u odnosu na isti mjesec prošle godine, te svega 141 tisuća putnika manje u odnosu na rekordni rujan 2019. godine.

Zbog svih rezultata u ovoj godini, Zračna luka Split će biti najprometnija hrvatska zračna luka, ostavivivši po rezultatima prometa iza sebe Zagreb i Dubrovnik.

Kroz Zračnu luku Split je u razdoblju od siječnja do kraja rujna prošlo 1.363.413 putnika, a s obzirom na broj tjednih operacija i dostupnih linija, značajan broj putnika u Splitu se očekuje i u listopadu.

Prema sadašnjim porocjenama o prometu do kraja 2021. godine u  splitskoj zračnoj luci očekuje se da će prihvatiti i otpremiti više od 1,5 milijuna putnika, što je manje u odnosu na 2019. godinu kada ih je bilo 3,3 milijuna, ali daleko najviše od svih hrvatskih zračnih luka.

hr Mon Oct 11 2021 16:42:19 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f721797daf72d8dad8b45bd/80
Foto: Canva

Vlada ukida ograničenje na cijene goriva? Nova varijanta virusa srušila cijene nafte

Ovo bi moglo potaknuti hrvatsku vladu da ukine ograničenja na cijene goriva
Nafta je tijekom vikenda potonula za nevjerojatnih 12 posto, najviše od prošlogodišnjih turbulencija na početku epidemije. To bi moglo potaknuti hrvatsku vladu da ukine ograničenja na cijene goriva. Trenutno ona važe samo za eurosuper 95 i eurodizel, dok se za benzine s više oktana i sva premium goriva cijene formiraju slobodno.

Laka nafta u SAD-u pala je ispod 70 dolara, što je najniža razina u posljednjih jedanaest tjedana. Tržište nafte je već prethodnih dana bilo pod udarom neizvjesnosti nakon što su najveći potrošači pristali osloboditi svoje strateške rezerve nafte. SAD je zato odlučio na tržište plasirati naftu iz rezervi u koordinaciji s Japanom, Južnom Korejom, Kinom, Indijom i Velikom Britanijom. - prenosi tportal.

Još mjesec dana ograničenje cijena, ali samo za osnovni dizel i benzin

Kina je poručila da već priprema novu dražbu nafte iz strateških rezervi, nakon one u rujnu, naglasivši da će je prilagoditi svojim potrebama. Puštanje u promet nafte iz rezervi vjerojatno će rezultirati osjetno većom ponudom u idućim mjesecima, rekao je izvor u OPEC-u na temelju analize stručnjaka koji savjetuju ministre zemalja-članica.

Odbor Ekonomske komisije očekuje u prosincu višak od 400 tisuća barela dnevno, koji bi u siječnju trebao porasti na 2,3 milijuna barela dnevno u siječnju, te na 3,7 milijuna barela dnevno u veljači ako zemlje potrošači nastave s planiranim plasmanom, rekao je izvor u OPEC-u.
hr Sun Nov 28 2021 11:20:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/619fee586f52df518d8b457b/80
Foto: HGK

Ovih blagdana birajmo sigurno – Darujmo hrvatsko!

''Darujmo hrvatsko'' nastavak je akcije ''Kupujmo hrvatsko'' koju Hrvatska gospodarska komora provodi više od dvadeset godina

Danas, točno mjesec dana prije Božića, u organizaciji HGK – Županijske komore Split održava se u trgovačkom centru Joker prodajno-izložbena akcija ''Darujmo hrvatsko'', u sklopu koje svoje proizvode nude proizvođači kvalitetnih domaćih proizvoda, među kojima su nositelji znakova kvalitete Hrvatske gospodarske komore "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko".

- Cilj je ove akcije kontinuirano osvještavanje i senzibiliziranje javnosti da se pri odabiru i kupnji proizvoda vodi računa i prednost daje kvalitetnom domaćem proizvodu, jer na taj način čuvamo radna mjesta i domaću proizvodnju. Važno je to uvijek, a u ovo blagdansko vrijeme povećane kupovine i darivanja, još i više. Poruka je jasna i glasna, nastojmo u našu vrećicu s poklonima ubaciti hrvatske proizvode jer to je najbolji dar. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš.

''Darujmo hrvatsko'' nastavak je akcije ''Kupujmo hrvatsko'' koju Hrvatska gospodarska komora provodi više od dvadeset godina, a sve s ciljem promocije hrvatskih proizvoda i opstojnosti domaće proizvodnje. 

- Važno je da se svi mi naučimo živjeti, kupovati, raditi i uživati u našim proizvodima, a u jadranskoj Hrvatskoj posebno da i turisti shvate da je naš proizvod kvalitetan i dobar te ga konzumiraju. Ovo je prodajna akcija, ali još i više akcija educiranja i pronošenja znanja o kvaliteti hrvatskih proizvoda. - poručio je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher.

Znakovi kvalitete HGK ''Hrvatska kvaliteta'' i ''Izvorno hrvatsko'' jamstvo su potrošačima da se radi o proizvodima i uslugama koji zadovoljavaju najvišu razinu kvalitete i predstavljaju vrh kvalitete u svjetskoj ponudi. U Hrvatskoj u ovom trenutku znakove kvalitete HGK nose 353 proizvoda, od čega ih je 283 sa znakom ''Hrvatska kvaliteta'' te 70 sa znakom ''Izvorno hrvatsko'', dok u Splitsko-dalmatinskoj županiji jedan od ovih znakova nosi ukupno 46 proizvoda i usluga.

Koliko im znakovi kvalitete HGK znače te pomažu u plasmanu i prodaji potvrdili su iz prve ruke i neki od sudionika akcije. 

- Znak ''Hrvatska kvaliteta'' je omogućio dodanu vrijednost i diferencijaciju naših proizvoda na policama. Posebno je to važno u našem području koje je izrazito turističko, gosti, naime, cijene kad znaju da kupuju nešto što je izvorno hrvatsko, jer maslinovo ulje mogu kupiti i u Grčkoj i Italiji, ali to je također jednako važno i za domaće potrošače, da znaju da kupuju izvorni proizvod. - rekao je Pjero Zekan iz Orgula grupe, čija čak tri proizvoda nose ovaj znak. 

Da im znakovi puno znače potvrdili su i iz Genina, čiji tradicijski ženski haljetak nosi prestižnu oznaku izvornosti ''Izvorno hrvatsko'', kao i iz omiškog Galeba, koji se usprkos jačanju konkurencije uvoznih proizvoda uspio održati cjelokupnim proizvodnim procesom, od pređe do gotovog proizvoda i distribucije. 

- Kupci su prepoznali našu kvalitetu i cijene hrvatski proizvod. - poručuju iz Galeba koji ove godine slavi respektabilnih 70 godina postojanja i poslovanja.




hr Thu Nov 25 2021 21:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5b38db5acb557a43018b4680/80
Foto: PIXABAY

Novi brend u hrvatskom turizmu: Sve je veća potreba za ekološki prihvatljivom smještaju

Nacionalna udruga obiteljskih malih hotela pokreće novi brend u hrvatskom turizmu. Eco zeleni hoteli odgovaraju na sve veće potrebe suvremenih putnika o ekološki prihvatljivom smještaju
Obiteljski mali hoteli pokretači su novih turističkih trendova u Hrvatskoj. Iako ih ima tek oko 400, od čega ih je više od 200 učlanjeno u Nacionalnu udrugu, postali su jedan od najpoznatijih brendova s vrhunskom personaliziranom uslugom, a mnogi od njih rade 365 dana u godini. Unatoč velikim posljedicama koji je pandemijska kriza ostavila na njihovo poslovanje, odlučili su se za veliki iskorak na hrvatskoj turističkoj sceni. Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela kreira novi nacionalni brend Eco zeleni hoteli.

Obnovljivi izvori energije, ušteda energije i vode, zelena nabava, lokalna hrana, poslovanje bez opasnih kemikalija, uz dodatne aktualne module sigurnost i covid free…, samo su neki od preduvjeta prestižne eko oznake, koja ovisno o razini održivog poslovanja može biti srebrna, zlatna ili platinasta. I ovo se neće dogoditi preko noći. Pred Nacionalnom udrugom obiteljskih malih hotela nije lagan zadatak, no vrlo su optimistični i već su krenuli s prvim edukacijama članova.

„Nakon edukacije, slijedi ciklus investicija koji će trajati najmanje dvije godine pa bismo prve eko zelene obiteljske i male hotele mogli imati već početkom 2023. Zeleno poslovanje postalo je nužnost ne samo zbog zahtjeva naših osviještenih gostiju za ekološki prihvatljivim smještajem, nego i zbog velikih ušteda za hotelijere. A što je iznimno važno, na ovaj način dajemo svoj doprinos dekarbonizaciji planete“, ističe Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Podsjetimo, Europska unija do 2030. namjerava smanjiti izlučivanje štetnih plinova za najmanje 55 posto, što je ispod količine stakleničkih plinova koje se izlučivala 1990., a do 2050. Europa se obvezala postati ugljično neutralni kontinent. Hoće li u tome uspjeti ovisi o svima nama, poručuju iz Nacionalne udruge.
hr Tue Nov 16 2021 16:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5e79e54329111c12a98b4588/80
Foto: Pixabay

Izvještaj FINA-e: Pad zaposlenosti u Šibensko-kninskoj županiji

Prosječna mjesečna neto plaća iznosila je 5.342 kune
U Šibensko-kninskoj županiji u 2020. godini, prema broju obrađenih godišnjih financijskih izvještaja, 2.653 poduzetnika imali su 12.336 zaposlenih, što je 6,9% manje u odnosu na prethodnu, 2019. godinu. Poduzetnici Šibensko-kninske županije ostvarili su u 2020. godini ukupne prihode u iznosu od 6,9 milijardi kuna (20,1% manje u odnosu na 2019.), ukupne rashode od 7,1 milijardu kuna (17,3% manje), dobit razdoblja u iznosu od 401,1 milijun kuna (smanjena za 9,8%), gubitak razdoblja od 627,6 milijuna kuna (uvećan za 57,1%) te neto gubitak od 226,4 milijuna kuna, u odnosu na ostvarenu neto dobit od 45,2 milijuna kuna u prethodnoj godini. Prosječna mjesečna neto plaća iznosila je 5.342 kune, što je 2,1% manje u odnosu na 2019. godinu te 10,5% manje od prosjeka na razini zaposlenih poduzetnika u RH (5.971 kuna).

Na rang listi 20 gradova i općina Šibensko-kninske županije u 2020. godini, poduzetnici Šibenika prvi su po broju poduzetnika (1.315), broju zaposlenih (6.883), ukupnim prihodima (4,1 milijarda kuna), dobiti razdoblja (201 milijun kuna) i gubitku razdoblja (373,1 milijun kuna), dok je općina Biskupija prva po neto dobiti (66,8 milijuna kuna). Šibensko-kninska županija, u odnosu na druge županije, na 11. je mjestu prema broju poduzetnika, a prema broju zaposlenih i ukupnim prihodima na 18. mjestu. Prema pokazatelju produktivnosti rada mjerenoj odnosom ukupnih prihoda i broja zaposlenih na 15. je mjestu, dok je prema neto dobiti/gubitku na 19. mjestu. Prema produktivnosti rada mjerenoj odnosom neto dobiti i broja zaposlenih te prema ekonomičnosti poslovanja Šibensko-kninska županija na 20. je mjestu.

Najveće prihode među poduzetnicima sa sjedištem u Šibensko-kninskoj županiji u 2020. godini ostvario je BEST CAR d.o.o. (319,8 milijuna kuna), dok je najveću dobit razdoblja iskazao KNAUF d.o.o. (66,2 milijuna kuna), a najviše zaposlenih imao je DJELO d.o.o. (447).
hr Tue Nov 16 2021 14:17:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .