Split kao nezaobilazno svjetsko turističko odredište

U Splitu je u srpnju ove godine boravilo 96.584 turista, što je 21 posto više dolazaka u odnosu prema istom razdoblju prošle godine. Turistička sezona na svom je vrhuncu zahvaljujući kulturnom bogatstvu grada Splita, ali i brojnim manifestacijama i događanjima koji su doprinijeli sve boljem i većem turističkom razvoju.

– Glavni motivi dolaska naših gostiju su u prvom redu kulturne atrakcije koje su naše najveće bogatstvo što potvrđuje i zaštita od strane međunarodnih organizacija poput UNESCO-a. Kulturni turizam sve više uzima maha kod svih dobnih skupina posjetitelja o čemu svjedoči podatak da sve više mladih kao jedan od motiva dolaska navodi kulturne atrakcije i ustanove. Još uvijek sunce i more imaju velik udio u motivaciji dolazaka gostiju što ne čudi s obzirom na očuvanost i atraktivnost prirodnih resursa grada Splita. Manifestacije poput „Ultra music festivala“ i „Dana Dioklecijana“ imale su snažan odjek na našim emitivnim tržištima te sve više jedan od glavnih razloga dolaska gostiju u Split – rekla nam je Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice.

Riva, Marjan, Bačvice,…privlače turiste

Vukšić smatra da i turisti koji su samo u prolazu kroz Split, dok čekaju ukrcaj na trajekt prema nekom od naših predivnih otoka, može ponuditi upravo onoliko koliko je potrebno da ih privuče na ponovni dolazak i duži boravak, pa možda čak i ostanak od nekoliko dana.

– Split je grad u kojem je jedan dan nedovoljan za otkrivanje svih čari grada, ali dovoljan da privuče turiste na ponovni dolazak. U tako kratkom periodu važno je krenuti od najvažnijih znamenitosti, dakle Dioklecijanove palače i gradske jezgre, uključujući najvažniju gradsku šetnicu Rivu. Drugi “prsten” uključuje Marjan i, ovisno o vremenu, neku od gradskih plaža, recimo Bačvice slavne po “Piciginu”, jedinstvenoj igri nastaloj baš na tom mjestu. Ono što je i kod ovako brzog obilaska važno jest da se najvažniji dio urbanog života događa baš na tom prostoru, pa šetnja neće biti samo jurnjava od spomenika do spomenika, nego i prilika da se turisti pridruže Splićanima u njihovom svakodnevnom životu. Čak u ovako kratkom vremenu turisti imaju priliku doživjeti duh antike u Splitu i to kroz, već svima poznatu „Smjenu straže“ na Peristilu, te upoznati se s tradicionalnim pjevanjem kroz svakodnevne nastupe klapa u Vestibulu – smatra Vukšić.

Rivijera kulture i sportsko-rekracijski turizam

Turistička zajednica Grada Splita, 2014. godine, uključila se u projekt “Hrvatska 365” koji omogućava bolje povezivanje destinacija te pruža niz sadržaja i bogatstvo proizvoda tijekom cijele godine, a projektom je zadovoljan i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, posebice smjerom razvoja projekta te iskazanim interesom destinacija koje su se uključile.

– Turistički promet ostvaren u ovogodišnjoj predsezoni velikim dijelom je rezultat PPS projekta Hrvatska 365. Upravo zbog toga veseli činjenica što se u projekt uključilo još destinacija koje su prepoznale važnost razvoja proizvoda na lokalnim i regionalnim razinama. Samo suradnjom na destinacijskim razinama hrvatski turizam može dodatno jačati, a Hrvatska 365 je odličan projekt koji upravo omogućava povezivanje destinacija bez obzira na njihove granice – naglasio je direktor Ivičić, dodavši kako očekuje da će PPS projekt polučiti dobre rezultate i u ovogodišnjoj posezoni.

Vukšić pak naglašava kako je splitska rivijera odabrala dva ključna proizvoda koja su u skladu s proizvodima s izraženom perspektivom razvoja , iz Strategije razvoja turizma do 2020.god.

– Prvi proizvod pod nazivom „Rivijera kulture“ osim kulturnih atrakcija Splitske rivijere, uključuje brojne manifestacije glazbenog, dramskog, vjerskog predznaka koje se odvijaju u vremenu pred i posezone. Proizvod „Rivijera kulture“ nadopunjuju muzeji, galerije, kazališta, i ostale kulturne ustanove a cijela priča o kulturi zaokružena je tematskim smještajnim objektima sagrađenim u samom srcu Dioklecijanove palače – rekla je Vukšić.

Drugi proizvod Splitske rivijere baziran je na sportsko rekreacijskom turizmu.

– U kombinaciji s avanturističkim sportovima koje nudi grad Omiš i otok Šolta (Zip-line u kanjonu rijeke Cetine, Rafting, Omiš free climbing , Canyoning-basic, advanced or extreme, Hiking Gospe Snježna), Split želi dokazati da se kroz sport najbolje može promovirati kultura i to trekking i ciklo turama na Marjanu a u planu je izrada novih tura koje će podržavati ovaj vid turizma u rivijeri – kazala je Vukšić koja za daljnji korak vidi kreiranje proizvodnih timova koji će uključivanjem turističkih subjekata doprinjeti daljnjem povezivanju i razvoju pojedinog turističkog proizvoda u Splitu.

Vikend odmor u gradu “City break”

Daljnjem razvoju grada Splita, kao i dodatne vrijednosti za njegove goste, zasigurno doprinosi i projekt “City break” koji privlači sve veći broj turista izvan glavne sezone.

– Njime gostima koji nam dolaze u pred i posezoni nastojimo ponuditi povoljan proizvod koji će nas plasirati na tržište konkurentnih CITY BREAK destinacija. Postojeći CITY BREAK obuhvaća besplatna vođenja, besplatne karte za predstave iz bogatog opusa HNK Split, gratis karte za subotnje koncerte te Split Card kojom je u program uključen i javni prijevoz. Ove godine u posezoni goste očekuje i bogat program događanja koji će svakako pridonijeti boljim turističkim rezultatima u pred i posezoni – ističe Vukšić.

Budućnost Splita u kongresnom turizmu

Iako je ovogodišnja turistička sezona na samom vrhuncu, u Turističkoj zajednici su već krenuli s intezivnim pripremama za sljedeću turističku godinu, pa će sukladno navedenome objaviti Javni poziv za sve koji žele sudjelovati u kreiranju turističke ponude u gradu jer se ovaj način suradnje s lokalnom zajednicom pokazao kao uspješan model kojim se profiliraju nove ideje koje ponudu Splita čine posebnijom i bogatijom. A predožbu o tome kako bih Split mogao izgledati za 10 godina, još jednom nam je dala direktorica Turističke zajednice.

– Za 10 godina Split vidim kao konkurentnu svjetsku turističku destinaciju koju turisti posjete kroz cijelu godinu. Veliku ulogu u podizanju kvalitete turističke ponude imaju edukacije koje organiziramo u suradnji s TZ Splitsko- dalmatinske županije i HTZ-om. U planu su edukacije za razvoj difuznih hotela i certificiranje objekata. Osim daljnjeg razvoja postojećih selektivnih oblika turizma u Splitu, budućnost turističkog razvoja kroz 10 godina vidim u kongresnom turizmu. Split je danas na dobrom putu ka razvoju ovog oblika turizma no glavni preduvjet ka ostvarenju cilja je izgradnja kongresnog centra i visokokategoriziranih hotela s suvremenim kongresnim dvoranama. U Splitu je najavljena izgradnja novih hotelskih kapaciteta što nam potvrđuje svijest o potencijalu daljnjeg razvoja kongresnog turizma u Splitu – zaključila je naš razgovor direktorica.

POSLJEDNJE DODANO: