Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5d148f5929111ca9df8b4647/80
Foto: UNIST

“Split the week“: Studenti organiziraju konferenciju, cilj je okupiti mlade i buduće stručnjake

Konferencija obuhvaća tri sesije, a sudjelovat će iskusni predavači.
Studenti Sveučilišta u Splitu i odlučili su samostalno postaviti grad Split na mapu domaćina važnih međunarodnih obrazovnih konferencija, te ponuditi svojim kolegama inovativne načine za napredovanje u području turizma, marketinga i hotelijerstva.

Kao jedan od temeljnih ciljeva organizacije jest okupljanje mladih i budućih stručnjaka iz Hrvatske, Slovenije, Rumunjske, Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Sjeverne Makedonije radi stjecanja novih znanja i međusobnog povezivanja budućih lidera.

Shodno tome, nastala je Split the week konferencija koja će se, zbog epidemioloških mjera, ove godine održati online putem 27.02.2021 od 10:00 sati. Prijave za sudjelovanje na konferenciji su besplatne, te dostupne na web stranici konferencije.

Konferencija obuhvaća tri sesije, u okviru kojih će o navedenim temama govoriti sljedeći predavači:

1. Utjecaj influencera na razvoj turističke destinacije
- Irina Tomić, direktorica marketinga i prodaje – „Blue Bay Kotor“
Hana Hadžiavdagić Tabaković, influencerica i vlasnica marketinške kompanije: „Opet najljepša“

2. Motivacija kao ključ uspjeha
- Smiljan Mori, osnivač i izvršni direktor – „BIG U Academy“; motivacijski govornik
- Katarina Dropulić, vlasnica agencije: „Progress Media“ za PR, osobni brending i poslovno savjetovanje

3. Budućnost poslovnih događaja
- Rob Davidson, generalni direktor – „MICE Knowledge“
Ozren Kovačević, manager/account direktor – „Le Meridien Lav“

Značaj samog događaja prepoznali su Sveučilište u Splitu, Studentski centar Split, Turistička zajednica grada Splita, te Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije koji podržavaju organizaciju događaja.

Dodatne informacije o konferenciji, kao i besplatnu registraciju možete saznati ovdje.


hr Mon Feb 22 2021 14:20:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5eabe5666f2ab80e088b45cf/80
Foto: Pixabay

Kreće novi krug subvencioniranih kredita: 'Pao je promet, ali ne i cijene'

Očekujemo da bi javni poziv prema građanima mogao biti otvoren u prvoj polovini ožujka, kazao je prošli tjedan ministar Horvat

Država je krenula u novi krug pregovora o subvencioniranim kreditima za kuće i stanove za mlade što je u prošlosti uvijek dovodilo do skoka cijena i malog zastoja na tržištu nekretnina jer dio kupaca čeka objavu natječaja prije nego krene u realizaciju kupnje doma, piše vijesti.hr

Poziv građanima početkom ožujka

Ministar graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine Darko Horvat je s predstavnicima Agencije za pravni promet i posredovanje nekretninama početkom veljače održao je na tu temu inicijalni sastanak s bankarima, a u roku dva tjedna očekuje se i poziv da oni dostave ponudu vezanu uz visinu kamata za subvencionirane kredite.

- Očekujemo da bi javni poziv prema građanima mogao biti otvoren u prvoj polovini ožujka", poručio je nakon tog sastanka ministar Horvat. Vlada je ove godine za subvencioniranje novih kupnji planirala 50 milijuna kuna, dok je za pokrivanje subvencija za kredite iz ranijih godina planirano još 213,5 milijuna kuna.

"Subvencije bitno utječu na cijene, ali i dinamiku na tržištu" 

Dubravko Ranilović, predsjednik Udruženja poslovanja nekretninama pri HGK, na pitanje o novom krugu subvencija, kazao je za RTL.hr da njihova udruga od početka ne podržava takav oblik subvencioniranja države.

- Pozdravljamo što je država prepoznala da treba poticati stanovanje, ali ova mjera ima nekoliko negativnih efekata i ona može biti i bolja", kazao je Ranilović te objašnjava:

- One bitno utječu na tržište, kako cijenom, a tako i dinamikom. Tržište se prilagođava postavljenom roku pa se transakcije odgađaju. Sve to bitno utječe i na cijene nekretnina. Mnogi ljudi dva, tri ili četiri mjeseca prolongiraju svoju odluku u skladu s rokom kada će biti subvencije".

Smatra da bi trebalo subvencionirati kupnju u samo određenim krajevima Hrvatske gdje je mala potražnja za nekretninama. Njegovo udruženje se zalaže za subvencije koje bi se davale kroz cijelu godinu i ne bi imale rokove pa ne bi toliko utjecale na cijenu nekretnina, što smatraju najnegativnijim efektom mjere.  

- Pohvalno je i potičemo pomoć države, ali mislim da bi se ipak trebali malo sjesti i prilagoditi mjeru realnim okvirima", rekao je te dodao da smatra da bi se novac mogao bolje iskoristiti, a svejedno poticati ostanak i pomoć mladim obiteljima i podizanje nataliteta. 

Pao je promet, ali ne i cijene

Ranilovć kaže da je zbog krize prošle godine pao promet, ali ne i cijene. 

- Promet u 2020. u odnosu na 2019. godinu je za područje cijele Hrvatske pao 11,6 posto. Smanjio se broj transakcija u 2020. godini. U centru Zagreba je promet pao čak i 40 posto zbog potresa. Najviše se kriza osjeti u padu prometa, dok kod cijena toliko i ne. Ljudi nisu spremni još uvijek spustiti cijenu iako ima razloga za spuštanje cijena nekih nekretnina. Najveći generator rasta cijena su novogradnje, posebno u Zagrebu nakon potresa", kaže Ranilović i dodaje da ljudi novogradnje nakon potresa doživljavaju "kao sigurna utočišta". 



hr Tue Feb 09 2021 10:08:06 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60210dc26f52dff1c58b457e/80
Foto: Hrvatska pošta

Čekate male pakete? Poštari ih više ne isporučuju na adresu

Hrvatska pošta poslala je važnu obavijest građanima koji kupnju obavljaju preko interneta

Od ovog tjedna pošiljke koje se šalju kao obična pisma, a ne stanu u korisnikov kućni kovčežić (sandučić, kaslić) ili za njih nije plaćena dostava na adresi, bit će posebno naznačene na novim obavijestima. Njihova će se isporuka obavljati, kao i dosad, u poštanskom uredu.

Što je novo?

Obavijest je jasna i navodi se točan način i mjesto isporuke pošiljke.

Koje su to pošiljke?

Najčešće artikli koji se naručuju u internetskim trgovinama, a većina ih pristiže iz Kine. Riječ je samo o pošiljkama za koje pošiljatelj ne plaća isporuku/dostavu na ruke korisnika.

Mogu li se takve pošiljke ipak uručiti u kućni kovčežić?

Samo ako njihove dimenzije dopuštaju da bez oštećenja mogu proći kroz otvor na kovčežiću.

A što ako pošiljka ipak ne stane u kovčežić?

Iako je za većinu malih paketa plaćena usluga obične pismovne pošiljke, dimenzijama i oblikom to su pošiljke često veće od otvora na kovčežićima. Kako bi sadržaj ostao neoštećen, poštari takve pošiljke neće iznositi na dostavu, nego će korisnicima ostavljati nove obavijesti o prispijeću pošiljke.

Dodatne informacije

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti koja, među ostalim, prati i poštansko tržište, nedavno je obavila inspekcijski nadzor upravo zbog učestalih žalbi na dugotrajno čekanje pošiljaka naručenih iz kineske internetske trgovine AliExpress. Nadzorom je utvrđeno da podatci o statusu pošiljke koje ta trgovina šalje korisnicima nisu točni. U pravilu, ako korisnik pošiljku ne može naći putem sustava za praćenje, to znači da je riječ o običnoj pošiljci.

Pošiljke iz Kine mogu putovati mjesecima

Pošiljke iz Kine zbog uvjeta izazvanih pandemijom i dalje se prevoze usporeno, a vreće s pošiljkama naručenim još prošle godine i dalje pristižu u Novi sortirni centar u Velikoj Gorici. U međunarodnim transferima pošiljke često stoje tjednima, pa čak i mjesecima. Upravo su ovih dana prispjele velike količine pošiljaka iz Kine, koje su poslane u zadnjih nekoliko mjeseci, te će uskoro biti otpremljene primateljima.

hr Mon Feb 08 2021 11:09:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5a2e5b59b9e03ec9238b4568/80
Foto: Pixabay

ŽK Split: Započeo projekt Europski turizam postaje zelen

Projekt ETGG 2030 – potpora održivosti malim i srednjim tvrtkama putem certificiranja

Zeleni i održivi turizam predstavlja budućnost i okosnicu razvoja turističke djelatnosti. HGK – Županijska komora Split sa sedam europskih partnera iz ukupno šest zemalja putem projekta Europski turizam postaje zelen (European Tourism Going Green ETGG 2030) promiče i potiče održivo i zeleno poduzetništvo. Ovaj projekt pruža izravnu potporu europskim malim i srednjim tvrtkama u turističkom sektoru koje žele ojačati svoj status u području održivosti. 

ETGG 2030 se financira iz EU COSME programa, u iznosu od gotovo milijun eura, a trajat će 30 mjeseci, počevši od siječnja 2021. godine. Projekt je okupio stručnjake s područja održivosti, visokoobrazovne institucije, poslovne potporne institucije, gospodarske komore, turističke i neprofitne organizacije kako bi se uspostavio klasterski pristup zasnovan na ICT-u za razvoj i transfer inovativne najbolje prakse u održivom upravljanju mikro, malim i srednjim tvrtkama u turizmu.

Covid-19 strategije otpornosti – potpora malim i srednjim turističkim tvrtkama i europskim destinacijama

Prije Covida-19 održivost se odnosila na klimatske promjene, socijalnu nejednakost i degradaciju okoliša, s dugoročnim rješenjima i međunarodnim ciljevima usmjerenim prema budućnosti. Pandemija je fokus stavila na ljudsko zdravlje i ekonomsko preživljavanje na osobnoj i globalnoj razini. Upravljanje kratkoročnim krizama je jedno, ali suočeni s više kriznih žarišta moramo imati promišljeniji odgovor po pitanju dugoročne stabilnosti, uz istovremeno provođenje mjera neposredne potpore. Dugoročni ciljevi ne smiju biti napušteni, već ih treba preformulirati kako bi se osiguralo postizanje kružne zelene ekonomije predviđene EU implementacijom UN-ove 2030 Agende. 

ETGG 2030 usluge podrške malim i srednjim tvrtkama

Implementacija usluga održivosti za MSP-ove putem projekta ETGG 2030 će u pilot fazi obuhvatiti devet destinacija i šest zemalja s UNESCO zaštićenim i Natura 2000 lokalitetima, u pokušaju da se učine otpornijima najugroženiji europski turistički ekosustavi. Stručna podrška iz Erasmusovog projekta TRIANGLE (Tourism Research Innovation and Next Generation Learning Experience) Knowledge Alliance, će se usmjeriti na šest poslovno-potpornih organizacija i gospodarskih komora koje će putem natječaja na državnoj razini odabrati 70 malih i srednjih tvrtki kojima će se pružiti potpora za održivost u vrijednosti do 10.000 eura. 

Jedna od navedenih institucija i ujedno jedini projektni partner iz Hrvatske je Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Split.

Na europskoj će se razini razviti i implementirati zajednički online sustav obuke u području održivosti malih i srednjih poduzetnika, koji će im omogućiti pristup kako stručnoj bazi znanja tako i grupi europskih stručnjaka za održivost koji će im pomoći tijekom postupka certificiranja.

Od istraživanja do tržišta – otvaranje pristupa tržištu za certificirane male i srednje tvrtke

Korištenjem sustava obuke i alata poput aplikacije ''Jeste li spremni za certificiranje?'' te dobivanjem certifikata, od strane trećeg tijela, male i srednje tvrtke će moći donositi na dokazima utemeljene poslovne odluke za implementaciju održivosti u svoje poslovanje i opskrbne lance, kako bi poboljšali svoje društveno-ekonomske i ekološke performanse te ujedno bili mjerljivi u procesu postajanja što održivijima. To će im omogućiti da se bolje pozicioniraju na tržištu kvalificirajući se za uvrštavanje na najveće svjetsko neovisno tržište održivog i odgovornog turizma - Green Travel Maps na portalu Tourism2030.eu - gdje mogu uspostaviti B2B, B2C i B2G veze uključivanjem u nadograđenu aplikaciju Travel Green Europe App.

Ukoliko želite vidjeti kako se vaše poslovanje ili destinacija mogu uključiti, posjetite web stranicu projekta.


hr Wed Feb 03 2021 19:42:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f721797daf72d8dad8b45bd/80
Foto: Canva

Od ponoći nove cijene goriva

Od ponoći na benzinskim postajama vrijede nove cijene goriva.

Prosječni spremnik od 50 litara benzina tako bi trebao biti jeftiniji za 0.50 kuna, dok bi isti takav spremnik dizela trebao poskupjeti za 0.50 kuna.

Prosječni spremnik LPG-a trebao bi poskupjeti za 1.5 kuna.

To znači da bi litra Eurosupera 95 od sutra trebala biti jeftinija za 1 lipu, a dizel skuplji za jednu lipu.

hr Mon Feb 01 2021 21:58:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .