Most preko Cetine trebao bi biti svečano otvoren u
četvrtak – potvrđeno je za HRT iz Hrvatskih cesta. Lijep je i poseban ne samo zato
što se nalazi u kanjonu, nego i zato što je prvi u Hrvatskoj izgrađen tehnikom
potiskivanja. Most je samo jedna dionica omiške obilaznice, koju u Omišu čekaju
više desetljeća. Gradi se kako bi se Omiš spojio sa Solinom i Splitom i
prometno rasteretio. Ali nije ovo jedino gradilište. U Omišu se gradi i luka.
Vrijedna je 90 milijuna kuna i riječ je o najvećem nautičkom projektu na
Jadranu.
Most u kanjonu Cetine visok 70 metara praktički je
spojen, obilaznica će se otvoriti za promet ovoga ljeta. Nedaleko je također
veliko gradilište, Omiš više neće biti grad bez nautičkog privezišta.
– Trenutačno je naglasak u radovima na podvodnim
konstruktivnim iskopima i nasipima koji su vrlo opsežni, za sad smo izveli
armirano- betonske pilote obalnih konstrukcija koje se sastoje od više
segmenata, kazao je Dominko Lukić, inženjer gradilišta.
Kako će izgledati obalni prostor može se vidjeti na
projekcijama. Uz privezište za nautičare i izletničke brodove, gradi se i 300
metara šetnice obložene bijelim kamenom.
Dugo se ovaj projekt čeka u Omišu, a čekati se mora
još dvije turističke sezone, sve bi se trebalo dovršiti početkom 2025.
– Moramo se svi malo istrpjeti, ovoliki projekti ne
mogu se preko noći napraviti, potrebno je i vrijeme, specifična je i
konfiguracija terena, dno samo je izrazitio mekano, kaže Ivo Tomasović,
gradonačelnik Omiša.
Upravo je mekano, pjeskovito tlo razlog što se
odustalo od gradnje predviđenoga lukobrana, piše HRT.
– Na dubini od preko 40 metara na žalost nije bilo
moguće doći do tvrdog tla, tako da smo u ovom trenutku s postojećom tehnikom
izvođenja radova odustali od te prve faze, naravno pokušat ćemo napravit
nekakav drugačiji projekt u nekim budućim vremenima, kaže Domagoj Maroević,
ravnatelj Županijske lučke uprave SDŽ.
Glavna luka za domaće stanovništvo i dalje će biti u
rijeci, na potezu od mosta do ušća. Lučka uprava planira ovdje postavljanja
pontona čime će Omišani dobiti sigurniji i primjereniji vez za svoje brodove.