Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5aedf2d32af47f39b28b4571/80
Foto: Privatni album

INTERVJU Mlada poduzetnica pokrenula vlastiti posao: "Želim pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža"

Marija Knežević Gusić je nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, odlučila je uzeti stvari u svoje ruke...

Odnosi s javnošću, marketing, digitalni marketing, event menadžment, politički marketing, političko komuniciranje i treninzi za javne nastupe – sve ove usluge možete pronaći na jednom mjestu zahvaljujući mladoj poduzetnici, Mariji Knežević Gusić, osnivačici agencije Angelus komunikacije.

Ono što je zanimljivo jest da je ovo jedina firma u Dalmaciji koja je sve ove djelatnosti stavila pod jedno, a ističe se i zbog sjedišta koje je u Sinju, no ne posluje samo tu, nego i u cijeloj Dalmaciji, ali i šire.

Nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, Marija je odlučila uzeti stvari u svoje ruke... 

Odakle ideja za otvaranje takve vrste firme u Dalmatinskoj zagori, točnije Sinju?

Htjela sam ponuditi nešto novo na tržištu jer smatram da nema dovoljno agencija u Dalmaciji koja pruža full outdoor service, kao što su počeci stvaranje firme, osmišljavanje imena pa sve do digitalnog marketinga. Smatram da je bolje krenuti iz manje sredine gdje još takvih usluga nema, a i oduvijek sam željela imati vlastiti biznis, prvenstveno za politički marketing, no na kraju sam odlučila povezati sve ove djelatnosti pod jedno.

U kratko, jednostavno nisam željela biti na burzi rada jer ovakve djelatnosti u Dalmaciji najčešće ne traže radnu snagu pa sam odlučila uzeti sve u svoje ruke.

Je li i koliko je bilo teško započeti vlastiti biznis?

Što se tiče podrške, nisam je imala, osim, naravno svoje obitelji i prijatelja, ali i dijela sugrađana. Lokalni poduzetnički centri ni Grad još uvijek me nisu kontaktirali niti dali bilo kakvu podršku.

Ista stvar s HZZ-om. Nisu mi odobrili subvenciju za samozapošljavanje jer nemam konkurenciju u Dalmaciji. Obično su to firme koje imaju ili marketing, event menadžment ili pak odnosi s javnošću... Nema nitko tko je objedinio sve te djelatnosti pod jednu. Oni uglavnom sufinanciraju one obrte kojih ima na sve strane. Ali tako je kako je, da mi nije bilo vlastitih financija, kredita, ne bi se mogla upustiti u ovo.

Tko su vaši klijenti, samo iz Sinja ili?

Za sada, naši klijenti su iz ostatka Dalmacije- Zadar, Split, otoci, a uglavnom traže usluge za ugostiteljstvo i turizam. Klijenata iz Sinja mnogo je manje, vjerojatno zbog toga što nisu dovoljno upoznati s onim što agencija pruža i što te djelatnosti uopće znače. Nisu svjesni da oglašavanja, marketing, digitalni marketing, PR, online PR utječe na rezultate njihovog poslovanja, a prepoznatljivost na tržištu, odnosno uspjeh ne dolaze preko noći.

Koji je cilj vaše agencije?

Promoviranje svih ovih usluge koje agencija pruža jer uistinu to su djelatnosti koje su u današnje vrijeme neophodne za uspješno poslovanje i poduzetnici toga trebaju biti svjesni. Nadalje, želja mi je pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža, a pruža puno toga. Između ostalog, to je i S.A.R.S festival gdje sam ujedno menadžerica marketinga i odnosa s javnošću. Također, uskoro planiram raditi edukacije koje će pomoći onim ljudima koji kreću u poduzetničke vode.  

Kako u Sinju gledaju na ženu poduzetnicu?

Ljudi su zadovoljni, drago im je da postoji nešto novo u Gradu, nešto drugačije.

hr Sat May 05 2018 19:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/6415b1345d796572668b4593/80
Foto: HTZ

Hrvatska predstavljena na turističkom sajmu BMT u Napulju

Prema podacima sustava eVisitor Talijani su u dosadašnjem dijelu ove godine u Hrvatskoj ostvarili gotovo 80 tisuća noćenja
Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji predstavlja hrvatsku turističku ponudu na najvažnijem međunarodnom sajmu turističkih profesionalaca na jugu Italije. Riječ je o sajmu BMT (Borsa Mediterranea del turismo), koji se održava u Napulju od 16. do 18. ožujka i na kojem se, uz Hrvatsku turističku zajednicu, predstavlja šest suizlagača među kojima su turističke zajednice Zadarske, Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije te grada Dubrovnika, a tu je i nacionalni brodar Jadrolinija te turoperator Amatori.

- Nastupom na sajmu BMT u Napulju želimo zadržati vidljivost i prepoznatljivost Hrvatske kao atraktivne i kvalitetne turističke destinacije na talijanskom tržištu. Tako smo posjetiteljima sajma istaknuli hrvatsku turističku ponudu i proizvode, dok smo s partnerima razgovarali o  suradnjama koje za cilj imaju daljnje jačanje prodaje aranžmana za Hrvatsku. Ovo je ujedno bila i odlična prilika za dodatnim isticanjem ulaska Hrvatske u Schengen, a što će pozitivno utjecati na daljnja turistička kretanja i trendove prema hrvatskom turizmu. To se posebice odnosi na kraća putovanja, nadolazeće blagdane te produžene vikende za Uskrs, Dan oslobođenja Italije te Praznik rada, kada se očekuje povećani broj putovanja Talijana. - istaknula je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ u Italiji, nadodavši kako su najave dobre, ali i da su Talijani poznati po last minute bukiranju.  

Tijekom prva dva dana sajma održan je velik broj poslovnih sastanaka, prezentacija, radionica i poslovnih susreta, a kada govorimo o Hrvatskoj partneri su iskazali velik interes te su potvrdili potražnju za hrvatskim destinacijama, posebice za destinacijama na području Dalmacije. Velik broj upita odnosio se i na grupna putovanja te za putovanja s obitelji i djecom, iskazan je interes i za putovanja za mlade s naglaskom na glazbene festivale, a tražile su se i informacije  o aviolinijama, plažama, otocima i drugim dijelovima ponude. Današnji zadnji dan sajma otvoren je za opću i široku publiku pa će se tako brojni posjetitelji sajma moći dodatno informirati o hrvatskim destinacijama.   

Dodajmo kako je sajam BMT u Napulju neizostavno mjesto susreta svih turističkih djelatnika koji djeluju na području Italije. Sajam je ove godine okupio više od 400 izlagača među kojima su brojne nacionalne turističke organizacije, kao i turoperatori, strukovna udruženja, brodari, kruzing i avio kompanije te željeznički prijevoznici.

Prema podacima sustava eVisitor Talijani su u dosadašnjem dijelu ove godine u Hrvatskoj ostvarili gotovo 80 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje 2019. godine predstavlja rast od 2 posto. Pritom su Talijani najviše noćenja ostvarili u Zagrebu, Rijeci, Umagu, Opatiji te Rovinju.

hr Sat Mar 18 2023 13:40:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/6408ad4e5d79655a458b45c2/80
Foto: Pixabay

Hoće li Facebook biti ugašen u Europi?

Irska odluka mogla bi donijeti nevolje i drugim kompanijama koje koriste ovaj instrument za transfere podataka u SAD
Čelnica irske Komisije za zaštitu podataka (DPC) Helen Dixon za Politico kaže kako će vrlo vjerojatno donijeti finalnu presudu u posljednjem zakonskom instrumentu kojim Facebook želi odobrenje za slanje privatnih podataka u SAD prije nego EU i SAD uspiju dogovoriti novi dogovor o transferu podataka. DPC je prošlog srpnja objavio nacrt odluke o obustavljanju ovog instrumenta, koji sad čeka na odobrenje od strane regulatora u Europi. Mogao bi biti finaliziran sredinom svibnja.

To znači da bi američki tech gigant Meta, vlasnik Facebooka, mogao ostati bez alata da legalno prebacuje osobne podatke poput onih o lokaciji ili obiteljskih fotografija u SAD za potrebe svoje Facebook usluge. - prenosi N1.

Iz Mete je ranije rečeno da bi takva odluka mogla dovesti do gašenja usluga u Europi, što uključuje i Instagram. Nedavno je Meta upozorila:

- Ako Europska komisija ne donese adekvatnu odluku i ne budemo se mogli oslanjati na standardne ugovorne klauzule ili alternativne načine transfera podataka iz Europske unije u SAD, vjerojatno nećemo moći nuditi niz svojih najvećih usluga, uključujući Facebook i Instagram, u Europi.

Irska odluka mogla bi donijeti nevolje i drugim kompanijama koje koriste ovaj instrument za transfere podataka u SAD.

Europska mreža nacionalnih tijela za zaštitu podataka do 14. travnja će odlučiti o tome hoće li potvrditi raniju irsku odluku o suspenziji ovog instrumenta koji koriste kompanije, uključujući Metu, za transfer osobnih podataka u SAD. Irski regulator, glavni europski regulator za Metu i druge tehnološke gigante sa sjedištem u Irskoj, tada će imati mjesec dana da donese finalnu odluku.

Istovremeno, Europska komisija želi finalizirati potpuno novi sporazum o podacima s SAD-om do srpnja, nakon što je Europski sud pravde poništio dva prethodna dogovora zbog straha od praćenja od strane SAD-a.

Dixon je izjavila da ne planira odustati od primjene europskog zakona o privatnosti i zaštiti podataka, GDPR-a.

- Slijedit ćemo postupke o implementaciji koje smo postavili. - rekla je u intervjuu.

- Naravno, postoje potencijalni legalni putevi za koje bi se neka kompanija mogla odlučiti, ali tada bi se postavilo vrlo vrlo nejasno i nesigurno pitanje bi li ta kompanija mogla dobiti odgodu, u uvjetima ovog slučaja, za provođenje naredbe koju donesemo. - dodala je.

Glasnogovornik Mete je izjavio:

- Ovaj slučaj povezan je s povijesnim sukobom zakona EU-a s jedne i SAD-a s druge strane, koji se trenutno rješava putem novog okvira za privatnost podataka EU-a i SAD-a. Podržavamo napredak političara prema osiguravanju nastavka transfera podataka preko granica i čekamo finalnu odluku regulatora.
hr Wed Mar 08 2023 16:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/64032d9d5d7965af378b458e/80
Foto: Pixabay

Hrvatska uvela vize za digitalne nomade, Dubrovnik otišao i korak dalje!

Grad Dubrovnik je napravio digitalni Dubrovnik pass- uključen autobus i svi muzeji

Prihode od turizma tijekom cijele godine žele i svi koji se njime bave u Hrvatskoj. Posljednjih godina u tome im pomažu takozvani digitalni nomadi, kojih je sve više. Radi se o, u pravilu, mlađim ljudima koji poslove obavljaju virtualno, pa putuju po cijelom svijetu, a Hrvatska im je vrlo primamljiva. Naša je zemlja prva uvela vize za digitalne nomade, što će im još više olakšati boravak, a Dubrovnik je išao i korak dalje - odabrani su ambasadori koji će privlačiti digitalne nomade iz cijelog svijeta, prenosi HRT

Nova dubrovačka ambasadorica za digitalne nomade, Hal, svijetom putuje već godinu i pol, a Dubrovnik joj odgovara, i za posao i za život.

- Hrvatska je jedno od mojih omiljenih mjesta, životni ritam je drukčiji - ljudi imaju dovoljno vremena da se posvete jedni drugima. Svugdje možete pronaći wifi, malo je teže dobiti vizu, ali, sve u svemu, digitalnim nomadima vrlo je privlačna, rekla je Hal Talbot, digitalna nomadkinja.

Slično razmišlja i Helena, za koju je Dubrovnik samo jedna od postaja na upoznavanju svijeta.

- Živjela sam u Australiji, Irskoj, mnogo sam putovala Europom, sada sam u Hrvatskoj, nakon čega odlazim u jugoistočnu Aziju. Svugdje boravim od 2/3 mjeseca do jedne godine, kaže Helena Bradbury, digitalna nomadkinja.

Digitalni nomadi preferiraju boravke izvan glavne sezone, a pri izboru lokacije najvažnije su - dobre internetske veze.

- Iako nemamo točan broj, procjenuje se da u Hrvatskoj prosječno boravi 10 tisuća nomada, rekla je Tanja Polegubić, vlasnica tvrtke koja osigurava usluge digitalnim nomadima.

Stoga su digitalni nomadi itekako poželjni za domaći turizam. Gradovi sve više osmišljavaju ponude koje bi trebale privući nove digitalne nomade. 

- Grad Dubrovnik je napravio digitalni Dubrovnik pass, koji njima svima koji borave barem četiri tjedna u Gradu daje velike mogućnosti. Između ostalog je uključen i autobus za ta 4 tjedna, a košta 85 eura, tako da je samo to benefit, plus svi muzeji, rekao je Miro Drašković, direktor TZ Dubrovnik.

Premda sami priznaju da prosječno rade više nego njihovi kolege u uredima, digitalni nomadi stalno planiraju nova putovanja. Hrvatska je na njihovoj karti upisana velikim slovima, piše HRT


hr Sat Mar 04 2023 12:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f450700daf72d667a8b4570/80
Foto: Pixabay

Pogledajte koliko je poskupjelo maslinovo ulje po Europi. Ipak nismo najgori

Najveće poskupljenje zabilježeno je u Španjolskoj
Cijene raznih namirnica rastu već mjesecima, a novi podaci pokazuju koliko je u posljednje dvije godine poskupjelo maslinovo ulje.- prenosi N1.

Pixsell je objavio infografiku koja prikazuje koliko je maslinovo ulje poskupjelo u EU u posljednje dvije godine.

Tako se vidi da je u Hrvatskoj maslinovo ulje poskupilo za 19% u dvije godine, a u susjednoj Sloveniji za 18%.

Najveće poskupljenje zabilježeno je u Španjolskoj gdje je maslinovo ulje poskupjelo čak 71% u posljednje dvije godine. Na drugom mjestu je Mađarska gdje je zabilježeno poskupljenje od 46%, a poskupljenje od 40% zabilježeno je u Portugalu i Grčkoj.

Najmanji rast cijene maslinovog ulja u zadnje dvije godine zabilježen je u Danskoj gdje je ova namirnica poskupjela za 1%. Zanimljivo je da u u jednom zemlji cijena maslinovog ulja uopće nije rasla. Suprotno trendu u Europi, cijena maslinovog ulja u Švicarskoj je pala za 3%.
hr Wed Feb 08 2023 15:43:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .