Službena inflacija u Hrvatskoj možda iznosi 10.5, a u segmentu hrane
15.3 posto, no svi oni potrošači kojima se čini da su neke stvari danas
dvostruko skuplje nego prije nekoliko godina – nisu u zabludi, piše Jutarnji list.
Dapače, cijene nekih proizvoda rasle su i preko 100 posto, a prema
istraživanju GfK, u četvrtom kvartalu 2022. godine, na policama trgovina
u Hrvatskoj bilo je moguće pronaći 64 artikla čija je cijena, u odnosu
na 4. kvartal 2020. godine, udvostručena.
“24 od 64 artikli su trgovačkih marki, dok 40 artikala pripada
brendovima”, pokazala je njihova analiza na reprezentativnom uzorku od
1500 kućanstava, napravljena za potrebe Jutarnjeg lista.
Ona je pokrila sve trgovce i sve kanale prodaje, odnosno kupnje za
potrebe kućanstva, izuzev kupnje za out-of-home potrebe te turističku
potrošnju.
U kojim kategorijama proizvoda, dakle, su u razdoblju od dvije godine cijene dvostruko veće?
Na prvom su mjestu tjestenine – poskupjeli su proizvodi poput
špageta, širokih rezanaca i fusilla domaćih i renomiranih stranih
proizvođača, kao i brašna, i to onih koja su uspjela izbjeći ograničenja
cijena (pakiranja preko kilograma i različitih tipova brašna).
Očekivano, među 64 proizvoda kojima je cijena rasla dvostruko, našla su se i jaja, uglavnom u pakiranju od 10 komada te A klase.
Dvostruko veće cijene danas u odnosu na 2020. godinu ima i maslac –
pronašli smo na popisu tri tipa maslaca, od kojih je jedan robna marka, a
dva su proizvodi domaćeg etabliranog brenda, dok potrošači danas po 100
posto višim cijenama plaćaju i priličan broj proizvoda od piletine.