Article

//www.dalmacijanews.hr/files/62154d3ee8e9ba58338b45bc/80
Foto: DalmacijaNews

Mihanović: "Istočna obala nije samo za turiste, nego i naše sugrađane"

U Splitu je održana završna konferencija projekta "Rekonstrukcija – dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split"
U Splitu je održana završna konferencija projekta "Rekonstrukcija – dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split“. Na njoj su govorili Goran Kotur, rukovoditelj odjela za razvoj i istraživanje tržišta u Lučkoj upravi, te Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split.

- Lučka uprava Split priprema projekte koji su vrijedni više desetaka, odnosno više stotina milijuna kuna. Obala kneza Domagoja, odnosno Istočna obala, jedan je od zadnjih projekata u Gradskoj luci. Nakon toga pripremamo i rekonstrukciju Gata Svetog Petra kako bi zaokružili infrastrukturno područje gradske luke. Uz zgradu terminala na lukobranu koja bi omogućila da se gat Svetog Duje koristi za domaći promet umjesto za međunarodni. Tako da maksimalno povećamo protočnost. Međutim, Lučka uprava Split, kao što znate, nema lučko područje samo u centru grada Splita. Imamo isto tako područje i u vranjičko-solinskom bazenu gdje pripremamo projekt Stinice, odnosno projekt rekonstrukcije sjeverne luke. Na tu operativnu obalu bi išli kamioni koji bi se dislociran iz centra Splita, tako da bi sa Stinica išli kamioni prema otocima i tako bi se promet izvukao iz centra Splita i za jednu trećinu bi se smanjilo prometno opterećenje u samoj gradskoj luci, a znamo koliko je to u ovom trenutku problem. Isto tako pripremamo i projekt Resnik, odnosno dodatnu operativnu obalu za katamarane uz samu zračnu luku kako bi rasteretili cestu koja vodi iz Kaštela i Solina prema Splitu, kako bi i na taj način pomogli rasterećenju prometa, tako da bi naši turisti, ali i naši građani, mogli direktno ići s katamaranima neposredno uz zračnu luku na svoje destinacije, primjerice prema otocima i ne bi opterećivali ni cestu i ne bi opterećivali centar Splita - rekao je Kotur u uvodu.

Vječna tema posljednjih desetak godina jest rasterećenje Gradske luke od prometa:
- Ono što je cilj je prebaciti promet s cesta, koliko se god može na more, a istovremeno u gradskoj luci napraviti sve ono što se može sa strane Lučke uprave da promet maksimalno dobro funkcionira, da protočnost bude što je maksimalno bolja i naravno, to se nadovezuje i na projekt Hrvatskih cesta koji je rađen zajedno sa Lučkom upravom i Gradom Splitom, a to je onaj interventni izlaz kako bi se usko grlo, a to je Jadranski most, barem donekle deblokirao tako da možemo iduća desetljeća dočekati puno s puno manje prometnog opterećenja, odnosno s puno manje zagušenja. Jer ono što svi znamo je da naš promet raste. U zadnjih 20 godina u luci Split putnički promet porastao je dva i pol puta, a promet vozila čak triput i prošle godine, koja još uvijek nije bila onakva kakva je bila 2019. godina već smo imali više vozila nego što smo imali, a ove godine ćemo nadmašiti te brojke. Prema tome, cilj je maksimalno rasteretiti promet i pružiti najbolju moguću uslugu.

Radovi time nisu završeni.
- Novac je uglavnom, odnosno najveći dio novca dolazi iz fondova Europske unije. Uz nacionalnu komponentu trenutno su projekti u nas završeni ili u fazi projektiranja i u idućem operativnom razdoblju kad se počne provoditi sama sama znači cijela procedura. Što se tiče ministara našeg Ministarstva i Ministarstva regionalnog razvoja, započet će i provedba tih projekata drugog kruga. Predviđena je do sljedećega ljeta, ne zato što radovi ipak traju nešto duže. To su ipak složeni zahvati na lučkom području, tako da će trajati nešto duže i u idućih tri do četiri godine. Izuzetno hvala vam.

Potom je riječ uzeo Mihanović.
- S obzirom da je projekt financiran europskim sredstvima naša je obaveza da obilježimo uspješan završetak izgradnje nove istočne obale. To je po meni pravi smjer u kojem treba ići Grad Split, a i Republika Hrvatska općenito. Dakle, kvalitetna ideja ljudi, kvalitetni suradnici, uz podršku Vlade i resornog ministarstva. I treći segment je iznimno bitan, europski novci, ovaj projekt nije koštao Grad Split niti jednu kunu, kao ni Lučku upravu.

- Vrijednost je 42 milijuna kuna, financiranje iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i ono što posebno veseli je da je150 godina od izgradnje ove obale. Dočekali smo jednu prekrasnu novu rivu koja neće služiti samo putnicima u operativnom smislu, već i našim sugrađanima kao šetnica i boravak uz more.

Od ideje do realizacije prošle su tri godine.
- Sama izgradnja je započeta u drugoj polovici veljače prošle godine. Gađevinski radovi su uspješno završeni u godinu dana. Trebalo nam je još par mjeseci do ishođenje uporabne dozvole. Ali sama ideja je nastala prije nekih otprilike tri godine. Ovo je po meni odličan primjer jednog kvalitetnog projekta koji se uspješno završio i financirao europskim novcima u ovako kratko vrijeme.

Posla još ima, slijedi još radova.
- U tijeku je priprema projektne dokumentacije za rekonstrukciju i proširenje gata svetog Petra vrijednosti 103 milijuna kuna. Upravo je u tijeku ishođenje građevinske dozvole za novu zgradu pomorskog putničkog terminala vrijednosti 100 milijuna kuna. Luka Stinice je proglašena strateškim projektom vrijednosti 380 milijuna kuna, dakle strateškim projektom u rangu Pelješkog mosta. U tijeku je ishođenje građevinske dozvole. Prijavit ćemo taj projekt na na operativni program Military Mobility. Ako tu ne prođemo, uvijek nam ostaje konkurentnost i kohezija. Za drugu fazu Luke Resnik imamo već izvedbeni projekt vrijednosti 20 milijuna kuna.



hr Thu Jul 07 2022 10:50:58 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/62f162c918d1cbd05a8b4571/80
Foto: HGSS Split

Nevera iznenadila još jedne SUP avanturiste

SUP avantura završila je sretno

 Nevera koja je ovog ponedjeljka poslijepodne zahvatila šire splitsko područje pa i otok Brač, iznenadila je dvoje mlaloljetnika koji su po ‘lijepom vremenu’ krenuli sa SUP daskom u vožnju iz Postira, bez da su ikog obavijestili, javljaju iz HGSS Split. 

Lučka kapetanija Split obavijestila je da se kod uvale Splitska nalaze dvije osobe koje nevera nosi prema stjenovitoj obali. Dva člana Stanice Split u dvoje članova ispostave Brač odmah su krenuli prema navedenoj lokaciji, a na mjestu su zatekli dvoje mladih koje su vjetar i valovi izbacili na obalu.

 Oboje su srećom bili neozlijeđeni, tek s lakšim ogrebotinama, prestrašeni i promrzli. Utopljeni su i otpraćeni do smještaja.

hr Mon Aug 08 2022 21:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/62f1585918d1cbcf5a8b456c/80
Foto: Ivana Ivanović

Završen očevid požara na Hvaru, evo što je utvrđeno

Uzrok požara na Hvaru je otvoreni plamen ili žar

Danas je obavljen očevid požara koji je jučer oko 12.50 sati izbio na predjelu Vrbanj – Dol na otoku Hvaru u kojem je jedna osoba smrtno stradala. Očevidom je utvrđeno kako je uzrok požara otvoreni plamen ili žar. Slijedi podnošenje kaznene prijave protiv nepoznatog počinitelja za kazneno djelo sukladno čl. 222. st.2.

Teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti. Provodi se kriminalističko istraživanje u cilju utvrđivanja počinitelja kaznenog djela. 

hr Mon Aug 08 2022 20:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5ec0ecba6f2ab83c2e8b4574/80
Foto: MUP

Turist iz Češke nestao na moru u Makarskoj, pokrenuta je potraga, ali javio se obitelji

Odmah po dojavi poduzete su mjere traganja
Najnovije:

 Policijska uprava splitsko-dalmatinska obavijestil je kako obustavljena potraga za 50-godišnjim češkim državljaninom za kojim se tragalo na moru, obzirom da se isti s javio članovima obitelji. Ranije: Večeras je oko 18.30 Policijska postaja Makarska zaprimila prijavu nestanka 50-godišnjeg državljanina Češke koji je na crvenoj dasci za jedrenje viđen oko 17.00 sati u mjestu Brela, Punta rata, na udaljenosti od oko 100 m od obale nakon čega mu se gubi trag.

Odmah po dojavi poduzete su mjere traganja u koje su uključeni policijski službenici Policijske postaje Makarska, Postaje pomorske policije te Lučka kapetanija i Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje.
hr Mon Aug 08 2022 20:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5f6cdb6bdaf72d37a68b45ed/80
Foto: Pixabay

Kada i kako zamijeniti kune u eure? Evo što kažu stručnjaci

Važno je naglasiti kako će zamjena novčanica biti moguća bez vremenskog ograničenja

Najbolja opcija koju savjetuju i financijski stručnjaci jest da gotovinu koju možda imate kod kuće prebacite na tekući račun u svojoj banci. Tako će se vaš novac automatski prebaciti na novu valutu s prvim danom iduće godine bez naknade. Ako ipak imate još novčanica ili kovanica, zamjena kune za eure bit će moguća u bankama, poslovnicama Financijske agencije i Hrvatske pošte tijekom 12 mjeseci od datuma uvođenja eura, piše tportal.

Tada će građani moći bez naknade zamijeniti 100 novčanica kuna i 100 kovanica kuna po jednoj transakciji. Nakon navedenih 12 mjeseci, zamjena kuna u eure će se vršiti u Hrvatskoj narodnoj banci, bez naknade. Važno je naglasiti kako će zamjena novčanica biti moguća bez vremenskog ograničenja, a kovanica do isteka tri godine od datuma uvođenja eura. Prijelazno razdoblje kada će na snazi biti dvojni optjecaj u kojemu će se istodobno nalaziti kuna i euro trajat će 14 dana od datuma uvođenja eura.

U obzir se treba uzeti i period zamjene novčanica u bankomatima diljem zemlje koji će započeti od 5. prosinca kako bi do kraja 2022. godine svi bankomatu diljem Hrvatske bili spremni za izdavanje isključivo eura.

hr Mon Aug 08 2022 19:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .