Na panelu, koji se održao uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera, su Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove, David Sopta, predsjednik uprave Jadrolinije, Dario Soldo, direktor Sektora za graditeljstvo i promet HGK, Domagoj Maroević – ravnatelj Lučke uprave Splitsko-Dalmatinske županije, Goran Puž, član Hrvatskog društvo za ceste - Via Vita, Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split govorili o sadašnjoj i budućoj perspektivi jadranskih otoka.
Cjelogodišnja povezanost otoka s kopnom kao preduvjet ostanka stanovništva i poboljšanja kvalitete života osnovna je tema rasprave. Cilj panela bio je potaknuti raspravu, iznijeti planirane strategije razvoja, te informirati stručnu i širu javnost odgovarajući na mnogobrojna pitanja vezana za temu.
Državni tajnik Josip Bilaver kazao je kako je hrvatska Vlada od 2016. uložila više od milijardu kuna iz europskih fondova u obnovu lučke infrastrukture na jadranskoj obali, a kad se govori o nacionalnim sredstvima taj se iznos penje do pola milijarde kuna i Vlada to svakako nastavlja dalje.
- Što se tiče Splitsko-Dalmatinske županije najveća ulaganja su u luku Omiš, Sućuraj, nedavno su otvoreni radovi u splitskoj luci, ali tu su u pripremi i veliki projekti koji dolaze a financirat će se iz europskih sredstava. To je nova trajektna luka Split, terminal Split, luka Bol, luka na Šolti i ostale male lučice – izjavio je državni tajnik.
Također je naglasio kako “nema otoka, nema dijela hrvatske obale gdje se ne rade ceste, gdje se ne rade luke, a ulaže se i u brodove i nove kapacitete“.
- S pravom možemo reći da se događa renesansa na hrvatskoj obali, kažu da od Austrougarske nije bilo toliko izgradnje – komentirao je Bilaver.
No, kako svakodnevica redovito nameće neke druge prioritete, a oni su za otočane uvijek – pruga više, zaključilo se kako na tome, kao i do sada stalno treba raditi osluškujući potrebe otočana, ali i službi koje ih opslužuju robama i uslugama, te brinu o infrastrukturi. Također je odgovoreno i na pitanje trebaju li otočani strahovati od smanjenja broja linija s kopnom s obzirom na krizu izazvanom pandemijom korona virusa.
Tako je državni tajnik za more ustvrdio kako ni u kriznoj 2020. nisu ni u jednom trenutku ostavili otoke nepovezane.
- Bez obzira na to što je i prihod u proračunu bio manji ni u jednom trenutku nije došlo u pitanje povezivanje otoka i tako će sigurno biti i ubuduće. Sada se pripremamo za novu sezonu i nadamo se da će biti bolja – kazao je Bilaver.
Na panelu se moglo i čuti kako država posredstvom agencije za obalni i pomorski promet ove godine planira subvencionirati linijske brodare s 327 milijuna kuna, a tendencija je da u 2022. i 2023. taj iznos dosegne razinu od 340 milijuna kuna.