Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5fb8c0aa6f52dffd4a8b45ab/80
Foto: Grad Imotski

U Imotskom otvorena izložba "Tripalova vizija Imotskog"

U pismima se spominju brojni projekti koje je ovaj dvojac realizirao u Imotskom...
Sinoć je u Zavičajnom muzeju Imotski otvorena izložba „Tripalova vizija Imotskog“. Radi se o izložbi 12 pisama koje je Josip Verilij Perić, tadašnji zastupnik u Dalmatinskom saboru u Zadru i Carevinskom vijeću u Beču, pisao tadašnjem gradonačelniku Imotskoga Josipu Tripalu. U pismima se spominju brojni projekti koje je ovaj dvojac realizirao u Imotskom, poput vodovoda, zgrade suda, građanske škole i slično, ali i oni koji nažalost nisu ostvareni, poput dovođenja željeznice u Imotski.

Ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Imotski Ankica Jukić rekla je kako se, unatoč teškim i neizvjesnim vremenima, Pučko otvoreno učilište Imotski trudi da se kultura ne gasi. Zahvalila je Ministarstvu kulture Republike Hrvatske i Gradu Imotskom na pomoći u realizaciji.

Autorica izložbe Snježana Tonković rekla je kako pisma pokazuju društveno i političko stanje u Imotskom i Hrvatskoj. Ona nisu pisana zbog toga i tek nakon proteka vremena ova pisma postala su vrijedni dokumenti, istaknula je Tonković.

Izložba ostaje otvorena u iduća tri mjeseca.
hr Sat Nov 21 2020 08:24:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fc00cf16f52df6a528b45e0/80
Foto: Pixabay

Zbog pooštravanja mjera: Brkata aukcija održat će se sutra!

Riječ je o nesvakidašnjoj humanitarnoj akciji koja je dio globalno popularnog Movembera i za cilj ima podizanje svijesti o raznim oblicima malignih oboljenja kod muškaraca i važnosti redovitih pregleda, a prikupljena sredstva namijenjena su Županijskoj ligi protiv raka Split

Zbog pooštravanja epidemioloških mjera Bradata aukcija umjesto u nedjelju, održat će se sutra, u petak, 27.11. od 12:30 sati u Paradox Wine & Cheese baru Bana J. Jelačića 3, Split.

Riječ je o nesvakidašnjoj humanitarnoj akciji koja je dio globalno popularnog Movembera i za cilj ima podizanje svijesti o raznim oblicima malignih oboljenja kod muškaraca i važnosti redovitih pregleda, a prikupljena sredstva namijenjena su Županijskoj ligi protiv raka Split.

Akcija je osmišljena na način da se muškarci pozivaju da prestanu s brijanjem u studenom te odrede „cijenu“ svoje brade po kojoj su je spremni obrijati. Ukoliko se sakupi traženi taj iznos, osoba se obrije. Četvrtu godinu za redom akciju organizira Županijska liga protiv raka Split uz partnere: Ka'brada, Paradox i Rotary klub Split Plus.

Ove godine među kandidatima ističe se Josip Božić koji će donirati najdužu bradu koja je do sada obrijana na Bradatoj aukciji. Potom, akciji se ponovno odazvao pjevač Marko Pecotić Peco, nakon 18 godina bradu će u petak obrijati i gradski vijećnik Branimir Urlić, a nakon dugo vremena i poduzetnika Ognjena Bagatina ćemo imati prilike vidjeti bez brkova. 

Prema informacijama koje za sada imamo, izgledno je da je Goran Milaković sakupio rekordan iznos donacije koja je do sada sakupljena za jednu bradu, potom aukciji se pridružio i caffe bar Krom nominiravši brk Ivana Ćurića – Giovannia, a među ovogodišnjim kandidatima su i Leon Listeš, Frane Karlo Pavlović, Pero Prosenica, Luka Baričić, Zvonimir Čondić, Tomislav Tabak, Matej Emanuel Krakan i Emil Musić.

Do danas je za njihove vrijedne brade i brkove na račun Županijske lige protiv raka uplaćeno 30.082,80 kuna, a konačni iznos saznat ćemo sutra do kraja dana, stoga poziv još jednom svima koji su u mogućnosti da se pridruže s donacijama, svakako kuna znači!

hr Thu Nov 26 2020 21:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5d19bfd829111c13eb8b456a/80
Foto: Artem Beliaikin/Unsplash

'Black Friday': Kako vas trgovci pokušavaju navesti da kupujete

Cijena izgleda nikad povoljnija, a odbrojavanje do isteka popusta visi vam nad glavom - bolje je da kupite odmah.
U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena. Svakako da će se ondje naći mnoštvo odličnih ponuda, ali stručnjaci kažu da treba biti hladne glave kako bi se probili kroz tisuće onih koje to nisu.

Nerealne usporedbe cijena

Količina uštede koju vam prodavač reklamira obično se temelji na usporedbi s maloprodajnim cijenama koje preporučuje proizvođač. Ali to rijetko odgovara uobičajenoj prodajnoj cijeni, čak i prilikom lansiranja proizvoda. Kako bi otkrili kakva je stvarna ušteda, morat ćete pretražiti internet i druge platforme.

Nadzorne agencije poput njemačkog centra za savjetovanje potrošača u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji navode da će trgovci često povisiti cijene nekoliko dana prije rasprodaje i ih zatim opet spustili i podvaliti kao veliko sniženje.

Kako bi vam suzili izbor, jednako tako znaju ukloniti određene proizvode na početku rasprodaje i zatim iznenada na kraju vratiti, piše HRT.

Po riječima stručnjaka za zaštitu potrošača, popusti se u prosjeku kreću oko 20, a ne 50 posto kao što se često tvrdi. Kako navodi britanski magazin za svijest potrošača "Which?", više od polovine (61 posto) svih proizvoda na popustima na crni petak u Ujedinjenom Kraljevstvu zapravo je jeftinije ili ima istu cijenu i prije tzv. rasprodaje.

Vremenski pritisak i ograničene zalihe

Ograničeno vrijeme za kupnju, sat koji otkucava, osmišljeno je kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo, prije nego što dobro razmisle. Ako nemate vremena za istraživanje tada nećete sumnjati da nešto nije u redu s ponudom. Zbog toga stručnjaci kažu da je važno ranije provjeriti je li moguć besplatan povrat proizvoda.

Stvari nisu uvijek povoljne kada im dodate troškove dostave. Također treba provjeriti koji je rok dostave jer se može dogoditi da neznatno jefitniji proizvod iz Kine čekate beskonačno, piše HRT.

Isto tako se savjetuje da se ne plaća unaprijed ili izravnim bankovnim transferom na internetskim stranicama koje vam nisu poznate jer bi mogla biti riječ o lažnim ponudama.

I na kraju, kada završite s kupnjom, izbrišite povijest preglednika i kolačiće kako bi otežali trgovcima da naprave sveoubuhvatne profile vaših potrošačkih navika.
hr Thu Nov 26 2020 08:21:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fbeb6e36f52dfdc518b4597/80

Misice iz cijelog svijeta u kampanji protiv nasilja nad ženama poručuju: "Vidim te!"

25. prosinac, Međunarodni dan protiv nasilja nad ženama obilježava se od 1999. u spomen na sestre Patriu, Minervu i Mariu Teresu Mirabal koje su zbog svojeg političkog aktivizma na taj dan, 1960. godine brutalno ubijene po naredbi diktatora Rafeala Trujilla

Antonija Bračulj osvojila je titulu najljepše Hrvatice 2014. godine i sudjelovala na izboru za Miss Svijeta u Londonu. Otada je u vezi s brojnim misicama iz cijelog svijeta i vrlo često je angažirana u akcijama koje zajednički osmišljavaju i provode. U želji da skrenu pažnju na nasilje nad ženama pokrenule su u suradnji s humanitarnom udrugom Mission akciju na društvenim mrežama i 25. prosinca objavile na društvenim mrežama fotografije sa simboličnom porukom: Vidim te!

- Ne zatvarajmo oči pred nasiljem nad ženama i ne skrivajmo nasilje kad nam se dogodi! Šminka može pokriti površinske tragove, ali nikada one unutarnje, duboke i bolne. Diljem svijeta žene su suočene s fizičkim, psihičkim, ekonomskim i seksualnim nasiljem, a tužne statistike govore o značajnom porastu nasilja u ovim teškim vremenima globalne pandemije. Upravo zato smo odlučile na Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama pokušati barem malom gestom upozoriti na taj strašan problem. – kaže Antonija Bračulj.

Osim naše Antonije, u ovoj kampanji sudjelovale su mnoge bivše misice, a između ostalih i Rita Lukin (Miss Izraela 2004.), Rosanna Chichester (Miss Britanskih Djevičanskih otoka 2014.), Bianca Fanu (Miss Rumunjske 2014.), Mamahlape Matsoso (Miss Lesoto 2004.), Leandra Garcia (Miss Kolumbije 2014.), Samantha Tshuma (Miss Zimbabvea 2010.), Tanja Vuković (Miss Bosne i Hercegovine 2008.), Agnes Genoveva Cheba Abe (Miss Ekvatorijalne Gvineje 2014.), Sascha Gianne Michaele Andrew-Rose (Miss Svete Lucije 2004.), Valeria Altobelli (Miss Italije 2004.), Stephanie Siriwardhana (Miss Šri Lanke 2011.), Line Larsen (Miss danske 2004.) i Monica Pedersen (Miss Norveške 2014.). Poseban obol ovoj akciji dala je Aykol Alikjanovna (Miss Kirgistana 2014.) koja je objavila svoju fotografiju pod velom, naglašavajući tako položaj žena u svojoj zemlji.

hr Wed Nov 25 2020 20:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fbe5a716f52df8c508b45ec/80
Foto: screenshot/Youtube

Video: Međunarodni dan borbe protiv nasilja prema ženama i „16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama“

Novi spotom Službe prevencije „Ti to možeš“ pozivamo sve osobe muškog spola na preuzimanje uloge muškarca koji uvažava suprotni spol i zagovara ravnopravnost
Na današnji dan, 25. studenog diljem svijeta se obilježava Međunarodni dan borbe protiv nasilja prema ženama. To je ujedno i dan kada započinje globalna kampanja naziva „16 dana aktivizma protiv nasilja prema ženama“, koja završava 10. prosinca, upravo na Međunarodni dan ljudskih prava čime se ističe da je nasilje prema ženama grubo kršenje temeljnih ljudskih prava.
 
Sa ciljem senzibilizacije građana o važnosti nulte tolerancije prema nasilju nad ženama, uz podršku Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova i drugih partnera koji su se aktivno uključili u projekt „Lily“, Ministarstvo unutarnjih poslova  izradilo je novi spot primarno usmjeren na senzibilizaciju osoba muškoga spola „Ti to možeš!“



Pogotovo sada, u vrijeme epidemije uzrokovane virusom COVID-19, osobe u bračnim i partnerskim zajednicama provode više vremena u svojim domovima, što potencijalno u nefunkcionalnim odnosima može rezultirati nasilnim ponašanjem.  Cilj nam je, kroz poruke ovoga spota, potaknuti sve na promišljanje o važnosti skladnih odnosa, ljubavi i tolerancije.

Proglašeno stanje epidemije uzrokovane koronavirusom i uvođenje niza promjena u našim svakodnevnim životima povećava rizik od eskalacije nasilja u situacijama narušene obiteljske dinamike i to posebice prema ranjivim članovima obitelji kao što su djeca, osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom. Ovim spotom posebice pozivamo sve osobe muškog spola na preuzimanje uloge muškarca koji uvažava suprotni spol, zagovara ravnopravnost te ne koristi nasilno ponašanje kako bi zadobio ičije poštovanje. To je ujedno i poziv da se radi na zdravijim odnosima prema društvu i sebi samima, posljedično s boljim odnosima prema ženama i boljim odnosima unutar obitelji.

Statistički podaci ukazuju da je u prvih deset mjeseci ove godine zabilježen 14,85 % manji broj počinitelja prekršaja iz članka 10. Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji, odnosno ukupno 7 024 počinitelja, što je za 1 225 počinitelja manje u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
 
U prvih deset mjeseci ove godine evidentirano je  i procesuirano 1 308 kaznenih djela nasilja u obitelji, što je za 46,1 % više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine kada je zabilježeno 895 kaznenih djela. Tijekom ove godine ubijeno je 16 žena od kojih su sedmero žena usmrtili njihovi intimni partneri.
 
Nasilje je društveni problem, stoga prekinimo šutnju i djelujmo svi zajedno  na pozitivne  promjene u društvu, temeljene na rodnoj jednakosti, međusobnom uvažavanju, ljubavi i suosjećanju…

 
„Gajba“  je obitelj,
mjesto ljubavi i mira,
ne uzrok problema radi kojeg nekog diraš,
Psuješ, vrijeđaš, tučeš, maltretiraš,...
hr Wed Nov 25 2020 14:22:07 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .