Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je na
svojim stranicama izmijenjeni dokument o cjelodnevnoj školi (CDŠ). Naime, nakon
niza uglavnom negativnih komentara prikupljenih u javnoj raspravi o
“Eksperimentalnom programu – Osnovna škola kao cjelodnevna škola”,
kao i nakon sugestija ravnatelja škola i učitelja, u Ministarstvu su odlučili
izmijeniti program reforme koja bi od rujna trebala eksperimentalno ući u 50
osnovnih škola (još nisu odabrane). Sudeći po novoj verziji, Ministarstvo je
odlučilo malo ‘olabaviti‘ reformu, piše Jutarnji list.
U novom planu sada nude smanjenje obveza učitelja i
učenika te povećanje dodataka na plaću. Umjesto do kasnijih poslijepodnevnih
sati, Ministarstvo je odlučilo da će obavezni dio nastave u školama trajati do
14 sati te da će, primjerice, razrednici umjesto planiranih 2,5 posto dodatka
na plaću dobivati pet posto.
Kako navode u obrazloženju promjena, obvezno vrijeme
sudjelovanja učenika u Cjelodnevnoj školi je smanjeno – najkasnije do 14 sati
za razrednu nastavu – dok je povećano vrijeme izbornog i dobrovoljnog
sudjelovanja za onu djecu čiji roditelji to žele.
Ovisno o rasporedu koji svaka škola izrađuje za
potrebe svojih učenika, moguće je kraće obvezno trajanje aktivnosti Programa A1
i A2, te nakon toga izborno sudjelovanje učenika, navode u Ministarstvu.
Nadalje, Program A2 potpore, potpomognutog i
obogaćenog učenja vremenski se strukturira na način da se dosadašnjih 6 sati u
razrednoj nastavi, odnosno 5 u predmetnoj nastavi, smanjuje na 4 obvezna nastavna
sata, a dosadašnja 2 izborna povećavaju se na 4, izborna nastavna sata – u
razrednoj, odnosno u predmetnoj nastavi.
U obveznom dijelu Programa A2 od 4 nastavna sata
sudjeluju svi učenici, a u izbornom dijelu programa A2 od 4 sata sudjeluju
učenici koji iskažu interes, odnosno čiji roditelji to žele.
Omjeri pojedinih područja pismenosti u obveznom dijelu
ostaju isti. Izborni dio potpore usmjeren je na sva odgojno-obrazovna područja.
U razrednoj nastavi je dodatni naglasak stavljen na integraciju umjetničkog
područja, tjelesnog i zdravstvenog područja, psihomotoričkog razvoja djece i
praktičnih vještina te osobito strukturirane igre u izbornom dijelu Programa
A2.
Novim rasporedom vremena osigurano je ostvarenje
ciljeva CDŠ-a. Prihvaćene su i mogućnosti organizacije CDŠ-a u kojoj duže
sudjeluju oni učenici koji imaju interesa i potreba, odnosno čiji roditelji to
žele.
Ostale promjene u programu cjelodnevne škole pogledajte ovdje.