Kako izgleda novi sustav praćenja prometa?

Voditeljica Središnjeg
prometnog kontrolnog centra HC-a Irena Čačić komentirala je za N1 novi sustav
praćenja prometa.

Središnji centar za
nadzor i upravljanje prometom je središnji centar Hrvatskih cesta gdje
prikupljamo informacije o stanju i prohodnosti na državnim cestama. Osim na
državnim cestama, sličan je središnji centar i na autocestama, a sve u svrhu
prikupljanja informacija koje se potom distribuiraju na nacionalnu pristupnu
točku,
rekla je Voditeljica Središnjeg prometnog kontrolnog centra HC-a Irena
Čačić.

Navodi kako se ovdje radi
o jednom multimodalnom centru s informacijama i iz željezničkog prometa te
pomorskog prometa, a informacije su javno dostupne.

Priča je vrlo široka,
vezana uz direktivu Europske komisije. Cilj je da se u svakoj državi članici
uspostavi jedno središnje mjesto gdje će se prikupljati sve informacije vezane
uz promet  gdje će ih moći koristiti svi
korisnici. Već sada imamo velik broj takvih prometnih informacija na našoj
internetskoj stranici. Možda bi trebalo razjasniti da mi nismo taj Hrvatski
autoklub, mi ustvari skupljamo informacije i konstruiramo ih da bi i Hrvatski
autoklub mogao imati tu informaciju. To je vrlo složen i kompleksan posao i
vezan je uz digitalizaciju
, rekla je te je dodala: Napravili smo jednu dobru
podlogu za takve informacije i korisnici su zadovoljni.

Navodi kako je sam sustav
prilično uhodana priča.

Kad promatram nas na
europskoj razini, poprilično smo dobro strukturirani. Svaka informacija koju
dalje plasiramo je došla od ophodača, od osobe koja je prošla na državnu cestu.
Informacija je provjerena. Ona se odmah šalje u mjesto stalnog dežurstva gdje
operater provjerava informaciju i šalje ju u naš središnji centar za
upravljanje prometom. Iz središnjeg centra gdje se informacije prikupljaju sa
svih državnih cesta, ukupne dužine preko 7 tisuća kilometara, informacija se
verificira i objavljuje preko weba, primjerice HAK-a ili nekog drugog medija
,
kazala je Čačić.

Također, napominje kako
je trebalo duže vrijeme za oformljivanje Središnjeg centra.

-Tijekom 2020. Centar je
počeo funkcionirati. Nama je uvijek u fokusu vozač koji treba provjerenu, točnu
i brzu informaciju. Uvijek apeliramo na vozače da prije putovanja provjere
svoju informaciju. Veliki trud je uložen u ovo kako bi svi naši krajnji
korisnici došli od točke A do točke B. Uvijek treba raditi i u suradnji s
policijom. Mi možemo samo apelirati na vozače i njihovu savjest te da prije
svakog putovanja slušaju informacije”, rekla je pa je dodala: “Hrvatska
apsolutno može biti ponosna na jedan ovakav centar. Hrvatska nacionalna
pristupna točka nema se čega sramiti, vrlo je ravnopravna i po kvaliteti,
strukturi, brzini prikupljanja i distribuciji tih podataka
, zaključila je za N1.

POSLJEDNJE DODANO: