Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5d1c6b8d29111c83ef8b4586/80
Foto: Pixabay

Nezadovoljni iznajmljivači: Gosti masovno otkazuju rezervacije

Koliko god brojke i statistika prvog polugodišta ove turističke godine (koje se još obrađuju) pokazuju da smo u tom "predmetu" prošli na kraju lipnja s ukupno dobrim uspjehom i pozitivnim rezultatom, ovih dana će se malo tko iz turističkog sektora baš pohvaliti poslovanjem i razdragano pričati o uspjesima.

Štoviše, naći na početku srpnja zadovoljnog hotelijera, iznajmljivača ili ugostitelja u zemlji ravno je čudu. A to i nije neobično kada se zna da je trenutna iskorištenost naših turističkih postelja dosegla tek nešto više od 33 posto, što znači da je na početku srpnja popunjen tek svaki treći od 1,662.841 ponuđenog turističkog kreveta u Hrvatskoj.

To je čak 110 tisuća više postelja i mjesta hotelima, sobama, apartmanima, OPG-ovima, kampovima, vikendicama nego je bilo lani u ovo vrijeme. A takav rast ponude od 8 do 10 posto godišnje ni najizdašnije inozemno tržište potražnje više ne može pratiti. Otud sve više nezadovoljnih i onih koji se boje poduzetničkog kraha svojih (neracionalnih) projekata u turizmu, piše Novac.hr.

Peglanje minusa

No, inventura prve polovice godine pokazuje kako smo ugostili 6,6 milijuna gostiju koji su imali 25,5 milijuna noćenja, pa je tako statistika registrirala rast od 6 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima, što je vrlo solidan rezultat u problematičnoj poslovnoj godini.

S obzirom na enorman rast kapaciteta od kojih je samo u domaćinstvima 42 tisuće postelja više nego lani (sada je ukupno 617 tisuća postelja u obiteljskom smještaju), samo naivni i neupućeni su mogli očekivati da će biti drukčije.

Nakon svibanjskog posrtanja turizma zbog lošeg vremena, izdašni lipanj je popeglao sve "minuse" i turistički promet doveo u pozitivan rezultat, zahvaljujući prije svega Nijemcima kojih je samo u lipnju bilo oko pola milijuna na Jadranu i koji su bili najjača karika prvog polugodišta turističke 2019. godine.

Uz Nijemce, u lipnju su na odmoru najbrojniji bili Hrvati i Austrijanci, pa je lipanj donio povećanje prometa od 11 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima, prema podacima eVisitora na jučerašnji dan.

Sve priobalne županije zabilježile su u lipnju značajan rast turističkih dolazaka u odnosu na lani, pri čemu Istra ima 15 posto više gostiju (najviše u kampovima), Kvarner ima 10 posto više, dok su dalmatinske županije imale od 2 do 5 posto više gostiju.

Unatoč svemu tome, podatak koji zabrinjava jest onaj o popunjenosti naših kapaciteta koji su na početku srpnja daleko od iskoristivosti koja im garantira dobru zaradu. Najbolje u popunjenosti stoje hoteli i kampovi koji su na oko 80 posto punih soba i parcela, dok iskorištenost objekata u obiteljskim domaćinstvima nije dosegla još ni 40 posto.

Teško je planirati

– Jednostavno je nemoguće očekivati da će svake godine dolaziti toliko gostiju više koliko rastu naši kapaciteti. Mi smo u jednoj od najzahtjevnijih turističkih sezona u posljednjih deset godina i sve ukazuje na to da treba biti zadovoljan ponovi li se lanjski promet.

Domaćini koji su u zadnji trenutak krenuli raditi, bez pripreme i analize tržišta te kvalitetnog poslovnog plana, ove će godine doživjeti najveće razočaranje i svi će im biti krivi. Uložili su puno i zadužili se, a radit će samo špicu sezone. Jer, ako gost dođe susjedu, neće doći k njima zato što je gostiju manje nego kreveta i netko tu mora izgubiti.

Ponuda je u tom smještaju nadmašila potražnju i to je najgore što nam se moglo dogoditi. Gosti to znaju i do zadnjeg trenutka biraju i otkazuju već rezervirano da bi otišli kod drugoga, ako im je tamo ponuđeno jeftinije.

Nikada kao ove godine nije bilo toliko otkazivanja dolazaka u roku u kojemu nema penalizacije za goste.

Teško je planirati posao u takvim okolnostima – govori nam iskusni vlasnik turističke agencije sa šibenskog područja, naglašavajući kako nedostaje hotela koji se odlično pune i produžavaju sezonu, dok raste broj vikendaša koji u "nekomercijalnom" smještaju rade na crno, zaključuje Novac.hr.

hr Wed Jul 03 2019 10:47:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60fbd1b26f52df69e68b456d/80
Foto: DalmacijaNews

Objavljene brojke za srpanj, evo gdje je najviše turista

Pri tome su strani turisti ostvarili 21,6 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 3,3 milijuna noćenja
U Hrvatskoj je u srpnju 2021. godine ostvareno 3,7 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja, odnosno 47 posto više dolazaka i 33 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine. Pri tome su strani turisti ostvarili 21,6 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 3,3 milijuna noćenja.

Prvi su to podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew). U usporedbi s rezultatima 2019. godine, u srpnju ove godine ostvareno je 80 posto dolazaka i 81 posto noćenja ostvarenih u srpnju 2019. godine. 

Evo gdje je najviše turista

Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (6,7 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (4,7 milijuna) i  Primorsko-goranskoj županiji (4,7 milijuna). Zatim slijede Zadarska (4,3 milijuna noćenja) Šibensko-kninska (1,9 milijuna) i Dubrovačko-neretvanska županija (1,5 milijuna). Promatrajući rezultate destinacija, najviše je noćenja u srpnju ostvareno u Rovinju (909.000 tisuća), Viru (856.000) i Poreču (734.000). Gledano prema tržištima, u srpnju najveći broj noćenja ostvarili su strani gosti iz Njemačke (4,4 milijuna), Slovenije (3,7 milijuna), Poljske (2,4 milijuna), Češke (2 milijuna) i Austrije (1,9 milijuna). Prema vrsti smještaja najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, kampovima i hotelima. 

- Dosadašnji rezultati u 2021. godini pokazatelj su kako unatoč pandemiji, uz dobru pripremu i suradnju svih dionika u turizmu, ali i šire, Hrvatska može biti sigurna i uspješna turistička destinacija. Trendovi su veoma dobri i odlična su najava za kolovoz i posezonu. Naime, u posljednjem tjednu srpnja ostvarili smo rezultate koji su 90 posto onih koji smo imali u srpnju rekordne 2019. godine. U samom srpnju ove godine s nekih tržišta kao što su Poljska i Češka ostvarujemo rezultate čak i bolje nego li u srpnju 2019. godine. To nam daje za pravo da budemo optimistični, ali i oprezni i odgovorni, pridržavamo se epidemioloških mjera te time održavamo status najsigurnije destinacije na Mediteranu. - istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

- Iznimno dobri rezultati i trendovi turističkog prometa u srpnju, ali i dosadašnjem dijelu godine posljedica su vrlo dobre pripreme sezone od strane cjelokupnog turističkog sektora, ali i činjenice da je naša zemlja najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu. U odnosu na rekordnu 2019. godinu trenutno se nalazimo na oko 65 posto rezultata, a najave za kolovoz, ali i rujan su također vrlo dobre. Međutim, daljnji će tijekovi i rezultati ponajviše ovisiti o nama samima i epidemiološkoj situaciji u zemlji pa i ovom prilikom pozivamo sve na daljnje odgovorno ponašanje i pridržavanje propisanih epidemioloških mjera kako bi osigurali nesmetano odvijanje turističkog prometa u tjednima koji su pred nama. - izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.  

U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvareno je 6,3 milijuna dolazaka i 36,9 milijuna noćenja, odnosno čak 51 posto više dolazaka i 39 posto više noćenja nego u prvih sedam mjeseci 2020. godine. Pri tome su u Hrvatskoj najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke (6,8 milijuna), Slovenije (5,2 milijuna) i Poljske (3,3 milijuna). Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (10,3 milijuna), Primorsko-goranskoj (6,8 milijuna) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (6,6 milijuna), dok su najpopularnije destinacije bile Rovinj s 1,6 milijuna noćenja, Poreč (1,2 milijuna) i Vir (1,1 milijun).
hr Sun Aug 01 2021 12:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60f071e46f52df6ada8b46ba/80
Foto: Split Tech City

Vodeća svjetska digitalna agencija Dept preuzela splitsku IT tvrtku

Preuzimanjem tvrtke Blazing Edge, Dept je započeo proces uspostavljanja lokalnih i regionalnih poslovnih odnosa te je uz splitski, nedavno otvoren i zagrebački ured
Dept, jedna od vodećih svjetskih digitalnih agencija, sa sjedištem u Amsterdamu, ovih je dana najavila ulazak na hrvatsko tržište. Dept digitalna agencija poznata je po svojem poslovnom modelu ekspanzije putem preuzimanja lokalnih perspektivnih IT i tech tvrtki, te je na domaće tržište ušla preuzimanjem splitske IT tvrtke Blazing Edge, koja tako postaje dio Depta, ali ujedno i sjedište za regionalno poslovanje. 

Dept u svojem portfelju ima klijente poput Microsofta, Unilevera, Panasonica, Samsunga, Allianza, Philipsa i mnogih drugih, te su također zaslužni za podizanje interesa za ovogodišnju Euroviziju, izradom jedinstvenog 3D virtualnog pregleda natjecanja, kojeg je prošle godine pratilo više od 180 milijuna ljudi širom svijeta. Osim impresivnog klijentskog portfelja, Dept je na svjetskom tržištu prepoznat po iznimno kvalitetnom radu, te su ove godine osvojili ukupno 11 prestižnih Webby nagrada (2021 Webby Awards) za svoje klijente, među kojima su Google, Patagonia, Honig i drugi.

Preuzimanjem tvrtke Blazing Edge, Dept je započeo proces uspostavljanja lokalnih i regionalnih poslovnih odnosa te je uz splitski, nedavno otvoren i zagrebački ured. Dept je trenutno na hrvatskom tržištu prisutan s nešto više od 30 iskusnih developera iz područja web developmenta, osiguranja kvalitete i mobilea, dok je plan do kraja sljedeće godine udvostručiti broj digitalnih profesionalaca te nastaviti s rastom i tijekom nadolazećih godina.  

- Posljednje dvije godine su za nas bile pune velikih promjena i novih izazova. S jedne strane, gradili smo vrlo kvalitetan tim IT stručnjaka kako bismo pružili što bolju uslugu svojim klijentima, dok smo se s druge strane istovremeno morali prilagođavati novom postavu i ubrzanom širenju poslovanja i kadra radi akvizicije.

Biti dijelom Depta te biti prepoznat kao potencijal za regionalnu prisutnost uistinu je velika čast i potvrda kvalitete našeg rada te smo daleki put prevalili od naših početaka u malom podrumu. Veliko je zadovoljstvo kod akvizicije pronaći nekoga s kim dijelite iste ciljeve i vrijednosti te za koga odmah osjetite da vam se kulture i odnosi poklapaju. Zajedno nam se otvaraju puno veće mogućnosti i siguran sam da, biti dijelom ovakve kompanije, donosi sa sobom i dodatnu vrijednost koja će svakako imati i veliki utjecaj na širu zajednicu unutar koje poslujemo. Naime, Dept je poznat po svom modelu društveno odgovornog poslovanja i ponašanja, te sam iznimno ponosan što ćemo i mi u Hrvatskoj provoditi projekte koji će pozitivno utjecati na društvo u cjelini. - zaključuje Ivan Blažević, osnivač splitskog Blazing Edge-a i regionalni direktor Dept agencije.

- Hrvatsku doživljavamo kao izvrsno uporište za naše poslovanje i širenje na ostatak regije. Imate zdravu poslovnu i poduzetničku scenu i atmosferu, dok ste istodobno idealno središte za stručnjake u kreativnosti, tehnologiji i bazama podataka. Već duže vrijeme pratimo razvoj industrije u Hrvatskoj i vrlo smo zadovoljni činjenicom da smo sada prisutni s uredima u Zagrebu i Splitu i da postajemo dijelom hrvatskog tržišta. Dodao bih i da je porijeklo moje supruge hrvatsko te volimo posjećivati ​​hrvatsku obalu i prekrasno Jadransko more tijekom ljetnih praznika, tako da sada mogu kombinirati posao sa zadovoljstvom dok sam u Hrvatskoj. - naglašava Dimi Albers, CEO Depta. 
hr Thu Jul 15 2021 19:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60e855eb6f52dfb3d38b4583/80

Od babinog stana do osvajanja hrvatskog tržišta: Kako je ekipa DotYourSpot domaće ugostiteljstvo dovela na višu razinu?

Ovi su perspektivni mladići prepoznali tržišni potencijal i osmislili tri glavna proizvoda od kojih i gosti i ugostitelji imaju velike koristi...

Je li vam se u posljednje vrijeme dogodilo da dođete u kafić, klub ili restoran i čudite se jer na stolu nema cjenika? Od kad su epidemiološke mjere postale nužan dio svakodnevnice, tradicionalni papirnati cjenici zamijenili su se onim novijim, modernijim i jednostavnijima. Uzmete mobitel u ruke, skenirate QR kod na stolu i s lakoćom pretražujete hranu i piće koje nudi lokal u kojem se nalazite.

A znate li da su tvorci ovog projekta mladi ljudi iz Splitsko-dalmatinske županije koji su plan za realizaciju svojih ideja kovali ni manje ni više nego u „babinom stanu?“ Zlatko Kovačić, Karlo Đuderija i Mario Azinović izašli su iz svoje zone komfora, pokrenuli firmu DotYourSpot i pomoću svojih proizvoda doveli ugostiteljstvo u Hrvatskoj na sasvim novu razinu. Cijela njihova priča ipak nije počela s QR kodovima već problemom koji muči veliki broj gostiju – kako unaprijed znati ima li mjesta u željenom lokalu? Nakon osam godina navigavanja, Zlatko je odlučio pronaći novi smisao u svom životu, a ideja mu je sinula upravo po dolasku u kafić.

- Nakon godina provedenih na brodu shvatio sam da me to ne ispunjava pa sam se odlučio vratiti. Fokusirao sam se na čitanje knjiga i dobivanje novog znanja, a ideju za ovaj projekt dobio sam kada sam s curom išao u kafić na piće. Uvijek idemo u taj kafić, ali rijetko kad nađemo mjesto. Onda sam se zapitao: Zašto ovdje često ne možemo sjesti? Da bar unaprijed možemo znati ima li mjesta? I tada mi je palo napamet da napravimo nešto što bi nam pomoglo da se unaprijed predbilježimo za stol – objašnjava Zlatko kojemu je za realizaciju ove ideje trebala pomoć programera. I našao ju je u Karlu, susjedu iz djetinjstva.

- Nismo se vidjeli preko deset godina i onda sam ga sreo prije dvije. On mi je odmah pao na pamet i nazvao sam ga da mu predstavim svoju ideju. Složio se i zajedničkim smo snagama krenuli od papira, potom Painta, a na koncu i ozbiljnijih programa za realizaciju projekta. Formirali smo i tim zajedno s Mariom Azinovićem, Šimom Jozipovićem i ostalim programerima i dizajnerima. Tu su nam puno pomogli moji baba i dida koji su nam dali stan da radimo za vrijeme korone. Oni nisu razumjeli što mi to radimo, ali su bili tu za nas – ističe Kovačić.

Ovi su perspektivni mladići prepoznali tržišni potencijal i osmislili tri glavna proizvoda od kojih i gosti i ugostitelji imaju velike koristi.

- Kada je krenula korona mi smo pretpostavljali da će ugostitelji krenuti s QR kodovima, ali s obzirom da nisu, mi smo im ponudili prototip proizvoda i oni su s oduševljenjem reagirali. Napravili smo potom pravu stvar pomoću koje oni mogu stalno upravljati svojim cjenikom, primjerice, alergenima, nutritivnim vrijednostima, mogu stavljati slike, pratiti analitiku i koliko je puta skeniran cjenik u danu, mjesecu, godini. Mogu vidjeti koliko su puta kliknute kategorije, stavljati pop up reklame ukoliko neki proizvod žele prodati ili imaju neke akcije i slično – objašnjava DotYourSpot ekipa koja je s QR cjenicima krenula iz Splita, a danas njihovu uslugu koriste brojni lokali u čak 23 grada u Hrvatskoj.

Ugostitelj korištenjem ovakvog cjenika dobiva puno bolje rješenje od uobičajenog printa. Naime, on može pratiti kako korisnik koristi taj cjenik, lakše može mijenjati cijene i nudi mu se mogućnost zakazivanja sezonskih cjenika te dnevnih i noćnih cjenika. Također, nudi i opcije višejezičnosti i promjene valuta.

Drugi proizvod kojeg nude nije namijenjen gostima već vlasnicima, voditeljima i menadžerima lokala. Riječ je o reservation management sustavu za ugostitelje koji je zadužen za vođenje rezervacija i dodjeljivanja stolova.

- Algoritam optimalno raspoređuje sve. On zna u koliko sati imate najveće opterećenje, javi kada treba povećati smjene konobara. Taj se sustav ne može umoriti, nema šuma u komunikaciji i ne može se dogoditi greška. S velikim brojem rezervacija on će napredovati do točke u kojoj ćete znati točno koliko će vremenski četiri osobe sjediti u objektu – ističe programer Karlo.

Planiraju lansirati i treći proizvod

Do kraja ove godine planiraju lansirati treći proizvod. Riječ je, naime, o mobilnoj aplikaciji koja će gostima omogućiti pregled lokala i događanja u gradu u kojem se nalaze, biranje i rezervaciju stolova.

- Grad je važno gledati kao osobu, znati kako diše. Pomoću naše aplikacije korisnici će dobiti uvid u ponudu ugostiteljskih objekata u gradu, njihove cjenike, moći će birati i rezervirati mjesta i kupovati karte za evente. U klubovima će VIP stolovi imati posebnu mogućnost, a to je da odmah i odaberete piće za tu večer koje će vas dočekati po dolasku. Svakom rezervacijom korisnik će skupljati bodove, a potom će ih moći iskoristiti u obliku popusta ili drugih nagrada – objašnjava DotYourSpot tim koji trenutno radi i na usavršavanju proizvoda.

- Sada radimo na tome da jedna osoba, ukoliko je vlasnik više lokala, može kontrolirati cjenike u jednom administrativnom sučelju. Doći će i nadogradnja za gluhonijeme osobe pomoću koje će oni pripremiti svoju narudžbu i pokazati je konobaru – kazuju vrijedni momci.

Za približavanje svojih proizvoda korisnicima koriste se ponajviše digitalnim marketingom.

- Mi smo izgradili nove proizvode da bismo bili prepoznatljivi. Radimo najviše Facebook i Instagram marketing koji nam omogućava jako dobru kontrolu troškova jer se rezultati vide u stvarnom vremenu – objašnjava Mario, stručnjak za digitalni marketing i dodaje:

- Osim toga, veliku ulogu u našoj promociji imala je startup zajednica Digitalna Dalmacija odnosno ICT Županija sa organizacijom startup akademije StartIT i natječaja GrowIT.  Za natječaj GrowIT saznali smo preko Facebooka i prijavili se u zadnjih sat vremena. Osvojili smo drugo mjesto na natječaju i time postali prepoznatljivi medijima i javnosti. Mentori StartIT akademije kroz 8 tjedana pomogli su nam da steknemo odlična iskustva i nova znanja i vještine. Od njih smo naučili puno toga, radili smo točna testiranja kakva prije nismo ni znali da treba napraviti. Pomogli su nam da znamo koja točno pitanja trebamo pitati, da znamo koja je točno problematika. Uz njihovu pomoć proizvod i firmu usmjerili smo u pravom smjeru – zaključuje Azinović.


hr Fri Jul 09 2021 15:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5ff2d64b6f52dfdc918b4580/80
Foto: Pixabay

HUP: Nepošteno i nekorektno obvezu cijepljenja stavljati na teret poduzetnika

Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) u četvrtak je ocijenila kako je nepošteno i nekorektno obvezu cijepljenja stavljati na teret poduzetnika i dovoditi to u korelaciju s potporama za očuvanje radnih mjesta te apelirali da država smisli model kojim će građane potaknuti na cijepljenje, bez da se poduzetnicima stvara novi administrativni namet.

- Nepošteno je i nekorektno prema svim poduzetnicima, koji se uslijed koronakrize snažno trude održati svoje poslovanje i zaštititi radna mjesta, obvezu cijepljenja stavljati na teret njih i njihovih radnika te ju dovoditi u korelaciju s potporama za očuvanje radnih mjesta, posebno uzmemo li u obzir da poslodavci nemaju zakonske niti bilo koje druge osnove prisiliti vlastite radnike na cijepljenje pa čak niti provjeriti jesu li radnici cijepljeni ili ne”, ističe se u komentaru HUP-a na najave o uvjetovanju isplate potpora cijepljenjem.

Iz udruge poslodavaca i u današnjem komentaru ponavljaju “da su potpore za očuvanje radnih mjesta prije svega potpore za radnike, a ne poduzetnike”. Stoga se, dodaju, “postavlja pitanje zašto bismo ugrožavali sva ta radna mjesta na ovaj način kada se nalazimo nadomak kraja koronakrize”.

- Svjesni smo važnosti procijepljenosti nacije radi ostvarenja što je veće moguće zaštite građana i završetka pandemije, no apeliramo na državu da smisli model kojim će građane individualno potaknuti na cijepljenje bez da se poduzetnicima stvara novi administrativni namet koji će stvoriti val nezadovoljstva, dodatne podjele i nemire u našem društvu, a neće polučiti ostvarenje željenog cilja tj. veće ukupne procijepljenosti”, poručuju iz HUP-a.

Inače, ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović jučer je sindikatima i poslodavcima predstavio prvi nacrt modela prema kojem bi zaposlenici za koje poslodavac očekuje financijske potpore države trebali imati covid potvrde.

Prema prvom prijedlogu, uvodi se dodatni kriterij covid potvrda koje bi trebali imati zaposlenici za koje poslodavac očekuje potpore u financijskom smislu. Dosada su kriterij za potpore bili izloženost sektora i pad prihoda, a dodatnim kriterijem broja potvrda želi se osnažiti odgovornost, rekao je Aladrović, uz podatak da se više od milijun i pol građana cijepilo i preuzelo odgovornost za svoje i zdravlje okoline.

Aladrović je poručio da nema potrebe za strahovanjem od otkaza jer će imati očuvana radna mjesta i poslodavce čija će likvidnost biti snažnija, a na tehničkoj razini vezano za obradu podataka sve će biti odrađeno po zakonu.

Najavio je i da će se početkom sljedećeg tjedna održati novi sastanak, a nakon što HUP i sindikalne središnjice rasprave elemente među članstvom.

hr Thu Jul 08 2021 10:18:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .