Nesreća kod Dubrovnika još jednom pokazala da je nužno izgraditi brzu cestu

Jedna je osoba poginula u teškoj prometnoj nesreći koja se jutros oko 5 sati dogodila na Jadranskoj magistrali između Dubrovnika i Cavtata. Zbog očevida promet tom dionicom bio je obustavljen gotovo tri i pol sata, što je još jednom pokazalo da je nužno izgraditi brzu cestu od Dubrovnika do Zračne luke. – pipe HRT.
Tragedija u Platu u Župi dubrovačkoj – u prometu je smrtno stradala osoba. Riječ je o jedinom putu za dubrovačku Zračnu luku. Prema podacima Croatia Airlinesa, devetero putnika nije došlo na jutrošnji let za Zagreb.
Putnici koji nisu došli na današnji let OU661 ne ostvaruju pravo na obeštećenje za slučajeve poremećaja u prijevozu putnika i prtljage, koji su propisani europskom odredbom, ali mogu kontaktirati prodajno mjesto na kojemu su kupili zrakoplovnu kartu te zatražiti povrat dijela novčanih sredstava prema tarifnim pravilima po kojima je karta kupljena, priopćio je CA.
Ovakvi prometni zastoji na krajnjem jugu nisu novost. Jer obilaska nema.
Mislim da je ovo otprilike osmi do deseti put da vozim iz Grada prema aerodromu goste koji žure na avion, a zbog ovakvih prometnih nesreća kasne ili stignu na vrijeme, ali stignu u zadnji moment, kaže vozač taksija Braco Elezović.
Više nitko ne dvoji o nužnosti izgradnje brze ceste do dubrovačke Zračne luke.
Mislim da bi bilo krajnje vrijeme da se riješi pitanje brze ceste. Ovo je sad još jedan dokaz za to, rekao je vozač automobila Dragan Hamović. 
Sad ako se napravi brza cesta, autoput bi onda išao iza, zašto se to ne radi? To je moje mišljenje. Negoh ovako dolazimo do jednoga spornoga slučaja gdje je čovjek poginuo, a ja sam trebao u 9 sati biti u bolnici, a sad je 9.30, kazao je Ivica Kuliš, također vozač.
S nedavno predstavljenim projektom, vrijednim 400 milijuna eura, ne slažu se stanovnici Rijeke dubrovačke, među kojima je i dubrovački gradonačelnik Mato Franković.
Ja mislim da je u ovom konkretnom slučaju Hrvatskim cestama kao budućem investitoru vrlo jasno zapravo koje trase su one koje favoriziraju ljudi. Cestu i radimo zbog tih ljudi i zbog tih stanovnika koji žive na ovom području i mislim da je itekako potrebno poslušati volju stanovnika, rekao je Franković.
– Dok se ne usvoji Studija koja je prihvatljiva za okoliš, koja ne dobije mjere i rješenja o zaštiti okoliša i mjere zaštite okoliša, mi ne možemo nastaviti s izradom projektne dokumentacije, rekao je 31. kolovoza Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
Predložena je nova, alternativna trasa. Razliku čini očuvanje krajolika te prirodne i kulturne baštine, a samim time i života na ovom području. O drugoj, tzv. gornjoj trasi govori se i u Župi dubrovačkoj, kroz koju na vrhuncu turističke sezone u danu prođe 26 000 vozila.
– Ono što ćemo mi zatražiti večeras na Općinskom vijeću da se zatraži od investitora – to su Hrvatske ceste – je da se izradi nova feasibility studija, da se izradi nova studija utjecaja na okoliš, da se da jasna vizualizacija cijele te trase kako bi se u konačnici mogli odlučiti i reći što je za Župu najbolje, pa ako hoćete i putem referenduma, kaže Silvio Nardelli, načelnik općine Župa dubrovačka.
A do izgradnje brze ceste – kojom god trasom – situacije poput ove ponavljat će se.

POSLJEDNJE DODANO: