– Ja kao ministar preuzimam svu odgovornost i donio sam određene
odluke u ministarstvu, pa i kadrovske; razriješio sam načelnika sektora
za sigurnost plovidbe koji je bio dirketno odgovran javiti svim lučkim
kapetanijama, lučkog kapetana u Šibeniku i voditelja ispostave u Betini.
Ti ljudi to sigurno nisu učinili namjerno. Ovo je pogreška koja im se
dogodila i vjerujem da se to više neće dogoditi jer su se sada poduzele mjere što se tiče nadzora tih jahti – kazao je ministar.
– Mi smo zapečatili tu jahtu, ali se u tom lancu dogodio određeni propust – rekao je.
Ministar je kazao da su unutar ministarstva mora, prometa i infrastrukture napravljeni doređeni propusti.
– Ukupno je pet jahti blokirano u Hrvatskoj,
jedna od njih je početkom 10. mjeseca otplovila sa suhog veza kao što
smo saznali i nalazi se u Turskoj. Unutar Ministarstva mora su
napravljeni određeni propusti. Prvi se odnosi na samo pečaćenje i nadzor
jahte: nikome ne možete objasniti da je u 7. mjesecu zapečaćena, a da
je u siječnju nema. Drugi propust koji je ključan je propust
pravovremene informacije svim lučkim kapetanijama u Hrvatskoj. Nemaju
saznanja da postoji popis jahti koje su zapečaćene – poručio je.
– Nadam se da ćemo iz ovog izvući pouku i da nam se to više neće dogoditi – dodao je ministar.
S ostalim jahtama nema problema, potvrdio je. Ukinuta je svjedodžba i
ovoj ruskoj i preostalim jahtama, dodajući da stoga ova ruska jahta
nije sposobna ploviti.
Podsjetimo, luksuzna jahta Irina VU u vlasništvu ruskog oligarha Ališera Usmanova, bila je pod sankcijama EU-a te je imala zabranu isplovljavanja.
Bila je usidrena u Betini na Murteru, a potom je doplovila u
Dubrovnik od kuda je u listopadu isplovila prema Turskoj, prethodno
obavivši policijsku i graničnu kontrolu te kontrolu Lučke kapetanije. U
istražne radnje uključila se i SOA.