Ponovno problemi. Afera oko pronalaska tona i tona mesa
zdravstveno neispravnog, pa uzoraka punih salmonele, a onda i povlačenja nekih
mesnih proizvoda s polica dućana (što nalozima nadležnih državnih službi, što
internim kontrolama u velikim trgovačkim lancima), evo još jednog slučaja, u
najmanju ruku sumnjivog.
Čitateljica našeg portala (podaci poznati redakciji) javila
nam se i požalila na kupnju nešto manje od kilogram i pol svinjskog mesa u
trgovini Interspar, u City centru One. Nabavku je obavila u četvrtak popodne u
mesnici u sklopu trgovine, iako je bilo pomalo čudna boja rebaraca, no trgovac
je uvjeravao kako je u pitanju “friško” meso. Na koncu je uzela
svinjsko meso, koje je spakovano, te je kući meso, kako se to i radi, stavila u
frižider. Međutim u petak je napravila “kobnu” grešku i otvorila
paket – nesnosan smrad proširio se cijelom kućom, boja mesa nije ulijevala
povjerenje pa je na koncu sve bacila. Potom se, s ukućanima, dala u zvanje
mjerodavnih no bez puno uspjeha pa se obratila redakciji DalmacijaNewsa.
Nismo ni mi bili bolje sreće po pitanju Spara, trgovačkog
lanca kojima smo se obratili mailom, no odgovor o ovom slučaju nismo dobili.
Zato su jasni bili na drugim adresama. “Mi po prijavama građana
definitivno izlazimo na teren i obavljamo kontrolu. Naravno, ne možemo ništa
učiniti po pitanju već nabavljenog mesa jer ne možemo sa sigurnošću znati što
se događalo sa spornim mesom od trenutka kupnje nadalje.” – doznajemo u
Veterinarskoj inspekciji, zaduženoj za ovakve slučajeve. Pitali smo ih i u
kojem roku izlaze na teren, jer vikendom recimo ne rade, osim u slučaju iznimne
hitnosti “Pokušavamo sve stići u razumnom roku. Ako za neki objekt
dobijemo više prijava, u svakom slučaju izlazimo odmah. Negdje ćemo izaći u
inspekciju nakon određenog vremena, nekoliko dana možda, jer ovih dana stvarno
ima puno obaveza i jednostavno nije moguće na sve reagirati trenutno…” –
pojašnjavaju iz Veterinarske inspekcije.
Za već kupljeno meso kažu da ne mogu ništa napraviti, dok
Vlado Biljarski iz splitskog Potrošača savjetuje:
– U svakom slučaju pokušajte se dogovoriti s trgovcem od
kojeg ste kupili određeni proizvod za povrat novca. Možete i usmeno, mi
savjetujemo pismeni prigovor i zahtjev za povratom novca, uz priloženi
originalni račun o kupnji. Trgovac je obavezan u određenom roku odgovoriti na
taj prigovor, a ako ne budu odgovarali, prijavite ih tržišnoj inspekciji ili
Ministarstvu gospodarstva.