Column

Read columns list

Jelena Bošnjak

Kolindine modne muke u Splitu: Kopira li predsjednica stil Alijane Vukšić?!

Naša kolumnistica pratila je odijevanje predsjednice Kolinde Grabar Kitarović za vrijeme njezinog boravka u Splitu. U ovoj kolumni osvrće se na neke od kombinacija, a posebno na sličnost kostima s Alijanom Vukšić, direktoricom TZ Splitsko–dalmatinske županije

Predsjednica je malo došla i do Splita. Napokon, jer za mene je to bila izvrsna prilika da izbliza vidim i detaljnije analiziram njezin modni stil. To sam već učinila u kolumni koja je dobila oštre i podijeljene komentare, a sve ovo vrijeme nadala sam se da će se taj stil popraviti i da ću je konačno moći u potpunosti pohvaliti, no to se nažalost još nije dogodilo. Poboljšanju situacije nije bitno pridonijeli ni ljetni mjeseci u kojima smo svi opušteniji pa se tako i odijevamo. Ruku na srce, opuštenija je pokušala biti i predsjednica, barem koliko joj je to dopuštao dress code, ali što se tiče kombinacija i dalje se, kako se u narodu kaže, nije makla s mjesta (smijeh).

Ipak, tračak nade pojavio se na otvorenju privremenog ureda kada je odjenula bijelu haljinu s nešto izraženijim dekolteom i stoga u medijima  zadobila titulu „najseksipilnijeg izdanja“. Ako mene pitate to nikako nije bilo najseksipilnije izdanje. Možda najodvažnije, najseksi nikako, pa i bez obzira na dekolte. Haljina opet nije laskala njezinoj figuri, ali s obzirom na sve što je uslijedilo kasnije, bio je to solidan odabir kojeg treba izdvojiti.

Pregršt bijele i kičasto – smiješni uzorci

Baš za vrijeme posjeta Splitu predsjednica je nosila mnogo bijele boje. Je li to zbog toga što joj se bijela posebno sviđa ili zbog toga da se dodvori Torcidi ne znam (smijeh), ali znam da joj baš dobro stoji. Šteta što to nije dovoljno vidljivo jer se i besprijekorna bijela „utopi“ u neodgovarajućem kroju ili ju zasjeni neki detalj. Tako je primjerice, za jedan sastanak, haljina koju sam maloprije pohvalila bila kombinirana s preširokim sakoom, a jednostavna bijela košulja, odabrana za drugi neformalni sastanak, „upotpunjena“ meni potpuno neshvatljivim detaljem poput veza u svim bojama što je djelovalo prilično kičasto. Ali, tu je tek početak kiča. On je dominirao majicama i tunikama. Dobro, ne svim, no većinom jest (smijeh). Tako smo imali prilike vidjeti loš pokušaj spajanja nespojivog, u ovom slučaju cvijeće, ornament i paisley uzorak, ako sam dobro primijetila. Ako nisam nemojte ni zamjeriti jer u toliku količinu kiča na samo jednom odjevnom predmetu nisam mogla dugo gledati (smijeh). Manje pogubna za oči bila je tunika dugih rukava s printom bijelo – narančastih – ciklama tonova. Print je, sudeći po rasporedu boja, djelo nekog neshvaćenog umjetnika, rukavi su bili malko predugi, a loša kvaliteta materijala vidljiva s kilometarske udaljenosti (smijeh).

Look "tete sa splitskog pazara"

Sve to zajedno više me podsjeća na „look teta s pazara“ (onih s kojima se tamo družila) nego na predsjednicu jedne države. Da se razumijemo, nemam ništa protiv teta s pazara, dapače, no imam protiv neshvaćanja uloge odijevanja u tako odgovornom poslu. Nemojte mi sada reći da to nije tako i da predsjednica ima volju ali ne stigne i ne zna. Da je doista imala volju onda bi odavno angažirala ljude koji će je naučiti barem osnove.

Velika sličnost s kostimom Alijane Vukšić – slučajnost ili ne?

Tada možda ne bi došlo do situacije da odjene sličan kostim kakav je dva mjeseca ranije odjenula direktorica turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije, Alijana Vukšić. Radi se o jednostavnom, crno – bijelom kostimu u kojem su se obje dame pojavile u Splitu i to čak na istom mjestu. Srećom, ni jedna ni druga nisu emotivno vezane za modu pa nije bilo izgreda (smijeh). Alijana Vukšić odjenula ga je u lipnju, a predsjednica prvi put na mimohodu u Zagrebu i sada u Splitu. Um mi ne da mira i otkad sam vidjela fotografiju šapće: „Kopira li Kolinda Alijanu?!“ To samo ona zna, ali ako i jest barem je na boljem putu jer je gospođa Alijana ljubiteljica elegancije i premda ima još mnogo za učiti o stilu, koliko – toliko nalazi se ispred predsjednice.

Iste sandale

Spomenuti ću i modne detalje, preciznije jedan detalj, koji često ostavim za pred kraj – cipele. Odmah moram priznati da sam se dobrih tjedan dana predsjedničinog boravka u Splitu pitala je li uopće sa sobom ponijela druge cipele osim onih crnih sandala otvorenih prstiju?! Ili je možda cipele izgubila s prtljagom na aerodromu? (smijeh). Bilo kako bilo činilo se da ima samo te, jedne, koje su izgledale udobno. 

Znam da sad (opet!) mislite da sam  jer sam kritikom dotaknula sve što sam mogla, ali da ne ispadne tako evo za kraj ću pohvaliti haljinu točkastog uzorka koja je meni osobno na predsjednici djelovala mnogo seksipilnije nego bijela i poželjeti joj brzi povratak u Split s punim koferom cipela (smijeh).

Mon Aug 17 2015 09:08:21 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Tatjana Dragović: Njoj baš sve savršeno pristaje!

Foto: Facebook
Naša kolumnistica ovog tjedna osvrće se na stil bivše supruge Gorana Ivaniševića

Jedna od naših najuspješnijih manekenki i bivša supruga Gorana Ivaniševića, Tatjana Dragović, godinama privlači pažnju medija svojim modnim stilom. Ona je od onih kojima nije dugo trebalo da se u društvu nametnu kao modna ikona i dospiju na listu najbolje odjevenih Hrvatica.  Jer, za razliku od pojedinih koje sate provode ispred ogledala razmišljajući što će odjenuti pa na kraju opet izgledaju kao da za izraz „moda“ nisu u životu čuli, njezin stil je neopterećen, lišen suvišnih detalja i u potpunosti izgrađen, a to je nešto čime se kod nas mogu pohvaliti tek rijetki. Naravno, nećemo se lagati, dobrim dijelom tome je sigurno doprinijela dugogodišnja manekenska karijera i direktan kontakt s modnim trendovima kao i važnim ljudima u industriji. I sad kad sam se već dotaknula karijere ne mogu ne spomenuti činjenicu kako je ta, nekoć izvrsna manekenska karijera, široj javnosti uglavnom nepoznata. Tatjanu većina doživljava ili bolje rečeno osuđuje, kao bivšu suprugu slavnog tenisača i zaljubljenicu u „krpice“, a nemaju pojma da je upravo ona jedna od prvih hrvatskih manekenki koje su izgradile inozemnu karijeru. Počela je u Parizu, a 90 – ih je snimila kampanje za najpoznatije brendove kao što su Sportmax, Dolce & Gabbana i Gianfranco Ferre no najveći publicitet priskrbila joj je naslovnica američkog Cosmopolitana 1996. godine. Zbog takvog, za tadašnje vrijeme iznimnog uspjeha, smatram nepravednim što ju se i danas etiketira, ali dobro, na nepravdu se htjeli ili ne, moramo početi navikavati jer je nažalost postala previše raširena.

Kad se ostavila pista i vratila u Hrvatsku, u modi je počela uživati na sasvim  drugačiji način – povremenim suradnjama s domaćim dizajnerima čije je kreacije promovirala paralelno od sebe gradeći modnu ikonu. To joj je, kao što sam već rekla, brzo pošlo za rukom, a kako i ne bi?! Razumije modu i ima građu tijela koje se ne bi posramila ni Gisele Bündchen, a samim time sreću da joj sve savršeno pristaje (bez lažne skromnosti). Njezin stil opisala bih kao „glam – rock – chic“. Ona u samo jednom „outfitu“ uspije izmiješati nekoliko različitih stilova, a da pritom ne izgleda neukusno nego baš odmjereno i profinjeno. Međutim, često je to kombinacija rock i chic elemenata. Tako naprimjer motorističke čizme kombinira sa svilenom haljinicom i Chanel torbicom, a jednostavnu, dugu sivu haljinu s krznenim prslukom kojeg zatim upotpuni masivnim križem oko vrata i torbom upadljivog leopard uzorka. Na nekome bi takvo što izgledalo smiješno, ali ne i na Tatjani jer ona zna kako sve to pravilno dozirati. Posebno draga joj je crna boja, a u zadnje vrijeme nešto više ju se može vidjeti u „chic“ haljinicama. Dakako, da ne zaboravim ona je trendseterica ali netipična. Da me ne napadate, odmah ću priznati da je sretnica koja si može priuštiti takav skup „sport“. Taj dio ne smijem preskočiti. I da, ima najpoželjniju torbicu sezone, najpoželjnije cipele sezone, najpoželjniji kupaći kostim sezone, dalje da ne nabrajam, shvatili ste što želim reći (smijeh). Ali, ona trendove ne koristi kako bi se njima hvalila nego kako bi njima manipulirala i pametno ih uklopila u svoj stil. Zapravo, kad je o njoj riječ „najpoželjniji komad sezone“ izgubi se u kompletnom dojmu i u tome je draž svega. Najjači adut joj je „boli me briga“ stil, a bogme i stav s obzirom na to da je rijetko marila za mišljenje okoline. Srećom, jer vjerojatno ne bi ni stigla do svjetskih pista da je slušala što dušebrižnici imaju za reći (smijeh). Da se vratim temi, njezin najdraži outfit meni osobno je crna haljina Stelle McCartney  kombinirana s bež  Louboutin cipelama. Haljina je naglasila njezinu figuru, a cipele došle kao točna na „i“ jednostavnog ali efektnog stylinga.

Sada, kad sam se osvrnula na najvažnije stavke njezinog stila, motaju mi se po glavi one estetske operacije koje je, koliko god to poricala, napravila. Morala sam to spomenuti jer ne mogu shvatiti zašto, o zašto?! Zašto se na to odlučila mlada, lijepa, sa stilom, figurom i karijerom iza sebe? To pitanje će mi vjerojatno još dugo visjeti nad glavom. Ali s operacijama i bez njih još uvijek može, bez da okom trepne, zasjeniti većinu sadašnjih duplo mlađih joj kolegica kojima je bilo kakva inozemna modna pista još uvijek samo pusti san. 

Mon Aug 10 2015 07:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Hoće li Jelena Rozga ikad dostići Severinin status modne ikone?

Naša kolumnistica ovog tjedna analizira stil Jelene Rozge od početaka njezine karijere te izražava svoje mišljenje o vječnoj dilemi – hoće li Rozga u modnom smislu ikada dostići Severinu?!

Jelena Rozga ambiciozna je osoba koja je od samog početka karijere u svemu čega se dohvati htjela biti najbolja. To joj je u nekim stvarima polazilo za rukom manje, u nekima više, ali uvijek je bila tu negdje, nadomak samog vrha kojeg, usprkos svom trudu nikako nije uspijevala dohvatiti. Izuzevši, naravno, pjevanje. Sličan je slučaj i s njezinim modnim stilom. Otkad se pojavila na sceni s Grupom Magazin privlačila je pažnju odijevanjem. Stil joj je ispočetka bio jako nazovimo ga tako „sramežljiv“ ali upravo takva bila je i ona sama. Tada je obožavala nositi uske majice i traperice, a kako je vrijeme odmicalo i karijera napredovala Jelena je postajala sve hrabrija te svjesnija uloge odjeće u svom poslu. Prvo je nosila duge haljine, upitnih krojeva i materijala koje su skrivale njezinu vitku figuru. Godinama je tako „stilski lutala“ gubeći se u metrima satena i svile s podsvjesnom željom da promijeni stil. Takvo odijevanje dodavalo joj je godine, a u većini slučajeva nikako nije odgovaralo stilu glazbe kojeg predstavlja. S vremena na vrijeme dogodio bi se koji pomak na bolje ali to nije predstavljalo ništa značajno i već smo izgubili nadu da ćemo je ikad vidjeti u nekom novom, svježijem izdanju.

A onda se, negdje oko perioda suradnje  s brendom Elfs, dogodio preokret. Napokon je netko prepoznao njezin potencijal i postavio je za zaštitno lice svog brenda. Bila je to suradnja na obostrano marketinško i financijsko zadovoljstvo. Jelena je Elfsima priskrbila još snažnije simpatije mlađahne klijentele, time i veće prihode, a Elfsi su na Jelenu skrenuli pažnju modnih novinara, urednika i stilista koji su počeli ozbiljno pratiti njezin stil te je angažirati za modne editorijale. To je bila izvanredna prilika i polako je počela graditi status modne ikone, ali nažalost, opet je lutala. S jedne strane najveća pogreška bila je u tome što je prihvaćala sve suradnje, čak i one s lošijim dizajnerskim imenima, dok je s druge strane bilo izraženo korištenje vulgarnosti u odijevanju, posebice u spotovima, a sve kako bi se priskrbio koji klik više. I tako se taj začarani krug vrti sve do danas. Doduše, imala je dobrih suradnji s još nekoliko domaćih dizajnera, primjerice Zigmanom koji je apsolutno pogodio u kojem smjeru Jelena treba ići kada je u pitanju scensko odijevanje. Ali ona to očito ne vidi i nikako da posluša stručnjake koji joj daju korisne savjete nego luta od jednog do drugog dizajnera ne znajući ni sama što zapravo hoće. U želji da ostvari što više suradnji i udovolji svim dizajnerima zapravo šteti sebi i svom imidžu dok ti isti dizajneri zahvaljujući njezinom imenu na kraju mjeseca zbroje lijep novac. Naravno, uvijek treba pohvaliti podržavanje domaćeg dizajna, ali ono što zapravo treba učiniti je okupiti svoj stalni tim, nekoliko probranih stručnjaka koji će se stalno brinuti o njezinom stylingu.

Upravo to je ono što Severina ima, a Rozga nema. Tim. To je ključna riječ Severinina uspjeha u modnom i vjerojatno svakom drugom smislu. Severina jako dobro zna kome može vjerovati kad je odijevanje u pitanju. Doduše i ona surađuje s većim brojem dizajnera i brendova, ali onda dobro promisli koga će odabrati, a ne prihvaća sve. Sad se postavlja drugo pitanje, a to je ima li Rozga taj luksuz da može birati s kim će surađivati? To možemo samo pretpostavljati ali bez kvalitetnog tima ljudi i dakako stilista, sumnjam da će ikada doseći toliko željeni nivo na kojem je trenutno Severina. A još kad se sjetim kopiranja Severine (u smislu odijevanja), neukusnih stylinga u spotovima i paralela Rozga vs. Severina koje se stalno provlače kroz medije s razlogom se zapitam ima li uopće smisla uspoređivati njih dvije?! Kad bolje razmislim, ipak ne.

Tue Aug 04 2015 07:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Usko, kratko i što blještavije: Maja Šuput stilska je preslika Marka Grubnića

Foto: Facebook, Instagram
Maja voli i zna uživati u životu, a pritom odabire samo najbolje, pa drugačije nije ni što se odijevanja tiče

Usko, kratko i što blještavije – tako bi se otprilike mogao opisati sadašnji stil pjevačice Maje Šuput, koja je oduvijek šokirala svojim osebujnim modnim izričajem. Za razliku od početka karijere taj stil sada je mnogo smireniji i u potpunosti prilagođen njezinoj osobnosti. Maja voli i zna uživati u životu, a pritom odabire samo najbolje, pa drugačije nije ni što se odijevanja tiče. Na njoj ćete rijetko i nikad vidjeti komad odjeće koji nije markiran. I premda marka ne znači nužno stil, ona uz pomoć svojeg stilista zasad solidno plovi modnim vodama. Ne sasvim, jer ponekad iz elegancije zna „uletjeti“ u potpunu trivijalnost, a često i pretjera sa dotjerivanjem. Bolje rečeno – previše se trudi ostaviti najbolji mogući dojam i s jedne strane kao da potajno želi postati modna ikona domaće estrade. Naravno, zasad je to teško ostvarivo jer ni izbliza nije toliko modno iskusna da bi mogla konkurirati, primjerice, Severini.

Majin najveći problem i leži u tome što se previše trudi, a onda pogubi u silini želje da izgleda što bolje. Trebam li i spominjati neprirodno osunčan ten, silikone, hijarulone, tretmane i sve što je dosad pokušala?! Mislim da ne, ali jedno je sto posto sigurno, a to je da veliki utjecaj na nju u modnom smislu ima upravo njezin stilist  Marko Grubnić. On ju je puno naučio o stilu i pomogao da se izvuče iz neukusa koji ju je pratio godinama, a zatim uvukao u modnu trivijalnost i opsjednutost krpicama. Odnosno, da budem potpuno iskrena, u ovih nekoliko godina koliko surađuju, od nje je uspio napraviti (stilizirati) žensku presliku sebe. Tako su sad oboje neprirodno osunčani i usiljeno besprijekorno odjeveni. Ispravite me ako griješim, ali to je otprilike vidljivo s udaljenosti od Splita do Zagreba (smijeh). Da se razumijemo, nemam ništa protiv toga kad se netko trudi i želi izgledati dobro, dapače, ali kada takvo nešto želite postići svim silama onda se stvori „kontra – efekt“. Upravo to događa se u slučaju ovih dvoje ljubitelja mode.

Baš zbog toga Maja bi, sada kada je napokon pokazala da može i zna, trebala na neko vrijeme pokušati suradnju s drugim stilistom i pričekati rezultate. Ovo sada jest zadovoljavajuće ali smatram da ona može više i bi joj puno bolje pristajalo malo neopterećenosti i prirodnog izgleda. Nove suradnje nikad nisu na odmet. Možda bi ju tada počelo kontaktirati i više dizajnera za ambasadoricu brenda. Sumnjam da će se to dogoditi sada kada gledaju trivijalnost u spotovima poput „Amnezije“ i „Neprilike“, dalje da ne nabrajam. Kad se samo sjetim spota za pjesmu „Amnezija“ i onog kaputa leopard uzorka momentalno me uhvati vrtoglavica (smijeh).

Ne može se uspoređivati njezin privatni stil s onim u čemu se pojavljuje u spotovima. Naravno to nitko ni ne očekuje jer se radi o dvjema različitim kategorijama, ali je zanimljiva razlika između truda za privatan stil i u isto vrijeme nebrige za stil u spotovima koji su joj važan dio posla i koji joj na kraju krajeva donose zaradu i marketing. U svakom slučaju, hrvatska Paris Hilton trebala bi malo više poraditi na stylingu za spotove i pokušati nešto novo, dosad neistraženo, malo eksperimetirati modom. Svima je već nekoliko puta pokazala da ima ormar, odjeću i kolekciju štikli na kojoj bi joj vjerojatno zavidile i neke svjetske fashionistice, pa je šteta što se tom odjećom ne igra malo više. Tada bi, zasigurno ostavila puno bolji dojam ili ako ništa drugo, prestala biti Marko Grubnić u ženskom obliku.

Mon Jul 27 2015 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Giorgio Armani: Četiri desetljeća bezvremenske elegancije

Foto: Facebook, Getty Images
Naša kolumnistica ovog tjedna osvrće se na 40 godina dugu karijeru modnog virtuoza Giorgia Armanija

Kada se u tvrtki La Rinascente zaposlio kao dekorater izloga nije pomišljao da  je upravo započeo svoj put u svijet modnog biznisa. Ime Talijana Giorgia Armanija danas se veže uz bezvremensku eleganciju i nenametljivi luksuz, a ove godine proslavio je 40 godina uspješnog djelovanja na svjetskoj modnoj sceni. Koliko uspješnog svjedoči podatak o njegovom bogatstvu koje se procjenjuje na 7,8  milijardi američkih dolara. Ali nije sve uvijek bilo tako sjajno. Poslije prvog stečenog iskustva i rada za Nina Cerrutija osnovao je svoju malu modnu kuću te se unatoč neimaštini uspio nametnuti odijelima izrađenim po mjeri klijenata. Nepogrešiv smisao za eleganciju i „nos“ za biznis od samog početka pokazali su se kao dobitna kombinacija pa je napredovao strelovitom brzinom. Samo godinu dana nakon početka održao je prvu modnu reviju, a ubrzo i osvojio srca žena diljem svijeta jer, on točno zna procijeniti što žene trebaju i još bolje zna kako im to prezentirati. Premda mu neki zamjeraju pretjeranu komercijalnost i banalnost u kreiranju on baš tome dobrim dijelom može zahvaliti zavidni financijski status.

Armani kvalitetu prepoznale su brojne svjetske zvijezde, a one s kojima surađuje od samih početaka su Sophia Loren i Tina Turner. Njihovo ime pomoglo mu je da se bolje etablira, a haljine iz linije Armani Prive tako su postale nezaobilazan dio crvenog tepiha i svih važnih događanja u svijetu showbizza. Izuzevši liniju Armani Prive koja je namijenjena isključivo dobroj promidžbi Armani danas posjeduje zasebne linije koje uključuju casual, jeans i sportsku odjeću te modne dodatke, parfeme i dekorativnu kozmetiku.            

Ali kao ni to nije dovoljno ime je proširio i na lanac kafića, restorana, hotela pa čak i slastica. Sve to nosi njegov prepoznatljiv potpis.

I zbilja, ako pogledamo unatrag izgraditi tako impresivno poslovno carstvo u samo četiri desetljeća sigurno nije bilo lako. Još teže je sve to zadržati, posebno danas u vremenu krize kada posao zatvaraju mnogi pa čak i neka hvaljena imena. Ali Armaniju kao da sve ove godine baš nitko nije ni do koljena. Krajem prošle godine proglašen je najboljim rastućim brendom,  a početkom ove revijom i otvorenjem muzeja „Armani Silos“ u kojem se nalaze neki najznačajniji radovi i uspomene iz dosadašnje karijere.

Kako godine odmiču, imati odjeću s njegovim potpisom smatra se sve većim prestižom, a Armanijev put novim naraštajima dizajnera služi kao poticaj i dokaz da je sve moguće, čak i onda kada se krene od potpune nule. 

Mon Jul 20 2015 20:14:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin