Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d1c843629111cbaec8b4629/80
Foto: Pixabay

Mogu se pripremiti na sto načina: Pet razloga zbog kojih biste i ljeti trebali jesti gljive

Gljive su jedna od namirnica koja ujedinjuju i brzu pripremu i obilje prednosti za zdravlje našeg organizma.

Ljeti nitko ne voli provoditi mnogo vremena u kuhinji. Posežemo za jelima koja su gotova u nekoliko minuta, no pritom je nešto teže paziti i na to da ujedno budu i dobra za naš organizam. 

Bilo da se nalaze u omletima, juhama, kao dodatak tjestenini ili pak naprosto brzinski pečene na žaru, gljive su često dio naših jelovnika, i to neovisno o sezoni. No osim što su lako dostupne i brzo se pripremaju, njihova redovita konzumacija može značajno pridonijeti zdravlju čitavog organizma. Obiluju mineralima poput selena, kalija, željeza, bakra i fosfora, a sve su to esencijalne tvari koje se ne nalaze često u namirnicama koje nisu životinjskog porijekla, piše Zadovoljna.hr.

1. Čuvaju zdravlje mozga

Gljive, između ostalog, sadrže antioksidanse kao što su ergotionein i glutation, a prema istraživanju znanstvenika sa Sveučilišta Penn State, oni pomažu u prevenciji Parkinsonove i Alzheimerove bolesti. Zato predlažu jedenje barem pet komada gljiva dnevno, počevši od mladosti, kako bi se smanjio rizik od kasnijih neuroloških oštećenja. Za tim su tragom išli i znanstvenici sa Sveučilišta Singapur koji predlažu jedenje gljiva barem dvaput tjedno kao priloga u svrhu očuvanja kognitivnih funkcija.

2. Održavaju mladolik izgled

Već ranije spomenuti antioksidansi ergotionein i glutation imaju svoju funkciju i u očuvanju vanjskog izgleda. Naime, kada se oni nađu kombinirani u nekoj namirnici, pojačava se njihova učinkovitost pa štite organizam ne samo od bolesti nego i od utjecaja psihološkog stresa, koji pak nepovratno utječe na naš izgled odnosno na stvaranje bora. Zato uvrštavanje gljiva na jelovnik može biti jeftiniji način očuvanja mladolika izgleda.

3. Osnažuju kosti

Naiđete li u trgovini na pakiranje gljiva na kojem stoji oznaka UVB, bez imalo razmišljanja stavite ih u svoju košaricu. Zašto? Oznaka UVB ukazuje na to da su gljive tijekom svog rasta bile izložene sunčevoj svjetlosti, što nije uvijek slučaj, te su time spoj nazvan ergosterol pretvorile u vitamin D, koji je neophodan ne samo za našu kožu nego i za zdravlje čitavog koštanog sustava.

Posebno ih je važno uvrstiti u jelovnik ako inače ne jedete ili ne smijete jesti namirnice koje obiluju kalcijempoput mlijeka i mliječnih proizvoda zbog intolerancije na laktozu, kao i ako vam je dijagnosticiran manjak vitamina D.

4. Povoljno utječu na zdravlje srca

Gljive se često poslužuju kao dodatak glavnim jelima, a zasigurno ste primijetili da u toj kombinaciji čitavo jelo ima bolji okus, čak i bez potrebe za soljenjem, Naime, gljive sadrže glutamatne ribonukleotide koji im daju taj kiselkaso-slankasti okus. No najbolje od svega je to što jedna šaka gljiva sadrži svega 5 grama soli, vrlo malo masti i svega 25 kalorija te se tako ne opterećuje krvožilni sustav, a time ni srce kao njegovo središte.

5. Opskrbljuju energijom

S obzirom na to da gljive obiluju vitaminima skupine B, i to riboflavinom, folnom kiselinom, tiaminom, pantotenskom kiselinom i niacionom, pomažu u preradi drugih namirnica koje unosimo u svoj organizam. To znači da uz njihovu pomoć tijelo lakše i brže apsorbira energiju koju dobivamo od sve hrane koju jedemo te proizvodi crvene krvne stanice koje tijelom prenose molekule kisika.

Kad se uzmu u obzir sve te dobrobiti, kao i činjenica da se gljive ubrajaju u najzdravije namirnice svijeta, preostaje nam još samo odlučiti koje ćemo jelo s gljivama danas spremiti. Brzi omlet zvuči kao dobra ideja.

hr Wed Jul 03 2019 12:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5524d1b6d92d8638058b45ef/80

Vježba prije doručka je najbolja - treba ga samo malo odgoditi

Britanski znanstvenici su u novoj studiji dokazali kako vježbanje prije doručka donosi više zdravstvenih benefita nego vježbanje nakon obroka. Vježbanje prije jela povezuju s niskim razinama šećera u krvi

Ljudi s urednim navikama spavanja tijekom noći poste, što znači da prođe više sati od zadnjeg do prvog obroka, piše slashgear.com. 

Tijekom tog perioda opada razina šećera u krvi, a zbog toga pada i razina hormona inzulina koji regulira šećer. Vježbanje prije doručka u osnovi znači da ste pokrenuli tijelo dok je razina inzulina niska, a to je dobro jer će tijelo izgarati dvostruko više masnoća u usporedbi s ljudima koji vježbaju nakon doručka.

Rezultat se nije odrazio na gubitak kilograma koji je u oba slučaja isti, nego na neka druga područja. Tijekom studije koja je trajala šest tjedana znanstvenici sa sveučilišta Bath i Birmingham otkrili su da se kod ljudi koji su vježbali prije doručka značajno pojačala kontrola šećera u krvi i osjetljivost na inzulin.

Uspostavom kontrole šećera time je zaključio da su time značajno smanjili rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti. Ispitanici su u obje grupe podjednako gubili kilograme i pojačavali fizički spremu. Studija je uključila samo muškarce, a pokazalo se da nakon šest tjedana promjenom termina doručka, dakle samo jednog objeda u danu, ljudi mogu značajno utjecati na rezultate bez imalo napora. - pišu 24sata

hr Wed Oct 23 2019 21:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/546a4868189942e425000203/80
Foto: Screenshot YouTube

Devet stvari koje trebate eliminirati iz svog života kako biste živjeli kvalitetnije

Stvari koje stoje na putu vašoj sreći ili uspjehu treba eliminirati...
Koliko ste sretni i uspješni, djelomično ovisi o tome čime se okruženi. Stvari koje stoje na putu vašoj sreći ili uspjehu treba eliminirati.

U nastavku pročitajte nekoliko prijedloga za stvari, navike ili ljude koje trebate maknuti sa svog životnog puta.

Ljudi koji su vas povrijedili

Ne žele vam svi ljudi najbolje. Trebali biste identificirati ove ljude i maknuti ih iz svog života. Kontaktirajte s njima samo onoliko koliko je potrebno ili izbjegavajte ih u potpunosti ako je moguće. Koncentrirajte se na ljude koji su vam važni i koji su dobri za vas.

Perfekcionizam

Ako želite sve učiniti savršeno, rijetko kada ćete biti zadovoljni. To je frustrirajuće i vaša motivacija bit će sve lošija. Pokušajte se odvojiti od svog perfekcionizma. Tada ćete se puno slobodnije nositi sa svim izazovima.

Negativna uvjerenja

Razgovori koje imamo sa sobom imaju veći utjecaj na nas nego što možemo zamisliti. Zato pokušajte održati svoja razmišljanja pozitivnim kako ne biste potonuli.

Prošlost

Trebate gledati i u prošlost kako biste iz nje naučili i prisjećali se predivnih trenutaka. Ali ne biste trebali živjeti u prošlosti. Radujte se i unesite nove stvari u svoj život, a ne samo stare i poznate. Nećete stići daleko s rečenicom "uvijek sam to tako radio".

Osjećaji krivnje

Svatko od nas je prošao situacije u kojima je uradio nešto loše. Sigurno i vi imate takve događaje. Pustite ove osjećaje i situacije i tada ćete živjeti puno slobodnije jer prošlost ne možete promijeniti. Fokusirajte se na današnji dan i trudite se više.

Neželjeni savjeti

Savjeti koji dobivate od drugih ljudi nisu nužno najbolji savjeti. Poslušajte ih, ali i razmislite koji su vam korisni. Umjesto toga, pitajte za savjet osobe čija mišljenja su vam zaista važna.

Virtualni svijet

Namjerno odložite telefon na neko vrijeme i napravite digitalni detoks. Bit ćete zaprepašteni koliko vam vremena i energije može oduzeti stalno gledanje u telefon, laptop ili tablet. Odmaknite pametni telefon od sebe i zaposlite se analognim stvarima.

Nered oko vas

Vaša kuća ili stan također su mjesta koja vas mogu opterećivati, na primjer, ako je sve pretrpano stvarima koje zapravo ne trebate. Očistite ga i bacite ono što vam ne treba ili stvari koje niste koristili najmanje godinu dana.

Pretplate i članstva

Pogledajte malo bolje oko sebe. Trebaju li vam zaista neke pretplate? Mnoge od njih vam možda oduzimaju energiju, pa čak i novac. Odbacite sve što vam ne treba i iskoristite vrijeme za stvari koje su vam važne. - piše Život i stil

hr Wed Oct 23 2019 19:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db0374d29111c98c48b4572/80
Foto: Pixabay

Ružine latice pomažu kod nesanice, tjeskobe i prijatelj su probave

U aromaterapiji ružino je ulje među najdragocjenijima i najsvestranijima jer je podjednako blagotvorno za tijelo i dušu. Cvijet svih cvjetova poznat je kao moćan afrodizijak i vječan simbol romantike

Kult ruže snažno je obilježio i srednji vijek, kad su ljepotu 'cvijeta svih cvjetova' veličali pjesnici, glazbenici, slikari..., a alkemičari su je nazivali cvijetom mudrosti. U to su doba Europljani na Bliskom istoku otkrili njima dotad nepoznate vrste ruža koje su Arapi i Turci uzgajali za proizvodnju dragocjene cvjetne vodice i ulja.

Ružino ulje koristili su kao iznimno fin i skupocjen miris, a takav status uživa i danas jer je potrebno čak četiri do pet tona ružinih latica da se dobije jedna litra eteričnog ulja. U aromaterapiji ružino je ulje među najdragocjenijima i najsvestranijima jer je podjednako blagotvorno za tijelo i dušu. Esencije ružinih latica pomažu protiv nesanice, tjeskobe i glavobolje, potiču cirkulaciju i probavu. Ulje je izvrsno za opuštajuće masaže i kupke te za njegu kože i kose.

Cvijet svih cvjetova poznat je kao moćan afrodizijak i vječan simbol romantike pa je ruža nenadmašna kraljica parfema. Osobito je cijenjena Rosa damascena koja potječe iz Damaska i uzgaja se u iranskim planinama, a među najpoznatijima su i bugarske i turske ruže.

U kozmetici se ružino ulje najčešće koristi kao anti-age zato što potiče regeneraciju kože. Zbog hranjivih, uravnotežujućih i umirujućih svojstava ružino je ulje prikladno za sve tipove kože, a pomaže i zacjeljivanju ožiljaka, prevenciji strija te u liječenju kožnih bolesti.

Premda postoje tisuće kultiviranih ruža (neke kozmetičke tvrtke čak uzgajaju posebne vrste samo za svoje potrebe), među najcjenjenijim je 'poslasticama' za kožu divlja ruža (Rosa canina) poznata i kao šipak.

U destilaciji ružina eteričnog ulja nastaje i hidrolat - ružina vodica koja je odlična za hidrataciju, pa se često dodaje u tonike za lice. Kozmetika se obogaćuje i blagotvornim ekstraktima ružina lišća te mlijekom sjemenki, piše 24sata

hr Wed Oct 23 2019 13:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5daff8cc29111ce9c28b45ca/80
Foto: Dani tovara

Ovog vikenda na Marjanu šesti po redu Dani tovara

Kulturno-umjetnička udruga Uzgon organizira šeste Dane tovara
Provedite nadolazeći sunčani vikend u prostoru malog marjanskog amfiteatra uz edukativne radionice, javna čitanja poezije te bogati glazbeni program.

Raspored aktivnosti: Petak (25.10.) od 11 do 17h: predavanje o projektu "Toward Europe", performans Ramba Amadeusa i limene glazbe Žrnovnice, DJ program - C_bastard i Ruzina Frankulin

Subota (26.10.) od 11 do 17h: radionice ophođenja prema domaćim životinjama, nastup benda "Discopath", javno čitanje poezije uz kolektiv "Dadanti", DJ program - C_bastard i Ruzina Frankulin

Za okrjepu će biti zadužen Lab Split Craft Brewery - "Barba".

Aktivnosti provodi udruga "Uzgon" i Prirodoslovni muzej i ZOO vrt Split kao dio projekta "Gradimo Dom zajedno" koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Powered by Turistička zajednica Grada Splita.
Sve aktivnosti su besplatne.

Sve detalje možete pratiti na Facebooku
hr Wed Oct 23 2019 08:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .