Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ace29912af47f42778b4594/80

Lito ide mala: Zaboravite prebrojavanje kalorija, ovo je najlakša dijeta ikad

Scandi Sense dijeta trenutno je apsolutni hit među dijetama, što i ne treba čuditi obzirom da je nazivaju i 'najlakšom dijetom na svijetu'. Odlučite li skidati kilograme ovim načinom, nećete se morati zamarati zbrajanjem kalorija koje jedete. Njihov unos ograničit ćete s četiri šake hrane po obroku, od čega je jedna šaka proteina, jedna ugljikohidrata i dvije šake povrća

Dankinja Suzy Wengel (39) cijeli je život patila od prekomjerne težine, dosežući i do 100 kilograma. Primjenom jednostavnih pravila koja je sama osmislila za deset mjeseci je uspjela izgubiti oko 40 kilograma i zadržati se na toj težini, piše tportal.

Osim suvišnih kilograma, Wengel se riješila i kroničnog umora, srčane aritmije, alergije i gljivične infekcije ispod obješenog trbuha.

Tijekom druge trudnoće posvetila se proučavanju prehrane i shvatila da je za zdraviji način života i reguliranje tjelesne težine potrebno samo uravnotežiti proteine, povrće i masnoće.

Kvalificirala se za dijetetičara i počela osmišljavati jednostavan plan prehrane temeljen na šakama hrane. Prema tom planu, za svaki od tri glavna obroka možete pojesti četiri šake hrane, koja će vas sigurno zasititi ukoliko je pravilno uravnotežena.

Princip Scandi Sense dijete

Kod većine ljudi veličina ruku i dlanova je proporcionalna s njihovom građom i visinom, pa će žene svojim šakama izmjeriti u prosjeku preporučenih 1.500 kalorija dnevno, dok će muškarci izmjeriti prosječno oko 2.000 kalorija.

Primjenom načela Scandi Sense dijete tjedno se gubi u prosjeku od 400 do 800 grama, a svaki obrok trebao bi biti načinjen od najviše četiri šake pravilno uravnotežene hrane.

1. i 2. šaka: Povrće i salata

Potrebu za ugljikohidratima najbolje je zadovoljiti jedenjem povrća. Ako ga volite, možete pojesti dvije šake povrća po obroku, ali tijelu je dovoljna i samo jedna.

3. šaka: Proteini

Izvor proteina su meso, perad, riba, školjke, jaja, manje masni sirevi ili mahunarke. Morate ih uključiti u barem dva obroka dnevno, a ukoliko puno vježbate, uvrstite ih u sva tri obroka. Prerađeno meso poput kobasica, salama, šunke i slanine morate ograničiti.

4. šaka: Ugljikohidrati

Četvrta šaka su ugljikohidrati u obliku kruha, tjestenine, riže, krumpira, žitarica koje jedemo za doručak ili voća. Ako izbjegavate kruh, rižu ili tjesteninu, četvrtu šaku možete zamijeniti s još jednom šakom povrća ili pola šake proteina.

Masnoće

Po obroku dozirajte između jedne i tri jušne žlice masnoće. Pod masnoćama se podrazumijeva hrana poput maslinovog ulja, repičinog ulja, orašastih plodova, zrnja, sjemenki, majoneze, umaka od tartara, avokada, pesta, kao i maslac, vrhnje, masniji sirevi i tamna čokolada. Količinu prilagodite koncentraciji masnoća u hrani pa ako je ona veća kao u slučaju maslaca, ulja ili majoneze, smanjite količinu, a ako je riječ o hrani s manjom koncentracijom masti kao što su orasi, avokado ili sir, možete pojesti više.

Vodite računa i o potrebi za prehrambenim vlaknima, kojih ima u izvorima masnoća poput kokosovih pahuljica, avokada, orašastih plodova, zrna i sjemenki.

Pića

Potrebno je piti od litru do litru i pol vode dnevno. Crnu kavu, čajeve i dijetalna bezalkoholna pića možete piti po potrebi, ali razumno.

Ako želiš živjeti u životu gdje ima mjesta za čašu vina ili piva, dobro je utvrditi navike tijekom razdoblja mršavljenja, tako da ih imate na mjestu čak i nakon gubitka težine. Čaša vina ili piva nije isključeno, ali poželjno je usvojiti navike tijekom perioda mršavljenja, kojih se dobro držati i kad stignete do željenog cilja.

Začini

Nema potrebe jesti neukusnu hranu pa slobodno koristite različite začine.

Poslastice

U Scandi Sense dijeti ništa nije zabranjeno, ali postoje neke namirnice čiji unos ipak mora biti ograničen ili zamijenjen drugim obrocima. Riječ je o slatkišima, kolačima, sladoledu, čipsu, tortiljama ili slatkim napitcima.

hr Wed Apr 11 2018 17:30:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4de03dcb557afa2e8b463c/80

Evo tko će gledati film Sicario

Čestitamo sretnim dobitnicima!
Najbržim čitateljima dijelimo četiri puta po dvije ulaznice za film Sicario, a sve što je trebalo napraviti bilo je poslati osobne podatke s naslovom maila Sicario na mail: info@dalmacijanews.hr.

Ulaznice su osvojili:
- Kata Banović
- Zvonimir Brajković
- Maja Boko
- Hrvoje Šimac

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 01.08.2018. CineStaru Split, Joker centar.

Rat zbog droge na granici SAD-a i Meksika eskalira, jer su karteli počeli trgovati teroristima diljem američke granice. Kako bi pobijedio u ovome ratu, savezni agent Matt Burns (Josh Brolin) će se morati udružiti sa živahnim Alejandrom (Benicio Del Toro).
hr Tue Jul 17 2018 20:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a6846cfb9e03ea1588b45bb/80
Foto: Pixabay

Vježbanje u vodi - u sat vremena može se potrošiti između 600 i 700 kalorija

Voda je oko 10 do 12 stupnjeva niža od temperature tijela, oko 780 puta gušća od zraka, ima znatno veće trenje od zraka, a samim time pruža 10 do 12 puta veći otpor.

Vrijeme je godišnjih odmora koje većina ljudi provodi na ljetovanju što podrazumijeva plivanje u moru ili na bazenima. Plivanje je, dakako, više od osvježenja: to je sjajan sport u nizu aspekata, odlična vježba za kompletni organizam, povoljno djeluje na zdravlje, kardiovaskularni sustav, a osim toga boravak u vodi djeluje umirujuće na živčani sustav te pospješuje oslobađanje organizma od stresa, piše portal Živim.

Tijekom te aktivnosti s različitim udjelujem sudjeluje čak četrnaest glavnih mišićnih skupina. Kod kraula, leđnog i leptir načina plivanja to su mišići ramena i ruku, veliki prsni mišić i gornji mišići leđa. Kod prsne tehnike dominantnu ulogu imaju mišići nogu.

 

Zdravstvene prednosti

Plivanje je sport koji se, zbog karakteristike vode, savjetuje prakticirati i za rješavanje brojnih zdravstvenih tegoba, odnosno u terapeutske svrhe - kod lošeg držanja, strukturnih deformacija kralježnice i  mnogim drugim situacijama Naime, voda je oko 10 do 12 stupnjeva niža od   temperature tijela, oko 780 puta gušća od zraka, ima znatno veće trenje od zraka, a  samim time pruža 10 do 12 puta veći otpor.

Stoga su i vježbe u vodi, zbog otpora koji ona pruža mnogo učinkovitije i povoljno djeluju na muskulaturu cijelog tijela. Vježbanje u vodi jako je korisno u periodima nakon operacija, povreda ili smanjenih sposobnosti. U tim uvjetima voda pruža dovoljno jak otpor, a pokret se može izvoditi u cjelosti. Zbog većeg otpora, vježbe u vodi iziskuju veliku porošnju energije, a to znači da se u sat vremena može potrošiti između 600 i 700 kalorija.  Dok radite protiv otpora, mišići se razvijaju i jačaju,

 

Prednost vježbanja u vodi je što se na taj način čuvaju udarci na zglobove i kralježnicu, spiječena je stoga mogućnost ozljueda pa su s tog aspekta dobre i za osobe koje imaju prekomjernu tjelesnu težinu, terudnicama ili osobana s nekim zdravstvenim tegobama koje im onemogućavaju da se bave drugim sportom poput vožnje bicikla ili trčanja.   

 

Sagorijevanje kalorija

Fleksibilnost je jedna od pet komponenti zdravog vježbanja, a to se često igbnorira. Upravo fleksibilnost starenjem postaje vrlo važna jer ukoliko je slaba  ograničen je opseg pokreta i pokretljivosti, smanjujuje se ravnoteža i koordinacija, što u konačnici može kod osoba zrelije dobi može dovesti do opada i ozljeda. Vježbe u vodi jednostavan su i učinkovit način za povećanje fleksibilnosti zbog jedinstvenog okruženja koje voda pruža. 

Razna su istraživanja potvrdila da se zbog otpora vode može sagorjeti mnogo više kalorija nego izvođenjem istih vježbi na suhom. Prava ljepota vježbi u vodi je i u tome što iako se kalorije tope, a sve djeluje puno lepršavije i lakše.

To je dijelom posljedica prirodnog učinka hlađenja vode - jednostavno se ne osjećate tako vrućima i znojavima kao kad vježbate u teretani.

hr Tue Jul 17 2018 17:39:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4de03dcb557afa2e8b463c/80

Dijelimo ulaznice za film Sicario

Sretne dobitnike ćemo objaviti večeras oko 21 sat
Najbržim čitateljima dijelimo četiri puta po dvije ulaznice za film Sicario, a sve što trebate napraviti jest poslati osobne podatke s naslovom maila Sicario na mail: info@dalmacijanews.hr.

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 01.08.2018. CineStaru Split, Joker centar.

Rat zbog droge na granici SAD-a i Meksika eskalira, jer su karteli počeli trgovati teroristima diljem američke granice. Kako bi pobijedio u ovome ratu, savezni agent Matt Burns (Josh Brolin) će se morati udružiti sa živahnim Alejandrom (Benicio Del Toro).
hr Tue Jul 17 2018 14:25:49 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4dbb35cb557abc278b47b8/80

Rodijaci o herecegovačkim gastabajterima: Hit komedija u Sinju

U ovoj jednosatnoj komediji s dva lica, Stipana i Matišu glume Miro Barnjak i Velimir Pšeničnik Njirić, koji potpisuje i režiju.
Gastarbajteri iz pera Petra Miloša na duhovit način oslikavaju vrijeme u kojem živimo i razdoblje rata koje je iza nas, kao i događaje iz života dvojice hercegovačkih gastarbajtera koji na pola nepismeni, bez znanja, rade u Njemačkoj.

A događanja počinju kada jedan od njih dvojice dobiju odbijenicu za penziju. Radnja se događa u zapuštenoj gastarbajterskoj sobici negdje u Njemačkoj. Odličana i duhovita predstava, od prve scene kod gledatelja izaziva smijeh, pa do kraja, dok se zastorne spusti.

- Nakon ove predstave odlučio sam napisati još dvije verzije ‘Rodijaka’. Jedna će biti bošnjačka i zvat će se ‘Jarani’, a druga srpska ‘Burazeri’. Sve na isti ovaj kalup, jer se ova predstava može prilagoditi bilo kojem narodu. Nema naroda koji nema svojih nevolja, što bi rekao Kikaš, niti ima čovjeka bez muka, rekao je sada već pokojni autor Petar Miloš.

Jedan od razloga što su se odlučili na ovaj tekst, kaže Njirić, je i taj “što je autor teksta, gospodin Petar Miloš, normalan i kvalitetan pisac, koji ne doživljava histerične napade, poput velikog broja njegovih kolega.“

Barnjak kaže kako su se na predstavu odlučili jer je to glumačka predstava.

- U njoj je pretežito sav teret predstave na glumcu, njegovom talentu i zanatu, njegovom osjećaju za publiku, njegovom šarmu i iskustvu - rekao je Barnjak.

Kaže kako izvedbu glumaca i predstavu gotovo jednako dobro s pozitivnim emocijama reagiraju svi, od djece pa do staraca, neovisno o školskom obrazovanju i pripadnosti ovim ili onim društvenim statusima ili skupinama.

Glumci kažu kako su se na samostalni projekt odlučili najviše iz razloga jer im je gluma i posao i poziv i kruh svagdašnji te iz razloga jer su potplaćeni za svoj stvaralački posao u kazališnim institucijama.

- Danas živimo u siromašnijem vremenu i duhovno i materijalno, u depresivnijem vremenu, s manje nada u bolju budućnost. Živimo u vremenu kada se narod u skladu sa svjetskim trendom sve više tretira kao stoka, roblje, “stoka sitnog zuba”, glasačka mašina u takozvanoj demokraciji korupcije - rekao je Njirić te dodaje kako su prvi vidljivi simptomi propasti svake civilizacije bili su urušavanje moralnih i kulturnih vrijednosti.

- Ima pravde! Samo tribaš imati para za nju - ističu na kraju glumci u predstavi.
hr Tue Jul 17 2018 11:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .