Društvene mreže obilježile su digitalno doba u kojem živimo pa tako ne iznenađuje da one značajno utječu na izbor naših odredišta, ali i na način na koji putujemo, od potrage za idealnim odredištem, aktivnostima koje nas zanimaju i hranom koju treba kušati pa sve do izbora odjeće. Booking.com, svjetski lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, proveo je istraživanje na 21.500 svjetskih putnika među kojima su i putnici iz Hrvatske kako bi otkrio koliki utjecaj društvene mreže imaju na izbor odjeće za putovanje.
Skoro
polovica (48%) putnika iz Hrvatske smatra da je važno dobro
izgledati na odmoru, no umjesto da odijevanjem zadive suputnike, njih
28% želi biti u najboljem izdanju radi fotografija koje se
objavljuju na društvenim mrežama - posebice kada su u pitanju
generacija Z (49%) i milenijalci (33%). Skoro četvrtina (23%)
putnika iz Hrvatske pakira se uzimajući društvene mreže u obzir,
odnosno znajući da će ih ljudi fotografirati dok su na odmoru.
Za
putnike iz Hrvatske prijatelji
(71%),
uz obitelj (62%) i modne časopise (42%), uvelike utječu na modne
izbore na putovanju. Utjecaj koji društvene mreže imaju na
rezervacije do izražaja je došao 2018. godine kada je popularna
kultura postala glavna inspiracija* mnogim putnicima. Kao nadahnuće
za odjeću koju nose na putovanje, 40% putnika iz Hrvatske navelo je
televiziju.
Svi
mi trošimo velike količine vremena na osmišljavanje odjevnih
kombinacija za putovanje, no modni dizajner Christian Cowan
savjetuje: “Moja
top preporuka za brzo pakiranje je držanje svega na vješalicama.
Sva moja odjeća je na tankim vješalicama pa je lako spremim u
kovčeg. Onda je po dolasku samo nabacim na držač. U svim osnovnim
komadima odjeće koje ponesete trebali biste se osjećati vrhunski.”
A
najbolji dio kupovine za putovanje? Kada je u pitanju nadolazeće
putovanje, 11% putnika iz Hrvatske veseli se shoppingu prije
putovanja, a nošenje odjeće u kojoj do izražaja dolazi preplanuli
ten raduje 16% putnika iz Hrvatske. Odabir odjeće za putovanje zna
biti težak s obzirom na svu silinu dostupne inspiracije. Stoga se
20% putnika iz Hrvartske okreće modnim trendovima, dok 21% njih
podrobnije istražuje kombinacije prikladne odredištima.
Kada
govorimo o pakiranju, svi smo doživjeli razne nezgode. Više od pola
putnika iz Hrvatske (64%) dogodilo se da su spakirali previše
stvari, njih 29% zaboravilo je neku od osnovnih potrepština, 16%
putnika iz Hrvatske zaboravi spakirati punjač, 7% spakira premalo
stvari. Problem koji najviše iritira definitivno su eksplozije
bočica šampona jer 3% putnika iz Hrvatske neispravno zatvori posude
s tekućinom.
Ako
tražite inspiraciju za svoje sljedeće putovanje, dizajner Christian
Cowan poručuje:
“Kada su u pitanju fotografije za društvene mreže, pokažite
ljudima svoju stranu koju oni još nisu vidjeli - odjenite novi
kupaći kostim ili omiljenu haljinu, za promjenu stavite kosu u rep
(ili je raspustite)! Začinite selfije zanimljivim pozadinama koje će
ljudima pokazati da ste na odmoru. Ove će se godine sve vrtjeti oko
životinjskih uzoraka i neprirodnih boja. Budite hrabri, živopisni i
uzbudljivi! Ne bojte se spakirati i kombinirati različite
životinjske uzorke - produbit ćete osobni stil i pokazati svijetu
da se ne bojite. Stilski je to rizik, no definitivno se isplati.”
No,
jedan od deset (10%) putnika iz Hrvatske osjeća pritisak oko
kupovine nove odjeće za putovanje nakon što vide tuđe fotografije
s odmora na društvenim mrežama.
Koliko
vremena zaista trošimo na pakiranje?
Voljeli
to ili mrzili, planiranje i pakiranje odjeće za putovanje sastavni
je dio pripreme za putovanje. Kakvu god vrstu putovanja zamislili,
želite se osjećati ugodno i samouvjereno, stoga unaprijed
isplanirane odjevne kombinacije predstavljaju jednu brigu manje.
Čak
dvije petine (41%) svjetskih putnika smatraju pakiranje uzbudljivim
dijelom svog putovanja dok samo jedna trećina (29%) putnika iz
Hrvatske misli isto. Za gotovo dvije trećine putnika iz Hrvatske
(73%) jedna od najvećih briga je kakve će biti vremenske prilike na
odredištu, 50% putnika iz Hrvatske brine jesu li dovoljno istražili
lokaciju na koju putuju, a brigu o tome pakiraju li dobru odjeću za
putovanje ima samo 35% putnika iz Hrvatske
Planiranje
odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do
kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija. Istraživanja su
pokazala kako putnici iz Hrvatske u prosjeku troše gotovo četiri
sata na pripremu odjeće za putovanje i isto toliko na pronalazak
smještaja, što je manje nego što troše na istraživanje
destinacije (pet sati). Zanimljivo je to da putnicima iz Hrvatske
treba najviše vremena (46%) kada se pakiraju za party putovanje,
pakiranje za posjet gradu drugo je po redu (23%), a zatim slijedi
putovanje na destinacije s plažama (19%), dok najmanje vremena
oduzima spremanje za spa putovanja (13%).