Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1d38652af47f2b278b45d5/80
Foto: Pixabay

Po broju srčanih udara Hrvati su sedmi u EU: Pet korisnih savjeta za unaprjeđenje zdravlja

Na sreću, velika većina zdravstvenih problema povezanih sa srcem mogu se izbjeći odgovornim ponašanjem.
Briga za zdravlje globalno postaje sve češća tema zbog podizanja svjesnosti prosječnog čovjeka o ponašanjima koja mogu spriječiti nastajanje određenih bolesti. Briga o srcu i kardiovaskularnom sustavu zasigurno zauzima primat kada se priča o zdravlju. Hrvati već tradicionalno prednjače u crnim statistikama o bolesti srca. Tako je Hrvatska zauzela visoko sedmo mjesto u Europskoj uniji po broju srčanih udara u zadnjem statističkom izvješću Eurostata. 

Na sreću, velika većina zdravstvenih problema povezanih sa srcem mogu se izbjeći odgovornim ponašanjem. U nastavku slijedi pet savjeta koji će vam pomoći unaprijediti vaše zdravlje: 

1. Prestanite pušiti 
Konzumiranje duhanskih proizvoda dvostruko povećava rizik od srčanog udara. Čak i male količine duhana mogu izazvati probleme s kardiovaskularnim sustavom koji naposljetku mogu izazvati srčani ili moždani udar. Treba istaknuti kako su i pasivni pušači podložni ovom riziku.

2. Tretirajte vaše zdravstvene probleme 
Ako imate neke od bolesti ili medicinska stanja koja povećavaju rizik od srčanog udara, konstantno ih nadzirite uz pomoć liječnika. Ovo osobito vrijedi za ljude koji imaju visoki kolesterol, krvni tlak ili šećer. 
 
3. Održavajte zdravu tjelesnu težinu 
 
Problemi s pretilošću su nažalost također postali odrednica velikog broja stanovnika Hrvatske. Pretilost može ozbiljno ugroziti vaše zdravlje. 
 
4. Redovito vježbajte 
 
Srce je, osim što je najvažniji organ, i dalje mišić na koji pozitivno utječu opterećenja od fizičke aktivnosti. Pokušajte vježbati barem 30 minuta dnevno. 
 
5. Jedite hranu zdravu za srce 
 
Uživajte u mnogo biljnih namirnica, kao što su voće, povrće, orašasti plodovi i cjelovite žitarice. Ograničite unošenje natrija, zasićenih masnoća, kolesterola, trans masnoće i rafiniranog šećera. Omega-3 masne kiseline su dobre masti i pronalaze se u tuni, lososu, lanenom sjemenu, bademima I orasima. Jednozasićene masti također su dobre za vas, a nalaze se u maslinovom ulju i kikirikiju.
hr Sun Jun 10 2018 16:45:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9a936529111cb3218b4570/80

U Zavičajnom muzeju u Imotskom otvorena izložba „Dva pasionska fenomena Imotske krajine“

Večeras je u Zavičajnom muzeju u Imotskom otvorena izložba „Dva pasionska fenomena Imotske krajine“, koja se održava u sklopu projekta „Sine Božji budi faljen“.
Ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Imotski Ankica Jukić zahvalila je svima koji su pomogli realizaciji ovoga projekta.

- Zahvaljujem Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, Gradu Imotskom, Općinama Runovići, Zmijavci, Podbablje, Zagvozd i Lovreć na potpori. Željela bih apostrofirati suradnju s Konzervatorskim odjelom u Imotskom. Veselim se što će ova izložba gostovati u Slavoniji i što ćemo ostatku Hrvatske pokazati bogatstvo kantanja“, izjavila je ravnateljica Jukić.

Voditelj Zavičajnog muzeja u Imotskom Branimir Leko istaknuo je kako ova izložba ima gostujući karakter.

- Zahvaljujem svima koji su nam fotografijama, videozapisima, podacima ili na bilo koji drugi način pomogli prilikom realizacije ove izložbe. Posebno zahvaljujem župnicima koji su nam svo ovo vrijeme bili na raspolaganju“, izjavio je.

Na otvaranju izložbe nastupila je klapa Bratovština Gorica-Sovići i kantači iz Poljica i Grubina.

Već ovoga vikenda koncerti i izložbe u sklopu ovoga projekta održat će se i u Slavoniji. 29. ožujka u 19 sati koncert „Uputi se tužna mati“ kao i prezentacija fenomena kantanja održat će se u Crkvi Sv. Ćirila i Metoda u Osijeku, 30. ožujka u 18 sati u Crkvi Sv. Euzebija i Poliona u Vinkovcima, a 31. ožujka u 18 sati i 30 minuta u Crkvi Sv. Filipa i Jakova u Vukovaru.
hr Tue Mar 26 2019 22:02:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9a8e1f29111c99218b4592/80

Ne možete poslati poruku u Messengeru ili lajkati nešto na Facebooku? Niste jedini

Pratit ćemo i dalje što se događa i hoće li se situacija popraviti ili nas čeka još problema.

Baš kad smo počeli zaboravljati najgori pad Facebooka u njegovoj povijesti, ponovno su se pojavili problemi za korisnike.

Neki korisnici javljaju kako ne mogu poslati poruke u Facebook Messengeru (pogotovo emojije i gifove), drugi kako ne mogu uređivati objave ili ih lajkati.


Iako još nema nikakvih službenih potvrda o problemima, Down Detector bilježi sve više problema. Počelo je u Nizozemskoj i Belgiji, a sad se sve više širi po Europi.


Probleme prijavljuju i korisnici Instagrama kojima su prvo "nestajale" ključne riječi (hashtagovi), a sad više ne mogu ni označiti osobe na fotografijama, piše zimo.hr


hr Tue Mar 26 2019 21:41:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b600032cb557a9d4f8b462b/80

Plivanje - besplatan eliksir zdravlja koji usporava starenje

O zdravom životu posljednjih godina priča se i piše više nego ikada, a mnogima ne pada na pamet da postoji jednostavan, svima dostupan, univerzalan i besplatan eliksir zdravlja i dugovječnosti – plivanje.

Istraživanje Sveučilišta u Indiani, koje je trajalo 30 dana na uzorku od 3.000 ispitanika svih uzrasta, pokazalo je da je plivanje blagotvorno za cijeli organizam.

Čak 92% plivača prijavilo je poboljšanje raspoloženja i porast energije, 63 % je smršavjelo, a primjećen je i boljitak kod gotovo svih koji su bolovali od srčanih tegoba.

Ovi rezultati nisu iznenađujući, ako imamo u vidu da plivanje pokreće mišiće cijelog organizma bez mogućnosti ozljeda, a uz to oslobađa takozvane hormone sreće.

Plivanjem jačaju srčani mišići, a upravo njihovim jačanjem produbljuje se disanje i tijelo dobija više kisika. Samo 30 minuta kontinuiranog plivanja svakoga dana dovoljno je da se steknu kondicija i izdržljivost, što značajno usporava proces starenja.

Plivanje pozitivno utječe i na rad hormona, što je jedan od glavnih faktora zdravlja, posebno kod žena. Ako uzmemo u obzir i činjenicu da se za pola sata plivanja potroši oko 320 kalorija, što je više nego tijekom hodanja ili vožnje bicikla, jasno je i koliko je ovaj sport dobar za liniju.

Optimalna tjelesna masa je bez sumnje jedan od uvjeta, ali i pokazatelja dobrog zdravlja. Gdje je dobro zdravlje, tu je i dug i kvalitetan životni vijek, a u njegovom dostizanju plivanje nam je od najveće koristi, piše N1.

hr Tue Mar 26 2019 21:29:38 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Možda će vas iznenaditi koliko često trebamo potpuno zamijeniti posteljinu

Vidljivi znakovi pohabanosti su žutilo, blijeda boja i prorijeđena tkanina

Posteljina u kojoj spavate vrlo je osobni predmet u kućanstvu. Iako ćete ju možda birati prema uzorku ili boju, na kraju je ipak najbitnije da vam je ugodno spavati u njoj. Ali koliko dugo možemo koristiti posteljinu? Odgovor bi vam mogao iznenaditi.

Plahte bi trebalo potpuno zamijeniti

Iako vam ovo možda zvuči pretjerano, postoji više razloga zašto je to jako važno. Zamislite o tome koliko košulja izgleda istrošeno nakon što ju nosite jako dugo. Vidljivi znakovi pohabanosti su žutilo, blijeda boja i prorijeđena tkanina, ali i vi se tako možete osjećati što lako može poremetiti vaš san. 

Suosnivačica tvrke koje prozvodi posteljinu, Vicki Fulop, za House Beautiful objasnila je što sve utječe na životni vijek posteljine i kako joj produljiti trajanje. 

Vrlo je važna kvaliteta

"Baš kao što dijamant ima svoju kvalitetu (boja, rez, čistoća i karat), tako morate razmotriti i kvalitetu pamuka, spojeve i tkanje", objašnjava Vicki Fulop. Ona preporučuje egipatski pamuk, osim što je mekan, vrlo je izdržljiv. "Egipatski pamuk može biti jak, fin i od njega se može napraviti iznimo glatka i mekana posteljina", dodaje ona. Naravno, postoji još velikiizbor materijala pa možete potražiti kvalitetniju posteljinu. 

Iako se preporučuje da posteljinu potpuno zamijenite u roku dvije do tri godine, postoji nekoliko stvari kako biste produlji rok trajanja. Naravno, vrlo je važno imati više setova kako biste mogli redovito mijenjali. Pažljivo ih perite i sušite, ali ih nemojte spremati u plastične kutije, ostavite ih u prostoru u kojem mogu "disati", objasnila je dalje, piše zivotistil.hr

hr Tue Mar 26 2019 20:53:47 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .