Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b587ae9cb557ad51d8b4ea0/80
Foto: PIXABAY

Imenovana nova uprava Jadranske banke te iznijeli planove za Šibenik

Mato Filipović imenovan je predsjednikom nove uprave Jadranske banke koju je preuzela Hrvatska poštanska banka (HPB), dok je Alan Herjavec imenovan za člana uprave. Time je okončan rad sanacijske uprave Jadranske banke, a cilj nove uprave je što brže pripajanje Jadranske banke HBP-u koja je početkom srpnja postala njen vlasnik i dokapitalizirala je sa 110 milijuna kuna.

Kao novi vlasnik Jadranske banke Hrvatska poštanska banka osnovat će snažan Regionalni centar Šibenik koji će biti odgovoran za financijsku podršku i široki program partnerstva sa svim nositeljima razvoja u Šibensko-kninskoj županiji. Plan je u srednjoj Dalmaciji ojačati poziciju najveće banke u hrvatskom vlasništvu.

Mato Filipović i Alan Herjavec na funkcije predsjednika i člana uprave JABA-e dolaze s rukovodećih pozicija u Hrvatskoj poštanskoj banci, piše Šibenik.in.

- Preuzimanjem JABA-e HPB povećava svoj tržišni udjel za oko 0,40 posto širi bazu klijenata za približno 10 posto te stvara osnovu za dodatni rast i povećanje prihoda. Preduvjet za ostvarenje navedenih pozitivnih efekata stjecanja JABA-e je brzo i efikasno pripajanje u sustav HPB-a. Tijekom procesa sanacije JABA nije bila u mogućnosti provoditi prodajne aktivnosti te je potrebno poslovno restrukturiranje u cilju očuvanja vrijednosti i osiguranja normalnog funkcioniranja uz ispunjenje svih regulatornih zahtjeva koje banka po izlasku iz sanacije mora ispunjavati. Uprava JABA-e će djelovati s posebnim naglaskom na odgovornost prema zaposlenicima, klijentima banke i prema lokalnoj zajednici – kazao je Mate Filipović, predsjednik Uprave Jadranske banke.

Zajedno s Jadranskom bankom HPB premašuje 5 posto tržišta, a daljnje povećanje tržišnog udjela najveće banke u hrvatskom vlasništvu planiraju ostvariti organskim rastom, ali i novim akvizicijama, ukoliko za njih bude prilike.

- Kupnjom Jadranske banke Šibenik napravljeni su daljnji koraci u stvaranju kvalitetne i jake banke u hrvatskom vlasništvu. Neto dobit u prvih šest mjeseci ove godine iznosi 94,4 milijuna kuna. U narednom razdoblju u posebnom fokusu će biti brzo pripajanje Jadranske banke, povećanje operativnog rezultata te dizanje kvalitete i brzine usluge klijentima ali i vrijednosti za naše dioničare. Radit ćemo na ova tri prioriteta paralelno, kao što smo 2015. i 2016. godine istodobno uspjeli provesti dokapitalizaciju, ostvarili dvije rezultatski najbolje godine u povijesti HPB-a i restrukturirali banku – naglasio je Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a.

S 94,4 milijuna kuna neto dobiti HPB je ostvarila odličnu profitabilnost i svoj najbolji polugodišnji rezultat.

Operativna dobit HPB-a iznosi 137,9 milijuna kuna, što je 34,5 milijuna kuna ili 20 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2017. godine kao posljedica manjih prihoda zbog padajućih kamatnih stopa i stalnog prirasta viškova likvidnosti. Neto kamatni prihod manji je 5,1 posto, a kao i u prethodnim razdobljima nastojali smo pad kamatnog prihoda ublažiti smanjenjem kamatnog rashoda.

Neto prihod od naknada manji je 2,9 posto, a ostali nekamatni prihodi niži za 29,8 posto zbog izostanka jednokratnih i neredovitih efekata od trgovanja vrijednosnim papirima kao i izostanka dividende od ovisnih društava u skladu s politikom zadržavanja dobiti 2017. Operativni troškovi su u blagom porastu od 4 posto što je uglavnom regulatorno uvjetovano dok će pripajanje Jadranske banke kratkoročno utjecati na manji rast izdataka.

Banka ima znatno manje troškove rezerviranja nego u prethodnom razdoblju koje je bilo opterećeno rezervacijama za Agrokor. Postignuti su solidni rezultati od naplate neprihodujućih plasmana i zadovoljavajuća pokrivenost ispravcima vrijednosti, 65 posto na kraju polugodišta. Primljeni depoziti porasli su 897 milijuna kuna, imovina banke porasla je 4,7 posto na 20,7 milijardi kuna. Kapital iznosi 1,95 milijardi kuna s povećanjem od 2,2 posto u prvom polugodištu i to najviše zahvaljujući ostvarenoj neto dobiti.

- Prvo polugodište 2018. označava naš povratak trendovima profitabilnosti koje smo postavili u 2015. i 2016. godini. Rekordna neto dobit za polugodište u uvjetima pritiska nove regulative, uz istovremeno uložene napore da uspješno zaključimo transakciju stjecanja Jadranske banke, je dokaz naše predanosti poslu i potencijala kojeg imamo. Međutim, da bismo ostvarili viziju HPB-a kao bitnog igrača na bankarskom tržištu – u narednom razdoblju ćemo se potruditi postići nužna poboljšanja u operativnom rezultatu – rekao je David Tomašek, direktor Ureda za strateški razvoj HPB-a.

hr Wed Jul 25 2018 15:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b712248cb557a27688b47b7/80
Foto: PIXABAY

Tvrtka Crocs zatvara sve svoje tvornice i 132 dućana do kraja godine

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

Tvrtka Crocs najavila je prodaju svoje posljednje dvije tvornice radi poboljšanja profitabilnosti kao i odlazak šefa financija iduće godine, piše Daily Mail.

Američki proizvođač obuće potvrdio je da će zatvoriti tvornice u Meksiku i Italiji, prenosi poslovni.hr

Crocs je dosad zatvorio 28 od svojih 558 trgovina, a do kraja godine planiraju zatvoriti njih još 132. Još nije objavljeno gdje će se ubuduće proizvoditi Crocsice.

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

hr Mon Aug 13 2018 08:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5333cb2c179942a8717b2536/80

U posljednje dvije godine promet na Facebooku se prepolovio

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije

Nekan najpopularnija društvena mreža Facebook ovih se dana suočava s najvećom krizom od svog osnutka. 

Naime, prema pisanju američkog poslovnog magazina Forbes, Facebook u ovim trenucima bilježi 4,7 milijardi mjesečnih pregleda, što je upola manje nego prije dvije godine. 

2016. popularna društvena mreža bilježila je 8,5 milijardi pregleda mjesečno. Također, bila je druga najposjećenija stranica na internetu, odmah iza Googlea, koji je nedodirljiv na prvom mjestu. 

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije. 

Jedan od glavnih je što sve više ljudi starije životne dobi otvara profile na Facebooku, pa njihova djece zatvaraju profile. Gotovo tri milijuna Europljanamlađih od 25 godina ugasilo je svoje profile nakon što su njihovi roditelji pristupili Facebooku. 

Podsjetimo, Facebook je u srpnju izgubio 120 milijardi dolara tržišne vrijednosti u samo jednom danu, a to je šefa Marka Zuckerbega osobno stajalo 17 milijardi dolara, procjenjuje Guardian.

Druge platforme koriste pogrešne korake svojih konkurenata, pa tako YouTube s 4,5 milijardi mjesečnih pregleda prijeti Facebooku na drugom mjestu. Prvi je i dalje Google s 15,2 milijardi posjeta mjesečno., pišu Vijesti


hr Sun Aug 12 2018 17:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

U zadarskim restoranima osjetno manje gostiju

Iz Ministarstva turizma stižu brojke o sve više turista na obali. No, s njima se ne slažu ugostitelji. Ova godina, tvrde, prema potrošnji lošija je od lanjske i to zato jer je osjetno manji broj turista.

A i oni koji borave na obali rijetko se daju nasamariti visokim cijenama. Na gotovo svakoj destinaciji može se pronaći hrana za svačiji džep. Provjerili smo što to turisti biraju u Zadru.

U kuhinji vrhunskog zadarskog restorana fete gofa s bombonima od punjenih maslina i tortelini od burate punjeni sirom i limunskom travom u kremi od tikvica pripremaju se za klijentelu koja dolazi po doživljaj vrhunskih okusa Dalmacije, prenosi eZadar.hr

"Stranci ovdje dolaze ili po preporuci ili zbog toga što smo jedni od recimo restorana više klase u ovome gradu. Žele se dobro osjećati, žele imati adekvatnu i uslugu i ponudu pa im nije problem cijena", pojašnjava Sandra Petričić, voditeljica restorana "Kornat".

Ali, klijentelu koja će izdvojiti od 120 do 220 kuna za glavno jelo nemaju svi gradski restorani. U onima koji su cjenovno u srednjoj kategoriji, osjetan je, kažu, pad gostiju u odnosu na prošlu godinu, a i jela se češće biraju prema cijeni.

"Mi smo specijalizirani za tjestenine. Sva tjestenina koja se radi ovdje radi se ručno i znači to nam je baza. To ide najbolje, a definitivno umaci koji su jeftinijeg cjenovnog ranga idu puno bolje nego skuplji", ocijenio je Marko Valković, voditelj restorana"Pašta&svašta".

Ove im godine dobro ide i popularni brunch - razne salate i američke palačinke koje stoje od 40 do 60 kuna.

"Odlična je cijena za ono što dobijemo. Vidjeli smo da nude brunch i od tada dolazimo ovdje svaki dan jesti brunch", kaže Basil iz Švicarske.

"Jeftinije je nego u Italiji", zaključuje Valentina iz Italije.

A u najjeftiniju kategoriju hrane, koja je možda i najčešći izbor turista, pogotovo preko dana, ide ulični fast food.

"Nemam puno vremena, a sad mi je i vruće sjesti negdje i jesti. Radije u restoran idem uvečer jesti sva tipična jela, također i ribu i morsku hranu", rekao je Renato iz Italije za Vijesti.hr.

Zadarska specifičnost ipak je u tome što se najjeftinija hrana jede u glavnoj gradskoj ulici zbog koje se Kalelarga često naziva i "pizza cut ulicom".

hr Thu Aug 09 2018 09:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0507f82af47f0c008b4603/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Broj turista sve je veći, stoga Zmijavčani spremaju projekt uređenja biciklističkih staza

Projekti će biti gotovi tijekom ove godine,a sama realizacija uređenja i markiranja staza trebala bi se realizirati slijedeće godine.
Zmijavčani su naručili izradu projekta za uređenje biciklističkih staza na brdskim i poljskim dijelovima svoje općine.Kako doznajemo od načelnika općine Miroslava Karoglana, broj turista koji dolaze u tu općinu,odmaraju se u kućama za odmor iz godine u godinu je sve veći,pa će im i ovakvi sadržaji biti od koristi, piše radioimotski.hr

Također u Zmijavcima se nadaju i dobivanju sredstava iz EU fondova,jer su pripremili i ozbiljne projekte.Isto tako vrijedno je istaći da je u pr4vih sedam mjeseci ove godine povećan broj stranih noćenja u toj općini za više od 30 posto.
hr Thu Aug 09 2018 08:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .