Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582508ec1eea8fbcac8b45fa/80
Foto: Rade Popadić

Ovo je 10 znanstvenih savjeta za sreću

Ako želite biti sretni, predstavljamo vam nekoliko načina kako postati sretnija osoba koji su svoje uporište pronašli u znanosti

1. Više vježbajte – 7 minuta može biti dovoljno

Ako ste mislili da za vježbanje nemate dovoljno vremena, mogli biste se predomisliti. New York Times je nedavno objavio znanstveni članak o sedmominutnom vježbanju koji smo i mi imali Trening u trajanju od 7 minuta jednako koristan kao dugotrajno trčanje, a Shawn Achor je u svojoj knjizi The Happiness Advantage proveo istraživanje o sreći nad tri grupe pacijenata. Oni su svoju depresiju liječili meditacijom, vježbanjem ili kombinacijom jednoga i drugoga, prenosi Znano.st.

Iako su sve tri grupe doživjele slična poboljšanja kod raspoloženja, postojale su neke različitosti kod posljedica. Šest mjeseci nakon istraživanja, pacijenti su ponovo bili testirani. Čak se 38 posto pacijenata iz meditacijske grupe vratilo u depresivno stanje, dok je taj postotak kod grupe koja je kombinirala aktivnosti bio manji za sedam posto. Najveće iznenađenje bila je grupa u kojoj su se pacijenti bavili vježbanjem: samo ih se devet posto vratilo u depresivno stanje!

2. Više spavajte – bit ćete manje osjetljivi na negativne osjećaje

Znamo da nam san pomaže kod oporavka tijela od proteklog dana, ali nam pomaže da budemo i više fokusirani i produktivni. Također, san je vrlo važan za sreću. Po Bronson i Ashley Merryman objašnjavaju kako san utječe na pozitivno razmišljanje: ''Negativne stimulativne poticaje procesuira amigdala, pozitivna ili neutralna sjećanja procesuira hipokampus. Gubitak sna snažnije pogađa hipokampus nego amigdalu što rezultira time da osobe koje manje spavaju se teže prisjećaju ugodnih sjećanja, dok se onih tumornih prisjete vrlo lako.''

U eksperimentu koje je proveo Walker, promatrani su studenti koji su trebali upamtiti listu riječi. Studenti su zapamtili 81 posto riječi koje su imale negativnu konotaciju, poput raka, ali su uspjeli upamtiti samo 31 posto riječi s pozitivnom konotacijom, poput sunca i košare.

3. Preselite se bliže poslu – kratka ruta vrijedi više nego velika kuća

Naš put do posla ima iznenađujuće snažan utjecaj na našu sreću. Na posao putujemo dva puta dnevno, pet dana u tjednu što rezultira trošenjem našeg vremena i čini nas sve manje i manje sretnima. ''Vožnja u prometu je različita vrsta pakla svaki dan'', kaže profesor psihologije s Harvarda Daniel Gilbert. Mi se trudimo kompenzirati to na način da imamo veću kuću ili bolji posao, ali to jednostavno ne funkcionira tako. Dva ekonomista iz Švicarske su proučavali utjecaj putovanja na sreću te su otkrili kako ti faktori poput kuće ili posla ne nadoknađuju one loše osjećaje nastale od dužeg putovanja na posao.

4. Provodite vrijeme s partnerima, prijateljima i obiteljima – kako ne biste požalili kasnije

Održavanje odnosa s prijateljima i obitelji je jedan od najčešćih pet razloga za žaljenje pred smrt. Vrijeme za druženje ima visoku vrijednost kod poboljšanja osjećaja sreće, čak i kod introvertiranih osoba. Profesor Gilbert objašnjava: ''Mi smo sretni kada imamo partnera i obitelj, sretni smo kada imamo prijatelje i gotovo sve stvari za koje mislimo da nas usrećuju su zapravo načini kojima dobivamo još više prijatelja i obitelji'.'

George Vaillan, direktor 72-godišnjeg istraživanja života 268 muškaraca o provođenju vremena s prijateljima i obitelji, na pitanje o tome koji je zaključak njegova istraživanja, odgovorio je:''Jedina stvar koja je zaista važna u životu su vaši odnosi s dragim ljudima''.

5. Izlazite van – sreća je najveća na 13,9 Celzijevih stupnjeva

Shawn Achor predlaže provođenje vremena na svježem zraku kako bismo bili sretni: ''Provođenje čak 20 minuta na zraku dok je lijepo vrijeme ne samo da utječe na pozitivno raspoloženje, već utječe i na bolje razmišljanje i poboljšava radnu memoriju''. To je dobra vijest za one koji smatraju kako ne mogu pronaći vrijeme za šetnju u svom pretrpanom rasporedu.

Tih 20 minuta možete odraditi na putu do posla ili za vrijeme pauze za ručak. Američko meteorološko društvo je 2011. godine objavilo istraživanje koje je otkrilo kako trenutna temperatura ima veći tjecaj na našu sreću nego ostali faktori poput brzine vjetra i vlage. Sreća je maksimizirana na 13,9 Celzijevih stupnjeva, stoga provjerite temperaturu prije svoje 20-minutne šetnje.

6. Pomažite drugima – sto sati godišnje je magičan broj

Ako želite sebe učiniti sretnijom osobom, pomažite drugima. Samo 100 sati na godinu (dva sata tjedno) je optimalo vrijeme koje bismo trebali posvetiti drugima kako bismo obogatili svoj život. O pomaganju drugima, Achor kaže: ''Kada su istraživači intervjuirali preko 150 ljudi o njihovim nedavnim trošenjima, saznali su kako novac koji su osobe trošile na aktivnosti poput koncerata i grupnih večera donijele više zadovoljstva nego materijalne stvari poput cipela, televizija ili skupih satova. Trošenje novca na druge osobe, koje se naziva prosocijalno trošenje, također pozitivno utječe na osjećaj sreće''.

7. Vježbajte svoj smiješak – može ublažiti patnju

Samim smijanjem se već možemo osjećati bolje, ali je ono još efektnije kada uz njega vežemo pozitivne misli. Novo istraživanje provedeno na sveučilištu u Michiganu pokazalo je kako osobe koje rade u uslužnom sektoru i moraju glumiti nasmijanost tokom cijelog dana, time pogoršavaju svoje raspoloženje što utječe na njihovu produktivnost.

Oni djelatnici koji se smiju zbog nakupljanja pozitivnih misli kao što su egzotični odmor ili dječja priredba tako poboljšavaju svoje raspoloženje. Pomoću nasmijanosti možemo smanjiti stres koji je nastao kao posljedica nekih uzrujavajućih situacija.

8. Planirajte putovanje – ali nemojte otići na njega

Samo planiranje putovanja ili odmor od posla može dovesti do osjećaja sreće. Najveći osjećaj ushićenosti dolazi upravo u fazi planiranja odmora jer ljudi vole osjećaj iščekivanja. Shawn Achor kaže:''Jedno je istraživanje pokazalo kako ljudi koji su upravo pomislili na gledanje omiljenog filma ili serije, samim time povisili svoju razinu endorfina za 27 posto. Ako nemate trenutno vremena za odmor ili za izlazak s prijateljima, zapišite nešto u svoj kalendar makar to bilo za mjesec ili godinu dana. Idući put kada budete htjeli osjetiti sreću, samo se podsjetite na to''.

9. Meditirajte – priključite svoj mozak na sreću

Jedno istraživanje provedeno u Massachusettsu promatralo je ultrazvučne preglede mozgova 16 osoba prije i poslije njihova sudjelovanja u osmotjednom tečaju meditacije. Istraživanje je pokazalo kao su nakon tečajeva određeni dijelovi mozga povezani sa suosjećanjem i samosvjesnosti rasli, dok su se dijelovi povezani sa stresom smanjivali.

Prema Shawn Achoru, meditacija vas može i dugoročno usrećiti:''Istraživanja pokazuju kako u minutama koje slijede nakon meditacije, počinjemo osjećati smirenost i zadovoljstvo, kao i pojačanu svjesnost i empatiju. Redovita meditacija može trajno utjecati na povišenje razine sreće u mozgu'', javlja Znano.st.

10. Vježbajte zahvalnost – povećajte i osjećaj sreće i zadovoljstva životom

Postoji mnogo načina za vježbanje zahvalnosti, od vođenja dnevnika u koji zapisujete stvari na kojima ste zahvalni, dijeljenjem tri dobre svari koje su vam se dogodile u danu s prijateljem ili partnerom ili jednostavno zahvaliti onima koji vam pomognu u tome trenutku.

U eksperimentu gdje su sudionici morali voditi bilješke o stvarima za koje su zahvalni svaki dan, njihova raspoloženja su se znatno popravila. Istraživanje Journal of Happines provedeno je nad 219 osoba koje su pisale tri pisma zahvalnosti kroz period od tri tjedna. Rezultati istraživanja pokazali su kako je pisanje pisama zahvalnosti povećalo sreću i zadovoljstvo kod sudionika te smanjilo depresivne hormone.

Facebook komentari

hr Fri Nov 11 2016 07:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58aeca1bb473983b728b45a4/80
Foto: Instagram

Pjevačica o svemu kroz što je prošla zbog sina: "Herojski čin! Vrijedilo je svake muke"

Pjevačica pamela Ramljak si je morala davati injekcije heparina kako bi joj se razrijedila krv

Nijedna bol ne može se usporediti s onom zbog gubitka djeteta, to najbolje zna Pamela Ramljak, koja je prije dvije i pol godine imala spontani pobačaj.

Pjevačica se dugo oporavljala, fizički i psihički, a kako nikada više ne bi morala prolaziti kroz slično traumatično iskustvo, odlučila je testirati se na trombofiliju.

Nalaz je bio pozitivan - ispostavilo se da Pamela nosi gen koji uzrokuje zgrušavanje krvi zbog čega joj je prijetio i drugi pobačaj. Zbog svega toga, glazbenica se podvrgnula metodi zadržavanja ploda.

Ramljak si je, u drugoj trudnoći na dnevnoj bazi i još mjesec dana poslije rođenja sina Antuna, morala davati injekcije heparina kako bi joj se razrijedila krv.

Pjevačica i ponosna majka zdravog jednoipolmjesečnog dječačića ovih dana napokon je završila s terapijom, a na Instagramu je objavila fotografiju koja govori više od tisuću riječi - snimila je sve svoje iskorištene šprice i poslagala ih u obliku srca, unutar kojega je stavila sinove plave papučice.

Fotografija, koja zorno prikazuje Pamelinu ljubav i požrtvovnost, neke je isprva uplašila, ali kad su shvatili o čemu je riječ, svi su joj od srca čestitali.

- Herojski čin! Vrijedilo je svake muke. Zato sada imaš najveće blago kraj sebe. Fotka prikazuje snagu, ponos, hrabrost i upornost jedne žene - bravo! To samo majčino srce izdrži. Kapa do poda, a Antunu pusa - samo su neki od komentara obožavateljica.

Neke buduće majke s istom dijagnozom pjevačici su napisale da im je velika inspiracija i da će, čitajući o njezinu iskustvu, lakše prebroditi vlastitu terapiju, prenosi jutarnji list.

Facebook komentari

hr Thu Feb 23 2017 14:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/57739821d84d64b64f8b457f/80

Za dulji i zdraviji život preporučuje se 10 porcija voća i povrća dnevno

Povećanjem broja porcija voća i povrća s pet na deset dnevno znatno se smanjuje rizik od obolijevanja od srčanih bolesti i raka, a i izgledi za duljim životnim vijekom su veći, rezultati su studije koju su proveli znanstvenici s londonskog Imperial Collegea.

Izračunali su da bi se usvajanjem takvih prehrambenih navika godišnje u svijetu moglo spriječiti 7,8 milijuna preuranjenih smrtnih slučajeva, prenosi Independent. 

Britanski znanstvenici naveli su vrste voća i povrća koje znatno pridonose smanjenju rizika od razvoja karcinoma i srčanih oboljenja. Njihova analiza pokazala je da i manji broj porcija voća i povrća dnevno koristi zdravlju, no tvrde da je "više - djelotvornije". 

Dnevno konzumiranje dviju i pol porcija voća i povrća povezuje se sa 16 posto manjim rizikom od srčanih oboljenja, četiri posto manjim rizikom od obolijevanja od raka i 15 posto manjim rizikom od preuranjene smrti. 

Konzumiranje 10 porcija voća ili povrća dnevno znanstvenici su povezali s 24 posto manjim rizikom od srčanih oboljenja, 33 posto manjom opasnošću od moždanog udara, 28 posto manjim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, 13 manjim rizikom od raka i 31 posto manjim rizikom od preuranjene smrti. 

Porciju čini 80 grama voća ili povrća, što odgovara jednoj manjoj banani, kruški ili trima punim žlicama špinata ili graška.

Rezultati studije temelje se na podacima iz 95 ranije provedenih odvojenih istraživanja u kojima su se proučavale prehrambene navike oko dva milijuna ljudi. 

Manji rizik od obolijevanja od raka znanstvenici su povezali s konzumiranjem zelenog povrća (primjer: špinati), žutog povrća (primjer: paprike) i kupusnjača (primjer: karfiol), a manji rizik od obolijevanja od srčanog i moždanog udara znanstvenici su povezali s konzumiranjem jabuka, krušaka, citrusnog voća, salate, zelenoga lisnatog povrća i kupusnjača.

"Voće i povrće dokazano smanjuje razinu kolesterola u krvi, kao i krvni tlak te utječe na poboljšanje zdravstvenog stanja krvnih žila i imunosnog sustava", rekla je jedna od sudionica istraživanja, dr. Dagfinn Aune. "Razlog tomu je kompleksna mreža nutrijenata koje te namirnice sadrže. Primjerice, pune su antioksidansa koji smanjuju oštećenja na DNK, kao i opasnost od obolijevanja od raka", rekla je. 

Dr. Aune kaže kako zna da mnogima teško pada unošenje čak i pet porcija voća i povrća dnevno (oko 400 grama), što je u skladu s preporukom Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Ističe da rezultati novog istraživanja ne znače kako pravilo o pet porcija voće i povrća dnevno treba mijenjati.

"Konzumiranje više od pet porcija voća i povrća dnevno je poželjno, no ne treba ljudima stvarati pritisak. Svi smo različiti. Treba imati na umu da je pet porcija jako dobro, a deset je još korisnije i zdravije", slaže se i dr. Alison Tedstone, glavna nutricionistica u Engleskom zavodu za javno zdravstvo. 

Facebook komentari

hr Thu Feb 23 2017 13:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58aeb4c3b47398926f8b45df/80
Foto: Promo fotografije

Događaj godine u Zagrebu: Otvoren Kaptol Boutique Cinema

Otvorenje najnovijeg kina Blitz-CineStara na trenutak blokiralo centar Zagreba

Nakon što je objavljeno da Blitz-CineStar u Centru Kaptol otvara novo i jedinstveno kino, Kaptol Boutique Cinema, ne pamti se ovako veliki interes javnosti za neki događaj. Sinoćnje svečano otvorenje u jednom je trenutku blokiralo  promet u centru Zagreba.

Kako izgleda boutique kino o kojem svi pričaju zadnjih nekoliko mjeseci nisu propustili vidjeti ni brojni uglednici iz društvenog i javnog života - Biserka Petrović, Aleksandra Dojčinović, Zlatko Mateša, akademik Zvonko Kusić, Branka i Hrvoje Krstulović, Iva Balaban, Iva Hraste Sočo, Joško Lokas, Boris Vujčić, Ogi Antunac, Željka Ogresta, Dubravko Merlić, Ivan Lovreček, Đurđa Tedeschi, Nenad Korkut, Mirela Holy, Kristina Krepela, Senka Bulić, Nela Kocsis, Denis Kuljiš, Iris Androšević Pinjuh, Miran Kurspahić, Nina Mia Čikeš, Hamed i Kristina Bangoura, Nikolina Pišek, Renata Sopek, Kristina Bradač, Mario Stanić, Baby Dooks, Dubravko Šimenc, Irena Škorić, Ivana Delač Đolo, Judita Franković, Viktor Drago, Suzy Josipović, Daniela Trbović, Saša Kopljar, Davor Meštrović, Goran Gavranović, Ivana Andabaka, Ivana Husar Mlinac, Loredana i Tomislav Bahorić, Oliver Mlakar, Anamarija Vrdoljak, Marko Tolja, Siniša Glumičić te mnogi drugi. A da bi otvorenje kina „začinili“ filmskim scenama, pobrinuo se Mario Petreković s glumačkom ekipom koja je u liftovima Centra Kaptol evocirala kultni film „The Grand Budapest Hotel“ te iznenađenje posjetitelje već iz garaže liftovima uvela u svijet filma!

Kaptol Boutique Cinema odgovor je na potrebe pravih filmofila i ljubitelja kina. Ovaj koncept koji uz pet dvorana veliku pažnju daje i baru impresivnih proporcija, sasvim je drugačiji od multipleksa. Uz činjenicu da je ovo prvo lasersko kino u regiji, u interijeru se savršeno isprepliće šarm arthouse kina, najsuvremenija tehnologija i uzbudljivdizajn. Novo kino nalazi se u Centru Kaptol na drugom katu, a interijer kina i bara, kao spoj retro i modernog stila, djelo je dizajnerskog dvojca Deana Franića i Saše Šekoranje koji su na ovom projektu radili više od godinu dana. Za njih je ovo kino u svakom detalju predstavljaloulazak u drugačiju stvarnost, a u savršenu priču uklopila se i poznata hrvatska dizajnerica Aleksandra Dojčinović koja je dizajnirala uniforme osoblja u baru.

Da je riječ o apsolutno polivalentnom prostoru te da su u baru mogući koncerti i klupski programi,  sinoć su dočarali DJ tijekom višesatne setliste te Marko Tolja u pratnji klavijaturiste Goljka Tomljanovića! Oliver Mlakar, voditelj svečanog otvorenja, u jednom je trenutku predstavio g. Krstulovića te g. Kiefta, članove Uprave Blitz-CineStara, koji su proglasili kino otvorenim te otkrili sve detalje ovog vizionarskog poslovnog poteza. 

U tehnološkom smislu, Kaptol Boutique Cinema u potpunosti je opremljeno Barco laserskim projektorima, što ga čini prvim takvim kinom u regiji. Najnovija CLP serija laserskih projektora bazirana je na laserskoj tehnologiji plavog lasera. Navedena tehnologija koristi plavi laser te fosforni “wheel”, kojim se u kombinaciji sa plavim laserom stvara puni spektar boja te superiorna visoka kvaliteta slike prema pravilniku određenim za sva digitalna kina u svijetu. Laserska tehnologija, osim velike količine svjetla koju može proizvesti, nudi i veći kontrast slike za razliku od standardnih digitalnih projektora čime je slika primjetno kvalitetnija i ugodnija ljudskom oku. 

Kad je riječ o filmskom repertoaru, ovo će kino zadovoljiti različite ukuse jer se uz osnovni kinoprogram očekuje i velik broj filmskih festivala i revija. Od 23. veljače moći ćete pogledati pretpremijerno „Osnivač“,  „Captain Fantastic“ „Ja, Daniel Blake“, te izuzetne naslove poput Rossijevog modnog dokumentarnog filma „Prvi ponedjeljak u mjesecu“, Mooreov „Gdje je sljedeća invazija?“ te „T2 Trainspotting“,  „Moonlight“, „Lav“ ili novi igrani film za djecu i obitelj „Anka,“ a program će od 26. veljače do 5. ožujka u potpunosti zaokupiti 13. izdanje ZagrebDoxa.

Bar kina radit će svakim danom od 9 – 24 sata, subotom i nedjeljom do 2 ujutro te nedjeljom od 10 do 24 sata. Kaptol Boutique Cinema otvara vrata 23. veljače i sigurno će postati novo i važno okupljalište Zagrepčana. Više informacija o kinu možete saznati na straniciwww.kaptolcinema.hr te na društvenim mrežama kina Facebook iInstagram.

 

Facebook komentari

hr Thu Feb 23 2017 11:12:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5895ff99b4739855148b45f2/80
Foto: Pixabay

Deset pasmina koji nisu za neiskusne vlasnike pasa

Svaki pas zahtijeva pravilan odgoj i učenje, ali neke pasmine potrebno je posebno pažljivo podučavati zbog njihovih karakternih osobina.
Donosimo 10 pasmina koje bi trebali imati samo iskusni vlasnici pasa.

1. Akita
Akita doseže visinu od 65 centimetara, a može težiti od 34 do 54 kilograma i upravo zbog njene veličine treba je početi podučavati dok je još štene. Akita je izrazito odana svojoj obitelji, dok je prema neznancima sumnjičava. Neiskusnim vlasnicima pasa neće biti jednostavno podučavati pripadnike ove pasmine izrazito neovisne prirode. Imaju vrlo izražen nagon lovca, zbog čega mogu biti opasne za druge životinje. Također, akite se jako linjaju zbog čega im je potrebno redovito četkanje.

2. Rotvajler
Jedna od najsnažnijih pasmina čiji pripadnici u prosjeku teže 45 kilograma, a u visinu narastu i do 70 centimetara. Zbog njihove snage i jakih zaštitničkih instinkta mogu biti opasni ukoliko se pravilno ne podučavaju i socijaliziraju. Rotvajler treba vlasnika koji je prije svega smiren, staložen, dosljedan i samopouzdan. S podučavanjem treba krenuti dok je još štene te ga je lakše kontrolirati, a naučeno treba provoditi kroz čitav život psa.

3. Chow chow
Iako mnogi imaju poriv zagrliti ih čim ih vide zbog njihove guste, neodoljive dlake, Chow chow zapravo nije veliki ljubitelj grljenja, kao niti jedan pas, i to ponajprije zbog njihove neovisne prirode. Chow chow ne spada u pasmine koje su prisne i vole se puno maziti, a skloni su razviti netrpeljivost naspram drugih pasa. Izuzetno su svoji i inteligentni te zbog toga nisu laki kod podučavanja, posebice klasičnim pristupom. Također, puno se linjaju zbog čega zahtijevaju redovito četkanje.

4. Dalmatiner
S dalmatinerima možete očekivati puno posla te im vlasnik mora pružiti dovoljno mentalne i fizičke stimulacije, jer bi u suprotnom mogli postati destruktivni. To znači da je dalmatineru, između ostalog, potrebno dovoljno šetnje i istrčavanja te traži vlasnika koji će mu se maksimalno moći posvetiti.

5. Aljaški malamut
Ovaj prelijepi div izvor je nepresušne energije zbog čega traži jednako energičnog vlasnika. Aljaški malamut dresiran je za vuču teških saonica i vožnju od nekoliko kilometara zbog čega lagana šetnja po parku ovom gorostasu neće biti dovoljna. Usto, aljaški malamut izrazito se linja, naročito u proljeće i jesen, zbog čega mu treba vlasnik spreman svakodnevno ga timariti. Za visokih temperatura, treba mu pružiti puno hlada, jer vrućine mogu naštetiti srcu ovog ljepotana.

6. Shar Pei
Ovi naborani slatkiši poznati su kao jedna od najneovisnijih i najrezerviranijih pasmina te lako mogu postati izrazito teritorijalni pa i agresivni ukoliko im se ne omogući adekvatna socijalizacija i odgoj još dok su štenci. Čak i dobro socijalizirani Shar Pei mogu biti izrazito zaštitnički po kojem je pasmina i poznata. Pažljivo praćenje i čvrste granice obvezna su pravila za svakog vlasnika Shar Peija.

7. Border Collie
Nevjerojatno inteligentan i pun energije, Border Collie konstantno traži zanimaciju i svrhu te je izuzetno povezan s ljudima. Ipak, treba znati da će najsretniji biti s ljudima koji imaju jednako puno energije kao i oni sami. Znači, riječ je o psu kojim se konstantno treba baviti i koji će s vlasnikom rado poći na aktivnosti u prirodi. S obzirom na njihovu ovčarsku prirodu, u društvu male djece mogu se osjećati frustrirano, jer ih ne mogu držati na okupu. S pravim čovjekom, Border Collie bit će super istreniran pas, izuzetno dobar u učenju i vjeran pratitelj.

8. Njemački (i beligijski) ovčar
Osim što su prelijepi, njemačke ovčare krasi i velike neustrašivost, ali i oprez pa će se prema nepoznatim ljudima držati rezervirano i trebat će im vremena da se zbliže s neznancima. Njemački ovčar vrlo je odan i sa članovima svoje obitelji razvit će čvrstu povezanost. Poznati su i slučajevi kada su njemački ovčari branili svoje vlasnike od velikih životinja poput medvjeda. Ipak, potrebno ga je socijalizirati kako prema svojoj obitelji ne bi postao previše zaštitnički nastrojen.

9. Lovačke pasmine
Mačke i druge manje kućne ljubimce, terijeri i druge lovačke pasmine gotovo će sigurno vidjeti kao plijen. Izuzetno su energični i nisu sretni kada nešto moraju raditi cijelo vrijeme. Mogu osjećati jaku tjeskobu kada se i na kratko moraju odvojiti od vlasnika. Pripadnici lovačkih pasmina bit će najsretniji i najzdraviji uz vlasnika koji voli fizičku aktivnost i kretanje.

10. Pastirske pasmine
Tornjak, šarplaninac, kavkaski ovčar i druge pastirske pasmine ne preporučaju se neiskusnim vlasnicima pasa, piše Zadovoljna.

Facebook komentari

hr Thu Feb 23 2017 11:09:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .