Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582508ec1eea8fbcac8b45fa/80
Foto: Rade Popadić

Ovo je 10 znanstvenih savjeta za sreću

Ako želite biti sretni, predstavljamo vam nekoliko načina kako postati sretnija osoba koji su svoje uporište pronašli u znanosti

1. Više vježbajte – 7 minuta može biti dovoljno

Ako ste mislili da za vježbanje nemate dovoljno vremena, mogli biste se predomisliti. New York Times je nedavno objavio znanstveni članak o sedmominutnom vježbanju koji smo i mi imali Trening u trajanju od 7 minuta jednako koristan kao dugotrajno trčanje, a Shawn Achor je u svojoj knjizi The Happiness Advantage proveo istraživanje o sreći nad tri grupe pacijenata. Oni su svoju depresiju liječili meditacijom, vježbanjem ili kombinacijom jednoga i drugoga, prenosi Znano.st.

Iako su sve tri grupe doživjele slična poboljšanja kod raspoloženja, postojale su neke različitosti kod posljedica. Šest mjeseci nakon istraživanja, pacijenti su ponovo bili testirani. Čak se 38 posto pacijenata iz meditacijske grupe vratilo u depresivno stanje, dok je taj postotak kod grupe koja je kombinirala aktivnosti bio manji za sedam posto. Najveće iznenađenje bila je grupa u kojoj su se pacijenti bavili vježbanjem: samo ih se devet posto vratilo u depresivno stanje!

2. Više spavajte – bit ćete manje osjetljivi na negativne osjećaje

Znamo da nam san pomaže kod oporavka tijela od proteklog dana, ali nam pomaže da budemo i više fokusirani i produktivni. Također, san je vrlo važan za sreću. Po Bronson i Ashley Merryman objašnjavaju kako san utječe na pozitivno razmišljanje: ''Negativne stimulativne poticaje procesuira amigdala, pozitivna ili neutralna sjećanja procesuira hipokampus. Gubitak sna snažnije pogađa hipokampus nego amigdalu što rezultira time da osobe koje manje spavaju se teže prisjećaju ugodnih sjećanja, dok se onih tumornih prisjete vrlo lako.''

U eksperimentu koje je proveo Walker, promatrani su studenti koji su trebali upamtiti listu riječi. Studenti su zapamtili 81 posto riječi koje su imale negativnu konotaciju, poput raka, ali su uspjeli upamtiti samo 31 posto riječi s pozitivnom konotacijom, poput sunca i košare.

3. Preselite se bliže poslu – kratka ruta vrijedi više nego velika kuća

Naš put do posla ima iznenađujuće snažan utjecaj na našu sreću. Na posao putujemo dva puta dnevno, pet dana u tjednu što rezultira trošenjem našeg vremena i čini nas sve manje i manje sretnima. ''Vožnja u prometu je različita vrsta pakla svaki dan'', kaže profesor psihologije s Harvarda Daniel Gilbert. Mi se trudimo kompenzirati to na način da imamo veću kuću ili bolji posao, ali to jednostavno ne funkcionira tako. Dva ekonomista iz Švicarske su proučavali utjecaj putovanja na sreću te su otkrili kako ti faktori poput kuće ili posla ne nadoknađuju one loše osjećaje nastale od dužeg putovanja na posao.

4. Provodite vrijeme s partnerima, prijateljima i obiteljima – kako ne biste požalili kasnije

Održavanje odnosa s prijateljima i obitelji je jedan od najčešćih pet razloga za žaljenje pred smrt. Vrijeme za druženje ima visoku vrijednost kod poboljšanja osjećaja sreće, čak i kod introvertiranih osoba. Profesor Gilbert objašnjava: ''Mi smo sretni kada imamo partnera i obitelj, sretni smo kada imamo prijatelje i gotovo sve stvari za koje mislimo da nas usrećuju su zapravo načini kojima dobivamo još više prijatelja i obitelji'.'

George Vaillan, direktor 72-godišnjeg istraživanja života 268 muškaraca o provođenju vremena s prijateljima i obitelji, na pitanje o tome koji je zaključak njegova istraživanja, odgovorio je:''Jedina stvar koja je zaista važna u životu su vaši odnosi s dragim ljudima''.

5. Izlazite van – sreća je najveća na 13,9 Celzijevih stupnjeva

Shawn Achor predlaže provođenje vremena na svježem zraku kako bismo bili sretni: ''Provođenje čak 20 minuta na zraku dok je lijepo vrijeme ne samo da utječe na pozitivno raspoloženje, već utječe i na bolje razmišljanje i poboljšava radnu memoriju''. To je dobra vijest za one koji smatraju kako ne mogu pronaći vrijeme za šetnju u svom pretrpanom rasporedu.

Tih 20 minuta možete odraditi na putu do posla ili za vrijeme pauze za ručak. Američko meteorološko društvo je 2011. godine objavilo istraživanje koje je otkrilo kako trenutna temperatura ima veći tjecaj na našu sreću nego ostali faktori poput brzine vjetra i vlage. Sreća je maksimizirana na 13,9 Celzijevih stupnjeva, stoga provjerite temperaturu prije svoje 20-minutne šetnje.

6. Pomažite drugima – sto sati godišnje je magičan broj

Ako želite sebe učiniti sretnijom osobom, pomažite drugima. Samo 100 sati na godinu (dva sata tjedno) je optimalo vrijeme koje bismo trebali posvetiti drugima kako bismo obogatili svoj život. O pomaganju drugima, Achor kaže: ''Kada su istraživači intervjuirali preko 150 ljudi o njihovim nedavnim trošenjima, saznali su kako novac koji su osobe trošile na aktivnosti poput koncerata i grupnih večera donijele više zadovoljstva nego materijalne stvari poput cipela, televizija ili skupih satova. Trošenje novca na druge osobe, koje se naziva prosocijalno trošenje, također pozitivno utječe na osjećaj sreće''.

7. Vježbajte svoj smiješak – može ublažiti patnju

Samim smijanjem se već možemo osjećati bolje, ali je ono još efektnije kada uz njega vežemo pozitivne misli. Novo istraživanje provedeno na sveučilištu u Michiganu pokazalo je kako osobe koje rade u uslužnom sektoru i moraju glumiti nasmijanost tokom cijelog dana, time pogoršavaju svoje raspoloženje što utječe na njihovu produktivnost.

Oni djelatnici koji se smiju zbog nakupljanja pozitivnih misli kao što su egzotični odmor ili dječja priredba tako poboljšavaju svoje raspoloženje. Pomoću nasmijanosti možemo smanjiti stres koji je nastao kao posljedica nekih uzrujavajućih situacija.

8. Planirajte putovanje – ali nemojte otići na njega

Samo planiranje putovanja ili odmor od posla može dovesti do osjećaja sreće. Najveći osjećaj ushićenosti dolazi upravo u fazi planiranja odmora jer ljudi vole osjećaj iščekivanja. Shawn Achor kaže:''Jedno je istraživanje pokazalo kako ljudi koji su upravo pomislili na gledanje omiljenog filma ili serije, samim time povisili svoju razinu endorfina za 27 posto. Ako nemate trenutno vremena za odmor ili za izlazak s prijateljima, zapišite nešto u svoj kalendar makar to bilo za mjesec ili godinu dana. Idući put kada budete htjeli osjetiti sreću, samo se podsjetite na to''.

9. Meditirajte – priključite svoj mozak na sreću

Jedno istraživanje provedeno u Massachusettsu promatralo je ultrazvučne preglede mozgova 16 osoba prije i poslije njihova sudjelovanja u osmotjednom tečaju meditacije. Istraživanje je pokazalo kao su nakon tečajeva određeni dijelovi mozga povezani sa suosjećanjem i samosvjesnosti rasli, dok su se dijelovi povezani sa stresom smanjivali.

Prema Shawn Achoru, meditacija vas može i dugoročno usrećiti:''Istraživanja pokazuju kako u minutama koje slijede nakon meditacije, počinjemo osjećati smirenost i zadovoljstvo, kao i pojačanu svjesnost i empatiju. Redovita meditacija može trajno utjecati na povišenje razine sreće u mozgu'', javlja Znano.st.

10. Vježbajte zahvalnost – povećajte i osjećaj sreće i zadovoljstva životom

Postoji mnogo načina za vježbanje zahvalnosti, od vođenja dnevnika u koji zapisujete stvari na kojima ste zahvalni, dijeljenjem tri dobre svari koje su vam se dogodile u danu s prijateljem ili partnerom ili jednostavno zahvaliti onima koji vam pomognu u tome trenutku.

U eksperimentu gdje su sudionici morali voditi bilješke o stvarima za koje su zahvalni svaki dan, njihova raspoloženja su se znatno popravila. Istraživanje Journal of Happines provedeno je nad 219 osoba koje su pisale tri pisma zahvalnosti kroz period od tri tjedna. Rezultati istraživanja pokazali su kako je pisanje pisama zahvalnosti povećalo sreću i zadovoljstvo kod sudionika te smanjilo depresivne hormone.

Facebook komentari

hr Fri Nov 11 2016 07:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d4160ab4739841d08b45a0/80
Foto: Getty Images

Big Ben otkucao podne pa utihnuo do 2021.

Big Ben otkucao je u ponedjeljak podne i utihnuo na četiri godine koliko će trajati radovi na obnovi zaštitnog znaka Londona.

Batovi sata u tornju u sklopu Westminsterske palače, popularno zvanog Big Ben, koji su posljednjih 157 godina redovito svakoga sata udarali o 13,7 tona teško zvono, bit će odvojeni od sata zbog renoviranja.

Treba istaknuti da će se udarci povremeno i dalje čuti, no samo u važnim trenucima, primjerice u Novogodišnjoj noći.

"Ovaj program očuvat će dugoročno sat te zaštititi i očuvati njegovo 'stanište', Elizabetin toranj", rekao je Steve Jaggs, koji održava i brine o satu. 

U sklopu obnove Big Ben će biti razmontiran, a svaki njegov zubac pregledan i obnovljen. I kazaljke će se obnoviti te počistiti. 

Sat će i dalje pokazivati vrijeme, ali tiho. Pokretat će ga moderan električni motor do ponovnog postavljanja originalnog mehanizma.

Obnovom bi se izmijenila crno-zlatna boja okvira nanesena osamdesetih godina te bi se, u skladu s originalnim viktorijanskim stilom na njega trebale nanijeti zelena i zlatna boja.

Facebook komentari

hr Mon Aug 21 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/599ac2d3b9e03e4b568b4730/80

Aj Cha festival: Kralj živi i dalje

Splićani su uživali u trodnevnom festivalu posvećenom Dinu Dvorniku, koji je protekao uspješno

Sinoćnji hommage koji je potrajao dulje od tri i pol sata, otvorio je Dinov tribute band s Nikolom Marjanovićem i pjesmom „Zašto praviš slona od mene“ nakon koje su se gotovo sat vremena nizali hitovi „Misliš da sam blesav“, „Rep“, „Gibajmo se“, „Žigolo“... Odličnu izvedbu „Manijaka“ s tribute bendom je otpjevao Mario Huljev nakon kojeg je uslijedilo nešto manje od sat vremena hitova Daleke obale u izvedbi Marijana Bana i Diktatora. Posljednji je nastupio Neno Belan s kojim je publika nastavila pjevati u glas, a kojem su se pred kraj koncerta pridružili Gibonni i Tribute bend Dino Dvornik. Belan i Gibonni zajedno su izveli „Ella e“, pridružio im se i Baucho, zatim i Mario Petreković koji je s Marijanom Batinić vodio sinoćnji program, te su se nastavili nizati Dinov hitovi koje su bez prestanka pjevala 'Splitska dica' - ona na pozornici i ona na travnjaku.

 „Nadam se da se vidimo i dogodine! Ove godine smo se fokusirali na Split no želja nam je i da AJ CHA festival postane tradicionalni splitski festival, a s vremenom i internacionalan, voljela bih da sljedećih godina budemo u mogućnosti dovesti i neke strane zvijezde koje su bliske Dinovoj glazbi i energiji.“ – izjavila je Danijela Dvornik koja je u suradnji s tvrtkom Apostrof komunikacije zaslužna što je Split proteklog vikenda plesao u ritmu funka.

 „Uz njega sam naučio da je život lijep, naučio sam živjet, smijat se.“ - rekao je Dinov prijatelj i veliki glazbenik Neno Belan, što bi mogli potvrditi i svi oni koji su ga poznavali 'samo' kroz njegovu glazbu. Upravo su ga sjajan ritam, zarazna energija i genijalna glazba koja zvuči svježe i suvremeno i 20 godina kasnije učinili nezamjenjivim na glazbenoj sceni, a devet godina nakon njegove smrti odličnim AJ CHA festivalom Splićani su ga se prisjetili, a Dinova je glazba i ovog puta rasplesala cijeli grad. 

Facebook komentari

hr Mon Aug 21 2017 13:24:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/599aba01b9e03e4b568b4724/80

Biciklijada Imotske krajine okupila brojne jubitelje biciklizma i rekreacije

Biciklijada je bila humanitarnog karaktera kako bi se prikupila sredstva za kupnju opreme za rad Udruge osoba s invaliditetom Imotski
U organizaciji udruge KUM iz Prološca ,te još 11 udruga,uz organizacijsku potporu Akademije Sportko u nedjelju poslijepodne održana je osma po redu biciklijada biciklista iz cijele Imotske krajine. Ove godine također sa humanitarnim karakterom. Pod nazivom „Đir za zdravi život“ sudjelovalo je više od dvije stotine biciklista svih uzrasta. No, njen humanitarni karakter zasigurno je animirao mnoge da se upute iz Prološca, Zagvozda, Zmijavaca, Runovića, Zmijavaca, Imotskog, Grubina, te da svojim sudjelovanjem pripomognu kupnju opreme potrebne za rad Udruge osoba s  invaliditetom Imotski. 
U šarolikoj masi biciklista bilo je i poznatih faca. Tako se iz Zagvozda sa svojom ekipom uputio glumac Vedran Mlikota, u čijem je društvu bio glazbenik Hrvoje Rupčić. Tradicionalno najveću biciklističku kolonu predvodili su Proložani.
Kod trgovačkog centra u Glavini održano je  zanimljivo biciklističko natjecanje te nagradna lutrija u kojoj je bicikl dobila Mirjana Rako. Bilo je smijeha, pjesme i ono najvažnije druženja i sportskog duha. Biciklijada Đir za zdravi život prava je i najmasovnija imotska sportska manifestacija.

Facebook komentari

hr Mon Aug 21 2017 12:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/599ab4a2b9e03e53528b489d/80
Foto: Vinko Pešić

Noćni spektakl nad Vranskim jezerom

Prekrasno nebo iznad Vranskog jezera pravi je užitak za fotografe

Vransko jezero je naše najveće prirodno  jezero. Sjeverozapadni dio jezera je 1983. godine proglašen posebnim ornitološkim rezervatom i uvršten u popis važnih ornitoloških područja u Europi, 1999. postaje park prirode, a od 2013. uvršten je u popis zaštićenih močvarnih područja Ramsarskom konvencijom.

Od prošle godine u funkciji je nova poučna staza te je uređen vidikovac Kamenjak ponad jezera.

I dok zbog svoje ljepote jezero danju privlači brojne posjetitelje, posebno ljubitelje ptica , ljetne noći su pravi mamac za fotografe zbog spektakularnih prizora s vidikovca  Kamenjak. Pogled koji seže dolje do Murtera i Kornata, a gore na noćnom nebu do Mliječnog puta koji je ovih dana najljepši i najsjajniji.

Facebook komentari

hr Mon Aug 21 2017 12:24:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .