Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582508ec1eea8fbcac8b45fa/80
Foto: Rade Popadić

Ovo je 10 znanstvenih savjeta za sreću

Ako želite biti sretni, predstavljamo vam nekoliko načina kako postati sretnija osoba koji su svoje uporište pronašli u znanosti

1. Više vježbajte – 7 minuta može biti dovoljno

Ako ste mislili da za vježbanje nemate dovoljno vremena, mogli biste se predomisliti. New York Times je nedavno objavio znanstveni članak o sedmominutnom vježbanju koji smo i mi imali Trening u trajanju od 7 minuta jednako koristan kao dugotrajno trčanje, a Shawn Achor je u svojoj knjizi The Happiness Advantage proveo istraživanje o sreći nad tri grupe pacijenata. Oni su svoju depresiju liječili meditacijom, vježbanjem ili kombinacijom jednoga i drugoga, prenosi Znano.st.

Iako su sve tri grupe doživjele slična poboljšanja kod raspoloženja, postojale su neke različitosti kod posljedica. Šest mjeseci nakon istraživanja, pacijenti su ponovo bili testirani. Čak se 38 posto pacijenata iz meditacijske grupe vratilo u depresivno stanje, dok je taj postotak kod grupe koja je kombinirala aktivnosti bio manji za sedam posto. Najveće iznenađenje bila je grupa u kojoj su se pacijenti bavili vježbanjem: samo ih se devet posto vratilo u depresivno stanje!

2. Više spavajte – bit ćete manje osjetljivi na negativne osjećaje

Znamo da nam san pomaže kod oporavka tijela od proteklog dana, ali nam pomaže da budemo i više fokusirani i produktivni. Također, san je vrlo važan za sreću. Po Bronson i Ashley Merryman objašnjavaju kako san utječe na pozitivno razmišljanje: ''Negativne stimulativne poticaje procesuira amigdala, pozitivna ili neutralna sjećanja procesuira hipokampus. Gubitak sna snažnije pogađa hipokampus nego amigdalu što rezultira time da osobe koje manje spavaju se teže prisjećaju ugodnih sjećanja, dok se onih tumornih prisjete vrlo lako.''

U eksperimentu koje je proveo Walker, promatrani su studenti koji su trebali upamtiti listu riječi. Studenti su zapamtili 81 posto riječi koje su imale negativnu konotaciju, poput raka, ali su uspjeli upamtiti samo 31 posto riječi s pozitivnom konotacijom, poput sunca i košare.

3. Preselite se bliže poslu – kratka ruta vrijedi više nego velika kuća

Naš put do posla ima iznenađujuće snažan utjecaj na našu sreću. Na posao putujemo dva puta dnevno, pet dana u tjednu što rezultira trošenjem našeg vremena i čini nas sve manje i manje sretnima. ''Vožnja u prometu je različita vrsta pakla svaki dan'', kaže profesor psihologije s Harvarda Daniel Gilbert. Mi se trudimo kompenzirati to na način da imamo veću kuću ili bolji posao, ali to jednostavno ne funkcionira tako. Dva ekonomista iz Švicarske su proučavali utjecaj putovanja na sreću te su otkrili kako ti faktori poput kuće ili posla ne nadoknađuju one loše osjećaje nastale od dužeg putovanja na posao.

4. Provodite vrijeme s partnerima, prijateljima i obiteljima – kako ne biste požalili kasnije

Održavanje odnosa s prijateljima i obitelji je jedan od najčešćih pet razloga za žaljenje pred smrt. Vrijeme za druženje ima visoku vrijednost kod poboljšanja osjećaja sreće, čak i kod introvertiranih osoba. Profesor Gilbert objašnjava: ''Mi smo sretni kada imamo partnera i obitelj, sretni smo kada imamo prijatelje i gotovo sve stvari za koje mislimo da nas usrećuju su zapravo načini kojima dobivamo još više prijatelja i obitelji'.'

George Vaillan, direktor 72-godišnjeg istraživanja života 268 muškaraca o provođenju vremena s prijateljima i obitelji, na pitanje o tome koji je zaključak njegova istraživanja, odgovorio je:''Jedina stvar koja je zaista važna u životu su vaši odnosi s dragim ljudima''.

5. Izlazite van – sreća je najveća na 13,9 Celzijevih stupnjeva

Shawn Achor predlaže provođenje vremena na svježem zraku kako bismo bili sretni: ''Provođenje čak 20 minuta na zraku dok je lijepo vrijeme ne samo da utječe na pozitivno raspoloženje, već utječe i na bolje razmišljanje i poboljšava radnu memoriju''. To je dobra vijest za one koji smatraju kako ne mogu pronaći vrijeme za šetnju u svom pretrpanom rasporedu.

Tih 20 minuta možete odraditi na putu do posla ili za vrijeme pauze za ručak. Američko meteorološko društvo je 2011. godine objavilo istraživanje koje je otkrilo kako trenutna temperatura ima veći tjecaj na našu sreću nego ostali faktori poput brzine vjetra i vlage. Sreća je maksimizirana na 13,9 Celzijevih stupnjeva, stoga provjerite temperaturu prije svoje 20-minutne šetnje.

6. Pomažite drugima – sto sati godišnje je magičan broj

Ako želite sebe učiniti sretnijom osobom, pomažite drugima. Samo 100 sati na godinu (dva sata tjedno) je optimalo vrijeme koje bismo trebali posvetiti drugima kako bismo obogatili svoj život. O pomaganju drugima, Achor kaže: ''Kada su istraživači intervjuirali preko 150 ljudi o njihovim nedavnim trošenjima, saznali su kako novac koji su osobe trošile na aktivnosti poput koncerata i grupnih večera donijele više zadovoljstva nego materijalne stvari poput cipela, televizija ili skupih satova. Trošenje novca na druge osobe, koje se naziva prosocijalno trošenje, također pozitivno utječe na osjećaj sreće''.

7. Vježbajte svoj smiješak – može ublažiti patnju

Samim smijanjem se već možemo osjećati bolje, ali je ono još efektnije kada uz njega vežemo pozitivne misli. Novo istraživanje provedeno na sveučilištu u Michiganu pokazalo je kako osobe koje rade u uslužnom sektoru i moraju glumiti nasmijanost tokom cijelog dana, time pogoršavaju svoje raspoloženje što utječe na njihovu produktivnost.

Oni djelatnici koji se smiju zbog nakupljanja pozitivnih misli kao što su egzotični odmor ili dječja priredba tako poboljšavaju svoje raspoloženje. Pomoću nasmijanosti možemo smanjiti stres koji je nastao kao posljedica nekih uzrujavajućih situacija.

8. Planirajte putovanje – ali nemojte otići na njega

Samo planiranje putovanja ili odmor od posla može dovesti do osjećaja sreće. Najveći osjećaj ushićenosti dolazi upravo u fazi planiranja odmora jer ljudi vole osjećaj iščekivanja. Shawn Achor kaže:''Jedno je istraživanje pokazalo kako ljudi koji su upravo pomislili na gledanje omiljenog filma ili serije, samim time povisili svoju razinu endorfina za 27 posto. Ako nemate trenutno vremena za odmor ili za izlazak s prijateljima, zapišite nešto u svoj kalendar makar to bilo za mjesec ili godinu dana. Idući put kada budete htjeli osjetiti sreću, samo se podsjetite na to''.

9. Meditirajte – priključite svoj mozak na sreću

Jedno istraživanje provedeno u Massachusettsu promatralo je ultrazvučne preglede mozgova 16 osoba prije i poslije njihova sudjelovanja u osmotjednom tečaju meditacije. Istraživanje je pokazalo kao su nakon tečajeva određeni dijelovi mozga povezani sa suosjećanjem i samosvjesnosti rasli, dok su se dijelovi povezani sa stresom smanjivali.

Prema Shawn Achoru, meditacija vas može i dugoročno usrećiti:''Istraživanja pokazuju kako u minutama koje slijede nakon meditacije, počinjemo osjećati smirenost i zadovoljstvo, kao i pojačanu svjesnost i empatiju. Redovita meditacija može trajno utjecati na povišenje razine sreće u mozgu'', javlja Znano.st.

10. Vježbajte zahvalnost – povećajte i osjećaj sreće i zadovoljstva životom

Postoji mnogo načina za vježbanje zahvalnosti, od vođenja dnevnika u koji zapisujete stvari na kojima ste zahvalni, dijeljenjem tri dobre svari koje su vam se dogodile u danu s prijateljem ili partnerom ili jednostavno zahvaliti onima koji vam pomognu u tome trenutku.

U eksperimentu gdje su sudionici morali voditi bilješke o stvarima za koje su zahvalni svaki dan, njihova raspoloženja su se znatno popravila. Istraživanje Journal of Happines provedeno je nad 219 osoba koje su pisale tri pisma zahvalnosti kroz period od tri tjedna. Rezultati istraživanja pokazali su kako je pisanje pisama zahvalnosti povećalo sreću i zadovoljstvo kod sudionika te smanjilo depresivne hormone.

Facebook komentari

hr Fri Nov 11 2016 07:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d7a06bb4739890d58b45f9/80
Foto: Pogrebno podjetje Maribor

Ni nadgrobni spomenici nisu što su nekad bili: Slovenci predstavili digitalne spomenike, počeli primati narudžbe

Tekst te video snimke i fotografije osoba može odabrati za svog života ili to nakon njegove smrti može učiniti rodbina

Mariborsko pogrebno poduzeće dobilo je već 50 narudžbi za digitalni nadgrobni spomenik, čiji je prototip prije nekoliko dana predstavila skupina lokalnih poduzetnika u suradnji s tamošnjim elektrotehničkim fakultetom.

Digitalni nadgrobni spomenik pruža daleko više informacija o pokojniku od klasičnog na kojemu su u mramoru ili kamenu obično upisani samo ime i prezime te datum rođenja i smrti.

- Današnji nadgrobni natpisi vrlo su kratki pa o pokojniku pružaju samo osnovne podatke, dok digitalno doba pruža nebrojeno novih mogućnosti, u životu i poslije smrti. - objavilo je povodom postavljanja prototipa spomenika na mariborskom groblju Pobrežje lokalno pogrebno komunalno poduzeće.

Digitalni nadgrobni spomenik koji napaja solarna baterija korisnicima pruža mogućnost prikazivanja teksta, video zapisa i fotografija na zaslonu zaštićenom kućištem od atmosferskih utjecaja. 

Tekst te video snimke i fotografije osoba može odabrati za svog života ili to nakon njegove smrti može učiniti rodbina.

U pogrebnom poduzeću Maribor tvrde da su za takve nadgrobne spomenike dobili već 50 narudžbi, a cijena im je 3000 eura po komadu bez PDV-a.

Autori ideje računaju na potencijalno veliko tržište Europe i sjeverne Amerike, objavila je Slovenska televizija.

Mariborski digitalni nadgrobni spomenik na ekranu prikazuje osnovne podatke, ali kad mu se približite aktiviraju se senzori koji prate kretanje i oči pa uključuju prikaz pohranjenih podataka. 

Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 12:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d78051b4739890d58b45de/80
Foto: Screenshot / YouTube

Mlada Trogiranka svojim videozapisima zabavlja YouTube svijet

Na ideju snimanja videa došla je u suradnji s prijateljicom Anom, s kojom je imala želju otvoriti zajednički YouTube kanal, no to nažalost nije bilo fizički moguće jer je prijateljica živjela u Zagrebu, što je otežavalo snimanje

Barbara Vesanović, 24-godišnja studentica iz Trogira, na prvi je pogled jedna sasvim obična djevojka. Ipak, ono što ju odvaja od vršnjaka je njen vrlo uspješan YouTube kanal pod nazivom Debela Barbara. Iako se mnogi pitaju otkud u nazivu epitet "debela" jer je očigledno da nema problema s kilažom, Barbara objašnjava da je pod tim imenom već 10 godina aktivna i na društvenoj mreži Facebook pa joj je bilo logično da to ime prebaci i na YouTube. "To je jednostavno riječ koja može značiti veliku količinu bilo čega. Za mene predstavlja debelu osobnost." - piše punkufer.hr

Iako se Barbara YouTubeom aktivno bavi tek 4 mjeseca, njen kanal Debela Barbara trenutno broji preko 7 000 pretplatnika, što nimalo ne čudi jer je svojim pomaknutim, vrlo zanimljivim, zabavnim, humorističnim i nadasve sarkastičnim videozapisima u vrlo kratkom roku zaludila gotovo cijelu regiju.

 Na ideju snimanja videa došla je u suradnji s prijateljicom Anom, s kojom je imala želju otvoriti zajednički YouTube kanal, no to nažalost nije bilo fizički moguće jer je prijateljica živjela u Zagrebu, što je otežavalo snimanje. Srećom, Barbara nije stala na tome nego je u bespuća YouTubea odlučila uploviti sama. 

- Na kraju sam odlučila napraviti vlastiti YouTube kanal iz čistog gušta, ali i da vrijeme koje sam utrošila za učenje novih stvari za zajednički kanal ne bude uzalud potrošeno.

Budući da predavanja na fakultetu ima samo vikendom, slobodno vrijeme koje ima posvećuje isključivo svom kanalu. 

- Smisao videa je da radim stvari koje volim zabavljajući ljude. Nemam nikakvih velikih planova postati tzv. influencer, sve pretvoriti u sektu i upravljati ljudima.

Iako ima nekoliko tisuća ljudi koji ju prate i svakodnevno gledaju njezine videozapise, na pitanje koliko YouTuber treba imati pretplatnika da bi taj posao mogao unovčiti, Barbara odgovara: 

- Ne postoji određena brojka pretplatnika kad neki YouTuber počinje zarađivati. Iznosi koje YouTube daje za preglede toliko su smiješni da su skoro zanemarivi. Novac se uglavnom dobiva u sponzoriranim objavama, ako se za suradnju direktno javi neki agent ili kompanija i ponude određen iznos za određen broj sponzoriranih objava.

Na njenom YouTube kanalu može se naći za svakog ponešto – od slatkih/slanih recepata, vlogova s putovanja i drugih zanimljivih stvari pa sve do "Carpool Karaoke" serijala, hrvatske inačice slavnog segmenta Late Late Showa "Carpool Karaoke" u kojem voditelj James Corden u svom automobilu vozi poznate osobe, uglavnom pjevače i pjevačice, uz neizostavno pjevanje najvećih hitova.

Svojim "malim debelim minionima", kako od milja zove vjerne pretplatnike i obožavatelje, zahvaljuje na pozitivnoj energiji koju joj svakodnevno šalju putem komentara i poručuje da su divni. 

- Nema ništa ljepše nego čuti da sam nekom uljepšala dan ili ga nasmijala. Na kraju krajeva, to je i razlog zbog kojeg sve ovo radim. Cijeli članak pogledajte ovdje.



Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 10:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d76a98b47398b4d58b45b9/80
Foto: Pixabay

Nije sir kriv za debljinu, nego "light" mliječni proizvodi!

Rezultati su pokazali da konzumacija punomasnih mliječnih proizvoda nije povezana s povećanjem tjelesne mase ili rastom lošeg kolesterola u krvi.

Znanstvenici s dublinskog sveučilišta ispitali su učinak mliječnih proizvoda, mlijeka, sira, jogurta, vrhnja i maslaca na 1500 ljudi u dobi od 18 do 90 godina.

Rezultati su pokazali da konzumacija punomasnih mliječnih proizvoda nije povezana s povećanjem tjelesne mase ili rastom tzv. lošeg (LDL) kolesterola u krvi.

Učinak je, zapravo, bio suprotan. Osobe koje se hrane tim namirnicama imaju manju tjelesnu težinu, niži postotak tjelesne masti, uži obujam struka i niži krvni tlak. - prenosi antenazadar.hr

- Ljudi koji su konzumirali mnogo punomasnih mliječnih proizvoda unosili su mnogo više zasićenih masti (tzv. loše masti) od onih koji su jeli malo punomasnih mliječnih proizvoda ili ih nisu konzumirali uopće, ali zbog toga nisu imali viši LDL kolesterol. - kazala je voditeljica istraživanja Emma Feeney.

Pa kako su onda ovakvi rezultati mogući?

Skupina ispitanika koja je konzumirala ‘light’ mliječne prozvode, pokazalo se, imala je veći LDL kolesterol. To je zato, navode znanstvenici, jer su uz ‘light’ proizvode imali veći unos ugljikohidrata.

- Ono što nakon ovakvih rezultata moramo razmotriti jest da ove namirnice same po sebi nisu odgovorne za debljanje ili kolesterol, nego je važna ukupna prehrana, odnosno druge namirnice koje konzumiramo s njima. - dodala je Feeney.

Rezultati su objavljeni u časopisu Nutrition and Diabetes.

Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 09:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d6b7a6b473988fd58b4594/80
Foto: D.N.

Sanja i Morena se vraćaju u show - u paru!

Željko je odustao od daljnjeg natjecanja zbog privatnih obaveza, no to nije obeshrabrilo Sanju da nastavi bitku za titulu najboljeg hrvatskog amatersko-kulinarskog para

Nakon što je nekoliko dana izbivala iz showa zbog privatnih razloga, u ponedjeljak se na set 'Tri, dva jedan – kuhaj!' vraća natjecateljica Sanja, zajedno s novom partnericom za radnom jedinicom – Morenom!

Nažalost, Željko je odustao od daljnjeg natjecanja zbog privatnih obaveza, no to nije obeshrabrilo Sanju da nastavi bitku za titulu najboljeg hrvatskog amatersko-kulinarskog para. Njezina nova partnerica je Morena s Cresa, koja je već kuhala na setu showa zajedno s prijateljicom Ninom.

- Kuham sa srcem i nadam se da se to na tanjuru i osjeti. U okusima, začinima i kombinacijama. I voljela bih nastaviti dalje s natjecanjem. Odabrala sam sebi par – draga, mlada i perspektivna, te po mojim nekim kriterijima vrijedna, voli učiti i slušati. To je Morena! - izjavila je Sanja koja jedva čeka početi kuhati s novom partnericom.

- Svjesna sam da ne mogu kuhati kao Željko, da Sanja i ja nemamo takav odnos kakav su imali njih dvoje, dugogodišnji prijatelji. Ali se zbilja nadam da ću biti najbolja zamjena što mogu…- rekla je Morena.

S obzirom da smo u kvalifikacijskom tjednu, Sanja i Morena, koje nastavak natjecanja započinju s nula bodova, moraju se itekako potruditi da dostignu ocjene ostalih parova kako ne bi završile u četveroboju.

Facebook komentari

hr Sat Mar 25 2017 19:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .