Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582508ec1eea8fbcac8b45fa/80
Foto: Rade Popadić

Ovo je 10 znanstvenih savjeta za sreću

Ako želite biti sretni, predstavljamo vam nekoliko načina kako postati sretnija osoba koji su svoje uporište pronašli u znanosti

1. Više vježbajte – 7 minuta može biti dovoljno

Ako ste mislili da za vježbanje nemate dovoljno vremena, mogli biste se predomisliti. New York Times je nedavno objavio znanstveni članak o sedmominutnom vježbanju koji smo i mi imali Trening u trajanju od 7 minuta jednako koristan kao dugotrajno trčanje, a Shawn Achor je u svojoj knjizi The Happiness Advantage proveo istraživanje o sreći nad tri grupe pacijenata. Oni su svoju depresiju liječili meditacijom, vježbanjem ili kombinacijom jednoga i drugoga, prenosi Znano.st.

Iako su sve tri grupe doživjele slična poboljšanja kod raspoloženja, postojale su neke različitosti kod posljedica. Šest mjeseci nakon istraživanja, pacijenti su ponovo bili testirani. Čak se 38 posto pacijenata iz meditacijske grupe vratilo u depresivno stanje, dok je taj postotak kod grupe koja je kombinirala aktivnosti bio manji za sedam posto. Najveće iznenađenje bila je grupa u kojoj su se pacijenti bavili vježbanjem: samo ih se devet posto vratilo u depresivno stanje!

2. Više spavajte – bit ćete manje osjetljivi na negativne osjećaje

Znamo da nam san pomaže kod oporavka tijela od proteklog dana, ali nam pomaže da budemo i više fokusirani i produktivni. Također, san je vrlo važan za sreću. Po Bronson i Ashley Merryman objašnjavaju kako san utječe na pozitivno razmišljanje: ''Negativne stimulativne poticaje procesuira amigdala, pozitivna ili neutralna sjećanja procesuira hipokampus. Gubitak sna snažnije pogađa hipokampus nego amigdalu što rezultira time da osobe koje manje spavaju se teže prisjećaju ugodnih sjećanja, dok se onih tumornih prisjete vrlo lako.''

U eksperimentu koje je proveo Walker, promatrani su studenti koji su trebali upamtiti listu riječi. Studenti su zapamtili 81 posto riječi koje su imale negativnu konotaciju, poput raka, ali su uspjeli upamtiti samo 31 posto riječi s pozitivnom konotacijom, poput sunca i košare.

3. Preselite se bliže poslu – kratka ruta vrijedi više nego velika kuća

Naš put do posla ima iznenađujuće snažan utjecaj na našu sreću. Na posao putujemo dva puta dnevno, pet dana u tjednu što rezultira trošenjem našeg vremena i čini nas sve manje i manje sretnima. ''Vožnja u prometu je različita vrsta pakla svaki dan'', kaže profesor psihologije s Harvarda Daniel Gilbert. Mi se trudimo kompenzirati to na način da imamo veću kuću ili bolji posao, ali to jednostavno ne funkcionira tako. Dva ekonomista iz Švicarske su proučavali utjecaj putovanja na sreću te su otkrili kako ti faktori poput kuće ili posla ne nadoknađuju one loše osjećaje nastale od dužeg putovanja na posao.

4. Provodite vrijeme s partnerima, prijateljima i obiteljima – kako ne biste požalili kasnije

Održavanje odnosa s prijateljima i obitelji je jedan od najčešćih pet razloga za žaljenje pred smrt. Vrijeme za druženje ima visoku vrijednost kod poboljšanja osjećaja sreće, čak i kod introvertiranih osoba. Profesor Gilbert objašnjava: ''Mi smo sretni kada imamo partnera i obitelj, sretni smo kada imamo prijatelje i gotovo sve stvari za koje mislimo da nas usrećuju su zapravo načini kojima dobivamo još više prijatelja i obitelji'.'

George Vaillan, direktor 72-godišnjeg istraživanja života 268 muškaraca o provođenju vremena s prijateljima i obitelji, na pitanje o tome koji je zaključak njegova istraživanja, odgovorio je:''Jedina stvar koja je zaista važna u životu su vaši odnosi s dragim ljudima''.

5. Izlazite van – sreća je najveća na 13,9 Celzijevih stupnjeva

Shawn Achor predlaže provođenje vremena na svježem zraku kako bismo bili sretni: ''Provođenje čak 20 minuta na zraku dok je lijepo vrijeme ne samo da utječe na pozitivno raspoloženje, već utječe i na bolje razmišljanje i poboljšava radnu memoriju''. To je dobra vijest za one koji smatraju kako ne mogu pronaći vrijeme za šetnju u svom pretrpanom rasporedu.

Tih 20 minuta možete odraditi na putu do posla ili za vrijeme pauze za ručak. Američko meteorološko društvo je 2011. godine objavilo istraživanje koje je otkrilo kako trenutna temperatura ima veći tjecaj na našu sreću nego ostali faktori poput brzine vjetra i vlage. Sreća je maksimizirana na 13,9 Celzijevih stupnjeva, stoga provjerite temperaturu prije svoje 20-minutne šetnje.

6. Pomažite drugima – sto sati godišnje je magičan broj

Ako želite sebe učiniti sretnijom osobom, pomažite drugima. Samo 100 sati na godinu (dva sata tjedno) je optimalo vrijeme koje bismo trebali posvetiti drugima kako bismo obogatili svoj život. O pomaganju drugima, Achor kaže: ''Kada su istraživači intervjuirali preko 150 ljudi o njihovim nedavnim trošenjima, saznali su kako novac koji su osobe trošile na aktivnosti poput koncerata i grupnih večera donijele više zadovoljstva nego materijalne stvari poput cipela, televizija ili skupih satova. Trošenje novca na druge osobe, koje se naziva prosocijalno trošenje, također pozitivno utječe na osjećaj sreće''.

7. Vježbajte svoj smiješak – može ublažiti patnju

Samim smijanjem se već možemo osjećati bolje, ali je ono još efektnije kada uz njega vežemo pozitivne misli. Novo istraživanje provedeno na sveučilištu u Michiganu pokazalo je kako osobe koje rade u uslužnom sektoru i moraju glumiti nasmijanost tokom cijelog dana, time pogoršavaju svoje raspoloženje što utječe na njihovu produktivnost.

Oni djelatnici koji se smiju zbog nakupljanja pozitivnih misli kao što su egzotični odmor ili dječja priredba tako poboljšavaju svoje raspoloženje. Pomoću nasmijanosti možemo smanjiti stres koji je nastao kao posljedica nekih uzrujavajućih situacija.

8. Planirajte putovanje – ali nemojte otići na njega

Samo planiranje putovanja ili odmor od posla može dovesti do osjećaja sreće. Najveći osjećaj ushićenosti dolazi upravo u fazi planiranja odmora jer ljudi vole osjećaj iščekivanja. Shawn Achor kaže:''Jedno je istraživanje pokazalo kako ljudi koji su upravo pomislili na gledanje omiljenog filma ili serije, samim time povisili svoju razinu endorfina za 27 posto. Ako nemate trenutno vremena za odmor ili za izlazak s prijateljima, zapišite nešto u svoj kalendar makar to bilo za mjesec ili godinu dana. Idući put kada budete htjeli osjetiti sreću, samo se podsjetite na to''.

9. Meditirajte – priključite svoj mozak na sreću

Jedno istraživanje provedeno u Massachusettsu promatralo je ultrazvučne preglede mozgova 16 osoba prije i poslije njihova sudjelovanja u osmotjednom tečaju meditacije. Istraživanje je pokazalo kao su nakon tečajeva određeni dijelovi mozga povezani sa suosjećanjem i samosvjesnosti rasli, dok su se dijelovi povezani sa stresom smanjivali.

Prema Shawn Achoru, meditacija vas može i dugoročno usrećiti:''Istraživanja pokazuju kako u minutama koje slijede nakon meditacije, počinjemo osjećati smirenost i zadovoljstvo, kao i pojačanu svjesnost i empatiju. Redovita meditacija može trajno utjecati na povišenje razine sreće u mozgu'', javlja Znano.st.

10. Vježbajte zahvalnost – povećajte i osjećaj sreće i zadovoljstva životom

Postoji mnogo načina za vježbanje zahvalnosti, od vođenja dnevnika u koji zapisujete stvari na kojima ste zahvalni, dijeljenjem tri dobre svari koje su vam se dogodile u danu s prijateljem ili partnerom ili jednostavno zahvaliti onima koji vam pomognu u tome trenutku.

U eksperimentu gdje su sudionici morali voditi bilješke o stvarima za koje su zahvalni svaki dan, njihova raspoloženja su se znatno popravila. Istraživanje Journal of Happines provedeno je nad 219 osoba koje su pisale tri pisma zahvalnosti kroz period od tri tjedna. Rezultati istraživanja pokazali su kako je pisanje pisama zahvalnosti povećalo sreću i zadovoljstvo kod sudionika te smanjilo depresivne hormone.

Facebook komentari

hr Fri Nov 11 2016 07:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59257cc0b9e03e74198b4575/80
Foto: D.N.

Inspiracija zatvorskim zidovima: Ovo su hoteli koji su nekada bili zatvori

Ne trebate biti osuđeni zatvorenik kako biste proveli vrijeme u nekom od ovih bivših zatvora (u kojima se vrata zaključavaju samo iznutra) pa vam biti zatvoreni preko noći neće predstavljati problem.

Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata pretražio je svoju bazu s više od milijun lokacija kako bi pronašao najbolje hotele koji su nekada bili zatvori. Srećom, ne trebate biti osuđeni zatvorenik kako biste proveli vrijeme u nekom od ovih bivših zatvora (u kojima se vrata zaključavaju samo iznutra) pa vam biti zatvoreni preko noći neće predstavljati problem.

 Het Arresthuis - Roermond, Nizozemska

Het Arresthuis, na nizozemskom "uhićenje u domu", naziv je nekadašnjega zatvora i jedinice za zadržavanje optuženika koji čekaju suđenje, a presudom možda i državni zatvor. Danas ovaj prostor gostima nudi luksuzne sobe s besplatnim internetom, flat screen televizorom i internacionalnom gurmanskom kuhinjom u restoranu hotela  što je daleko od najosnovnije hrane koju su zatvorenici nekada dobivali.

 Hotel Katajanokka – Helsinki, Finska

Hotel Katajanokka smješten je u nekadašnji županijski zatvor i jedinicu za zadržavanje optuženika iz 1837. godine. Ovaj atmosferičan hotel smješten je na otoku Katajanokka u središtu Helsinkija. Unutar zidova od crvene cigle možete pronaći jedinstveni svijet kontrasta uz umirujući komfor, stilizirani dizajn i nordijski luksuz. Restoran Linnankellari nalazi se u podrumu ovog starog zatvora i nudi lokalnu finsko-skandinavsku organsku hranu koja se priprema od najkvalitetnijih sastojaka.

 ALCATRAZ Hotel am Japanischen Garten – Kaiserslautern, Njemačka

Ako želite još autentičnije iskustvo boravka u zatvoru rezervirajte smještaj u hotelu Alcatraz am Japanischen Garten. Ovaj prvi njemački zatvor-hotel potječe iz 1879. godine i nalazi se nedaleko od Japanese Garden u centru Kaiserslauterna i nudi smještaj u "zatvorskim" sobama, ali i u konvencionalnim hotelskim sobama.  U "zatvorskim" sobama gosti mogu iskusiti zatvorski život, a tome pridonose rešetke na prozorima, originalni zatvorski kreveti (koje su napravili nekadašnji zatvorenici) i toalet s umivaonikom u istoj sobi. Hinter Gittern Bar, na njemačkom "iza rešetaka", idealan je za opustiti se uz piće nakon napornog dana prije odlaska na spavanje u tišinu zatvoreničke ćelije ili sobe.

 Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet – Istanbul, Turska

Smješten na tri kata, ovaj neoklasičan hotel smješten je u zatvorskoj zgradi s predivnim dvorištem. Hotel Four Seasons Sultanahmet nalazi se u centru Starog grada u Istanbulu, a nekad su ga zvali Sultanahmedov zatvor ili na turskom "Sultanahmet Cezaevi". Gradnja zatvora započela je 1918. godine i u njoj su se nalazili muški, ženski i maloljetni zatvorenici, ali i umjetnici i politički zatvorenici. Danas ovaj hotel nudi luksuzan smještaj u kojemu možete vidjeti originalne radove turskih umjetnika poput rukom izvezenih turskih tepiha i mramornih kupaonica.

 Langholmen Hotell – Stockholm, Švedska

Långholmen Hotell nalazi se u zgradi zatvora iz 19. stoljeća na Långholmen otoku u Stockholmu. Moderne sobe hotela zadržale su mnoge autentične zatvorske detalje iz dana kada je zgrada bila poznata po nazivu Crow Remand zatvor ("Krononnhäktet" na švedskom). U ovom hotelu nalazi se i intrigantno zanimljiv muzej zatvora From Crime to Chains koji je otvoren svaki dan i gostima nudi uvid u uzbudljivu prošlost Langholmena, a muzej i hotel možete upoznati uz pomoć vodiča i raznih zabavnih aktivnosti.

 The Old Mount Gambier Gaol – Mount Gambier, Australija

Udaljen kratku vožnju od Blue Lake-a i glavne ulice Mount Gambier, ovaj jedinstveni "zatvor" nudi širok izbor raznolikog smještaja. Ova zgrada koristila se kao zatvor od 1866. godine, a danas nudi zanimljive posjete mnogim povijesnim zanimljivostima među kojima su lokacije poput starog predvorja, knjižnice i zatvorske kapelice koje su danas prilagođene modernom načinu života i opremljene su internetom, televizijom i ugodnim namještajem.

 The Liberty Hotel – Boston, SAD

Danas je poznat kao luksuzan Liberty Hotel, a od 1851. godine ova zgrada koristila se kao zatvor pod nazivom The Charles Street Jail. Ovaj zatvor bio je "dom" mnogim poznatim osuđenicima poput James Michale Curleya, Malcom x-a, Saccoa i Vanzettia. Danas Liberty hotel elegantno kombinira povijesni stil i arhitekturu s modernim potrebama poput pristupa internetu i vrhunski opremljenoj fitness dvorani.


Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 14:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/592574feb9e03e71198b456f/80
Foto: D.N.

Istinske obožavateljice talijanskog stila na otvorenju TOSCA BLU trgovine u Splitu

Poznati modni brend Tosca Blu koji talijansku razigranost utjelovljuje na vrlo prepoznatljiv i jedinstven način, proslavio je otvorenje nove trgovine u splitskom City Center one

 U stilski besprijekornom interijeru novootvorene Tosca Blu trgovine u Splitu, brojni posjetitelji jučer su razgledali ljetnu kolekciju jednog od najpoznatijih talijanskih brendova za žene i uvjerili se kako je riječ o modnim dodatcima koji savršeno prate suvremenu, modernu ženu u svim životnim prigodama omogućujući joj da se u svakoj prilici osjeća lijepo i ugodno. Tako su, u jednom od najpopularnijih splitskih shopping centara, City Center one, brojni poklonici imali priliku vidjeti Tosca Blu novitete izrađene od prirodnih materijala koji su danas, u svijetu mode, sinonim za izvrsnost.

 - Htjela bih se, prije svega, zahvaliti svima vama koji ste se rado odazvali našem pozivu da zajedno proslavimo otvorenje naše nove, ekskluzivne Tosca Blu trgovine. Zaista smo ponosni što kao vodeći distibuter tekstilom u regiji, s bogatim portfeljom više od 20 modnih marki, novu modnu destinaciju predstavljamo upravo u Splitu. Poznato je kako Splićanke, već desetljećima, oduševljavaju svojim modnim izričajem te se radujemo što će svoj stil i dalje moći upotpunjavati modnim dodatcima Tosce Blu, ali koje će, od danas, moći kupiti i u svome gradu. – izjavila je Tatjana Golubić, izvršna direktorica Tekstilprometa.  

 Otvorenje splitske trgovine, brend Tosca Blu proslavio je u društvu istinskih ljubiteljica talijanskog stila: glumice Ane Gruice, svjetskih i europskih taekwondo prvakinja Lucije i Ane Zaninović, najmlađe članice poznate splitske glazbene obitelji Huljić, Hane Huljić te blogerica Gabrijele Budimir.

 Ljetna kolekcija dostupna je u svim Tosca Blu trgovinama, a u Splitu je možete pogledati u ekskluzivnoj trgovini na drugom katu City Center one koji se prostire na više od 60 m2, predstavljajući tako novu shopping oazu za sve ljubiteljice modnih dodataka.

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 13:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5916ee8cb9e03e27088b462b/80

Loš, ali potreban: Stres potiče bolje pamćenje?

Način na koji kontrolirate emocije i koliko ste smireni pod stresom, uvelike utječe na vaše konačne rezultate. Međutim, koliko god može biti loš, stres je apsolutno potreban. Jer da bi nešto poduzeo, mozak mora osjetiti barem malu količinu stresa
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta Berkeley, pokazalo je da iznenadni naleti stresa potiču mozak na obnavljanje stanica koje su zaslužne za bolje pamćenje. No to vrijedi samo ako stres nije dugotrajan.

Isprekidani stres je ono što mozak čini 'budnim' - objašnjava voditeljica istraživanja Elizabeth Kirby

dugotrajno izlaganje stresu loše utječe na zdravlje srca, mentalno zdravlje, tjelesnu težinu, ali i kognitivne sposobnosti. Top menadžeri razvili su strategije koje im pomažu nositi se sa stresom. I bez obzira na okolnosti, uz njih su manje anksiozni. Iako se neke od ovih 10 strategija možda čine očitima, važno je naučiti kada i kako ih upotrijebiti bez obzira na količinu stresa.

1. NAUČITE CIJENITI ONO ŠTO IMATE

Odvojite nekoliko minuta i prisjetite se na čemu ste zahvalni. Ova svakodnevna navika smanjuje hormon stresa za 23 posto.

2. PRESTANITE SE PITATI "ŠTO AKO"

Konačni ishod jednostavno je nemoguće predvidjeti. Prestanite se zamarati s mogućim scenarijima, nego se se fokusirajte na aktivnosti koje će vas smiriti i količinu stresa staviti pod kontrolu.

3. POZITIVNE MISLI OSLOBODIT ĆE VAS DUGOTRAJNOG STRESA

Pomozite mozgu da ne "vrluda" i svjesno mu plasirajte pozitivne misli. Ako imate loš dan i prepuni ste negativnog razmišljanja malo je teže preusmjeriti pažnju. Jedan od alata je da razmislite o danu i pronađete barem jednu pozitivnu stvar. Ukoliko je nema, vratite se unatrag, na jučer ili čak protekli tjedan.

4. ISKLJUČITE SE 

Ne možete biti dostupni 24/7. Napravite stanku. Namjerno isključite mobitel ili jednostavno uzmite odmor od provjeravanja elektroničke pošte. Ako si to ne možete dozvoliti tijekom tjedna, ovakve navike možete isprobati vikendom. Počnite tako da ste "offline" u vrijeme kada ste i inače najmanje traženi, na primjer nedjeljom ujutro.

5. OPREZNO S KAVOM

Prevelike količine kofeina potiču izlučivanje adrenalina. Tijelo je u preuzbuđenom stanju stresa i u ključnim situacijama, umjesto razuma, prevladavaju emocije.

6. NIŠTA BEZ SNA

Nikada nije dovoljno ponavljati koliko je spavanje važno za emocionalnu inteligenciju i stres. Kad spavamo, mozak se doslovno ponovno puni. Nedostatak sna podiže količinu stresa i ako nismo pod njegovim utjecajem.

7. RECITE "NE" NEGATIVNOM RAZMIŠLJANJU

Što više razmišljamo negativno, to više ono ima moć nad nama. Ako vjerujete negativnim unutarnjim glasovima, vrijeme je da ih zapišete na komad papira. Doslovno ostavite sve što radite i zapišite ono o čemu razmišljate. Ako usporite negativan trend, bit ćete racionalniji i lakše ćete razlučivati stvari. Ipak, izjave se ponekad i na papiru mogu činit kao činjenice. U tom slučaju obratite se bliskoj osobi. Neka ona bude vaš "glas razuma".

8. PROMIJENITE PERSPEKTIVU

Na okolnosti ne možete utjecati, ali možete utjecati na to kako na njih reagirate. Prije nego potrošite previše vremena na razmišljanje koliko je nešto negativno, stavite stvari u realne okvire. Pomoći će ako izlistate točno određene stvari zbog koji nešto nije kako bi trebalo biti.

9. DIŠITE

Budite u trenutku, svjesni svog daha. Tako će se mozak koncentrirati samo na ono što trenutačno obavlja. U trenucima stresa, pronađite miran kutak, sjednite uspravno i duboko dišite. Pokušajte razmišljati samo o disanju.

10. NE MORATE SVE SAMI

Kako bi ostali smireni i produktivni, detektirajte svoje slabe strane te za njih pronađite pomoć ljudi oko sebe. Ponekad jednostavan razgovor s kolegom može "razbistriti" stvari. Ljudi koji nisu emotivno uključeni u neki zadatak, lakše će uočiti problem, ukoliko postoji. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Ne bacajte ljuske luka!

Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti
Bacate li ljuske od luka kada ste u kuhinji i kuhate? Prije nego što ih bacite u knatu za smeće, dobro razmislite. Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti.

1. Ako kuhate povrtnu juhu, slobodno ubacite i cijelu glavicu luka s ljuskama. Osim što će dobiti ljepšu boju, juha će biti puno ukusnija i zdravija zbog mikroelemenata kojih ima puno više nego u samom luku.

2. Ako ste primijetili da vaša biljka ne izgleda baš zdravo, pripremiti otopinu od ljuski luka i vode s kojom ćete zalijevati vašu biljku s vremena na vrijeme.

3. Čaj od luka može pomoći kod grčeva. U šalicu vruće vode ubacite jednu žlicu ljuski od luka i pustite neka odstoji 10 minuta. Procijedite i pijte oko 200 ml svake večeri. Važno je napomenuti kako čaj od luka ne bi trebale piti dojilje i trudnice.

4. Ljuske od luka uz usitnjenu koru od hrasta odličan su način za dobivanje svijetlosmeđe boje kose.

5. Ako volite peći svoj kruh, slobodno možete ubaciti jednu čajnu žličicu mljevenih ljuskica od luka. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 13:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .