Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0971510e4938e4398b4604/80
Foto: Pixabay

11 opasnosti od puno sjedenja: Tijelo propada i postaje bolesno

Učestalo sjedenje postalo je, nažalost, nešto od čega ne možemo pobjeći. Već od malih nogu društvo navikava djecu na sjedalački način života tijekom školovanja pa se to uglavnom nastavlja i na poslu, kod kuće...

Stručnjaci tvrde "sjedenje je novo pušenje". I dok mnogi vjeruju da vježbanjem mogu poništiti negativne učinke, to baš i nije tako.

11 opasnosti od pretjeranog sjedenja:

1. Srčane bolesti

Kada sjedimo, naši mišići otapaju manje masnoća i krv cirkulira sporije nego što bi trebala. S vremenom to može potaknuti nakupljanje masnoća u krvnim žilama koje u konačnici rezultiraju začepljenjem srca.

Istraživanja pokazuju da ljudi koji puno sjede imaju dvostruko veću stopu kardiovaskularnih bolesti od onih koji su više na nogama.

2. Razvoj dijabetesa

Osim što se masnoće sporije razgrađuju, kod prekomjernog sjedenja povećava se i razina šećera u krvi. Liječnici, također, vjeruju da dugotrajno sjedenje može promijeniti način na koji naša tijela reagiraju na inzulin - hormon koji luči gušterača, a pomaže u pretvaranju šećera i ugljikohidrata u energiju.

3. Preuranjena smrt

Prema studiji, objavljenoj u American Journal of Preventive Medicine, izgledi za preuranjeni gubitak života zbog dugotrajnog prekomjernog sjedenja se povećavaju čak i ako redovito vježbate. Ipak, to nije razlog da odmah prestanete s tjelesnom aktivnošću - izuzetno je važna za fizičko i psihičko zdravlje.

4. Razvoj tumora

Rizik od raka debelog crijeva, dojke i raka endometrija povećava se kod ljudi koji veći dio dana provode u sjedećem položaju. Povećane razine inzulina, koje potiču rast tumorskih stanica, glavna su poveznica između sjedenja i raka. Češće ustajanje, protezanje i kretanje pomažu u snižavanju razine inzulina i šećera u krvi. - prenose 24sata

5. Preopterećena gušterača

To je organ u našem tijelu odgovoran za proizvodnju inzulina, a koji, također, može biti pogođen pretjeranim sjedenjem. Inzulin pomaže u prijenosu glukoze do naših stanica za energiju koja im je potrebna, ali kada je tijelo neaktivno gušterača ne reagira pravilno na otpuštanje inzulina.

Zapravo, događa se da radi prekomjerno jer je tijelu potrebno više inzulina. Studije su pokazale da samo jedan dan dugotrajnog sjedenja drastično smanjuje odgovor na inzulin u tijelu.

6. Sklonost debljanju

Živite li sjedalačkim načinom, bilo da vam je posao takav ili jednostavno volite sjediti pred TV-om ili igrati igrice, šanse da nagomilate višak kilograma postaju veće. Studije pokazuju da se dok stojimo troši 30 posto više kalorije nego kada sjedimo. Naime, u sjedećem položaju cirkulacija lipaze, enzima koji apsorbira masnoće, se smanjuje, a to doprinosi gomilanju masnih naslaga.

Istraživači sa Sveučilišta u Tel Avivu pronašli su dokaze da predugo sjedenje potiče proizvodnju stanice masnog tkiva poznate kao - preadipocitne stanice.

7. Napor vrata i ramena

Kod pretjeranog sjedenja za radnim stolom ili ispred računala dolazi do opterećenja vrata i ramena te bolova. Bolovi u vratu pojavljuju se zbog napetosti u mišićima. Položaj vrata kod sjedenja naziva se 'vrat-dizalica' i opterećuje vratne kralješke što može dovesti do trajne neravnoteže. Također, dugotrajno sjedenje vodi lošijem držanju tijela.

8. Ukrućivanje kičme

Kada ste aktivni, mekani diskovi između kralježaka se prošire i djeluju kao amortizeri. To, također, pomaže da se ti diskovi opskrbe esencijalnim hranjivim tvarima, svježim kisikom i svježom krvi. Kod prekomjernog sjedenja oni postaju neuravnoteženi i počinje im nedostajati tih hranjivih tvari.

Kolagen koji pomaže poduprijeti kralježnicu tada zna otvrdnuti oko tetiva i ligamenata te tako dolazi do ograničene fleksibilnosti kralježnice, leđa postaju kruta.

9. Uništavanje diskova

Osim ograničene cirkulacije hranjivih tvari u diskovima između kralježaka, dugi period proveden u sjedenju povećava rizik od razvoja hernije lumbardnih diskova. To se događa zato što je kralježnica konstantno pod velikim pritiskom jer težina tijela nije ravnomjerno raspoređena.

- Kada sjedite, tada se narušava prirodna krivulja kralježnice, što znači da su mišići na leđima pod opterećenjem da bi održavali oblik tijela. Naime, kada ne koristite prirodnu krivulju kralježnice da se dižete protiv gravitacije - pojasnila je Kelly McGonial, dr. sc., a prenosi portal moon-child.net.

10. Usporavanje mozga

Tijekom sjedenja se sve u tijelu usporava pa tako i rad moždanih vijuga. Naime, što više se krećemo, više svježe krvi i kisika dolazi do mozga, a to pak rezultira njegovim boljim i bržim radom i povećanoj produktivnosti. Osim toga, tjelesna aktivnost potiče proizvodnju kemikalija koje poboljšavaju raspoloženje.

11. Degeneracija mišića

Trbušni mišići su besposleni kada sjedimo jer nas inače pomažu držati uspravnima dok stojimo. Određeni mišići na bokovima se skraćuju i postaju zategnutiji, a to pak vodi ograničenim pokretima tijekom hodanja. Tu pomažu vježbe poput čučnjeva, iskoraka i istezanja mišića nogu u stojećem položaju.

Kod dugotrajnog sjedenja i mišići u cijelim nogama pate i postaju slabiji. To vodi smanjenoj stabilnosti u nogama i problemima sa održavanjem ravnoteže, a time je rizik od ozljeda veći. Slabost u nogama vodi češćim lomovima kostiju, kažu stručnjaci.

hr Thu Dec 06 2018 19:58:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c68e70e4938b3b38b460b/80
Foto: PIXABAY

Zašto sami sebi dugujemo da svaki dan provedemo neko vrijeme u tišini?

Nova istraživanja pokazuju da te manjak samoće može dovesti do gubitka sposobnosti razumijevanja tko si i što ti je važno
Ideas Ted prenosi istraživanje E.O. Wilsona, biologa i prirodoslovca s Harvarda, "Half Earth" o borbi za naš planet, u kojem predlaže da se polovica Zemljine površine odredi i zaštiti kao konzervatorij. Ističe da su ljudi od 1970. godine uništili više od 30 posto šuma i morskog ekosustava, prema Svjetskom fondu za prirodu. Uništavanje je bila nenamjerna posljedica rasta stanovništva, želje za povećanim materijalnim bogatstvom i udobnošću te povezane potrebe za većom energijom.

Na sličan način uništavamo svoje unutarnje biće kroz suživot s tehnologijom.  Uništavanje našeg unutarnjeg bića zbog žičane povezanosti još je novija i suptilnija pojava. Nedostatak vremena za usporenost,  razmišljanje, privatnost i samoću, tišinu, nemogućnost mirnog sjedenja u stolici petnaest minuta bez vanjske stimulacije - sve to dogodilo se vrlo brzo i gotovo nevidljivo.

Prije sto pedeset godina telefon nije postojao, prije pedeset godina internet nije postojao, a prije dvadeset pet godina Google nije postojao. 

Što možemo učiniti? 

Wilson predlaže da moramo stvoriti novu naviku uma, kao pojedinci, ali i kao društvo. Potreban nam je mentalni stav koji cijeni i štiti mir, privatnost, samoću, sporost, osobnu refleksiju, koji poštuje unutarnje ja, koji omogućuje svakome od nas da lutamo bez rasporeda unutar vlastitog uma.  Na Wilsonovo kontroverzno razmišljanje o prirodi, nadovezuju se psiholozi sa sličnim prijedlozima za ljudski um: polovica našeg vremena dok smo budni, treba biti rezervirana za razmišljanje u tišini. Inače, uništavamo unutarnje ja i naše kreativne kapacitete. Različiti trenuci tijekom dana mogu biti posvećeni kontemplaciji i miru, slobodi od vanjskog svijeta.

Da bi se razvile nove navike uma, različite skupine moraju koristiti različite metode.

Neka preporuke su: 

Učenici - desetominutno razdoblje tišine tijekom školskog dana. Učenici mogu tiho zapisivati misli u bilježnicu za to vrijeme. Različite škole imaju različite kulture i svaka škola će znati kako najbolje uspostaviti ovo razdoblje šutnje

Studenti - "introspektivni" intenzivni tečajevi koje stvara svaki odjel. Svaki bi student trebao polagati barem jedan takav tečaj svakog semestra. Introspektivni tečajevi, koji se temelje na određenoj temi odjela - primjerice, povijesti ili kemije - imat će smanjeno opterećenje čitanja i zadataka te ohrabriti učenike da iskoriste slobodno vrijeme kako bi razmislili o tome što uče i povezali ga sa svojim životom i životnim ciljevima. 

Radno mjesto - u mirnoj sobi zaposlenike se može poticati da provode pola sata svaki dan meditirajući, razmišljajući ili jednostavno šuteći. Pametni telefoni i računala neće biti dopušteni u tihoj sobi. Ovo razdoblje tišine ne bi bilo dio redovite pauze za ručak. 

Obitelji - isključiti se tijekom večeri, možda za vrijeme večere treba isključiti sve telefone, mobitele, računala i ostale uređaje. Večera bi trebala biti vrijeme za tihi razgovor.  Pojedinci bi trebali razmišljati o tome kako provode svoje vrijeme svaki dan, pola sata dnevno trebaju biti udaljeni od tehnologije, kao što je šetnja, čitanje ili jednostavno sjedenje u tišini, piše miss7zdrava.hr

Za stvoriti nove navike treba vremena

Vjerujem da možemo razviti nove navike uma s tehnologijom, ali trebat će vremena. Najprije moramo prepoznati opasnost. Svakako, mlađi bi ljudi trebali preuzeti odgovornost za svoju ovisnost o tehnologiji koja šteti njihovom unutarnjem biću. Ali zar ne bi mi koji smo stvorili taj svijet trebali preuzeti više odgovornosti? Mi smo same žrtve, ali smo i počinitelji. Ne dugujemo li našoj djeci svijet u kojem se njihovi kontemplativni životi cijene i podupiru? Zar to ne dugujemo sebi? 
hr Tue Feb 19 2019 21:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c34db0e49381eb28b4661/80
Foto: PIXABAY

Savršeno se nadopunjuju: Između ova dva horoskopska znaka postoji posebna strast

Oni su potpuno suprotni znakovi, ali su pravi primjer da se suprotnosti magnetski privlače

Djevica je za Ribe sigurno sklonište i oslonac koji im je u životu često potreban, a Ribe Djevici mogu pružiti bajkovitu ljubav o kojoj često maštaju. 

Dok Djevica razmišlja, Riba mašta i sanja i baš tako Djevica može pomoći Ribama da se njihova maštanja ostvare. 

Ljubav Djevice i Ribe može biti velika inspiracija i pokretačka snaga u životu. Oni će se međusobno dopunjavati i jedno u drugome će buditi i osloboditi one najlepše osobine koje će doprinjeti ostvarenju kvalitetne i skladne ljubavne veze, tvrdi superzena.net

Ova dva znaka su komplementarna jer se voda i zemlja dobro uklapaju. Dok su Ribe suosjećajne, prilagodljive, blage i intuitivne, Djevice su racionalne i pragmatične i baš zato oni jedno u drugome mogu pronaći ono što im nedostaje.

Ova dva znaka nisu za prolaznu avanturu. Oni teže za čvršćim u dubljim vezivanjem te kada se nađu teže ka ostvarenju ozbiljne i dugotrajne veze.
hr Tue Feb 19 2019 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c24d50e493807b48b45b5/80
Foto: PIXABAY

Crveni domaći koktel od samo tri sastojka tjera umor i višak kilograma

Bilo da trebate detoksikaciju, poticaj za skidanje kilograma ili se želite riješiti dosadnog umora, iskušajte domaći sok od mrkve, jabuke i cikle...

Sok od jabuke, mrkve i cikle obiluje zdravim sastojcima, zbog čega se i koristi za mršavljenje, liječenje i prevenciju bolesti. Recept je jednostavan: dovoljno je izmiksati po jednu dobro očišćenu jabuku, ciklu i mrkvu u sok koji se pije polaganim gutljajima. Preporučuje se za doručak jer najbolje djeluje kad se pije na prazan želudac.

Možete, ali i ne morate dodati malo meda i limuna, ali šećer valja izbjegavati. 
Korjenasti plod cikle odličan je izvor folne kiseline koji snižava krvni tlak, prevenira kardiovaskularne bolesti. S druge strane, nedostatak ovog vitamina iz B skupine dovodi do anemije, ali i probavnih smetnji. 

Čak 88 posto sastava mrkve otpada na vodu. Zbog toga ovo povrće ima nisku kalorijsku vrijednost te ju je preporučljivo grickati kada ste na dijeti.


Mrkve su ujedno i najveći biljni izvori vitamina A, koji tijelo sintetizira iz karotenoida. Beta-karoten iz mrkve pomaže u zaštiti organizma od bolesti krvožilnog sustava, u poboljšanju vida te jamči lijep izgled kože, piše punkufer.hr

Superzdravi napitak sadrži vitamine A, B1, B2, B6, C, E i K te folnu kiselinu, cink, bakar, željezo, kalcij, kalij, fosfor, magnezij, natrij i mangan. Koktel zdravih sastojaka potiče mršavljenje, poboljšava vid i pamćenje, usporava starenje i jača imunitet. Preporučuje se protiv proljetnog umora i nezaobilazan je napitak detoksikacijskih programa.

Želite li se poigrati sastojcima, dodati možete i đumbir ili naranču kako bi napitak bio osvježavajući. 

hr Tue Feb 19 2019 16:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6be2ec0e493807b28b463a/80

Desetodnevne maškare u Metkoviću: Evo programa

Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.
U Metkoviću se od 24. veljače do 5. ožujka 2019. održavaju tradicionalne Pokladne svečanosti, u organizaciji Metkovskog pokladnog društva.

Tijekom desetodnevnog programa, neće nedostajati zabave pod šatorom od 24. veljače 2019. godine na Trgu kralja Tomislava.


Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.

Gala zabava će se održati u hotelu Narona 2. ožujka u 20 sati i u glazbenom dijelu programa nastupa grupa Narona.



hr Tue Feb 19 2019 12:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .