Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8c400ecb557a238f8b469a/80
Foto: Pixabay

Grožđe čuva srce, krvožilni sustav i regulira razinu šećera u krvi

Iako nam ljeto donosi puno raznolikog voća i povrća, mnogi se ipak najviše vesele grožđu. Ove slatke bobice raznih boja čuvaju zdravlje ljudi diljem svijeta.

Opskrbite tijelo vitaminima i mineralima iz grožđa

Iako postoji više vrsta grožđa, koju god odabrali, osvježit ćete tijelo i opskrbiti ga potrebnim vitaminima. Ove ljetne bobice obiluju vitaminom A, B6, B i folnom kiselinom, a 100 grama grožđa zadovoljit će 25 posto preporučene dnevne količine vitamina C.

Osim toga, grožđe sadrži mangan i kalij pa njegova konzumacija snižava tlak, pomaže kod depresivnih stanja te jača imunitet.

Grožđe čuva zdravlje

Najveću korist od protuupalnih i antioksidativnih svojstava grožđa ima krvožilni sustav - polifenoli iz grožđa pomažu organizmu tako da smanjuju štetne naslage na krvnim žilama te pomažu radu srca.

Grožđe ima nizak glikemijski indeks, a nedavna istraživanja upućuju na pozitivan učinak grožđa na regulaciju razine šećera u krvi.

Sto grama svježeg grožđa sadrži samo 69 kcal, 0,72 grama proteina, 0,16 grama masti, 18,10 grama ugljikohidrata, 0,9 grama dijetetskih vlakana i 15,48 grama grožđanog šećera

Brojne studije pokazale su da crno vino – kada se konzumira u umjerenim količinama – povećava razinu HDL ('dobrog' kolesterola), a smanjuje razinu LDL ('lošeg') kolesterola u krvi.

Važno je napomenuti da sjeme i koža grožđa sadrže najbogatiju koncentraciju antioksidansa.

Kuhinja u znaku grožđa

U nastavku vam donosimo nekoliko ukusnih recepata koji uključuju grožđe - u svježem i sušenom obliku! Dobar tek!

1.Nadjeveni list

List je jedna od najtraženijih riba, kako zbog okusa tako i zbog vrlo malo kostiju. Može se spremati na različite načine, a mi vam predstavljamo punjene filete lista. U nadjev, uz ostale sastojke, idu i grožđice. Zvuči zanimljivo, zar ne?

2. Tart s meringom, lješnjacima i grožđem

Ovaj ukusan kolač izrađen je od cijelih bobica bijelog grožđa, beze (meringue) nadjevom i lješnjacima. Brzo i jednostavno za izradu, a još se brže jede!

3. Pripremite sami svoje granola žitarice!

Ako ste se odlučili za kućnu pripremu granole predlažemo da iskombinirate sljedeće orašaste plodove: brazilske oraščiće, bademe, lješnjake, sezam, zobene pahuljice, sjemenke lana i suncokreta, pinjole i sušeno voće (marelice, grožđice, brusnice).

4. Punč sladoled s grožđicama

Super jednostavni recept za sladoled koji obožavaju svi koji ga probaju! Bez šećera i dodataka, zasladit će vam ljeto, piše ordinacija.hr

hr Sun Sep 02 2018 21:55:08 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Radni učinak je lošiji ako ste spavali samo 16 minuta manje od uobičajenog

Radnici kojima nedostaje tih 16 minuta sna u odnosu na prosjek češće se žale na stres i lošije se koncentriraju, utvrdio je na temelju ankete tim stručnjaka sa Sveučilišta u Južnoj Floridi

Izgubite li samo 16 minuta sna u odnosu na vaš prosjek spavanja, to može utjecati na to da slabije prosuđujete i teže se koncentrirate tijekom dana, a time i utjecati na vaš radni učinak. Također, radnici kojima nedostaje tih 16 minuta sna češće se žale na povećanu razinu stresa, zbog čega bi ukupna produktivnost mogla biti manja, utvrdio je tim stručnjaka sa Sveučilišta u Južnoj Floridi

Rezultati studije objavljeni u časopisu Sleep Health, a njome je obuhvaćeno 130 odraslih osoba koje rade u IT sektoru. Sudionici su ispunjavali anketu u kojoj su odgovarali kada su otišli u krevet i probudili se, koliko sati i minuta su spavali te koja im je bila kvaliteta sna. Također, ocjenjivali su jesu li tijekom dana imali problema s koncentracijom, nekih briga, ili negativnih misli.

Glavna autorica studije, dr. Soomi Lee, asistentica na Sveučilištu, kaže da je inspiraciju za istraživanje dobila iz vlastitog života.

- Ako sam prethodne noći loše spavala, primijetila sam da to ometa moj svakodnevni život i da imam više negativnih emocija - rekla je za Daily Mail. Istraživači su otkrili da su odrasli koji su bili u krevetu 16 minuta manje od prosjeka prijavili lošiju kvalitetu spavanja i više kognitivnih problema, posebno s koncentracijom. To je uzrokovalo porast stresa, što je rezultiralo manje produktivnim danom.

Utvrdili su i još jednu korelaciju. Oni koji ranije odlaze u krevet teže se koncentriraju. Pretpostavlja se da je to zato što su zbog manjka sna odlazili spavati ranije, no pokazalo se da su se oni i probudili ranije nego ostali, pa je očito riječ o začaranom krugu, javlja 24 sata

hr Fri Apr 26 2019 13:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/539697281799427d7edd7559/80

Ovo je pravi način za podgrijavanje pizze

Jedina gora stvar od hladne pizze je loše podgrijana hladna pizza. Ali, to se može elegantno izbjeći s malim trikom zahvljajući kojem pizza ponovo ima pravu aromu i prave je temperature

Ako vam je ostala koja kriška pizze od ručka, a hladna vam ne izgleda jako primamljivo, uz ove savjete ćete joj vratiti okus, teksturu i miris te će biti užitak za pojesti. Prvo zapamtite da ju ne traba stavljati u mikrovalne pećnice jer one neravnomjerno zagrijavaju hranu, a kod pizze to znači da će se ili zagrijati sir, a umak ostati hladan ili će se gornji dio pregrijati, a donji ostati hladan i mokar. Također, pri podgrijavanju pizze u mikrovalnoj ona ispada gumena i mlaka, javlja 24sata

1. Uzmite željeznu tavu

Željezna tava se ravnomjerno zagrijava i dobro drži toplinu.

2. Pizzu zagrijavajte na srednjoj vatri

Jedna od stvari koje čine pizzu fantastičnom je lagano hrskava korica, a kad se ohladi pizza gubi svoju hrskavost. Zagrijavanje na srednjoj vatri u željeznoj tavi vraća tu hrskavost pizzi, a može ju i malo zapeći.

3. Koristite poklopac

Nakon što ste zagrijali tavu stavite pizzu grijati i odmah ju poklopite poklopcem. Zahvaljujući poklopcu u tavi će se zadržati toplina koja će otopiti sir i zagrijati umak.

4. Provjerite je li se dovoljno zagrijala

Kako ćete znati da je pizza dovoljno zagrijana? Nakon otrpilike tri minute maknite poklopac i vilicom isprobjate pizzu. Ako se sir razvlači, gotova je piše Men's Health.

hr Fri Apr 26 2019 10:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc2ab3629111c705d8b4583/80
Foto: Pixabay

Dokazalo istraživanje: Sestre vam pomažu da budete bolja osoba

Imati sestru sa sobom donosi mnoge prednosti, unapređuju nam sposobnosti komuniciranja, mentalno zdravlje, zbog njih smo osjećajniji, a uče nas i ambicioznosti te neovisnosti

Sestre pomažu da osoba razvije socijalne vještine, poput komunikacije i kompromisa, kaže autor istraživanja o braći i sestrama, prof. Alex Jensen iz 'School of Family Life'pri Sveučilištu Brigham Young u američkoj saveznoj državi Utah. Dodaje da manji sukobi među braćom i sestrama mogu čak i pozitivno utjecati na razvoj. Evo što znanost kaže zašto je sve dobro imati sestru:

Sestre poboljšavaju mentalno zdravlje

Studija koja je 2010. objavljena u stručnom medicinskom časopisu Journal of Family Psychology pokazuje da sestre pozitivno utječu na mentalno zdravlje i samopouzdanje. To je potvrdio i prof. Jensen koji kaže da sestre svoju braću i sestre 'čuvaju od osjećaja usamljenosti, nevoljenosti, krivnje i straha'. 

Zbog njih smo osjećajniji

Ista je studija otkrila da sestra može pomoći u tome da budemo bolje osobe, jer promoviraju pozitivna ponašanja poput suosjećanja i altruizma kad nam pokazuju svoju ljubav i privrženost. 

- To vrijedi čak i kad postoje manji sukobi u odnosima - kaže profesorica iz School of Family Life, Laura Padilla-Walker.

Sestre pomažu da se izoštre interpersonalne vještine

Dokazano je da dečki koji odrastaju sa sestrama bolje komuniciraju sa ženama od onih koji odrastaju s braćom ili kao jedinci. A kako kaže prof. Jensen, neki znanstvenici tvrde da su brat ili sestra drugog spola ključne osobe u adolescentskim godinama. 

- Braća i sestre često postaju bliži u tim godinama jer su jedan drugome izvor informacija o drugome spolu - kaže Jensen. 

Sestre nas uče neovisnosti i ambicioznosti

Britanska studija iz 2009. pokazuje da su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom neovisniji i odlučniji od onih koji su odrastali sami ili s braćom. Koautor studije prof. Tony Cassidy je svojevremeno objasnio da je riječ o unutarnjoj želji da budemo bolji, koja je najviše iskazana u obiteljima s više ženskih članova. 

Uče nas i kako postići balans

Ista studija iz 2009., u kojoj je sudjelovala 571 osoba u dobi od 17 do 25 godina, kaže da sestre pomažu uspostaviti 'unutarnji mir'. Tako su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom bili spremniji nositi se s raznim izazovima, a bolje su se nosili i sa stresom te su na kraju odrasli u sretnije i optimističnije ljude. Razlog zašto to uče baš sestre, a ne braća navodno leži u tome što žene 'bolje barataju s komunikacijskim vještinama i bolje znaju negativnu situaciju pretvoriti u pozitivnu', kaže istraživanje, piše 24sata

hr Fri Apr 26 2019 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Ovako ćete se trajno riješiti kilograma

Prije nego što se krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj ne uvijek ugodan proces pomoći da budete zdraviji i sretniji.
1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojim ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete ovu kaloričnu hranu, ili da odredite maksimalni broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa na dohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer u tim situacijama smo skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

4. Imajte na umu da sve kalorije nisu iste

Metodologija mršavljenja je prilično jasna – ako želite smanjiti kilograme u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identični broj kalorija. 

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti duplo više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta, piše Zadovoljna

hr Fri Apr 26 2019 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .