Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a13f0fab9e03e63088b457d/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Ispovijest gasterbajtera: Ako u Njemačkoj radiš kod "naših", nećeš proći dobro

Brojni su i oni koji ostaju u Hrvatskoj, ali povremeno "na crno" odlaze u Njemačku kako bi osigurali pokrivanje osnovnih životnih troškova svojim obiteljima

Ljudi u Imotskom i Imotskoj krajini tradicionalno spas od loših životnih uvjeta u Hrvatskoj traže - u Njemačkoj. Drugačije nije ni danas. Iz tog kraja se, u bijegu od bijede, posljednjih godina legalno iseljavaju cijele obitelji. Brojni su, međutim, i oni koji ostaju u Hrvatskoj, ali povremeno "na crno" odlaze u Njemačku kako bi osigurali pokrivanje osnovnih životnih troškova svojim obiteljima.

Među njima je i bivši hrvatski branitelj, umirovljeni policajac koji je prije šest godina iz rada otišao u mirovinu, a svih tih šest umirovljeničkih godina dva do tri puta godišnje odlazi na "bauštelu" u Njemačku. Otkrio je kako funkcionira sustav odlaska na rad "na crno" zbog čega je želio ostati anoniman. - piše Deutsche Welle

Ima 46 godina, bio je hrvatski branitelj koji se borio po ratištima sve do Oluje, više je puta ranjavan, bio je i teško ranjen, ali kad je završio rat bio je još mlad i pun životne snage pa je htio nastaviti raditi i zaposlio se u policiji u kojoj je radio do prije šest godina. Supruga mu je više godina nezaposlena, povremeno radi "na crno" u Hrvatskoj, uglavnom sezonski, na obali, u turizmu. Imaju sina srednjoškolca. Iako je još relativno mlad, ne može preseliti u Njemačku i tražiti gore legalan posao jer je u mirovini pa ne bi ni smio raditi punu satnicu te bi tako mogao zaraditi maksimalno 1.000 eura.

U Njemačkoj dva do tri puta godišnje

- Odlazim u Njemačku raditi dva-tri puta godišnje jer me na to prisiljavaju životni uvjeti. Za hrvatske prilike moja mirovina od 4.000 kuna nije mala jer srednjoškolski profesori s punim radnim stažem nemaju toliku mirovinu. Ali supruga mi je nezaposlena i školujem sina, s 4.000 kuna ne mogu uzdržavati svoju obitelj. Režije i razne dadžbine dođu me 1.600 kuna mjesečno, 2.000 kuna ide na hranu i osnovne kuće potrepštine, a za sve drugo ostane 400 kuna. Od toga dijete školovati ne mogu jer na njega mjesečno moram, samo za putnu kartu i marendu, dati najmanje 100 eura, bez troškova odjeće, obuće, knjiga i svega drugoga što dijete treba. Kredit, srećom, nemam niti sam podstanar jer živim u očevoj kući. No, s četiri tisuće kuna mjesečno ne može živjeti tročlana obitelj koja ima dijete u školi, a zamislite kako je tek s onima koji imaju manje od nas, a imaju dvoje, troje ili četvero djece. - objašnjava razloge zbog kojih povremeno odlazi na rad u Njemačku ilegalnim kanalima.

Radije radi za "Švabe" nego za "naše" 

U 90 posto slučajeva radi na "baušteli", znači u građevini, a osim adaptacija stanova i kuća, ilegalni radnici se angažiraju i na poslovima uređenja okoliša, održavanja parkova i šuma, predgrađa. Kaže kako većina inzistira da radi za Nijemce jer ih Hrvati varaju i zakidaju.

- Nikad ne idem sam nego idemo u grupama. Pretežno inzistiramo da radimo za "Švabe" jer su uredni, uredno plate satnicu, dobro se odnose prema radnicima i kad za njih radimo, znamo da nam ništa neće nedostajati. Ako radiš kod "naših" ljudi, u 50 posto slučajeva će ti se dogoditi nešto loše, odnosno, u 50 posto slučajeva nećeš biti plaćen. Prođeš, dakle, u 50 posto slučajeva "lišo". Taj dio "naših" ljudi je pokvaren i samo gleda gdje će te zakinuti. Zakidaju na satnici, na plaćanju, na svemu na čemu mogu. Nerijetko se događa da ni ne žele platiti nego zovu policiju da nas potjera i prave se ludi. Ljudi su time razočarani i zgađeni pa zato najradije idu raditi kod 'Švaba' ili kod prijatelja koji rade za njemačke tvrtke. - govori.

Objašnjava kako je točno raditi u Njemačkoj na "crno".

- Njemačke tvrtke angažiraju naše ljude da im dovode radnike na crno. Recimo, njemačka tvrtka ima građevinski projekt koji mora odraditi u određenom roku i treba radnike kako bi se to u roku završilo, a da oni izbjegnu platiti dio davanja državi. Dio radnika uvijek radi legalno. Onda angažiraju naše ljude da im dovedu broj radnika koji im je potreban. Ti ljudi dođu kod nas i angažiraju između 10 i 50 nas - koliko je potrebno. Odemo gore i radimo, postavljamo vodu, struju, kanalizaciju, uređujemo fasade i žbukamo, radimo u zatvorenim prostorima. Gotovo nikad se ne radi na otvorenome. Posao se radi u zatvorenom, dobije se smještaj i hrana, a satnica se do centa isplaćuje kako je dogovorena. Nerijetko se dobije i nagrada za obavljeni posao.

Rad subotom za financiranje puta

Svi koji tako idu prosječno po turi mogu zaraditi oko 2.000 eura i to kad se odbiju svi troškovi jer u većini slučajeva im je riješen smještaj, a nerijetko i hrana. Putne troškove pokrivaju radom subotama. 

- Rad subotom nam je plaćen u dvostrukom iznosu, a znalo se dogoditi da po odrađenoj suboti zaradim i po 200 eura. Radim tada po 10 sati, ali dvije subote meni pokrivaju cijeli trošak puta i ako imam ekstra troškova gore za hranu. Ostalih pet dana u tjednu radimo po osam do 10 sati i tako se može mjesečno zaraditi od 1.800 do 2.300 eura, ovisno o tome koji posao radiš i koliko radiš. Jednom mi se posrećilo pa sam zaradio i 3.000 eura jer je čovjek baš korektno plaćao. Pravi majstori zarađuju i od 2.500 do 3.000 eura po turi. - dodaje.

- Nema mjesta u Hrvatskoj, a pogotovo ne u Imotskom ili Hercegovini, iz kojih se tradicionalno odlazi na rad u Njemačku, da nemaju čovjeka koji ne radi ništa drugo nego dogovara ljude za odlazak na rad gore. Njih plaćaju iz Njemačke, od nas ne uzimaju novac i nama je to dobro jer onaj tko hoće raditi može osigurati preživljavanje svojoj obitelji i sebi. Znači, postoje određeni ljudi koji rade za njemačke tvrtke, pretežno u građevinskom sektoru i opskbrljavaju ih radnom snagom. Iz Hrvatske se vodi od 30 do 50 ljudi. Tri godine sam radio preko čovjeka koji je vodio po 50 ljudi iz cijele Hrvatske – od Imotskog, preko Like do Slavonije. Okupljaju ljude sukladno potrebama naručitelja, a u startu se sve odmah zna: na čemu se radi, koliko se radi sati i dana radi, koji su rokovi, koliko se zaradi, radi li se noću i slično. - kazao je. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Tue Nov 21 2017 10:26:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc684f0e4938a50e8b45c7/80
Foto: Čitateljica

Požar kod City Centra pod kontrolom

Vatrogasci su izašli na teren.
14:29 - Požar je pod kontrolom i nema veće opasnosti. Na teren su izašla 24 vatrogasca JVP-a Split, DVD-a Split, DVD-a Žrnovnica i DVD-a Podstrana.

Na terenu je ukupno osam vozila.

13:35 - Čitatelji tvrde da je opožareno veće područje, a vatrogasci i dalje gase vatru.

13:30 - Kod City Centra u Splitu izbio je požar na otvorenom, javljaju iz vatrogasne postaje te tvrde kako je na teren izašlo nekoliko vozila koja rade na njegovom gašenju.




hr Sun Oct 21 2018 13:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .