Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/587f93a81eea8f980b8b45d2/80
Foto: SDP Hrvatske

SDP: Privatizacija HEP-a opasna bez prethodne regulacije tržišta

Vladinu namjeru renacionalizacije Ine djelomičnom privatizacijom HEP-a predsjednik SDP-a Davor Bernardić ocijenio je neodrživom i štetnom
SDP je u srijedu organizirao stručnu raspravu o renacionalizaciji Ine i mogućoj privatizaciji manjinskog dijela HEP-a sa zaključkom da treba postići nacionalni konsenzus oko Ine, a u privatizaciju HEP-a ne smije se ići bez prethodne regulacije tržišta, kako ne bi ponovili pogreške "privatizacije na hrvatski način".

Vladinu namjeru renacionalizacije Ine djelomičnom privatizacijom HEP-a predsjednik SDP-a Davor Bernardić ocijenio je neodrživom i štetnom jer se "trguje energetom budućnosti o kojem izravno ovise svi hrvatski građani i gospodarstvo".

Stručna rasprava pokazala je da konsenzus oko otkupa Ine mora postojati, te da je model privatizacije HEP-a, kakav najavljuje Vlada, potpuno neodrživ, poručio je Bernardić nakon okruglog stola u Novinarskom domu.

Važno je pitanje javnog duga


Skup je okupio energetske i ekonomske stručnjake, SDP-ove bivše ministre i saborske zastupnike, a odazvao mu se i državni tajnik za energetiku i član Nacionalnog vijeća Mosta Ante Čikotić.

I Čikotić ističe da je riječ o pitanju od nacionalnog interesa, dodajući da je na skupu iznesen niz modela, no ni jedan od njih ne isključuje porast javnoga duga.

"Preuzimanje mađarskog udjela u Ini politička je odluka, znamo što želimo i u kojem smjeru idemo. U razdoblju pred nama radit ćemo na tom modelu i otvoreni smo za sve prijedloge i sugestije, no pitanje javnoga duga jako je važno jer moramo biti ozbiljna država", poručio je Čikotić u izjavi novinarima nakon skupa.

Bernardić ističe kako je model koji uključuje privatizaciju HEP-a "definitivno neodrživ", a SDP-u je najbliži model "energetskog holdinga" kojim bi se HEP dodatno osnažio, osigurao hrvatsku energetsku neovisnost i uzeo uzde Ine pod kontrolu.

"To je model koji ne ugrožava i ne privatizira HEP i struju i ne ponavlja greške iz prošlosti, kada smo nespremni, zbog partikularnih interesa, prodali mnoge naše 'zlatne koke'. Ne smijemo ponoviti istu grešku kada je u pitanju HEP", rekao je Bernardić.

Ističe da je HEP danas financijski stabilna kompanija, ima tri milijarde kuna kapitala za akvizicije i vrlo veliku vrijednost. HEP može u ovoj priči voditi aktivnu, a ne pasivnu ulogu, poručio je.

HEP je peterostruko veća tempirana bomba od Ine


Ekonomski stručnjak Josip Tica upozorio je na niz zamki koje bi donijela prodaja dionica HEP-a bez prethodno provedene regulacije tržišta.

"Prodali smo Hrvatski telekom bez regulacije digitalne infrastrukture, zatim Inu bez regulacije koncesija za eksploataciju nafte i plina, a sada imamo prijedlog da se slično ponovi i s HEP-om. HEP ima pet problema u smislu nereguliranosti, monopola i funkcija regionalnog razvoja, pa je peterostruko veća tempirana bomba u slučaju da odmah ide u privatizaciju", upozorio je Tica.

Kao posebno pitanje izdvojio je to što razvijeni dijelovi Hrvatske subvencioniraju distribuciju struje u nerazvijena područja. No, nijedan predstavnik Uprave to neće moći objasniti svojim dioničarima, pa će se, po njegovu mišljenju, ponovno otvoriti čitav niz pravnih pitanja.

Upitan za alternativne modele otkupa Molova udjela u Ini, istaknuo je da postoje tri modela - izdavanje državnih obveznica što znači i povećanje javnoga duga, zaduživanje dijela javnoga sektora kako bi se ojačala financijska poluga države, te prodaja monopola na distribuciju struje, što je najgora opcija.

"Jednom kada prodate dio nečega, ako je taj sektor nereguliran, nakon toga je u političko-ekonomskom smislu izuzetno teško regulirati taj dio tržišta, gotovo nemoguće", istaknuo je Tica.

Novinare je zanimala eventualna odgovornost SDP-a, čija je Vlada vodila pregovore koji su doveli do gubitka arbitraže oko Ine, na što Bernardić nije izravno odgovorio, kao ni na pitanje treba li se potpredsjednicu Vlade Martinu Dalić izuzeti iz procesa odlučivanja o Ini, s obzirom na pokrenuti postupak Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa.

Plenković brani neobranjivo


Stajalište o mogućem sukobu interesa potpredsjednice Dalić, čiji je suprug član Uprave Ine, reći će Povjerenstvo, poručio je šef SDP-a kojemu je, kaže, žao što je premijer Andrej Plenković stao na stranu Martine Dalić "u pokušaju da brani neobranjivo".

Može se steći dojam da premijer štiti pojedinačne interese, no neovisno o odluci Povjerenstva, potpredsjednica Vlade više nije vjerodostojna da odlučuje o Ini, tvrdi Bernardić.

Nije htio komentirati ni činjenicu da se Most ne miješa u slučaj potencijalnog sukoba interesa Martine Dalić, a zbog sličnog slučaja tražio je opoziv bivšeg potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, uputivši novinare da o tome pitaju Mostovce.

Jedno od novinarskih pitanja odnosilo se na prikupljanje potpisa u Saboru o izglasavanju nepovjerenja ministru znanosti i obrazovanja Pavi Barišiću zbog plagiranja, na što je Bernardić rekao da će SDP "sigurno svojim potpisima pridonijeti tome da Barišić više ne bude ministar, čiji je krimen toliki da ga uskoro više ni premijer neće moći braniti".

Istaknuo  je i kako očekuje da će ih Mostovci  podržati u svim razumnim inicijativama, uključujući i zahtjev za opozivom Barišića.


hr Wed Jan 18 2017 17:12:38 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2a527c2af47fe43d8b46a1/80

Potpisan Sporazum o zajedničkom financiranju projektne dokumentacije za sanaciju brane i jezera u Ričicama

Župan Blaženko Boban i generalni direktor Hrvatskih voda, Zoran Đuroković su potpisali Sporazum o zajedničkom financiranju projektne dokumentacije između Splitsko-dalmatinske županije i Hrvatskih voda.

-Županija je prije nekoliko godina pokrenula zajednički projekt prekogranične suradnje sa susjednom Zapadno-hercegovačkom županijom o navodnjavanju i odvodnjavanju Imotsko-Bekijskog polja. Tri milijuna kuna iz EU fondova su utrošena  u izradu Studije zaštite okoliša, agro-potencijala toga prostora i cost-benefit studiju. Iz tih studija je proizišlo da nema uređenja Imotskog polja bez sanacije jezera i brane Ričica, s obzirom na velike gubitke vode iz samog jezera. Zahvaljujući sjednici Vlade u Splitu, početkom svibnja ove godine prihvaćen je kao jedan od zaključaka i ovaj za našu Županiju strateški projekt cjelovitog rješenja problema navodnjavanja Imotskog polja. Zahvaljujem stoga danas predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministru Marku Paviću u čijemu resoru nije ovo pitanje ali je danas s nama kao Ričičanin i kao izaslanik predsjednika. Zahvaljujem i direktoru Hrvatskih voda i njegovim suradnicima ovdje što su prepoznali važnost ovog projekta koji će, uz ostalo  omogućiti i razvoj turizma u Imotskoj krajini. Izrada projektne dokumentacije će koštati milijun i pol kuna, a županija participira zasad sa 150 tisuća kuna uz klauzulu Ugovoru da ćemo u istom omjeru nastaviti sufinancirati i moguću novu potrebnu dokumentaciju- kazao je župan Boban.

Generalni direktor Hrvatskih Voda Zoran Đuroković je, odgovarajući na novinarska pitanja, naglasio važnost zajedništva lokalne zajednice, načelnika Lasića i gradonačelnika Budalića, sa županom Bobanom, zamjenikom župana Šošića i bivšim županom, sadašnjim zamjenikom direktorice Vodogospodarskog odjela Hrvatskih voda za slivove južnog Jadrana, Zlatkom Ževrnjom, koji će zajednički s Hrvatskim vodama do kraja ustrajno raditi na izvedbi ovoga nimalo jednostavnog dugogodišnjeg projekta.

-Sanacija Ričičkog jezera i brane je jednako važna za Splitsko-dalmatinsku županiju i Hrvatske vode jer je riječ o objektu u vlasništvu Hrvatskih voda. Uvjereni smo da će nakon izrade projektne dokumentacije biti moguće sačuvati vodu u jezeru i obaviti sve druge zadaće predviđene projektnom dokumentacijom. Projektom je predviđeno i uređenje bujica na području Vrbice. Potrebna je godina dana geotehničkih  istražnih radova da bismo znali što nas sve čeka i koliko će ukupno koštati cijeli projekt ali je važno da se dalje ne gubi vrijeme te da će nakon završetka projekta imati koristi i Hrvatske vode i županija, a iznad svih stanovnici Ričica, i šireg imotskog područja – kazao je direktor Đuroković.

Potpisivanju Sporazuma su nazočili i gradonačelnik Imotskog Ivan Budalić, načelnik općine Proložac Mate Lasić, direktorica Vodnogospodarskog odjela Hrvatskih voda za slivove južnog Jadrana, Irina Putica i njezin zamjenik Zlatko Ževrnja, zamjenik župana Ante Šošić, pročelnici Davor Pavić i Anđelko Katavić, te Tomislav Opačak i Josip Matas.

hr Wed Jun 20 2018 15:12:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b28e4622af47f673e8b461c/80

Ministar pravosuđa nezadovoljan događajima tijekom ovrhe nad Cesareom, čeka izvješća nadležnih službi

Ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković komentirao je u srijedu novinarima ispred Banskih dvora provedbu ovrhe nad dječakom Cesareom Avenatijem u Splitu poručivši kako je "nezadovoljan onim što je bilo te da čeka izvješća nadležnih službi", nakon čega će odlučiti koje će korake poduzeti.

"I ja sam nezadovoljan s onim što je bilo i čekam da mi dođu izvješća da vidim je li bilo kakvih grešaka u postupanju", rekao je Bošnjaković naglasivši kako ga posebno smeta činjenica da sudac nije bio na uredovanju te da je uz primjenu sile dijete ugurano u auto.

"Mene jako ljuti da sudac nije bio i čekam obrazloženje, jer se znalo koliko je to osjetljiv predmet, znalo se da je to dijete od osam godina, znalo se da je javnost vrlo zainteresirana i da će puno ljudi biti tamo i mislim da je to sve trebalo drugačije organizirati", kazao je.

Bošnjaković ocjenjuje kako je to vrlo specifičan i kompleksan slučaj. "I majka u određenoj fazi ima jednu vrstu presude, nije bilo suradnje, ni otac nije komunicirao s djetetom, sve će to biti vrlo teško", rekao je i najavio da će pratiti razvoj situacije.

Bit će određenih izmjena u Pravilniku o postupanju u ovršnom postupku kada je riječ o djetetu, poručio je Bošnjaković.

"Ja kao ministar ne mogu mijenjati zakon, ali ćemo u tom postupku odrediti da važniju ulogu imaju vještaci, mislim da je to dobro", rekao je. Također će suci morati biti na mjestu gdje se ureduje i pritom treba izbjeći svaku vrstu prisile, istaknuo je ministar.



hr Wed Jun 20 2018 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad599b52af47f217f8b46d1/80
Foto: Pixabay

Možemo li danas očekivati novu blokadu prometa zbog cijena goriva, i to na sat vremena?

Najavljen je novi prosvjed protiv visokih cijena goriva koji bi mogao izazvati kolaps na cestama. Naime, dok su prošlog petka vozači koji su se pridružili prosvjedu uglavnom zaustavljali automobile na desetak minuta, sada bi auti trebali stajati čak sat vremena. Gašenje motora najavljeno je za sutra od 15:30 do 16:30.

Nova blokada zbog visokih cijena goriva trajat će čak sat vremena

"Nova akcija dogovorena je za srijedu 20.6.2018. od 15:30 do 16:30 i tada opet gasimo motore u cijeloj Hrvatskoj. Ovaj put bit će to velika akcija, jer nakon petka na stotine građana javlja nam se da se samoorganiziraju po svim hrvatskim gradovima i mjestima. Prema policijskom izvješću, 2572 vozila sudjelovala su u blokadama hrvatskih prometnica u petak, a ovaj put očekujemo barem 10.000 vozila koja će se ugasiti na hrvatskim prometnicama. Iako nam mnogi prigovaraju da je generalna proba bila loša, dobili smo poziv iz Ministarstva financija i rečeno nam je da su spremni za razgovor", priopćili su koordinatori Građanske inicijative Stop rastu cijena goriva.

Poslali su i poruku svima koji razmišljaju o tome da se priključe akciji. 

"Građanska inicijativa ne organizira niti punktove, niti građane. Građani se samoorganiziraju i na vlastitu odgovornost sudjeluju u akciji #ugasimotor. Važno je da osiguraju jedan trak za nesmetano kretanje hitne, vatrogasaca i policije. Osim vozača osobnih automobila pozivaju se i pješaci, biciklisti, motoristi, vozači svih kategorija… Pješaci mogu biti uspješni jednako kao i vozači blokirajući promet na pješačkim prijelazima", poručili su. 

Policija podignula prekršajne prijave zbog prošlog prosvjeda

Evo kako je policija postupila prema onima kojima su blokirali promet u petak i kako se namjeravaju postaviti prema onima koji će danas zaustaviti svoja vozila.

"Možemo reći da smo u petak zaustavljanja zabilježili u polovici od ukupno 20 policijskih uprava, a u pola nismo zabilježili zaustavljanja. U određenom broju bilo je kraćih zaustavljanja, no do dolaska policije su se sudionici razišli. Veće zastoje evidentirali smo na 29 lokacija. Policija je do sada podnijela osam prijava zbog nepropisnog parkiranja vozila u osječko-baranjskoj i šibensko-kninskoj policijskoj upravi. U nekim policijskim upravama su također evidentirani prekršaji za koje još nisu podnijete prijave, ali bit će", rekla nam je glasnogovornica MUP-a Marina Mandić.

Rekla je da je, kao što se moglo i očekivati, prošli prosvjed protiv visokih cijena goriva najveće probleme izazvao u Zagrebu, gdje je i najveći intenzitet prometa te ima najviše automobila. U Zagrebu je policija zabilježila i najviše mjesta na kojima se blokirao promet.

Policija: Kažnjavat ćemo inicijatore!

Evo što policija namjerava poduzeti tijekom prosvjeda kada se automobili zaustave na sat vremena. 

"Što se tiče novog prosvjeda u srijedu, mi i dalje pozivamo na poštovanje prometnih propisa jer to omogućava sigurno i nesmetano odvijanje prometa za sve. Policijski službenici će pratiti stanje na terenu te će postupati i sankcionirati prekršitelje koji će prometnicama inicirati zaustavljanje vozila jer se time ugrožava promet i ometa se normalno odvijanje prometa", rekla je za Index glasnogovornica MUP-a i naglasila da će policijska akcija biti usmjerena upravo protiv inicijatora zaustavljanja vozila, a tko su ti inicijatori utvrđivat će na licu mjesta.

Policija neće imati milosti ni prema onima koji će prilikom blokiranja ceste, kako su organizatori i apelirali, ostaviti jednu traku slobodnu za prolazak hitne pomoći, policije i vatrogasaca. 

Policija će popisivati one koji budu zaustavljali promet

"Pozdravljamo činjenicu da organizatori pozivaju građane na propuštanje hitnih službi, ali moramo shvatiti da je policija tu da osigura i normalni tijek i sigurno odvijanje prometa. Naše će aktivnosti biti usmjerene prema onima koji će svojim vozilima zaustavljati druge", pojasnila je još jednom glasnogovornica.

Pojednostavljeno, dulje trajanje prosvjeda policiji će omogućiti da popiše sve one koji su zaustavili promet, a u policiji su, čini se, vrlo odlučni da kazne upravo one koji će prvi zaustaviti svoja vozila i tako onemogućiti prolazak drugima. Iz MUP-a su jasni, kažnjavat će sve koje sutra uhvate da blokiraju ceste. 

Glasnogovornica policije rekla je da je policiji u ovom trenutku teško procijeniti koliko će se ljudi odazvati sutrašnjem prosvjedu, no da su spremni na sve. Poučeni iskustvom od petka kažu da će posebnu pozornost obratiti na promet u Zagrebu, s obzirom na to da se prosvjedi odvijaju u vrijeme najvećih gužvi, kada se ljudi vraćaju s posla, piše Index


hr Wed Jun 20 2018 10:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a1bc250b9e03e41108b456a/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

HAK: Zbog jakoga vjetra ograničenja na Jadranskoj magistrali

Na Jadranskoj magistrali između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle, a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene dodatno je zabrana za dostavna i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (II. skupina vozila), izvijestio je u srijedu Hrvatski autoklub (HAK).

Zbog jakog vjetra na dionici autoceste A1 između južnog portala tunela Svetoga Roka i vijadukta Božići te na autocesti A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić vozi se uz ograničenja brzine.

Zbog opasnosti od naleta na rasuti teret na autoceste A3 Bregana-Lipovac, poslije čvora Slavonski Brod u smjeru Zagreba, HAK poziva na oprez.

Mokri su i skliski kolnici od kiše mjestimice na cestama u Lici i Slavoniji. Pojačan je promet na gradskim prometnicama i obilaznicama, a zastoji su povremeno na dionicama gdje traju radovi.

 Zbog radova vozi se jednom stranom, dvosmjerno, na autocestama: A2 Zagreb-Macelj između čvorova Zabok i Zaprešić, na mostu Krapina (u smjeru Macelja suženim kolnikom), A3 Bregana-Lipovac između čvora Babina Greda i odmorišta Rastovica i autocestom A4 Goričan-Zagreb između čvorova Breznički Hum i Komin.

 Na većini graničnih prijelaza nema dojava o dužim čekanjima.

 Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe. 



hr Wed Jun 20 2018 08:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .