Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaf23a29111c583a8b456e/80

"Amorella – ploveći grad": Izložba splitske vizualne umjetnice Duške Boban

Izložba donosi veliku seriju fotografija čuvenog feribota Amorella, jednog od najsloženijih pothvata hrvatske brodogradnje u 20. stoljeću

Stoljeće moderne splitske brodogradnje s njenim najvećim dostignućima tema je nove izložbe fotografija splitske vizualne umjetnice Duške Boban "Amorella – ploveći grad", koja će biti otvorena u četvrtak 11. travnja u 19 sati u Galeriji Multimedijalnog kulturnog centra Split.

Izložba donosi veliku seriju fotografija čuvenog feribota Amorella, jednog od najsloženijih pothvata hrvatske brodogradnje u 20. stoljeću, snimljenog kako 30 godina od izgradnje još uvijek pouzdano održava svoju baltičku prugu između Švedske i Finske. Drugu cjelinu izložbe čine fotografije maketa 33 broda, nastale u nekadašnjem Muzeju Brodosplita, od prvog željeznog parobroda porinutog u Splitu, remorkera Konjic iz 1937., do luksuzne jahte Caspian Star, isporučene 2012.

Fotografije maketa golemih tankera, brodova za razne vrste tereta, specijalnih plovila, podmornica, ratnih i putničkih brodova, od kojih su mnogi osvojili prestižna svjetska priznanja, izložene su uz priče o njihovim sudbinama. Doznajemo kako su mijenjali vlasnike, zastave, matične luke i pruge, kakve su havarije i preinake doživjeli, gdje danas plove ili u kojem su rezalištu skončali. Kroz priče o splitskim brodovima građenima za cijeli svijet, upoznajemo se s poviješću splitskog škvera, postajemo svjesni umijeća njegovih inženjera i majstorstva tisuća njegovih radnika, moći brodograđevnog znanja u domaćim institutima i sveučilišnim centrima.

Dok slušamo glasove koji zazivaju gašenje hrvatske brodogradnje, izložba Duške Boban afirmira njene uspjehe i podsjeća nas na vrijeme u kojem je zauzimala prvo mjesto u Europi i treće u svijetu, vrijeme u kojem je Amorella kraljevala naslovnicama izazivajući silni ponos Splićana i njihovih brodograditelja, vrijeme koje nas obavezuje i danas. Otvarajući pitanje valoriziranja tih dostignuća kroz pamćenje u kulturi i zagovor živog Muzeja mora, Duška Boban ovim projektom nastavlja dugogodišnji umjetnički angažman kojim kritički promišlja urbanitet, sagledavajući ovog puta rad i proizvodnju kao ključne čimbenike koji neki grad smještaju na atlas svijeta.

Izložba "Amorella – ploveći grad", čija je kustosica Jasminka Babić, bit će otvorena od 11. travnja do 2. svibnja 2019. Dio projekta čini i istoimena knjiga s fotografijama Duške Boban i istraživanjem novinara Nikole Bajte o sudbinama brodova, a koja će biti predstavljena u ponedjeljak 29. travnja.Na promociji knjige bit će prikazana TV reportaža Tene Perišin i Šime Strikomana "S Amorellom preko Baltika" iz 1991. te dokumentarni film Lordana Zafranovića "Amorella" iz 1987. godine.

Projekt su pomogli Grad Split, Hrvatski pomorski muzej Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, Pomorski fakultet u Splitu, Visoka škola Aspira, Brodsko upravljanje d.o.o., SSM United Ship Management d.o.o., Turistička zajednica grada Splita, J. E. K. d.o.o., Ekonomski fakultet u Splitu,Kruščić, Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju u Splitu te Hrvatska udruga likovnih umjetnika.

hr Mon Apr 08 2019 09:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Ovako ćete se trajno riješiti kilograma

Prije nego što se krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj ne uvijek ugodan proces pomoći da budete zdraviji i sretniji.
1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojim ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete ovu kaloričnu hranu, ili da odredite maksimalni broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa na dohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer u tim situacijama smo skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

4. Imajte na umu da sve kalorije nisu iste

Metodologija mršavljenja je prilično jasna – ako želite smanjiti kilograme u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identični broj kalorija. 

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti duplo više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta, piše Zadovoljna

hr Fri Apr 26 2019 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1f31229111c1c5d8b4582/80
Foto: Pixabay

Popularan način vježbanja može izazvati ozljede koljena i zglobova

Novo istraživanje pokazuje da težak trening, loša kondicija i slabo istezanje mogu izazvati ozljede kod puno vježbača

Intervalni trening visokog intenziteta (HIIT) je za vježbanje kao kolagen u prehrani. U posljednje vrijeme jako popularan među vježbačima i to zbog dobrih razloga. Sastoji se od izmjeničnih kratkih nizova aktivnosti s kratkim razdobljima odmora s kojima se povećava izdržljivost i pojačano sagorijevaju masnoća. Nedavno je utvrđeno da učinkovito smanjuje naslage na trbuhu, ali postoji i jedna loša strana ovakvog načina vježbanja - povećava se rizik od ozljeda. 

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Sports Medicine and Physical Fitness otkrilo je da je HIIT odličan za jačanje kondicije i izgradnju mišićne mase, ali i da uzrokuje veliki broj ozljeda osobito uganuća, naprezanja koljena i gležnjeva te ozljede ramena. Istraživači su analizirali podatke od 2007. do 2016. i otkrili da se broj ozljeda povećava svake godine. 

"Ove vježbe se predstavljaju kao da odgovaraju svima. Međutim, mnogi sportaši osobito amateri nemaju fleksibilnost, pokretljivost, osnovnu snagu i razvijene mišiće za izvođenje ovih vježbi. Postoje jaki dokazi da ove vrste ozljeda, posebno kod ponavljajućih preopterećenja koljena, mogu dovesti do osteoartritisa", kaže koautor istraživanja Joseph Ippolito za Mbgmovement

Uz ovakav trening, lošu kondiciju, loš oporavak od vježbanja i preopterećenja mišića lako može doći do ozljeda. Stručnjaci upozoravaju da ne treba izbjegavati ove treninge, ali treba stvoriti rutinu vježbanja, pojačati fleksibilnost uz istezanje i stvoriti snagu i ravnotežu kroz manje zahtjevne vježbe te se zatim odlučiti na HIIT, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 19:49:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f0bf7cb473983b228b4661/80

Djelatnik Hitne pomoći otkrio trik koji može spasiti život djeteta

Uz jedan trik vezan za dječju sjedalicu u automobilu možete spasiti život svog djeteta

Na Facebooku je osvanulo upozorenje djelatnika Hitne pomoći koji je roditeljima otkrio trik kojim mogu spasiti svoje dijete. 

- Često dođemo do sudarenog automobila u kojem su djeca, a premlada su da znaju bilo kakve informacije, a roditelji nisu pri svijesti", započeo je. 

Objasnio je da, u slučaju sudara, život djeteta može biti spašen ako su vitalne informacije lako dostupne. Roditelji bi zato trebao zakačiti papirić ili tkaninu na dječju sjedalicu u automobilu. 

Na tome bi trebali napisati sve ključne informacije potrebne u slučaju nesreće: ime djeteta, datum rođenja, imena roditelja, kontakte za hitne slučajeve i sva medicinska stanja. 

Ne samo da će to pomoći timu Hitne pomoći da identificiraju dijete, ali također im puno znači u tretiranju djeteta. Alergije na lijekove i druge supstance trebali bi napisati negdje, kao i sva druga kronična stanja. 

- Potrebne su vam dvije minute, a možete spasiti život svog djeteta", dodao je djelatnik. 

Roditelji su brzinom munje počeli dijeliti korisne informacije, a mnogi su već dodali natpise na svoje sjedalice, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 17:11:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc18d7829111cfc5b8b4594/80
Foto: PIXABAY

Određuje vaša kilaža: Evo koliko vode dnevno trebate piti da biste lakše skinuli kilograme

Uspješnost dijete povećava se s unosom dovoljne količine vode, a koliko vode točno morate popiti, određuje vaša kilaža.

Svaka dijeta i način mršavljenja podrazumijeva i ispijanje dovoljnih količina vode, a prema općoj računici preporučeni dnevni unos vode su dvije litre, odnosno osam čaša vode. No želite li uvelike povećati svoje šanse za mršavljenje i uspjeh dijete te iz vode izvući maksimum, u obzir morate uzeti svoju tjelesnu težinu, odnosno kilograme i prema toj brojci odrediti koliko točno vode morate popiti.

Evo koliko vode dnevno vaše tijelo treba da biste smršavjeli s obzirom na vašu tjelesnu težinu:

60 kilograma - 2 litre vode (5-6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

65 kilograma - 2,1 litra vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

70 kilograma - 2,3 litre vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

75 kilograma - 2,5 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

80 kilograma - 2,6 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

85 kilograma - 2,8 litara vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

90 kilograma - 3 litre vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

95 kilograma - 3,2 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

100 kilograma - 3,3 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

105 kilograma - 3,4 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

110 kilograma - 3,6 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

115 i više kilograma - 3,7 litre vode (10-11 serviranja vode od 3,5 decilitra)

Savjeti kako da tijekom dana unesete dovoljnu količinu vode i tako zadovoljite važno pravilo svake dijete:

1. Prije svakog obroka popijte dvije čaše vode od 2,5 decilitra. Jedete li triput dnevno na taj način unijet ćete 1,5 litru vode.

2. Ujutro čim se probudite i navečer prije spavanja popijte dvije velike čaše vode i na taj način unijet ćete do 1 litru vode.

Savjet: Ako se zbog vode koju popijete prije spavanja budite noću jer morate mokriti, tu čašu vode popijte također ujutro. Za još bolji učinak vodi možete dodati limun ili druge dodatke, piše Zadovoljna.hr

hr Thu Apr 25 2019 12:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .