Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2e5b59b9e03ec9238b4568/80
Foto: Pixabay

Kako preživjeti povratak na posao nakon godišnjeg odmora?

Evo što vi možete učiniti kako biste si olakšali prijelaz s godišnjeg odmora u nove radne pobjede

Godišnji odmori uglavnom svima polako završavaju. Nastava je pred vratima, približavaju se ispitni rokovi na fakultetima, sve se vraća u rutinu, a čini se da nam je i vrijeme odlučilo pokazati da su oni najtopliji dani iza nas. Drugim riječima, vrijeme je za povratak uobičajenom životu.

Međutim, iznenadni povratak iz stanja bezbrižnosti u more obaveza mnogima pada vrlo teško. Štoviše, u psihologiji je poznat termin depresije nakon putovanja (PTD, post-travel depresionkoja se prepoznaje po umoru, gubitku apetita, jakom osjećaju nostalgije, a u težim slučajevima čak i po ozbiljnim simptomima depresije.

Srećom, obično nestaje za nekoliko dana do nekoliko tjedana, a evo što vi možete učiniti kako biste si olakšali prijelaz s godišnjeg odmora u nove radne pobjede.

1. Polako se pripremite 

Uskočiti ravno s autoceste nakon povratka s Jadrana ili bilo koje druge destinacije predstavljalo bi iznimno velik šok za vaš organizam i psihu. Stoga je važno postupno se pripremiti. Svakako se s putovanja vratite dan ili dva ranije, operite odjeću, pospremite stan i pripremite što ćete odjenuti prvog radnog dana.

2. Porazgovarajte s kolegama o najzanimljivijim ljetnim pustolovinama

Jednom kada stignete na svoje radno mjesto, porazgovarajte s kolegama. S njima provodimo nerijetko i više od osam sati dnevno pa je važno održavati dobre odnose s njima, a to možete učiniti upravo nakon povratka s godišnjeg odmora. Upitajte ih o tome kako su proveli godišnji, što su radili, je li im se dogodilo nešto posebno zanimljivo i slično.

Zdrava komunikacija puna međusobnog poštovanja i iskrenog zanimanja za kolege od presudne je važnosti za ugodno radno okruženje. Dakako, pritom treba imati mjeru i ne ispitivati ako druga strana nije pretjerano zainteresirana za to. No vi pokažite da vam je stalo i zajedno „pretresite“ ljetne dogodovštine.

3. Pronađite nešto što vas motivira 

Da, teško je sa plaže i japanki prijeći u radno okruženje, no ako pronađete nešto što vas posebno motivira u radnom danu, prijelaz će biti lakši. Primjerice, ako radite u uredu u kojem je uredski pribor, dakako, neophodan, započnite novu radnu godinu nabavkom novog pribora.

Zbog nadolazećeg početka nastave trgovine su prepune sniženja na kojima možete naći uistinu predivan pribor – od rokovnika, pozlaćenih škarica, samoljepljivih papirića do najslađih klamerica. Tko kaže da je nabavka novog pribora samo za školarce? Također možete radni stol uljepšati biljkom ili nekom sitnicom s putovanja, nečime što će vas veseliti i motivirati.

4. Napravite planove

Kako biste imali čemu se veseliti u novoj radnoj godini, dobro razmislite i napravite planove o tome što želite postići. Želite li možda sudjelovati na nekom mentorskom programu koji nude brojne tvrtke ili možda i sama želite postati mentorica? Želite li napredovati na višu funkciju ili učiti kako biste promijenili karijeru? Želite li napokon završiti davno započeti projekt? Napravite planove kako biste znali da se itekako imate čemu veseliti.

5. Produžite si osjećaj ljeta i nagradite se 

Sve će ovo biti lakše ako znate da nas očekuje još pokoji sunčan dan, kao i dovoljno prilika za druženje s najmilijima. Zato se s s prijateljicom dogovorite za kavu nakon posla, uživajte u upijanju kasnoljetnih sunčevih zraka, „ukradite“ pokoju večernju šetnju gradom prije prvih kiša i naprosto uživajte u svakom novom danu. - piše Zadovoljna.hr

hr Tue Aug 27 2019 08:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/578fda32d84d64c9578b45e2/80

Dijeta "21 dan": Učinkoviti sistem za mršavljenje koji funkcionira i bez vježbanja

Osnovna je ideja usvojiti nove prehrambene navike te se priviknuti na zdraviji način življenja, koji će s vremenom donijeti i vidljive rezultate u ogledalu

Želite li izgubiti višak kilograma, ne držite dijetu, već promijenite svoje prehrambene navike, savjet je većine nutricionista.

Rigorozne dijete “pale” samo na kratkoročne staze, a nakon prestanka držanja strogog režima prehrane kilogrami se vraćaju munjevitom brzinom. Štoviše, vrlo lako natući ćete više kilograma nego što ste imali prije držanja dijete. Da bi se uspješno promijenile životne navike, potrebno je ponašati se na određeni način barem 21 dan. Upravo zato brojne su “dijete” organizirane u periodu od tri tjedna kako bi se tijelo i um navikli na novi način prehrane. - piše Zadovoljna.hr

Dijete od 21 dan funkcioniraju na principu prehrane koja je u kalorijskom smislu ograničena. Ovisno o tome koliko kilograma imate i do koje kilaže želite doći, planovi prehrane vrte se u kategorijama od 1200 do 1500 kalorija, od 1500 do 1800 kalorija te od 1800 do 2100 kalorija.

Tijekom dana jede se šest manjih obroka otprilike svaka tri sata. Naglasak se stavlja na neprocesirane cjelovite namirnice poput bjelančevina, vitamina i minerala te se smanjuje unos ugljikohidrata.

Dopuštena je čak i konzumacija slatkih zalogaja, a s obzirom na to da se jede manje kalorija nego što je to uobičajeno, kilogrami se tope čak i bez vježbanja. Dakako, redovita fizička aktivnost ne bi se trebala izbjegavati, a rezultati će biti još bolji ako u svakodnevnu rutinu uvrstite žustru šetnju, vožnju bicikla, odlazak u teretanu ili koji drugi vid razgibavanja.

Osnovna je ideja usvojiti nove prehrambene navike te se priviknuti na zdraviji način življenja, koji će s vremenom donijeti i vidljive rezultate u ogledalu.

Primjer jelovnika od 1200 do 1500 kalorija:

Doručak u 9 h: 2 kuhana jaja, mali muffin od zobenih pahuljica, banane i borovnica (koji ste sami ispekli)

Međuobrok u 11 h: 2 čajne žličice maslaca od kikirikija s 1 kriškom rižinih krekera

Ručak u 13 h: salata sastavljena od 115 grama kuhane piletine, 150 grama rajčice, 50 grama svježe paprike, 100 grama zelene salate, žlica ulja i octa

Međuobrok 2 u 15 h: 12 badema

Večera u 18 h: 150 grama mljevenog mesa s pečenom tikvicom, 1 voćka za desert

Međuobrok 3 u 20 h
: mala zdjela pečenih kokica

Primjer jelovnika od 1800 do 2100 kalorija:

Doručak u 9 h: 100 graha zobene kaše, 3 čajne žličice maslaca od badema, 200 grama svježeg bobičastog voća

Međuobrok1 u 11 h: jedna kriška integralnog kruha s četvrtinom avokada i 50 grama cherry rajčica

Ručak u 13 h: 230 grama mljevene puretine sa 100 grama cherry rajčica, 50 grama luka, 50 grama naribanog zelja, 50 grama paprike, žlica ulja i octa

Međuobrok 2 u 15 h: 1 krastavac sa 150 ml niskokaloričnog grčkog jogurta

Večera u 18 h: 200 grama odreska, 100 grama kuhanog krumpira s jednom žlicom maslinova ulja, 150 grama kuhanih mahuna i 50 grama pirjanih gljiva

Međuobrok 3 u 20 sati: jedna srednje velika banana

hr Sat Sep 21 2019 08:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5820dccf1eea8f4e9a8b4785/80
Foto: Facebook

Znanstvenici tvrde: Način na koji hodamo otkriva demenciju

Hodanje bi moglo biti ključno za pomoć liječnicima u dijagnosticiraju različitih tipova demencije kod pacijenata, pokazalo je istraživanje.

Znanstvenici sa Sveučilišta Newcastle dokazali su da osobe s Alzheimerovom bolesti i osobe s demencijom Lewyevih tjelešaca imaju jedinstvene obrasce kretanja.

Istraživanje objavljeno u četvrtak u časopisu Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association pokazalo je da ljudi s demencijom Lewyevih tjelešaca više mijenjaju način hodanja - koraci im variraju u duljini i brzini te su asimetričniji u usporedbi s načinom hodanja kod osoba oboljelih od Alzheimera.

Rezultati do kojih je došlo istraživanje prvi je značajan korak u definiranju biomarkera za različite podtipove demencije, a time i uspješnije liječenje. 

"Način na koji hodamo može odražavati promjene u razmišljanju i pamćenju koje su rezultat problema u mozgu, popput demencije", kazala je za portal Medica Expres voditeljica studije i Društva za istraživanje Alzheimera, dr. Riona McArdle.

"Za znanstvenike i liječnike bitno je točno odrediti vrstu demencije kod pacijenta kako bismo bili u mogućnosti dati mu pravi tretman i to što prije", dodaje dr. McArdle.

"Rezultati ove studije pokazuju nam da bi hodanje moglo biti točno to što tražimo, korisni alat koji ćemo dodati u dijagnostičku kutiju za demenciju", slikovito će dr. McArdle.

U studiji je sudjelovalo 110 osoba, 29 s dobrim pamćenjem, 36 osoba koje boluju od Alzheimera i 45 s demencijom Lewyevih tjelešaca. Ispitanici su bili podvrgnuti jednostavnom testu hodanja, no pritom su na sebi imali brojne senzore koji su pratili njihovo kretanje do najsitnijih detalja.

Osobe s demencijom Lewyevih tjelešaca hodale su na jedinstven način. Dinamika njihovih koraka bila je nepravilna, a sam korak asimetričan, odnosno otisci lijevog i desnog stopala bili su različiti. Koraci osoba koje boluju od Alzheimera bili su ujednačeniji.

Znanstvenici su otkrili da bi analizom duljine koraka i asimetrije koraka mogli identificirati 60 posto podtipova demencije, što dosad nije bilo poznato, piše RTL.hr.


hr Fri Sep 20 2019 21:23:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab522f42af47fb5398b48d6/80

Idete s mobitelom na WC? Evo zašto to ne biste smjeli raditi

Predugo sjedenje na WC-u može biti povezano s teškoćama kod pražnjenja crijeva te dovesti do pojačanog pritiska zbog kojega se mogu stvoriti hemeroidi, upozoravaju liječnici

Naprezanje očiju dok pretražujete internet nad ekranom mobitela u nekim situacijama može biti pogubno i za vašu stražnjicu, tvrdi dr. Sarah Jarvis, obiteljska liječnica iz Velike Britanije. No šteta neće nastati samo od gledanja u mobitel, naravno. 

- Poznato je da predugo sjedenje na školjci stvara povećani pritisak na vene u tom području, te dovodi do njihovog povećanja i tako može dovesti do pojave hemeroida - kaže dr. Janko Fila, krirug koji se bavi bolestima završnog dijela debelog crijeva.  

Hemeroidi su spužvasti jastučići ispunjeni krvlju koji, zajedno s unutarnjim sfinkterom, imaju ulogu ‘finog’ zatvaranja analnog kanala (čmara), a smješteni su u dubini od 4 do 5 centimetara od čmara, a glavni simptom da su se razvili je svrbež analnog područja i znakovi krvi u stolici, ili na papiru.

- Neće se, naravno, pojaviti zbog gledanja u mobitel, već zbog toga što previše vremena provodite na školjki dok pregledavate elektroničku poštu ili se dopisujete na društvenim mrežama. Isto upozorenje, dodaje dr. Fila, vrijedi i za one koji na zahodu vole čitati novine, ili knjigu.  

- Mnogi se ponekad vole povući na zahod s novinama, ili mobitelom, da izbjegnu obiteljsku gužvu ili razgovor sa šefom i osiguraju si malo mira, pa onda čitajući novine ili surfajući čekaju da dođe vrijeme za izbacivanje stolice, no to nije preporučljivo. Puno je bolje otići na zahod i odmah izbaciti stolicu, a za druge aktivnosti pronaći neki drugi kutak - kaže dr. Fila.  

Inače, gotovo tri od četiri osobe barem će jednom u životu imati problema s hemeroidima, procjenjuje se. U većini slučajeva prolaze sami od sebe, no mogu se zakomplicirati tako da je potrebno liječenje. Vrlo je važno voditi računa o tome da prilagodimo prehranu, odnosno izbaciti sendviče, fast food i sličnu suhu hranu, a što više jesti jušne kuhane obroke, a u prevenciji je vrlo važno i redovito kretanje, piše 24sata.hr

hr Fri Sep 20 2019 18:53:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b69b877cb557ad6648b45e6/80
Foto: PIXABAY

Liječnica objasnila zašto biste trebali sjesti na wc školjku u javnom toaletu

Većina žena javne zahode koristi samo u krajnjoj nuždi jer su uglavnom prljavi i nedostaje toaletnog papira. Ipak, ponekad je to jedina opcija.

I dok neke žene oblože dasku wc školjke s tri sloja toaletnog papira, druge se pak pokušavaju olakšati u čučnju. Ako pitate liječnicu Preethi Daniel, oba načina su pogrešna. 

Naime, ona tvrdi da se spolno prenosive bolesti mogu prenijeti isključivo direktnim unosom s wc daske u genitalni trakt ili kroz otvorenu ranu na nozi ili stražnjici.

"Veća je mogućnost da će vas pogoditi munja dok jašete na letećoj svinji nego da ćete pokupiti spolno prenosivu bolest u javnom toaletu, stoga ne brinite", šaljivo je istaknula liječnica.

Dodala je da jedine bolesti koje se mogu prenijeti u javnom toaletu su E-coli i salmonela. Istaknula je također da žene koje čučeći obavljaju nuždu uglavnom ne isprazne mjehur do kraja pa vrlo lako zarade urinarnu infekciju dok one koje oblažu dasku s tri sloja toaletnog papira uglavnom zaštopaju wc školjku.

Na koncu, dr. Daniel savjetuje da se opušteno olakšate na javnom toaletu te da poslije dobro operete ruke i dezinficirate ih, javlja Index.hr

hr Fri Sep 20 2019 12:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .