Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b741b66cb557a234f8b4ed9/80
Foto: Pixabay

Cijene stanova u Dubrovniku gotovo pet puta više nego u Bjelovaru

Najskuplji grad, Dubrovnik, bilježi mjesečni pad od 4,5 posto, te godišnji od 5,3 posto, a podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako se za kvadrat tamošnjih stanova u prosjeku tražilo 3670 eura

Unatoč porastu potražnje, podaci oglasnika za nekretnine Crozilla.com pokazali su kako je tijekom rujna u pojedinim gradovima zabilježen pad cijena na mjesečnoj ili godišnjoj razini.

Najveći mjesečni pad iznosi 5,1 posto, a zabilježen je u Slavonskom Brodu u kojem su zabilježene i 6,6 posto niže godišnje vrijednosti, a kvadrat se spustio na 806 eura.

Najveći godišnji pad zabilježen je u Bjelovaru gdje su stanovi pojeftinili za 11,3 posto. Njihova je prosječna oglašavana cijena u rujnu iznosila 741 euro po kvadratnome metru, što na mjesečnoj razini predstavlja pad od 1,1 posto.

Niže su vrijednosti zabilježene i u Umagu u kojem su cijene na mjesečnoj razini pale za 0,7 posto, te za 0,2 posto na godišnjoj razini, a za kvadratni se metar u prosjeku tražilo 2003 eura. 

Najskuplji grad, Dubrovnik, bilježi mjesečni pad od 4,5 posto, te godišnji od 5,3 posto, a podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako se za kvadrat tamošnjih stanova u prosjeku tražilo 3670 eura.

Opatija bilježi porast od 0,3 posto, a prosječna oglašavana cijena stana iznosila je 2936 eura po kvadratnome metru što je 0,7 posto manje nego lani.

U Splitu se za kvadratni metar stanova u prosjeku tražilo 2831 euro što je 1,8 posto više no mjesec ranije. Zadarskim je stanovima, prema podacima oglasnika Crozilla.com, cijena kvadrata porasla za 3,4 posto i popela se na 2158 eura, dok je u Šibeniku porasla za 0,4 posto i popela se na 2040 eura.

Cijena kvadratnog metra stana u Poreču porasla je za 0,4 posto i popela se na 1871 euro. Pula, pak, bilježi rast od 3,5 posto, pa je cijena tamošnjeg metra kvadratnog bila 1661 euro.

Za kvadrat stana u Senju se u prosjeku tražilo 1519 eura što je 1,5 posto više no mjesec ranije. Blagi porast od 0,2 posto zabilježen je u Rijeci gdje su rujanske cijene oglašavane po 1444 eura po kvadratnome metru.

Analiza oglasnika Crozilla.com pokazala je kako je zagrebačkim stanovima cijena porasla za 1 posto na mjesečnoj, te za 9,6 posto na godišnjoj razini, pa se za kvadratni metar u prosjeku tražilo 1877 eura. 

U Varaždinu se za kvadrat stana tražilo 1124 eura, što je 3,2 posto više no mjesec ranije. Porast od 0,6 posto zabilježen je u Osijeku u kojem je prosječna rujanska cijena kvadratnog metra iznosila 970 eura.

hr Mon Oct 29 2018 12:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd573050e493810138b47e1/80
Foto: PIXABAY

Pala cijena benzina: Rezervoar Eurosupera jeftiniji za 1,5 kn

Iako je benzin neznatno pojeftinio, cijene dizela i dalje rastu pa je tako od ovoga tjedna rezervoar tog goriva skuplji za kunu

Nakon šest tjedana rasta, cijena benzina na hrvatskim benzinskim postajama počele su lagano padati. Rezervoar Eurosupera 95 od danas je jeftiniji za kunu i pol, a auto-plina za pola kune, piše 24sata.

Benzin je tako jeftiniji za, prosječno, tri lipe po litri.

Iako je benzin neznatno pojeftinio, cijene dizela i dalje rastu pa je tako od ovoga tjedna rezervoar tog goriva skuplji za kunu. 

hr Tue Apr 23 2019 09:34:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c49adb00e493815898b45cd/80
Foto: FlixBus

FlixBus najavljuje još jednu uspješnu sezonu: Ovog proljeća putujte direktno iz Splita prema nekoliko europskih gradova

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

Svakog proljeća FlixBus, europski broj 1 u prijevozu putnika, u svoju mrežu autobusnih linija pridružuje nekoliko desetaka novih destinacija koje do sada nisu bile dostupne putnicima direktno te se istovremeno povećava i frekvencija polazaka. Tako iz Hrvatske se sve jednostavnije može doći do 28 europskih zemalja koje FlixBus povezuje, ali se i jednostavnije putuje diljem Hrvatske.

Početkom travnja krenuo je novi val povezivanja kojim se povećava frekventnost polazaka iz Splita prema destinacijama u Njemačkoj poput Münchena, Stuttgarta ili Frankfurta.   Uz Prag koji je svakodnevno dostupan noćnom linijom s polaskom u 16:25 sati, Split se dodatno direktno povezuje i s Bečom s polascima u 10:30 i 21:10 sati.

Već u lipnju kreće drugi val širenja FlixBus zelenih linija koje donose veći broj polazaka iz Splita i Trogira prema Ljubljani pa će tako putnici moći birati između 4 dnevna polaska. Po prvi puta Split se povezuje direktno i s Budimpeštom te Siofokom, mađarskim turističkim odredištem poznatim po pješčanim plažama uz Blatno jezero.

Sve destinacije do kojih se može stići iz Splita mogu se provjeriti putem besplatne mobilne aplikacije ili putem FlixBus web stranice. Osim direktnih putovanja, iz Splita se može nastaviti putovanja i dalje u Europu jednom kartom. Karte su dostupne u prodaji te putnici iz Hrvatske mogu već sada planirati uskrsna (proljetna) putovanja prema navedenim destinacijama.

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi s najširom mrežom linija od 350.000 dnevnih veza kroz 28 europskih zemalja i 2000 destinacija, postaje sve dostupniji gradovima Hrvatske. Nakon Zagreba, kao najvećeg čvorište linija FllixBusa u Hrvatskoj, Split postaje drugi najveći hub gdje se tijekom ljetne sezone očekuje i do 37 dnevnih polazaka. Snažan rast i razvoj mreže autobusnih linija iz Splita omogućen je zahvaljujući mnogobrojnim domaćim lokalnim autobusnim partnerima iz svih dijelova Hrvatske koji predstavljaju operativni dio poslovnog modela FlixBusa. Lica splitske regije odgovorna za besprijekorno provođenje svakodnevnih vožnji i zelenu FlixBus flotu upravo su autobusni partneri Delminium Travel teHiems

Dok se Hiems pridružio FlixBus grupi prošle godine te u svom voznom parku raspolaže s 4 FlixBus autobusa, Delminium Travel pridružio se u veljači ove godine s 4 potpuno nova autobusa opremljenih prema FlixBus europskim standardima. Do početka sezone u vozni park partnera stižu dodatna 3 FlixBus autobusa. U Split pristižu i partneri iz drugih dijelova Hrvatske poput Knežević prijevoza iz Plitvičkih jezera, Vinceka iz Varaždina te Autoherca iz Imotskog sa svojom flotom zelenih autobusa. Autobusi splitskih partnera zaduženi su za sigurnost i udobnost putnika na direktnim putovanjima unutar Hrvatske, od Dubrovnika, Splita, Imotskog do Zagreba te prema Bosni i Hercegovini, Italiji, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Njemačkoj.

Putnicima na raspolaganju svi benefiti zelene FlixBus mreže

Putujući Europom, FlixBus putnicima omogućen je besplatan Wi-Fi, utičnice, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska. FlixBus aplikacija preuzima se potpuno besplatno te je dostupna i na hrvatskom jeziku. Osim jednostavne i brze kupovine karata, putem aplikacije šalju se obavijesti o promotivnim ponudama koje su dostupne isključivo za kupovinu karata putem aplikacije, dostupni su odgovori na najčešća pitanja, obavijesti o mogućim kašnjenjima autobusa zahvaljujući GPS live trackingu, navigacija do najbliže stanice te detaljne informacije o svakoj kupljenoj karti i QR kodu koji je zamjena za printanu kartu.

hr Tue Apr 16 2019 13:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb4bf2b29111cec4a8b45aa/80
Foto: PIXABAY

Veliki uspjeh naše najveće otočke tvornice: 900 tona svježe tune otišlo je put Japana

Tuna je jedna od najcjenjenijih riba i spada među najskuplje prehrambene proizvode u svijetu, a rašireno je mišljenje da se u Jadranskom moru uzgaja najbolja tuna, pa je time i najznačajnija riba za hrvatsko gospodarstvo.

Ona je jedan od pet najvažnijih hrvatskih izvoznih proizvoda. Inače, za ovaj biznis karakteristične su snažne promjene na tržištu, što ovisi o cijeni (i snazi jena) na japanskim burzama. Proteklih tjedana više od 90 posto plavoperajne tune iz hrvatskih je uzgajališta otišlo u svijet, ponajviše u Japan. Izvezli smo oko 3800 tona za približno 50 milijuna eura.

Samo iz "Sardine" u Postirama japanski brodovi-hladnjače izvukli su 900 tona svježe delikatese. Ulovljeni primjerci od desetak kilograma utovljeni su na pet do šest puta veću težinu i idealni su za sushi i sashimi.

Iako su im zadovoljni Japanci kupili cijelu proizvodnju, do zadnjeg kilograma, zadovoljstvo na Braču nije potpuno. Naime, zbog stalnog povećanja godišnjih ulovnih kvota, povećava se i proizvodnja omiljenog bluefina, ali sukladno zakonu ponude i potražnje tuni je zbog toga pala cijena, tvrdi Slobodna Dalmacija.

– Oporavak stoka tune na Mediteranu dovodi do toga da za istu cijenu sada treba proizvesti znatno više, pa i gotovo dvostruke količine tune. Snalazimo se, radimo uštede u proizvodnji tražimo nova tržišta – kaže Mislav Bezmalinović, predsjednik uprave "Sardine".

Sve procjene govore da je u moru postignut balans – i tune i srdele, kojom se tune pretežito hrane. "Volio bih", ističe Bezmalinović, "da se zbog stabilnosti u moru i cijena na tržištu, kvote više ne povećavaju".

No, izgleda za to baš i nema. Na sastanku 52 članice ICCAT-a (Međunarodna komisija za očuvanje i zaštitu atlantskih tuna) odlučeno je da će hrvatska godišnja kvota za izlov tune sa 779,84 tona u 2018. u ovoj godini porasti na 862,79 tona, a 2020. premašiti 900 tona.

To neće biti povijesni maksimum. U Jadranu je svojedobno bilo dopušteno uloviti i 1155 tona tune za daljnji uzgoj, da bi s međunarodnim zabranama zbog sve veće ugroženosti te vrste kvota pala i na 400-tinjak tona. No, u međuvremenu tuna je spašena, a s njom i cijeli niz radnih mjesta koja su direktno ili indirektno povezana s plavoperajnom tunom.

Ove godine lovna sezona počinje 26. svibnja i trajat će do 15. srpnja, dakle 45 umjesto uobičajenih 30 dana. Rezultat ovisi o vremenskim prilikama jer se tuna lovi po suncu i bonaci, kada se sita digne na površinu i odmara. Često i u hladovini velikih brodova. Prošlog svibnja i lipnja, zahvaljujući uranjenom ljetu, lovilo se lako a riba je bila kvalitetnija nego prethodnih godina. Ciljaju se primjerci od 9 do 11 kilograma jer imaju najbolji prirast u godinu i pol dana uzgoja. Veći od 500 posto. Lani je prosjek bio 11 kilograma. Većina tune u Jadranu uhvati se kod otoka Jabuke.

Hrvatska ima posebnu povlasticu. Naši tunolovci mogu svoju kvotu loviti u Jadranskom moru i bilo gdje u Sredozemlju ili istočnom dijelu Atlantika. Stranci kod nas baš i ne mogu. Preciznije, u Jadranu smijemo loviti tune od minimalno osam kilograma i 75 centimetara dužine, a ostale članice ICCAT-a od minimalno 30 kilograma.

– Od 2006. imamo derogaciju, izuzeće, da se u Jadranskom moru riba manja od 30 kilograma može loviti isključivo radi uzgoja. Zato je mi uzgajamo godinu i pol dana, a ostale zemlje drže tunu nekoliko mjeseci i onda daju u prodaju – pojašnjava Kristijan Zanki, direktor ribolova "Sardine" i predsjednik grupacije tunouzgajivača pri Klasteru marikulture.

Ulovna i uzgojna praksa plavoperajne tune u nas značajno je drugačija nego u ostatku Mediterana, što je posljedica bioloških i ekoloških značajki ovog stoka. Naime, u vrijeme ribolovne sezone (svibanj i lipanj), odrasla tuna se okuplja u Mediteranu radi mrijesta, a Jadran u ovom razdoblju predstavlja hranilište za mlađahne primjerke. To je odredilo ulovnu i uzgojnu praksu plavoperajne tune u Jadranskom moru, gdje je uzgojni ciklus od 18 do čak 32 mjeseca.

S druge strane, u ostatku Mediterana (Španjolska, Malta, Turska), uzgoj se temelji na ulovu odraslih jedinki veličine više od 30 kg i njihovu kratkotrajnom zadržavanju u kavezima (oko pola godine) radi povećanja udjela masti, nakon čega se tijekom zimskih mjeseci izlovljavaju i izvoze.

Ukratko, oni tove, a mi uzgajamo tunu.

hr Mon Apr 15 2019 19:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad599b52af47f217f8b46d1/80
Foto: Pixabay

U utorak ponovno raste cijena goriva

U utorak bi ponovno trebale porasti cijene goriva, barem tako neslužbeno doznaje portal cijenegoriva.info
Spremnik od 50 litara Eurosupera 95 trebao bi biti sedam kuna skuplji, Eurodizela pet kuna, a pet kuna trebao bi poskupjeti i spremnik autoplina.  
hr Mon Apr 15 2019 18:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .