Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c25d3140e49383c638b45e0/80
Foto: PIXABAY

15 namirnica koje će pomoći da vam crijeva stalno dobro rade

Pobijedite zatvor: Loša stana nekih vrsta voća je što mogu sadržavati puno fruktoze, šećera iz voća koji može uzrokovati napuhivanje i plinove, kaže dr. Blaney
Iako zatvor nije baš najglamuroznija tema za nikoga pa ni za one koje muči, teško ga je ignorirati s obzirom koliko je čest; naime pogađa čak 42 milijuna ljudi u SAD-u. I premda svi imamo drugačije navike pražnjenja crijeva, mnogi se stručnjaci slažu da sve manje od tri stolice tjedno može ukazivati na problem.

Premda zatvor može biti uzrokovan našim zdravstvenim stanjem (hipotireozom, nedovoljnim kretanjem ili upalom crijeva), lijekovima (protiv boli, antidepresivima) i drugim faktorima na koje možda ne možemo utjecati, uglavnom je uzrokovan onim što jedemo, odnosno ne jedemo, tvrdi gastroenterologinja dr. Elizabeth Blaney, profesorica na medicinskom fakultetu u Pittsburghu.

Naime, prosječni Amerikanac u tijelo unese svega 15 grama vlakana dnevno, iako je preporučena dnevna doza najmanje 25 grama. Većina nas ne pije ni dovoljno vode, što isto može uzrokovati zatvor, tvrdi 24sata.hr, a ovih se 15 namirnica preporučuje ako želite riješiti problem:

Suhe šljive

- Postoji razlog zašto su popularne. Prvo, bogate su vlaknima, jedna suha šljiva ima oko jedan gram vlakana, kaže dr. Blaney i dodaje kako sadrže fruktane (polimere molekula fruktoze) i sorbitol, fermentirane šećere koji mogu imati laksativni učinak. 

Kivi

Loša stana nekih vrsta voća je što mogu sadržavati puno fruktoze, šećera iz voća koji mogu uzrokovati napuhivanje i plinove, kaže dr. Blaney zbog čega preporučuje voće koje nema puno šećera i ne uzrokuje 'kuhanje' u želucu, a bogato je vlaknima, kao što je kivi. Jednom šalicom kivija dnevno ćete unijeti pet grama vlakana, a njome ćete zadovoljiti i potrebe za nekim drugim tvarima, pa ćete tako npr. unijeti duplu preporučenu dnevnu dozu vitamina C.

Kokice

Preskočite čips od krumpira koji vam ne radi ništa dobro i jedite kokice, preporučuje predstojnica Klinike za gastroenterologiju bolnice 'Mount Sinai' dr. Gina Sam. Napominje kako je to jednostavan način da unesete potrebna vlakna jer tri šalice kokica sadrži tri grama vlakana i samo 93 kalorije.

Voda

Pokraj vlakana i dovoljno kretanja, kod problema sa zatvorom je dovoljan unos vode ključna stvar. Dr. Blaney objašnjava da će, ako ste imalo dehidrirani, stolica biti tvrđa i preporučuje osam do deset čaša vode dnevno, uz hranu s visokim udjelom H2O. 

Sjemenke lana

Jušna žlica sjemenki lana dnevno će vašem tijelu priskrbiti dva grama vlakana. Ljepota lana je u tome što ga je jako lako uvrstiti u gotovo svu hranu koju spravljate; žlicu uvijek možete dodati u smoothies, zobenu kašu ili na salatu.

Napomena: Nemojte ih jesti cijele jer ih tijelo ne može probaviti i samo će 'proći kroz vas' bez da organizmu daju ikakvu hranjivu vrijednost. 

Naranče

Dr. Sam kaže da preferira voće kao naranče jer je u samo jednoj velikoj naranči čak tri grama vlakana i samo 86 kalorija. Dodatni plus je to što, kao i svi citrusi, sadrže flavonol zvan 'naringenin' za koji su nedavno Kineski znanstvenici dokazali da djeluje poput prirodnog laksativa protiv zatvora. 

Zob

Zobena kaša nudi najbolje od dvije vrste vlakana, pola šalice suhe zobi sadrži dva grama netopljivih i dva grama topljivih vlakana. Netopljiva vlakna stolici daju gustoću zbog čega lakše prolazi kroz crijeva, a topljiva se u vodi pretvaraju u gelastu masu

Riža

Zbog zdjelice riže dnevno će vam crijeva biti zahvalna; u Japanu je studija pokazala da oni koji jedu više riže imaju 41 posto manje šanse da dobiju zatvor. Istraživanje nije pokazalo točno zašto, a moguće je da vlakna iz riže imaju ulogu, ili se ljudi koji jedu više riže naprosto zdravije hrane općenito. A ako je do vlakana, izaberite smeđu rižu koja sadrži četiri grama po šalici, nasuprot jednom gramu u bijeloj vrsti. 

Sok od aloe vere

Ovo piće sve više proizvođača počinje flaširati, a dućani nude sve više vrsta. Kod nekih ljudi aloa može djelovati kao laksativ, a i u medicini se koristila baš u te svrhe. Dr. Blaney  preporučuje da, ako ga još niste probali počnete s pola decilitra soka dnevno, dok ne dođete na dva decilitra na dan. 

Špinat

Ne samo da šalica kuhanog špinata sadrži četiri grama vlakana, već je i izvrstan izvor magnezija koji, kako kaže dr. Blaney, pomaže i kod kontrakcije crijeva pa ona nekim pacijentima daje laksativ s dodatkom magnezija. Al prije nego dođđe do toga, pokušajte obogatiti svoju prehranu špinatom. 

Grah

Grah sadrži škrob koja djeluje kao vlakna a djeluju kao blagi laksativ i pomažu da se uravnoteže bakterije u crijevima. 
Može uzrokovati plinove i nadutost.  Dr. Blaney zato preporučuje da hranu bogatu vlaknima uvodite u prehranu postupno, a upozorava i da biste se, prije nego se počnete osjećati bolje kratko vrijeme mogli osjećati gore. 

Zelene mahune

Dr. Blaney preporučuje da, ako vam je grah pretežak prvo pokušate s mahunama. Iako nisu isto što i grah, imaju manje proteina i ugljikohidrata, zelene mahune još uvijek sadrže četiri grama vlakana po šalici zbog čega su dobar borac protiv zatvora. Sadrže i manje fermentiranih šećera pa neće izazvati nadutost kao grah. 

Jogurt

Mnogi jogurti sadrže neke kulture živih bakterija ili probiotika, takozvanih 'dobrih bakterija' koje će pomoći  cijelom probavnom sustavu. Štoviše, jedno istraživanje objavljeno 2014. u 'American Journal of Clinical Nutrition' pokazuje da probiotici čak povećaju i broj pokreta crijeva. 

Kava

Ako ste ikad imali zatvor, vjerojatno ste pokušali 'pokrenuti stvari' s kavom. Stručnjaci vjeruju da kava stimulira mišiće crijeva, što pomaže da obavite što treba. Uz to kava ima i druge benefite za zdravlje pa svakako popijte šalicu svako jutro.

Iako tehnički i nije obrok, dr. Sam preporučuje doručak ujutro koji će pomoći da se stvari brže pokrenu. A crijeva, kako kaže, ujutro najbolje rade zbog čega je to dio dana kad mnogi odlaze na zahod. Zato će doručak bogat vlaknima itekako koristiti vama i vašim crijevima.  

hr Fri Dec 28 2018 08:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d091a5f29111c4cd58b4583/80
Foto: Pixabay

Objavljen program ovogodišnjih “Imotskih sila”

Pučko otvoreno učilište Imotski objavilo je program ovogodišnjih, 43. “Imotskih sila”, koja počinju 5. srpnja 2019. godine u 21 sat, predstavom Hasanaginica, na tvrđavi Topana.
Ovogodišnja sila traje do 8. kolovoza, a svih 10 programa za publiku je besplatno. U slučaju vremenskih neprilika, svi programi predviđeni na otvorenom, održat će se u kino dvorani. Kompletan program nalazi se na priloženom plakatu, javlja Radio Imotski


hr Tue Jun 18 2019 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d090c9629111c49d58b4575/80
Foto: PIXABAY

Ovo je pet namirnica koje ljeti trebate uvrstiti u jelovnik

Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica koje će nas zasititi.

Nakon kišnog svibnja konačno je stiglo pravo ljeto pa je vrijeme da uživamo u njemu i u pogledu hrane. Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica, koje će nas zasititi, a od kojih nećemo brojati kile viška.

1. Borovnice

Na tržnicama, a i u centrima plave se bobice koje mnogi vole. Spadaju u kategoriju superhrane jer su pune antioksidansa i stoga pomažu u borbi s upalama. Ako ih ne volite same, ubacite ih u kolač, tvrdi punkufer.hr

2. Rajčice

Još jedna superhrana u kojoj uživamo svakog ljeta, od cherry rajčica koje idealno odgovaraju kao mali zalogaj uz svaki obrok, preko slasnog volovskog srca, do šljivara koji najbolje paše za domaći paradajz sos. Bogate su antioksidansima, a čuvaju zdravlje kože i kose.

3. Tikvice

Možemo ih pripremiti na bezbroj načina, od pohanih, preko popečaka od tikvice do punjenih tikvica zapečenih u rolu. Nemaju mnogo kalorija, a pune su vitamina C.

4. Krastavci

Idealna namirnica za ljetno osvježenje, a nama najviše odgovara uz vrhnje i kopar. Sadrži silicij, kalij, magnezij, vitamin C, zahvaljujući čemu je dobar za kožu, a posebno se preporučuje osobama s visokim krvnim tlakom.

5. Mladi grah

Sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, K, B2 i B3. Ako vam se ne jede varivo, iskoristite ga za gravče na tavče, sa svježim domaćim rajčicama, paprikom i mrkvom.

hr Tue Jun 18 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08ff5429111c5cd58b456e/80

Međunarodni dječji festival u Šibeniku: Splitski tenor Garić oduševio publiku, a večeras 'nastupa' Frizeraj

Početak je u 22.30 sati

Nakon višegodišnje pauze, na scenu Međunarodnog dječjeg festivala vratio se  Noćni program i već u startu oduševio nešto starije posjetitelje Šibenika. U 59. izdanju MDF-a Noćni program svoje je mjesto našao na novoj sceni, na Trgu Ivana Gorana Kovačića, a nakon dva odlična koncerta, Paule i Đele ml Jusića te sinoć Vladimira Garića može se reći – povratak je uspješan!

Sinoć je na novoj sceni koncert održao poznati splitski tenor, Vladimir Garić. Član klape Cambi, skupine Četiri tenora i solist Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, početkom ove godine, nastupio je i u Broadwayju, u New Yorku gdje je oduševio publiku, a ništa drugačije nije bilo ni sinoć pod zvijezdama u Šibeniku.

I baš kao u New Yorku, Galić je sinoć pred domaćom publikom nastupio uz klavirsku pratnju pijanista Darka Aljinovića File. Poznati splitski tenor ponedjeljak navečer 'začinio' je talijanskim i španjolskim notama te uobičajenim dalmatinskim zvucima na oduševljenje publike koja svoje mjesto na novoj sceni neće propustiti zauzeti ni večeras.

Večeras na novoj sceni nastupa umjetnička organizacija CANTA, a izvest će glazbenu komediju 'Frizeraj'.

Frizer Renato nakon godina uspjeha i glamura u svom poslu, doživljava teške dane. Posla je sve manje. Otpušta djelatnicu. Bivšoj ženi je dužan i ona mu "vadi mast". Dužan je banci. Iznenada u salon ulazi njegova djevojka iz mladosti. Budi se stara ljubav, ali ona nije slobodna. Sadržaj ove komedije prati deset originalno pisanih songova. Izvođači glume, sviraju, pjevaju, a ulaz je – besplatan! 

hr Tue Jun 18 2019 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c56f0af0e4938bc9a8b4581/80

Evo koju ljetnu obuću treba izbjegavati!

Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala
Loš odabir obuće može izravno dovesti do bolova u stopalima ili drugih zdravstvenih problema ako ih ne štitimo. Ljudi preko ljeta često nose ravne sandale i japanke koje nemaju gotovo nikakvu potporu i oslonac, što na kraju dana prouzročuje veliku bol u stopalima. Koliko god su potpuno ravne cipele štetne, isto toliko su štetne i one s previsokom petom. Što je viša peta, to se više iskrivljuje cijeli kostur koji prouzročuje da se vaša koljena i bokovi pomiču prema naprijed, a leđa unatrag.  

– Preko ljeta preporučuje se lakša, kožna obuća, ali svakako ona udobna. Potrebno je izbjegavati svaku obuću koja je neanatomska. Prije svega kod žena obuća s previsokim petama kao i uskim prednjim dijelom, narušava pravilne anatomske odnose stopala. Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala, od kojih je najpoznatija i najvidljivija – čukalj ili hallux valgus – kazali su iz Poliklinike Ribnjak za Vecernji.

Vruće i znojne noge tijekom ljetnih mjeseci mogu se pretvoriti u ozbiljan problem za vaša stopala jer mogu nastati infekcije. Međutim, postoje jednostavne strategije za borbu protiv ljetnog znojenja, a sve kreće od higijene i odabira čarapa. 

– Znojenje nogu preko ljeta uobičajena je pojava, no pretjerano znojenje zahtijeva prije svega redovite higijenske mjere. Ako navedeno nema učinka, može se razmotriti aplikacija botoksa, što blokira aktivnost žlijezda znojnica, kao odlično rješenje na razdoblje od nekoliko mjeseci – dodali su.  

Balerinke su jedan od omiljenih odabira obuće brojnih žena, no one mogu nanijeti više štete nego li najviše štikle. Noga na kraju dana bude previše opterećena te nastaju bolovi u zglobovima i petama. Također može doći i do čvorića i žuljeva na stopalima. Balerinke nemaju apsolutno nikakav oslonac, a žene mahom trče u njima kao da je riječ o najboljoj sportskoj tenisici. Tu dolazi do iskrivljenja stopala te tada nastaju pravi problemi. Potrebno je nositi laganu i anatomsku obuću koja će našim stopalima pružiti oslonac, piše vecernji.hr 
hr Tue Jun 18 2019 14:32:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .